Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Pitkisten Juhannusviikko ~~

18.06.2007 |

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]

[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]

[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]

[color=43CD80]pumpsu[/color] [color=FF6A6A]la 6.8.2007 [/color]

[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]

[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]

[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g, py 34,5cm/34,5cm[/color]

[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[/quote]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]

[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]

[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]

[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]

[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]

[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]

[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]

[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]

[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g, py 34,5cm/34,5cm[/color]

[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]

[color=darkorange]RuuPikkuinen[/color] [color=crimson] (la 5.7.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.6. paino 2750g, pituus 46cm, päänympärys 33,5cm [/color]

[/quote]

Vierailija
2/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö: mukava kuulla sinusta! Hyvä että alkaa jo vähän löytyä rytmiä vuorokausiinne. Olikos teidän lapsukaisella jo nimi..? Mul on vähän laho latva, suonette anteeksi.

Hei, mulla olis teille yks kysymys! Onko teillä kokemuksia Predictorista? Mikä sen herkkyys on? Luin jostain, että olisi peräti 50IU?! No kuitenkin.. Mä tein sellaisen tänä aamuna, kp 40/32-35 ja sain hailakan pallon. Ovis oli mun mielestäni siis kp18-19 joten menkat olis n. viikon verran nyt myöhässä. Eli mun mielestä pallon pitäisi olla jo vahvempi?! Ainakin toisessa raskaudessa sain Predictorilla tumman liilan pallon kun oli menkat viikon myöhässä. Mutta ei kai tässä auta kun testailla myöhemmin uudestaan. Ainakin raskaushormonia on, kerta pallo siihen tuli. Alavatsaa on vihlonut ja särkenyt aika ajoin tässä reilun viikon, joten sekin vähän mietityttää kun ei sellaista ollut edellisissä raskauksissa.

Mutta kertokaahan jos on kokemusta! Mutta näillä näkymin olisi siis tulossa jo kolmas helmikuun vauva ;)

t. Mikaela ja tytöt 2/04, 2/06 ja LA 2/08 (?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Kokemusta ei ole Predictorista, mutta punaisesti viivasta kylläkin. Onnea!

Nimeä ei ole vielä pikkumiehellemme annettu, ristiäiset ovat vasta kuukauden päästä. Mies on kuitenkin vakaalla linjalla, että nimi on päätetty vaikka minä olen vielä hieman mietiskely kannalla. Uskallankohan tähän sen nimiehdotuksen laittaa... Saa antaa palautetta ja toista nimeä saa myös ehdottaa. Etunimenä Robert (sukunimi on ruotsalainen), ja toisena nimenä on mietitty vaikka mitä... Vilhelm, Eirik, Eljas... Itse pidän tuosta Eirikistä, vaikka se ei ole kovin paljoa kannatusta saanutkaan. Miehen suvussa on paljon tuon tyylisiä " viikinkinimiä" .

myttö

Vierailija
4/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos onnitteluista. Tuntuu tosiaan ihan uskomattomalta, että ekasta kierrosta tärppäsi kun esikoista tehtiin ½ vuotta ja toista vuosi.. On siis aika pöllämystynyt olo kyllä ja aika epäuskoinenkin.. Soittelen huomenna neuvolaan ja kysyn jos saisin jossain vaiheessa ultran niin näkis vähän mikä rv on ja onko raskaus kohdussa jne.

Todella hyvä tuo Robert nimi, samoin kuin se Eirik! Todella erikoinen nimi, ja sen takia juuri aivan ihana! Mä en oikein muuta nimeä osaa edes ehdottaa, tuo on niin hyvä, mutta jos nyt muutaman heitän ilmaan ihan rakkaudesta nimiharrastukseeni:

Robert Ivar (myös viikinkinimi)

Robert Alarik

Robert Elias (miltei sama mitä olittekin miettineet)

Vaikea tosiaan keksiä, tuo Eirik on NIIN hyvä! Tulehan kertomaan sit mihin päädyitte.

Vierailija
5/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert Antton / Robert Anton

Vierailija
6/33 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällähän on tapahtunu HURJIA!!!!!!!!!!

Onnea Ruulle ihanasta pienestä nyytistä!!!!! kertoilehan kuulumisia kun kerkiit/jaksat!

JA Mikaela MINKÄ TEIT!!!! Predictor on tosiaan ton 50iu/herkkyys eli kyllähän toi plussalta näyttää!!!!Ihan käsittämätöntä!!!!ONNEA!!!!!!

OMIA kuulumisia...Kahen viikon loma Espanjassa on takana ja ihanaa olla kotona!!!! Kuumuus oli välillä aika sietämätöntä ja alku loman kärsin armottamasta ummetuksesta, kun vedin isoja pihjejä ja muuta tosi terveellistä:) Välillä en pystyny kunnolla kävellä ja itku tuli, sillon olin aika huolissaan ja mies varsinkin. Mut kun maha alko toimimaan niin kivut katos! Vähäsen on alkanu supistelee viime viikolla, mut ihan kivuttomia ovat..

vauva potkii hullun lailla ja öisin herään armottomiin potkuihin. Välillä tuntuu et se ei nuku ollenkaan;)

LääkäriNeuvolassa kävin tänään rv25+0 ja kohdun korkeus oli 23.0cm eli mahun tällä kertaa käyrälle.. ja maha on tosi iso, pieni ihminen kun olen. Hb edelleen hurja 147 ja lääkäri oli siitä vähän huolissaan.

Äitiyspäivärahapaperit sain jo viime neuvolakäynnillä ja pistin ne jo silloin menemään.

Nyt vielä ihanaa kesälomaa jäljellä melkeen 2 viikkoa ja siitä nautin täysin rinnoin.

Onko teilllä muuten tullu raskausarpia?? Mulla yhtäkkiä on toiseen rintaan tullu 5-6 hirveetä arpea, no en tosiaan omista mitään suurta rintavarustusta;)

hyvää kesäkuuta ja juhannusta kaikille!!!

-Maya ja rusina rv 25+0-

Vierailija
7/33 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela, miljoonasti onnitteluja plussasta. Kyllähän tuo pallero ihan plussalta vaikuttaa!!! Minäkin voisin vaikka heti olla taas raskaana, mutta synnyttää en tahtoisi. Sen verran rankka oli tuo sektio-kokemus. Poitsun kanssa oleilu on todella ihanaa, vaikkakin rankkaa. Ruokailu on kolmen tunnin välein, ja poju on niin kova nukkumaan, että en välillä meinaa saada häntä hereille ja syömään. Masua myös tuntuu kipristelevän välillä kovaakin, mutta tämä taitaa kuulua maidonjuojien ongelmiin... ;)

Syy sektioon oli vauvan sydänäänilaskut supistusten aikana. Mulla oli useamman viikon ajan ollut kipeitä supistuksia ja olin osastolla sisällä lapsen pienikasvuisuusepäilyn vuoksi. Synnytyskertomuksesta selvisi, että kyseessä oli kiireellinen sektio ja vauva olikin viimeisimmän ja siihen mennessä pisimmän bongatun laskun jälkeen tunnin sisällä ulkona. Lapsivettäkään eivät lääkärit havainneet, liekö päässyt tihkumaan pois huomaamatta. Onneksi, loppuhyvin kaikkihyvin!

Maya: olet jo hirmuisen pitkällä! Ja onneksi lomasi oli noinkin onnistunut. Niistä viimeisistä " edellisen elämän" päivistä kannattaa nauttia.

Vierailija
8/33 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit mitä uutisia!

Onnea Ruulle pojan syntymän johdosta! <3 On ne pikkuiset niin lutusia:)

Et sinä Mikaela sitten kauan joutunutkaan plussaa odottamaan :) Onnea hirmuisesti! Predictor näyttää oikeasti plussan vasta sitten kun plussa on " PLUSSA" on siitä sen verran kokemusta menneiltä ajoilta.

Meillä alkoi nyt vauvaprojekti saada uusia tuulia :) Tänään tuli täti vierailulle ekaa kertaa synnytyksen jälkeen :) 7kk tuo kapinen tantta pysyikin poissa...nyt on jotenkin lähempänä tuo plussan saaminen kun tietää noita kiertopäiviä seurailla :) Toivottavasti vedät minut Mikaela plussalaisiin mukaan ASAP :)

Jos se neljäs meille vielä suodaan, niin nimeksi tulee jokin A:lla alkava nimi. Kaikilla muillakin nimi alkaa A:lla tässä meidän sisarussarjassa. Aake, Aku tai Aarni olisi ihana nimi pojalle. Tytölle voisin kuvitella antavani nimen Amanda, Aava, Aili tai Alva :)

Jos oikein uskaltaisimme räväyttää, antaisimme pojalle nimeksi Ermo...siis räväyttää niin, että yksi lapsista alkaisi eri alkukirjaimella, ei muuten ;)

Nyt pitää lopettaa tämä nimiunelmointi ja mennä laittamaan ruokaa...Ihania uutisia täällä, kertakaikkiaan...

Hyvää Juhannusta kaikille!

Kanelisokeri

Vierailija
9/33 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti onnea plussasta mikaela =)predictor-testi ei tosiaan ole sieltä herkimmästä päästä joten jos siihen olet pallukan saanut näkyviin niin kyllä silloin raskaana olet. onnea vielä kerran.

Vierailija
10/33 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos tuhannesti kaikille onnitteluista! Kyllähän tämä asia alkaa pikkuhiljaa menemään tajuntaan.. Mutta yhtään ei ole sellainen raskausolo mitä aikaisemmin. On vieläkin vähän epätodellista että tämä näin äkkiä kävi. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin. Alavatsakipuja on vähän ollut, mutta terkkari arvioi sen olevan kiinnikkeistä johtuvaa (kohdussa saattaa siis olla kiinnikkeitä kun on aiempia raskauksia takana, ja kun ne löystyy, tulee kipuja).

Maya: ihana oli varmasti tuo loma, vaikkei ihan ongelmitta mennytkään. Onneksi kaikki hyvin ja olet jo tosi pitkillä viikoilla! Miksi lääkäri oli hb:stäsi huolissaan? Eikös ole hyvä, että se on mieluummin korkea kuin matala? En mä kyllä näistä oikein tiedä mitään. Viime raskaudessa mulla oli se koko ajan 132 yläpuolella, alussa jotain 145. Esikon aikanakaan ei paljoa laskenut. Raskausarvet rinnoissasi kertovat varmaan vain rintojen kasvusta, maitorauhaset siellä varmaan vain raivaavat tilaa. Mulle ei tullut arpia kummassakaan raskaudessa, mutta jotain ihmeen jälkiä tuli kyllä tokassa raskaudessa mahaan, tai tuonne " alakylkeen" . Ei osannu terkkakaan sanoa mitä ne oli. Vähän suonikohjun ja raskausarven sekoituksia, mutta kyllä ne sieltä sitten vaalenivat synnytyksen jälkeen. Olivat ihmeellisiä sellaisia läpinäkyvän sinisiä!

Ruu: Hyvä että sulla ja vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin, vaikka noin dramaattisissa merkeissä kävi syntyminen. Onpa jännä, että lapsivesi pääsee noin huomaamatta tihuttamaan pois. Mutta eipä sitä aina vessassa käydessä voi tietää tuleeko ulos vain pissaa vai valuuko lapsivettäkin. Miten sun sektiohaava on parantunut?

Kanelisokeri: Onnittelut kuukautisista! Kerrankin voinen sanoa näin ;) Pitelen sulle peukkuja ja yritän kaikilla telepaattisilla kyvyilläni *pöytä leijuu jo ilmassa* ;) saada sut imaistua tänne plussapuolelle hetimiten! Mitkäs teidän lasten nimet onkaan, vai voitko paljastaa? Mä olen kans miettinyt jo vuoden kaikkia kolmosen nimiä, se on NIIN ihanaa! Meidän tytöthän ovat siis Kiira ja Noora. Mä haluaisin tytöstä (nii-in, voihan se olla poikakin, mutten osaa edes miettiä pojan nimiä!) Sara. Mieheni taas Inari, koska se oli toinen vaihtoehto Nooralle. Mutta katsellaan mitä sitten keksitään. Sukupuoli aiotaan kaiketi selvittää ennalta, ainakin nyt tuntuu siltä. Esikoista ei tiedetty, toinen tiedettiin.

Mutta nyt unten maille! Olen ollut koko päivän ihan tosi väsynyt. Parit-kolmet taju-pois-torkut olen vetänyt tyttöjen leikkiessä, olen vain yksinkertaisesti nukahtanut sohvalle ja lastenhuoneeseen. Onneks tytöt ei tee mitään pahojaan, ja ihan kevyttä koiranuntahan se on. Kun en kuule tyttöjä vieressä, herään aina. Mutta kyllä nekin unet auttaa kun on niin poikkinainen olo. Viel pitäis jaksaa muuttaakin ens viikolla. Ukkorukka saa taas kantaa kaiken painavan. No, se on jo kaksi muuttoa tehnyt mun ollessa raskaana, joten eiköhän tää kolmas mene jo ihan rutiinilla ;) Mä pakkaan ja puran, ja sen kantaa.

Vierailija
11/33 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela: Minulla on taas jokin poikafiksaatio. Olen joka kerralla jo " etukäteen tiennyt" kumpi on tulossa ja aina on vainuni pitänyt paikkansa :) Nyt jotenkin mielessä pyörii poika :) Sitten meillä olisi molempia kaksi, isot siskot ja pikkuveljet kahdessa sarjassa :) Eipä tuo mikään kauhistus olisikaan, vaikka tulisi kolmaskin tytär...siinäpä olisi jo tarvetta useammalle vessalle ja elämä olisi luultavasti yhtä suurtaa draamaa. Tuo meidän esikoistyttö on varsinainen draaman kuningatar jo nyt, kun ikää on 9v... :)

Meillä on Anniina, Aleksi ja Aino...joten se neljäs ei kait sitten voi erottua sisarussarjasta etukirjaimellaan ;) Onneksi A-kirjaimella alkavia nimiä on ihan mielettömästi ja ovat niin kauniitakin vielä, että on ihan valinnanvaikeus...

Nyt ruoanlaittoon...

Kanelisokeri

Vierailija
12/33 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: kauniit nimet teidän lapsilla! A-alkuisia nimiä on tosiaan paljon ja ovat aivan ihania. Mä olen aina tykännyt nimistä Aino ja Aava, mut Aino on mieheni exän sisko ja Aava on muuten vain jäänyt vähän sivuun muiden mennessä edelle.

Eilen alkanut järkyttävä väsymys ei näytä helpottavan.. Lisäksi v***ttaa kaikki ja koko ajan, tosi jees olo siis ;) Hormonit hyrrää ainakin lupaavasti. Ja kerta mua ketuttaa aamusta iltaan, tekee myös tupakkaa mieli aamusta iltaan. Mä siis tupruttelin tuossa jonkin verran ennen raskautumistani ja nyt on ekaa kertaa vaikeuksia lopettaa (edellisissä raskauksissa olen lopettanut ilman ongelmia heti)! En mä tänään ole polttanutkaan yhtään, eilen kyllä muutaman.. Kaipa tää lakko tuli yhtä yllättäen kuin tää plussa, joten en ehtinyt yhtään henkisesti varautumaan mihinkään tupakkalakkoonkaan! Kaipa mä odotan siihen vahvaan plussaan asti ja sitten vasta kai uskon täysin että raskaana ollaan. Sithän tuo tupakkakin jää pois, ellei ole sit jo jäänyt.. katsotaan josko tää olis eka savuton päivä.

Mites muut? Poltitteko ennen raskautta? Entä sen aikana?

Mikaela rv 4+ tms

Vierailija
13/33 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mikaela...hurjasti onnea!!! : ) Hienoa!!!! Minä ajattelinkin viimeksi jutellessamme, että sinulla on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua piankin, kun kuulosti kiertosikin olevan kunnossa.

Itsestäni taas kuvittelin, että asiat ovat huonolla totalla. Mullahan on synnytyksen jälkeen tulleet menkat 50 päivän välein. Nyt oon juuri päässyt samoihin kiloihin, kuin viimeksi raskaaksi tullessani, ja olikin toivoton olo, kun menkkoja ei alkanut kuulumaan siitäkään huolimatta. Ajattelin, että tilanteeni PCO:n kanssa on ilmeisesti pahentunut todellakin yms. Mulla oli tuossa hiljattain muutaman päivän rusehtavaa vuotoa. Mulla ei ole koskaan alkaneet menkat sillä tavalla, ja ahdisti, kun ei ne ala kunnolla. Ainoastaan viimeraskaudessani mulla oli vastaavaa vuotoa päivän verran samoihin aikoihin, mutta ajattelin tällä kertaa kropan vain todella takkuavan. Pitkitimme testin ostoakin, kun en todellakaan ajatellut voivani mitenkään olla raskaana. MUTTA eilen kp 62 testi näytti plussaa ja oonkin 9. viikolla RASKAANA!!!!! Tein Aconin kasettitestin. Halvin mitä apteekista löytyi ja suht herkkä. Nyt kun ajattelen, niin onhan tässä vähän pahaakin lievästi tehnyt. Mulla oli edellisraskaudessakin varsin lievät alkuoireet. Niin vielä, että ekaa lasta yritimme puolitoista vuotta ja tämä alkoi toisella yrityskierrolla!!!! Siksi niin vaikeaa uskoa todeksi!!!!!

IHMEITÄ SIIS TAPAHTUU!!!!!!!!!!!!!! : )

Eipä nyt tällä erää muuta. HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE PITKIKSILLE!!!!

Vierailija
14/33 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on juhannusviikolla taikaa kun jo kaksi yllättävää plussaa mahtuu pinoomme! Hurjasti paljon onnea siis sinulle ja perheellesi! Aivan ihanaa! Mikäs ikäero teidän lapsosille sitten tuleekaan? Voi että, aivan ihana uutinen kyllä!! :) Sä olet mua vähän pidemmillä viikoilla ilmeisesti. Mulla on menkkojen mukaan menossa joku rv6+ mutta itse arvioisin että olen jossain rv4-5 välillä. Mulla on neuvola ens ti, ja sieltä saan toivon mukaan lähetteen sairaalaan ultraan, että vähän selkiäisi viikot. Mun pitää meinaan ilmoittaa töihinkin jo piakkoin jos en ole palaamassa syyskuun alussa.

Mutta nyt Noora näplää konetta, paras lopettaa ennenku tekee taas jotain ihmetemppuja ja parilla sormenliikkeellä saa koko koneen kiinni. On nimittäin pari kertaa onnistunut sen tekemään pelkällä näppiksellä!

Vierailija
15/33 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiitos onnitteluista! On se kyllä hienoa, että kaikenmaailman ongelmat kiertojen suhteen ei siltikään estä saamasta näitä iloisia yllätyksiä, vaikka joskus niitä joutuukin odottamaan. Niin, ikäeroa tulisi lapsille puolitoista vuotta. Kuinkas sun lapsille? Mulla alkoi viimeisimmät menkat 20.4. joten siitä laskettuna olisin n. viikolla 9. raskaana, mutta en tiedä yhtään koska olen ovuloinut...onko tapahtunut normaalia myöhemmin, kun aikaisemmat kierrot ovat kuitenkin olleet pitkiä. Sen näkee sitten tarkemmin aikanaan ultrassa, mitä viikkoja sikiö vastaa. Ajattelin ensviikolla soitella neuvolaan. Nyt on ollut vähän jonkinmoista tunnetta tuolla alavatsalla...ei mitään kipua, mutta jotain...vaikea selittää. Ja taas tuli hieman vuotoa paperiin pyyhittäessä. Mulla oli edellisessä raskaudessa alkuun samaa ja ultrassa paljastui, että istukka oli tosi lähellä kohdunsuuta...saattoi johtua silloin siitä. Pitääpi toivoa vain, että kaikki on kunnossa ja menee hyvin. Se on tämä alkuaika aina tätä tämmöistä...epävarmaa aikaa. Joko olet Mikaela kertonut läheisille asiasta. Minä kerroin jo äidille ja anopille, koska mun on vaikeaa pitää tälläiset asiat salaisuutena, ja heille pystyn kyllä sanomaan, jos kaikki ei menekään hyvin. Viimeksi panttasin tietoa kaksi viikkoa, koska halusin kertoa vasta jouluaattona asiasta, ja se oli yhtä tuskaa. Juu, olivat taasen tooosiiii ilahtuneita asiasta : )

Vierailija
16/33 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyi maaliskuussa 07.[/color]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 6.2.08 [/color]

[color=43CD80]Mikaela77[/color] (color=FF6A6A]la 23.2.08 [/color]

[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]

[color=darkorange]RuuPikkuinen[/color] [color=crimson] (la 5.7.07) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.6. paino 2750g, pituus 46cm, päänympärys 33,5cm [/color]

[/quote]

Vierailija
17/33 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyi maaliskuussa 07.[/color]

[color=43CD80]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 6.2.08 [/color]

[color=43CD80]Mikaela77[/color] [color=FF6A6A]la 23.2.08 [/color]

[/quote]

Vierailija
18/33 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin siis listaa ihan koe mielessä, ja ens viikolla voisin pitkiksille laittaa useamman viikon pinon pystyyn?

Meille ei kuulu mitään uutta, krooninen vauvakuume, mutta nyt pidetään vähän väliä. Oikeestaan vauvakuume nosti taas päätään kun imetyksen ja hormooneiden takia tuli taas raskausoireet vahvasti päälle, testi kuitenkin nega, joten kierukan laittoon tieni käy..

Auto hajos ja korjaus maksaa n. 1200 euroo, kyllä ketuttaa! Nyt siis pitäisi ryöstää pankki ;)

Vierailija
19/33 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiksillähän menee nyt hyvin :), kanelisokerillakin ensimmäiset kuukautiset, joten eiköhän sieltä seuraavat plussa uutiset kuulla!

Mikaela: Mä poltin ennen esikoisen odotusta ja lopetin polttamisen kun sain plussan testiin tai taisin pari röökiä vielä testin jälkeen poltella. Sen jälkeen onkin tupakka maistunut tosi pahalle, joten ei ole tarvinnut aloittaa uudestaan :).

Kivuista alkuraskaudessa: Minullakin oli alavatsakipua alussa ja pari tosi pahaa kipukohtausta, olinkin varma keskenmenosta, mutta onneksi niin ei käynyt. Lääkäri silloin valisti, että kovatkin kivut kuuluvat asiaan..

Vierailija
20/33 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö pitkikset pinoilee? Mä luultavammin kuulun myös sellaisiin kun kierrot meni nyt näin :(