Elävät kivet-seurakunta?
Tapasin lapseni kautta uuden äiti-ihmisen, joka vaikutti tosi mukavalta ja aiomme kyllä pitää yhteyttä, jotta lasten ystävyys säilyy. Mutta mietin vain, kun hän sen tunnin aikana, mitä olin heillä, toi todella voimakkaasti esille, että kuuluu Elävät kivet-seurakuntaan aktiivina jäsenenä, että mahtaako olla odotettavissa kovaakin käännytystyötä.
Kävin ko. seurakunnan sivut katsomassa, ja eloisalta ja vilkkaalta seurakunnalta vaikutti, mutta kun ei ole faktaa siitä, että miten tällaiset pienet lahkot oikein toimivat... Tietääkö kukaan? Ennakkoluulot on aika kovat, täytyy myöntää.
Omasta puolestani jokainen saa uskoa ihan mihin tykkää, mutta pitää ihan omanaan sitten..
Kommentit (4)
Ei mitään " outoa" ? =0)
Hassua oli se, että tämä ko. nainen vähän epäröiden mietti itse, että kuinka tulee uusien naapurien kanssa juttuun, kun ovat muuttamassa lestadiolaisten keskelle. Että josko ovatkin kovin ahdasmielisiä..
Eipä siinä mitään, katsotaan, miten asiat kehittyy. Toivoisin, että saan oman vakaumukseni pitää rauhassa ja hän omansa.
T:ap
Suosittelen juoksemaan kauas ja lujaa. Kyseessä hyvin kontrolloiva lahko, jossa on vain yksi ainoa oikea mielipide - pastorin.
Uskonliikkeen seurakunta, jossa on äärimmäisen tiukka kontrolli. Pastori Matti on kova johtaja, mutta todellisuudessa vaimo Raija ohjailee häntä kulissien takana. Sen lisäksi pastorilla on aina vähintään 1-3 cheerleaderiä (naisia) mukanaan kaikkialla, jotka "palvovat" johtajaa ja huutavat aamenta kaikkeen mitä pastorin suusta tipahtaa.
Sinne menetät rahasi ja terveytesi. Hyvin armoton "seurakunta", joka ei tee kenellekään hyvää.
Ainakin heidän ohjelmansa ovat hyviä, olen joskus kuunnellut niiitä Radio Deistä.