Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan irtisanonut määräaikaista työsopimustaan? ev

Vierailija
19.06.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen on määräaikainen työsopimus, eli siinä ei ole esim. irtisanomisaikaa kummaltakaan puolelta. Ei työnantajan, eikä työntekijän. Näin ollen työnantajan ei ole pakko hyväksyä irtisanomistasi.

Vierailija
2/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väläytyin takaisin vetäväni vuosia ketjutetut määräaikaisuuteni sitten oikeuteen, jotta todetaan, että työsuhde olisi oikeasti pitänyt tehdä toistaiseksi voimassaolevaksi, jolloin sen voi irtisanoa.

Harva työnantaja oikeasti haluaa väkisin pitää ketään töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että silloin voi joutua maksamaan korvauksia tms..?

Vierailija
4/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eihän kukaan voi pakottaa sinua menemästä sinne. Mutta, mieti samalla vähän tulevaisuuttasi. Kun jossain vaiheessa haet uutta paikkaa ja he soittavat tähän paikkaan ja kysyvät millainen olit....

Vierailija
5/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vaan, kun olen ollut parissa vakipaikkahaastattelussa ja tässä odottelen, miten kävi. Samalla mulle tarjottiin elokuun loppuun kestävää hommaa ja nyt mietin, mitä teen... Homma olisi kiva ja rahalle tarvetta, mutta jos noihin vakipaikkoihin kuitenkin tärppää...?

- ap

Vierailija
6/6 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinani sama tilanne kesätöissä. Sain heti alkukesästä paljon kiinnostavamman ja paremmin palkatun homman. Mä onnistuin puhumalla purkamaan sen määräaikaisen työsopimuksen. Eikä siinä mitään erityistä närääkään ollut, koska jonossa oli uusia tekijöitä tulossa.

Jos nyt olet hakemassa vakiduunia, niin mitkä on todennäköisyydet, että ne alkaisivat ennen sen määräaikaisuuden loppumista? Mietin vaan, että moni homma ei taida kesken lomakauden alkaa. Mä melkein sanoisin sinne määräaikaiseen paikkaan, että koska tämä on määräaikainen sopimus, haen samalla myös vakituisia työsuhteita. Sitten jos tilanne tulee eteen, niin alat sovittelemaan. Vaikea uskoa, että vakituisenkaan aloitus nyt ihan parista viikosta kiinni on, onhan nyt ihmisillä yleensä joku työ josta ovat pois lähdössä ja siinä jotkut irtisanomisajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi