Onko asuinpaikkakunnastasi tehty laulua? Mikä se on? :)
Kommentit (16)
Ultra Bra - Hei Kuule Suomi Lyrics
Hei hei hei vaan Suomi
Hei joku JOENSUU
Hei Oulu oot iloinen paikka ja kaupunki
Hei hei kuule Suomi
Jos me tullaan junalla
Jos me tullaan junan kyydissä johonkin Suomeen
Niin oletko sinä Suomi
Sellainen iloinen maa
Jossa on paikkoja ja kolmostuoppeja
refrain:
Silloin jos olet niin
Kuule mä tulen niihin paikkoihin
Ja mä tapaan Suomen tyypit
Hei mä tulen niihin paikkoihin
Ja mä tapaan Suomen tyypit
Hei hei kuule Suomi
Nyt me lähdetään automatkalle
Ja tullaan sinne oletko paikalla
Hei hei hei kuule Suomi
Me ajetaan Vääksyn kautta
Kun ollaan perillä niin voidaanko tavata
Niin oletko sinä Suomi
Sellainen iloinen maa
Jossa on paikkoja ja kolmostuoppeja
refrain
Sitten otetaan isot tuopit
Ja katsotaan Suomea
refrain
Hei mä tulen niihin paikkoihin
Ja mä tapaan Suomen
Suomen tyypit
Sir Elvoodin hiljaiset värit: Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä
Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä
Raaka, raskas sade katuja lakaisee
Vesi velloo viemäreissä
Katulamput heiluu
Eksynyt linja-auto yössä harhailee
Äiti sulkee lastenhuoneen verhot tiukempaan
Isä TV:n ääreen nukahtaa
Ukkonen jyrähtää
Pieni poika pelkää,
kun Taivaan Isä ajaa taas kivirattaillaan
Sillä Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä
Raaka, raskas sade katuja lakaisee
Vesi velloo viemäreissä
Katulamput heiluu
Eksynyt linja-auto yössä harhailee,
harhailee
Alakerran eläkkeelle jäänyt vanha vartija
valvoo keittiössä ja katselee
Tuuli riehuu, puut taipuu ja salama lyö
Pienen huoneen hetkeksi valaisee
Sillä Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä...
Naapurin nainen sängyssänsä yksin odottaa,
kuuntelee kun peltikatto valittaa
Ja neljännen kerroksen nuoren herran
ikkunassa valo palaa taas
Raukka runoillansa maailmaa parantaa
Sillä Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä
Raaka, raskas sade kaupungin raiskaa
Vesi velloo viemäreissä
Vesisudet ulvoo
Kupungin synnit pois huuhdotaan
pois huuhdotaan
pois huuhdotaan
pois huuhdotaan
" ei ruostu rauta kauhavan, ei poika pohjolan...."
se on syntymäpaikkakuntani. En enään tällä hetkellä asu siellä mutta aika lähellä kumminkin.
ja sitten kauhavasta lauletaan myös laulussa pikkuryssä pietarissa; " vöyri, kauhava ja muut"
Lienee kansanlaulu t. sitten en vain tiedä tekijöitä.
Taitaa kyllä olla tuosta kuraojasta kertova laulu.
" Pate naimisissa Heinolassa on" (krokotiilirokki)
Oisko Juice vainaan kappale. En ole kuullut kuin kerran
täytyy kävellä näin, täytyy kävellä näin.. Anssi Kela: Nummela
(en muista kappaleesta mitään muuta enkä tiedä sen esittäjää)
Mut ne vaan haluu vetää lämpimässä encoreja
Ja kähmiä kahmia
Ja kouria jotain vitun Poreja
Ja Turkuja Raumoja
Työväen teatteri, Kalkku ja Mulkku. Hämeenkatu, Hervanta Koo-Vee ja Ilves Ikuri ja Amuri ja Pyynikki nääs! Nääs nääs polliisiopisto ja Jukka ja Ransu ja Pikkunen kakkonen Nääs nätti nättiä naisia paljon enemmän kun miehiä nääs!
Trio Erektuksen loistobiisi " Tampere"
menee näin :
Muistaks Rauman ganalin?
e, emmää muist mittä