Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

helvetin jäähypenkki, ja uhmis!

Vierailija
18.06.2007 |

nyt viikko jäähyilyä takana, ja pahin on aina illalla kun pitäisi nukkumaan käydä. lapsi kävi nytkin kuusi kertaa jäähyllä ennenkuin uskoi. argh!

miten muilla jäähy toimii?

meillä mies vaatisi täyttä hiljaisuutta jäähyilyyn, mutta mielestäni sillä ei ole merkitystä onko hiljaa vai ei, kunhan kärsii jäähynsä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää ei tartte.

Vierailija
2/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus ei millään malta käydä nukkumaan, keksii vaikka mitä, lauleskelee, lueskelee, pyörii sängyssä. mulla meinaa mennä usko ja hermot jäähypenkkiin...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillonhan siellä saakelin pedissä pysytään turpa kiinni ja sllä selvä!

Vierailija
4/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä päätän mikä on pienin asia mitä nukkumaan mennessä saa tehdä ja mistä jäähy tulee.

nyt para aikaa lasten huoneesta kuuluu paloauton sireeni (?) ja tömistelyä, eli uusi jäähy... onkohan se jo seitsemäs? tänä iltana. en kestä enää. vittu

Vierailija
5/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tahtonsa läpi eli pääsee pois sängystä. Kerran käydään vessassa, kerran juomassa, satu ja valot pois. Sen jälken ei tulla enää sängystä pois. Aikanaan menee ohi, mutta toi vaihe on tosi rasittava.

Vierailija
6/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuopus ei millään malta käydä nukkumaan, keksii vaikka mitä, lauleskelee, lueskelee, pyörii sängyssä. mulla meinaa mennä usko ja hermot jäähypenkkiin...

ap

Mullakin pinna menee jos sängyssä ei pysytä, mutta mitä se oikeesti haittaa jos lapsi pyörii, laulaa tai lukee?

Vierailija
7/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikon päästä olivat oppineet että nukkumaan mennessä ollaan HILJAA ja RAUHASSA ja sen koommin ei le tarttenu päätä vaivata ko. ongelman kanssa.

Lapset oli sillon about 2v ja 3,5v ja nukkuivat kerrossängyissä.

Mutta sängystä en tosiaankaan pois päästänyt, koska sitähän ne just halus..

Vierailija
8/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmaa ei...

Vierailija
9/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maan... ei kestä enää, oikeasti, ank´teeksi nyt vaan kaikki.

Vierailija
10/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko pitkät päiväunet? Et sinäkään nukahda jos ei väsytä!

Vierailija
11/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna meuhkata (ilman leluja tietysti), kunhan pysyy sängyssä, ja keskity itse muihin asioihin. Niin meillä on aina tehty.

Vierailija
12/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän ollaan juuri pois sieltä sängystä, josta ei saisi olla. Totta kaisiitä ei ole apua, kun lapsi tietää että kohtaa pääsee jäähylle, eli nimenomaan pois sängystä...Itse teette nukkumaanmenosta tuolla jäähyilyllä rumban.

Meillä on aina auttanut se, että minä olen jämäkästi palauttanut lapsen takaisin sänkyynsä, en ole sanonut muuta kuin että hyvää yötä, nyt on yö ja yöllä nukutaan. Ja olen juottanut vedet, pissattanut ym. ennen kuin mennään sinne sänkyyn. Jos sieltä tullaan pois, viedään lapsi takaisin, peitellään, toivotellaan hyvää yötä ja toistetaan sama vaikka miljoona kertaa kunnes lapsi tajuaa, että aikuinen on tosissaan.

Jäähyt on tarkoitettu ihan muihin tempauksiin.

Vierailija
13/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla jo kahdeksalta viimeistään puoli yhdeksän nukkumassa, eikö??

Vierailija
14/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko jossain tätä aikaisemmin, että häiritsee muita? Jos luki niin en huomannut ainakaan.

Lukeako saa vasta sitten kun " osaa lukea" ?

Meillä 3v on jo puolisen vuotta lukenut sängyssään ennen nukahtamista (talvella vaan päiväunille mennessä, nyt kesällä näkee illallakin lukea) ja kyllä, ei ongelmaa.

Mutta jatkakaa ihmeessä samaa rataa jos siltä tuntuu. Jos sängyssä pyöriminen todella on koko perhettä raastava tapa niin kai se sitten pitää jotenkin saada pois. Ja saahan lapsi huomiota ainakin näköjään mikä lienee tarkoituskin...

Vierailija
15/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi sille mitään jos lapsi ei nukahda ihan smaoin kun et voi pakottaa häntä syömäänkään. Anna peuhata sängyssä ja ota omaa aikaa.

Vierailija
16/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotut lapset saattaa joutua just tollaseen kierteeseen kun päikyssä on pakko levätä->lapsi nukahtaa-> illalla ei väsytä.. Samoja merkkejä on mun 2,5v lapsella, joka nukkuu päiväkodissa..

Vierailija
17/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu liikaa päiväunia. päikyt pois, kyllä sitten nukuttaa illalla.

Vierailija
18/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs näyttää kun sä aikuinen siellä kiukuttelet ja hermoilet 3v:n kanssa :-D

Rauhoitu nyt itse eka. Lapsi sänkyyn, hyvät yöt, ovi kiinni ja istut vaikka tässä netissä meidän seuranamme. Jos pentu tulee ilveilemään niin palautus sänkyyn jne. Kyllä luulisi, että tuon ikäinen jo jotain ymmärtääkin. Meillä auttaa 3v:lle " Et jaksa huomenna tehdä sitä tai tätä jos et nuku." yms uhkailu jota mä kyllä nimitän " lapsen pitää oppia että teoilla on seuraus" ;-)

Näitä kausia tulee ja menee. Mutta sun pitää pysyä rauhallisena ja määrätietoisena.

Vierailija
19/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat väsyneitä (tämä sun pitäis toki tietää, että todella ovat väsyneitä) niin nukahtavta kyllä. Kaikki meillä höpisee ja lukee ja saattaa tulla pois sängystä muutaman kerran, mutta kun huomaa että minä teen esim töitä enkä aio nyt ruveta leikkimään/juttelemaan jne, ja että mulle oikeastaanm on yks haile nukkuvatko vai eivät, niin ei mee kauaa kun kömpivät sänkyihinsä ja nukkuvat kaikki.

Mä en jaksaisi itseäni rasittaa kantamalla höpisevää lasta jäähypenkille sitä kymmentä kertaa. Johan se lapsi siitä piristyy niin ettei enää oikeesti pysty nukahtamaan. Valot pois ja hyvää yötä. En myöskään hirveästi huuda lapsille, joten jos korotan ääntäni niin tietävät että tarkotan.

Ja vielä lopuksi, musta on ihanaa kuunnella niiden pulputusta ja hauskoja juttuja ennen kun nukahtavat.

Kent ja lapset 7v, 3v, 2v

Vierailija
20/38 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teitä neuvoillut jäähyilemään nukkumaanmenon yhteydessä.

Siis jäähypenkki jorpakkoon nukutusten yhteydessä ja heti!

2-7 iltaa kun jaksat kantaa muksun takaisin sänkyynsä, etkä puhu=palkitse hänen käytöstään millään, niin jo uskoo sitkeämpikin lapsi, ettei pomppimisesta seuraa mitään!!! reaktioita.

Ja joo, ärsyttäähän se, ettei sitä omaa aikaa juurikaan jää mutta sä sentään käyt töissä (tai ainakin sulla on lapsi hoidossa) luulis, että silloin jaksais sen muutaman tunnin lapsensa kanssa olla.

Sillä huomiotahan se lapsi hakee teiltä vanhemmilta.