Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te viritätte harsoja tai muita rättejä vaunuihin?

Vierailija
06.10.2008 |

auringolta. Talvella kovalla pakkasella pehmentää ilmaa.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harson käyttötarkoitus on ihan muu....

Vierailija
62/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojana lumelta, pölyltä ja tuulelta. Ja harso suojaa myös uteliailta ja auringonvalolta. Meidän rattaissa on muitakin tuuletusaukkoja, joten ilma kyllä pääsee kiertämään harsosta riippumatta. Hason voi laittaa myös niin, ettei se peitä kokonaan, vaan esim alaosassa on happireikä. Kukin tavallaan. Sadesuojaa käytän joskus myös kovalla tuulella vaikka ei sadakaan (nyt kun vauva on vielä pieni).



Rattaissa lapseni nukkuu paremmin kuin sisällä, ja silloin kätevä samalla ulkoilla myös esikoisen kanssa. Pikkuinen vauvamme kun ei hereillä olleissa rattaissa/liinoissa viihdy, eipä pääsis esikoinen ulos ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyvin on elossa pysynyt, vaikka on rättiä unilelunaan pitänyt. Onpas ollut tosissaan hyvää tuuria, kun noinkin ikäviä tapauksia voi käydä :( En kertaakaan sitä rättiä pois häneltä tai hengitysteiden edestä kyllä ottanut ja hyvin ilma sen läpi kulki!

Vierailija
64/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa teillä olla rumia vauvoja, kun ne pitää phoilta katseilta suojata.

Vierailija
65/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa, miten harsot rumentavat kalliita vaunuja. Olisit nyt vielä sanonut, että kukaan ei näe vauvan merkkivaatteita, jos harso on edessä.

Meillä oli käytössä kierrätysvaunut ja vauva nukkui kierrätetyissä vanhoissa vaatteissa, joten harsot sopivat hyvin muuhun ympäristöön;)

mutta mun mielestä nuo harsoviritykset näyttää kalliissa/kauniissa tarkoin valituissa vaunuissa aika naurettavilta ja häiritsevät ilman kiertämistäkin. Eikö auringolta suojaamiseen voi käyttää aurinkosuojaa???

Vierailija
66/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siten vältyin hiekkalaatikon reunalla kököttämiseltä. Rattaisiin lapset mahtuivat hyvin eikä mitään tarvinnut sen kummemmin tilkitä.

Huvittavimpia ovat nämä ulkonukuttamisfanaatikot, joiden lapset nukkuvat vielä 2-3 -vuotiaina ulkona, lapsi survotaan pieniksi jääneisiin rattaisiin, sitten tilkitään jokainen rako jollakin rätillä ettei lapsi saa henkäystäkään ulkoilmaa ja mesotaan kuinka "pitää nukkua ulkona että saa raitista ilmaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaanmatkoistaan;)

P.s. Vedä sitten herne kunnolla nenuun: meidän reilu kolmevuotias on käynyt 14 maassa viidellä mantereella ja lentänyt lähemmäs kolmekymmentä kertaa. Lähes aina on rattaat mukana ja hyvin maistuu uni niissä. Hauskaa on ollut sekä lapsella että vanhemmilla.

Vierailija
68/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuessaan, kun et jaksanut kökkiä hiekkiksellä ?



t. Äti joka nukuttaa vauvaa ulkona vauvuissa, että pääsee isompien lasten kanssa sinne hiekkikselle kökkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi se sinua niin kovasti häiritsee??????

Vierailija
70/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olen huono esimerkki muille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulle Jumala sanoisi, ei saa toimia tavallasi, et usko.



Yksinkertainen fyysiikan laki jo kertoo miten tulisi toimia.

Vierailija
72/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taas tätä aihetta...



Kai sitä kerkeää tuommoistakin joku miettimään =DDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemun hän saa kokea siellä matkalla!

Vierailija
74/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en ymmärrä, miten aikuinen/aikuiset ihmiset voi ajatella niin pinnallisesti ettei suojaisi lapsensa silmiä tms harsolla ihan vain siksi että se on niin ruma!!!

me ainakin pidämme 7kk:n ikäisellä lapsellamme usein harsoa (ja joo- hyttysverkonkin päällä) ihan siksi, koska lapsi ei tykkää (ainakaan meidän) siitä että aurinko paistaa silmään ja näin hän saa paremmin unenkin päästä kiinni kun ei ole mtn kiinnostavaa näköpiirissä.



Tosin, nuo aurinkolipat mitä täälläkin palstalla on esitetty on ihan hyvä vaihdoehto. ja ehkäpä mielestäni käytännöllisempikin kuin tuo harso - näkisi oman lapsen helpommin vaunuissakin...



Mutta noh, sehän on jo monesti todettu että tapoja on niin monia kun on ihmisiäkin eikä se yksi tapa ole se ainoa oikea ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö ole kuulleet uudesta syndroomasta HARSOsyndrooma.



Tutkijat ovat saaneet selville taudin syyt ja olosuhteet mistä syndrooma on saanut alkunsa.



Aivojen hapenpuute varhaisessa kehitysvaiheessa on suurin syy oireen syntymiseen. "Jackson" oireet joissa kasvot peitetään harsolla lapsen nukkuessa vaikeuttaa sosiaalisten kykyjen kehittymisessä ja lapsista tulee ujoja kasvojaan peitteleviä/tarkastelevia aikuisia...

Vierailija
76/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se vaunuissa MAKAAVAN lapsen silmiä auringolta suojaa.

Vierailija
77/79 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksi harsojen käytön kummastelijoista. Meillä kaikki lapset ovat vauvoina ja vielä taaperoinakin nukahtaneet vaunuihinsa/rattaisiinsa vaikkei siinä mitään harsoa näköesteenä ole ollutkaan. Yleensä ovat nukahtaneet unilleen jo ennen kuin vaunut on ehtinyt terassille siirtää. Käytän mustaa hyttysverkkoa vaunujen suojana, mutta siitä näkee kuitenkin hyvin läpi, se on ohut ja hengittävä. Meillä on rattaassa myös heittoaisa, jolla työntösuunnan saa vaihdettua, ettei aurinko, tuuli tai lumisade häiritse vauvaa. En siis keksi mitään järkevää käyttöä harsolle edelleenkään. Naapurimme nukuttaa etupihallaan kesähelteellä ipanaansa kuomurattaassa suorassa auringonpaisteessa. Vaunut on peitetty mustalla sadesuojalla (pelkää kai kuosin likaantuvan tai haalistuvan auringossa) ja kuomun edusta on tilkitty umpeen milläpä muullakaan kuin sideharsolla. Mahtaa olla kiva nukkua noissa rattaissa vähässä hapessa ja tukalassa kuumuudessa, sama kuin ite makais ahtaassa, kuumassa, hapettomassa teltassa köytettynä ja harso naamalla.

Vierailija
78/79 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos paistaakin oikein alhaalta silloin on se vaunujen työntäjä valoesteenä siinä edessä. Oletettaen että työntyaisa on vauvaan päin.

Vierailija
79/79 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin on lapsi tukehtunut yöllä kietoessaan uniharson kaulansa ympärille, kuten joku väitti :D Enpä ole ikinä kuullutkaan, miksei tästä varoiteta neuvolassa?



Älä laita alle 15v tyynyliinaakaan, nehän voi työntää päänsä sinne sisään ja tukehtua...tai ryömii koko lapsi pussilakanan sisään, ottakaa peitotkin pois.



Tosiasia on että ihminen kääntää luonnostaan päänsä niin että saa happea, eli pikkulapsella jos on uniharsomytty hengitysteiden edessä niin jopa unessa ne kääntää päätä niin että saa henkeä.



Ja miksi useimmat lapset nukkuu paremmin ulkona, vaikka näiden väitteiden mukaan ilma harson takana on tosi tunkkaista ja vähähappista?? Eiköhän ne heräis pian jos ilma olisi huonoa, päinvastoin ilma on niin raikasta että vaunu-unet on usein pitkiä.

Meillä on harso kuomun edessä ja silti posket viileät eli ilma kyllä liikkuu harsonkin läpi. Ihmeen hyvä eriste se on jos ei ilmaa läpi päästä, siitähän vois ihan taloja rakentaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi