~~ Pitkisten Juhannusviikko ~~
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[/quote]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]Clomituplamamma vm-79. Aikanaan pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05, lapset synt. 11/05[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies-75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana. Krooninen vauvakuume päällä, mutta kolmonen ajankohtainen ehkä v. 2008 puolella.[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 25v, mies 29v, pillerit jätetty pois 10/04. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Pitkään odotettu plussa tuli ja ultrassa selvisi, että tulokkaita onkin kaksi. Identtiset kaksostytöt syntyivät 6.4.07![/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=deeppink]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v. ja mies 25.vee. Yritystä jo 04/10. Pco taustalla ja lapsettoomuushoidoissa ollaan. Yks ivf-hoito takana ja pas->ei tulosta. 2 ivf tammikuussa. Ensimmäistä tehdään:)[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=deeppink]33-vuotias, kolmen lapsen äiti. Mies samanikäinen. Pirkanmaan alueella asutaan. Esikoinen (tyttö -98) ja kolmonen (tyttö -06) saatu aikaiseksi Clomeilla ja Teroilla, keskimmäinen (poika -99) sai alkunsa täysin luomuna :-). Syynä hedelmöittymisongelmiin pitkät kierrot (lieväasteinen PCO). Jossakin vaiheessa vuonna 2008 alamme yrittämään neljättä muksua, siihen asti kuumeillaan...jos jaksamme odottaa niin pitkään ;-)[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.[/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink] minä 24, mies 26, keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-9. Nyt kolmatta kertaa raskaana ja ensimmäisemme laskettu aika on 6.8.2007[/color]
[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]
[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] minä 26, mies 27. vauvatouhut aloitettu 09/05, kierrot vaihdelleet kp38-59 välillä. lievä pco todettu 02/06. kiertoja yritetty tasata teroluteilla kolme kiertoa, tuloksetta. lapsettomuustutkimukset alkamassa. ensimmäistä yritetään.[/color]
[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]
[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=deeppink]Minä 23, mies 24. Poika syntynyt 12/04. Aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, 35 päivästä ylöspäin, synnytyksen jälkeen vielä pahemmin sekaisin, ultrassa ei poikkeavaa. Toinen tärppäsi luomusti reilun vuoden yrittämisen jälkeen ja syntyy maaliskuussa 07.[/color]
[color=darkorchid]Nelli_E[/color] [color=9BCD9B]28v äippä, mies 37v poika syntynyt 02/05. Yritettiin poikaa vuosi, terolutit oli käytössä kierron tasaamiseksi. PCO, pitkä kierto usein jopa 70 päivää. Nyt (12/2006) alkaa pikkukakkosen yritys =)[/color]
[color=darkorchid]koziol[/color] [color=deeppink]28 tulee ikää mittariin. Aina on ollut ongelmana epäsäännöllinen kierto ja kun lopetin parikymppisenä pillerit, jäivät kuukautiset kokonaan tulematta lähes vuodeksi, teroluteilla niitä käynnisteltiin ja kolmen kuukauden kuurin jälkeen esikoinen sai alkunsa ekasta luomukierrosta. Toista kun alettiin haaveilemaan, tulosta ei tullut ja molemmat tutkittiin. Lääkäri tuumas että pitkät kierrot on ongelmani, limakalvot ei ole siinä kunnossa että sinne ihmisen alku kiinnittyisi. Jälleen kerran keltarauhashormonia 3kk satsi ja ekassa luomukierrossa oli taas tärppi. Nyt kuurit on syöty ja jännityksellä odotellaan kuinka käy.[/color]
[color=darkorchid]vivente[/color] [color=9BCD9B]vm. -78, mies -77. Asumme Itä-Suomessa. Yritys alkoi 7/06. Terolutit 11/06-1/06 ja 3/06-> Kierrot on aina olleet epäsäännölliset ja pitkät.[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la 27.4.07 [/color]
[color=43CD80]RuuPikkuinen[/color] [color=FF6A6A]la 5.7.07 [/color]
[color=43CD80]pumpsu[/color] [color=FF6A6A]la 6.8.2007 [/color]
[color=43CD80]MAYA79[/color] [color=FF6A6A]la 1.10.07 [/color]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.05) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö 11/05 [/color]
[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.06) Tyttö syntyi 23.2. paino 3432g ja pituus 49cm, pää 35cm [/color]
[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.06) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]
[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1. paino 3305g, pituus 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]
[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8, pituus 50 cm, paino 4030g, PY 35cm[/color]
[color=darkorange]tilulilu[/color] [color=crimson] (la 24.10.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 20.10, pituus 49 cm, paino 3730g[/color]
[color=darkorange]Kanelisokeri[/color] [color=crimson] (la 18.11.06)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 17.11. pituus 50 cm, paino 4305g, py 37cm[/color]
[color=darkorange]Möhköfantti84[/color] [color=crimson] (la 23.3.2007)[/color] [color=crimson]tyttö syntyi 26.3. pituus 50 cm, paino 3370g, py 36cm[/color]
[color=darkorange]Kristiin@[/color] [color=crimson] (la 19.4.07)[/color] [color=crimson]tytöt syntyivät 6.4. pituus 47cm/48cm, paino 2740g/2710g, py 34,5cm/34,5cm[/color]
[color=darkorange]myttö75[/color] [color=crimson] (la 27.4.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 6.5. paino 3605g, pituus 51cm, päänympärys 35cm [/color]
Kommentit (33)
Mitenkäs te työssäolevat pitkikset, koskas pidätte lomia? Entä onko mitään lomasuunnitelmia? Mitäs muuta kuuluu?
Lastwish: kyllä täällä vielä pinoudutaan, mutta vähän harvakseltaan. Kuten huomaat, tämäkin on juhannusviikon pino ;) Mutta kirjoittelehan vain kuulumisiasi, kyllä me varmasti osaamme sinua auttaa kun kaikki kuitenkin painimme samassa sarjassa epäsäännöllisten kiertojen kanssa. Moni on tosiaan raskautunut tai synnyttänyt, mutta kyllä täällä pari kuumeilijaa ainakin vielä on. Ja muutkin: TERVETULOA! :)
Omassa navassa on vähän uutta. Eli ollaan muutettu viime viikon keskiviikkona uuteen kotiin. On ollut mukavaa, vaikka ei se minusta niin ihmeellistä ollut mitä olin aina ajatellut. Muutamia pikkuhommia (muutamat listat seinistä) + sauna (kokonaan) on tekemättä, mutta niitä tehdään tässä kesän mittaan. Tytöt on kotiutuneet hyvin. Nuorimmaisemme Noora oli vähän ihmeissään parina iltana ja valvoi vähän myöhään, mutta kolmannesta yöstä kaikki on mennyt normaalisti. Päikkärit on nukkunut omassa huoneessaan hyvin koko ajan.
Toinen asia on tämä meidän pikkukolmonen. Kävin eilen varhaisultrassa. Rv oli menkoista lukien 8+0, mutta viikoiksi varmistui 6+5. Se kyllä sopi hyvin kuvaan, koska ajattelinkin että mennään ainakin viikolla taaksepäin. Kaikki oli masussa hyvin, sykekin näkyi :) Eilinen ultraus vähän vihloi alapäätä ja iltainen seksi siihen päälle saivat aikaan sen, että on tullut vähän sellaista vaaleanruskeaa limakalvonripettä pyyhkiessä, mutta tosi vähäisiä määriä. Ja ihan selvää limakalvoa on kyllä. Ainiin, ja niiden mun kipujen (ainakin yhdeksi) syyksi paljastui tosi suuri keltarauhanen just oikealla puolella minne mua on enempi vihlonutkin. Oli siis ihan valtavan kokoinen mollukka! Lääkäri sanoi ettei ihme jos se koskee. Kalenterista katsoin, että laskettu aika on meidän Nooran 2v syntymäpäivänä 23.2.2008. Mutta voi siirtyä tuosta vielä jos esim. np-ultrassa muuttuu päivät.
Tämmöistä tänne. Mitäs muille?
Ihanaa kesää teille kaikille!
t. Mikaela rv6+6
Oletko käynyt jo neuvolassa tai ultrassa? Entä onko vuotoa vielä ollut? Mulle sanottiin kans ekassa raskaudessa että jos tulee vuotoa ei kannata pelästyä, alkio on kiinnittynyt niin alas. Eka ja toka raskaus olivat kiinni etuseinässä aika alhaalla, mutta nousivat raskauden myötä ylöspäin ja pystyin normaalisti alatiesynnytykseen. Tämä raskaus on taas ihan kohdun pohjukassa kiinni. Sit mulla on kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu! Meni sit kolmanteen raskauteen asti että sekin selvis ;)
Kyselit meidän ikäeroista. Meille tulee siis taas 2v ikäeroksi. Meidän esikko syntyi 2.3.2004, toka 23.2.2006 ja nyt sit LA 23.2.2008. Tasaisesti on tulleet. Ja mä olen päättänyt pusata tän vauvan maailmaan helmikuun puolella ;) Meil kyl esikko syntyi rv38+6, toka 39+3 eli luotan, ettei tämäkään vauveli loppuun asti masussa pysyisi.
Mutta nyt kotihommiin! Kirjoitellaan taas! :)
Kiva että joukkoon sopii vielä :) Täällä mä edelleen kärvistelen, labratesti oli negaa eilen joten jatketaan terolutin voimin :( Rasittavaa tosiaan kun on pitkä kierto eikä ole varmaa ovisajankohtaa tiedossa (tikuttaa en osannut kun sain useana eri päivänä vahvat viivat ovistesteihin.
Joten pitkis pitkistelee sitten ;)
Lastwish kp 50 :F
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
kalenteri väittää mun raskautuneen vaikken ole sellaista merkintää tehnytkään, kierto vaan veny kovasti :(
Hei Lastwish, mä kans eksyin tähän pinoon!
Eli moikka kaikille!
Pitkäkiertolainen täälä kans, ja toista lasta yritellään. Kuukautiset huidelleet nyt kp 40-50, 3kk teroluteilla tuli hienot 28, mutta heti kun terot jäi pois ni kierto oli pisin ikinä, kp 51...
Ootteko raskautuneet noinkin pitkällä kierrolla? Mulla kyllä esikoisestakin kierto piteni, mutta tärppäs ihan iteksiin suht nopeeta. Nyt yk6 ja arvon tässä hakeako teroluteja vai ei..arveluttaa vaan miten käy ovulaation kun lyhentää kierron, aikaistuuko se vain vaan jääkö kokonaan pois? Vaikee vaan tietää näin pitkäs kierros ovista, uskoisin kuitenkin ovuloivani, tässä kierrossa pitää tikutella huolella, kerran vasta oon kiertoa tikutellut.
Onko mitään hyviä neuvoja sukan varressa?
Kiitän!
Mullahan on endometrioosi todettu ja polteltu ja tehty vaikka mitä, esikoinen oli ihan tuuria että onnistui. Olin ensimmäisen mieheni kanssa 8v yhdessä/naimisissa ja vain yksi lapsi saatiin sinä aikana aikaseksi (ei ollut koskaan mitään ehkäisyä) No sitten kun vaihdoin miestä niin tulin samantien raskaaksi kolme kertaa peräkkäin (reilun vuoden välein ja olin riemuissani) Nyt sitten kuintenkin viimeisen lapseni jälkeen laitatin hormonikierukan(en voi suositella kenellekään enää) Ja se poistettiin viime vuoden lokakuussa, sen jälkeen ollaan pikkuhiljaa yritelty tuloksetta. Ensin kierto oli sen 28, sitten se venyi 33, 34, 41 ja tänään jo siis 50 :(( Nyt koitan tuota Terolut-kuuria joita olen siis syönyt esikoisen jälkeen pitkään tuloksetta :( Harmistunut ja pettynyt olen mutta toisaalta yritystä on vasta virallisesti uudenvuoden jälkeen joten rauhassa ja pitkää pinnaa vaan. Kiertoasioihin en oikein muuten osaa sanoa juuta enkä jaata kun oma gynekologinen historia on niin värikäs, kaikenmaailman kystien, endon ja PCO epäilyn vuoksi. Jotenkin toiveet on niin korkealla kun kuitenkin helposti raskauduin 3 kertaa miehen vaihdon jälkeen ja heti ensimmäisestä kierrosta kaikki.
Anteeksi omanapaisuus mutta on pakko purkaa jonnekin :D
lastwish joka odottelee töihin lähtöä yövuoroon passaamaan humalaisia asiakkaita :E
Kävin neuvolassa pari viikkoa sitten. Kaikki kokeet oli ok. Kysyin sitten, joko kuunneltais sydänäänet, ja se neuvolatäti sanoi, ettei ne välttämättä vielä kuulu, mutta kokeillaan. No, ei kuuluneet. Rv oli 10+4, mutta sikiö tuskin vastasi niitä viikkoja, koska mulla on ollu niin pitkät kierrot. Esikoisen sydänäänet kuuluivat neuvolalääkärillä jo rv 11+0. Ja hyvä niin. Olisin varmaan panikoinut. Nyt jotenkin osaa suhtautua rauhallisemmin, " aika näyttää" -tyyliin ja esikoisen kanssa touhutessa nää raskausasiat pysyy paljolti pois mielestä. Ultra mulla on nyt keskiviikkona ja neuvolalääkäri ensviikolla. Tulen sitten kertomaan ultra-kuulumiset. Varmasti jännittää, koska sittenpä se selviää " onko siellä ketään kotona" . Oireita on ollut, mutta samaan tyyliin suht lievänä, kuin ekassakin raskaudessa. Oksentanutkin olen kerran, mutta suurin vaiva on erilaiset ruuansulatusongelmat närästyksestä ummetukseen. Itsestä tuntuu, että maha pömpöttäis jo nyt ja housut kiristää väärästä paikasta. Luin päiväkirjasta, että ostin ekat raskaushousut vasta rv 22 esikoista odottaessa!!! Joo, mulla alkoi tosi myöhään maha näkyä. Ja nyt tuntuis, että jo nyt vois hieman näkyä...tai sitten vaan kuvittelen. Niin, sitä vuotoa tuli silloin ennen r-testin tekoa sen muutaman päivää. Ei ole sittemmin näkynyt. Mulla myös nousi ekan raskauden edetessä istukka ylemmäs ja alateitse synnytin. Ja mulla myös on kohtu taaksepäin kallistunut. Sen sanoi lääkäri aikoja sitten, kun olin e-pillerien takia lääkärillä. Oot ehkä jo kertonut...en aivan kaikkia tekstejä ehtinyt lukea, mutta koska sulla on neuvola ja ultra? Onko ollut oireita?
Aurinkoisia (toivotaan ainakin) kesäpäiviä kaikille!!!!
...palasin vielä, kun olin jo sulkemassa sivustoja, kun mulle tuli koneelle viesti vauvalehdeltä, että " tee ilmoitus asiattomasta viestistä" ja kyseessä oli Mikaela sun viesti, joka alkaan " heippulis" tms. Joten tulin vielä lukemaan sen. Ja olitkin tosiaan jo ollut ultrassa. Hieno juttu, että kaikki hyvin. Mullakin tuli ekan ultran jälkeen hieman rusehtavaa vuotoa ekas raskaudes, niinku tuli aiemminkin silloin. En tietenkään tee mitään hitsin ilmoitusta! Näköjään ei saisi kirjoittaa sanaa s...i tai jotain.
Veera 24:lle onnea plussasta (sori onnittelut näin myöhään)!!!!!!!!!!!!!!! ja mikaelalle onnea hyvästä ultratuloksesta!!!!!!!!!!!!!ja onnea uuteen kotiin!
Oon ihan pihalla kaikkien kuulumisista, enköhän vähitellen pääse taas kärryille:)
Täällä voidaan välillä paremmin ja välillä huonommin, Mua vaivaa selkäkivut ja kävin ostaa tukivyön, mikä tosi hyvä!!! ja matkaan tarttu myös haikarankehto KANTOLIINA!!! meille opetettiin kädestä pitäen miehelle ja mulle siis(molemmilla omat leikkivauvat;)miten liina sidotaan ja vaikutti tosi hyvältä, mies oli innoissaan ja kun se ei olis voinu ikinä kuvitella sellasta käyttävänsä. Onneks oli joku muu neuvomassa kuin minä! Se liike on espoossa ja tosi HYVÄÄÄ palvelua, nimi on Villiankka jos jotain kiinnostaa ja ne myy kaikkee mahollista, laittaa vaan Googleen ton nimen...
Siis asiaan, mun piti mun selästä kertoo mikä siis irtisano ittensä viime ke:na, rupes vaan imuroinnin aikana sattunmaan niin kauheesti keskiselkään ja kipu ei loppunu vaan ku yö tuli niin se levis palleaan ja mulla kramppas niin selkä kuin maha. Lopulta ainoo paikka missä pysty olee oli lämmin/kuuma suihku, siellä vietin osan yöstä. Kipu jatku vähän lievempänä seuraavana päivänä mut sit kun rupesin syömään niin se laukes taas, eli kärsin sekä selkäkivuista + jostain ärtyneestä mahalaukusta.. no loppupeleissä mun on perjantaista lähtien ollu ihan ok olo, kokoaika pelottaa millonn se alkaa..
Maanantaina olin neuvolassa, tänään viikot 29+2 eli 30.viikko!!!!!
Painoa oli tullu vaan 700g 4:ssä viikossa ja nyt yhteensä 6.5kg. HB oli tippunu mun hurjista 145 lukemista 134, jeeeee!!!! Sf mitta oli 27 ja hienosti menee tasasta käyrää. Eilen olin lääkärissä ja en palaa enää töihin, sain saikkua loppuun asti tai siis äippäloman alkuun. Tosi outoa et ei oikeesti tarvi stressata työn teosta...
Ainii, nyt mulla on Brion kombit tossa olkkarissa, saatiin ne hankittua viime viikolla, sellaset khaki+ musta väriset, hieno peli!!!
Aijon myös innostua kestovaipoista, mut se on vielä niin viidakko, en en oo jaksanu paneutua.. Onko kukaan teistä käyttäny kestoja????
Voimia kaikille!!!!!!
-Maya ja rusina rv 29+2-
Lastwishille ja Johanniinalle tervetuloa pitkispinoon.
Mukava kuulla, että Mikaelalla ultrassa oli kaikki hyvin!
Miten Veera jakselee? Sinulla taisi olla ultra tässä lähiaikoina...
Maya, oletpas jo pitkällä. Viikkoja jo noin paljon : ) Toivottavasti selkäkipusi pysyy loitolla. Eipä ole sinulle paljon painoa tullut! Mulla on vielä tuon verran ylimääräistä synnytyksen jälkeen ; ) Hyvää äippälomaa sinulle.
Entä miten Ruu ja pikkuinen voivat? Miten on vauva-arki lähtenyt pyörimään? Kurjaa, että synnytystäsi varjosti vauvan sydänäänten lasku. Onneksi lopulta kaikki hyvin, poika tuli maailmaan! Meillä oli vähän samanlainen tilanne, mutta " suunniteltua" hätäsektiota ei tehtykään, vaan päätettiin nopeuttaa tilannetta imukupin avulla. Sydänäänet laskivat aina supistuksen aikana. Poika sai synnyttyään aluksi vain 2 pistettä, mutta pisteet nousivat 10 minuutin jälkeen 9:ään. Ne kymmenen minuuttia tuntui pitkältä ajalta.
Meillä poika on alkanut nukkumaan pitempiä jaksoja ja yhtenä yönä nukkui jopa 5 tuntia putkeen! Päivä ja ilta-aikaan ei välttämättä nukuta ollenkaan, toisinaan taas 3-4 tuntia johonkin aikaan vuorokaudesta. Eli melko arvaamatonta noiden unien kanssa on. Yöllä kuitenkin nukkuu, ja 2-4 syötöllä mennään. Voiko vauvaa muuten tässä iässä mitenkään opettaa säännöllisempään unirytmiin? Kokemuksia otetaan vastaan ; )
Sunnuntaina meillä on ristiäiset. Nimi lyötiin lukkoon tänään, ja pojasta tulee Robert Eirik. Kiitos Mikaelille kommenteista : )
Myttö ja poika 2,5 kk.
Ihan tosi pitkästä aikaa tulin tänne kurkkimaan, että mitä teille kuuluu, pitkissiskot. En ole kyllä tuolla odotuspuolella ollut yhtään aktiivisempi kuin täälläkään, koko sivuilta on tullut pidettyä monen kuukauden tauko, kun aika on kummasti kulunut kaikkeen muuhun.
Ja täällähän on tapahtunut aivan mahdottoman paljon!!! :)
Mikaela: Kyynetippa silmäkulmassa luin tuon sinun plussauutisen. Aivan upeaa! Onnea sinulle valtavasti, vaikka tuleekin tällälailla hiukan myöhässä :) Hassua että teidän lapsilla sitten on synttärit niin lähekkäin ;) Ainakin vaatteet teillä on aika hyvin vuodenaikojen mukaan sopivia...
Mitenkä teillä mies on nyt suhtautunut tähän asiaan? Onko ihan yhtä innoissaan kuin sinä? Muistelen että hänhän se taisi olla vähän vastarannan kiiskinä tässä kolmosen yrityksen aloituksessa? Ihanaa odotusaikaa sinulle ja onnitteluhalaus vielä!!
Myttö: Onnea pikkuisesta pojasta! aivan mahtavan ja persoonallisen nimen valitsitte. Minusta tuo Eirik on todella hyvä valinta tokaksi nimeksi. Meillä tulee kyllä olemaan tosi kovat paikat nimen valinnan kanssa...minä kun olen maailman huonoin päätösten tiekijä :) Jahkaan ja jahkaan ja aina pelkään että valinta on väärä ja viimeiseen asti olen vaihtamassa jo tehtyä päätöstä...meillä varmaan nimi vaihtuu viiteen kertaan vielä ristiäispäivänä :)
Maya: Minä kanssa ostin tukivyön joskus rv.25 paikkeilla ja paljon on tullut käytettyä, erityisesti koiran kanssa kävellessä ja sitten jos pitkään olen menossa, enkä selkää pääse lepuuttamaan. Se oli kyllä kannattava ostos! Kantoliina on oikeastaan ainoa juttu, joka meiltä vielä puuttuu ja jonka olemme päättäneet hankkia ennen vauvan syntymää. Niitä on vaan niin kamalan paljon erilaisia ja eri hintaisia ja tämä on varmaan sellainen jota ei kovin käytettynä kannata ostaa, ettei ole muotoaan ihan menettänyt...tai en mä oikeasti tiedä, pohdiskelen vaan :) Minkä hintainen tuo teidän ostamanne liina oli?
Kestovaipat on tosiaan melkoinen suo, mutta äkkiä sitä oppii. Meillä meinataan kestoilla ihan synnäriltä saakka (tosin en nyt ota stressiä, jos joskus joudun kertakäyttövaippaa vauvan pyllylle näyttämään), mutta siis ei osteta etukäteen yhtään kertistä...saa nuo äitiyspakkauksen näytteet riittää, jos niille tulee tarvetta...toivottavasti saan lahjoittaa ne jollekin tarpeettomina.
Mutta siis asiaan: aika nopeasti olen oppinut ihan lukemalla kestovaippainfon nettisivuja. Niillä on mainiot vaippatietokannat ja siellä on väki kommentoinut vaippoja, mistä on tosiaan apua tällaiselle untuvikolle. Lähinnä harsovaipoilla ollaan ajateltu aluksi pärjäävämme ja sitten vähitellen laajennetaan arsenaalia. Vinkkinä olen saanut sellaisen ohjeen että aluksi kannattaa kokeilla mahdollisimman paljon erilaisia vaippoja ja löytää sitä kautta omalle vauvalle sopivia yhdistelmiä. Eli kalliin starttipaketin tilaaminen joltain tietyltä valmistajalta ei ehkä ole se fiksuin vaihtoehto...
Kaikkea hyvää sinulle loppuraskauteen!! :)
Ruu: Onnea sinullekin pikkuprinssistä! Harmi että jouduit kokemaan synnytyksen tuollatavoin, mutta kuten itsekin sanoit, tärkeintä on että kaikki on nyt hyvin :) Oliko sulla muuten tyttö- tai poikaolo, vai tiesittekö vauvan sukupuolen jo raskausaikana? Mulla niin moni on arvannut vauvaa pojaksi, etten enää osaa oikein ajatellakaan, että sieltä muuta kuin pikkuinen pojanpalleroinen syntyisi :)
Veera: Ihan mahtavia uutisia sinullakin! Onnea suunnattomasti! Kyllä tuo uskoa, että ei sen pikkukakkosen (tai kolmosen tai nelosen...) saaminen välttämättä ole samanlaisen tuskan ja kyynelvirran takana kuin ensimmäisen, kun saa täältä lukea näitä ihania onnistumistarinoita :) Onnea vielä kerran!
Ja sitten ¿vähän¿ omia kuulumisia:
Mehän ostettiin huhtikuun puolivälissä asunto, jota on sitten siitä asti remontoitu. Toissapäivänä valmistui vihdoin keittiö ja nyt saa tosissaan alkaa muuttolaatikoita purkaa. On tämä tosiaan aika paljon pidempi prosessi ollut, kuin mitä miehen kanssa ajateltiin. Mulla meinasi välillä jo usko loppua, ettei tälle remontoinnille ikinä tule loppua, mutta nyt kun on enää muutamat jalkalistat ja silikonisaumat laittamatta, niin alkaa usko kodin valmistumiseen ennen vauvan syntymää vahvistua.
Muuten tämä loppuraskaus on mennyt ihan mukavasti. Kesäkuussa mentiin naimisiin ja hienosti jaksoin aamuseitsemästä puoli kahteen yöllä ja hääpuvunkin sain loppujen lopuksi...kaunis siitä tuli, vielä kaksi päivää ennen häitä käytiin vikat sovitukset tekemässä, että varmasit maha mahtui siihen ;)
Vauvan tavarat alkaa olla kasaan haalittu. Aikamoisella opiskelijabudjetilla on oltu liikkeellä ja tavallaan olen aika ylpeä, että olen niinkin edullisesti tavaraa löytänyt. Onhan vanhojen tavaroitten hankkiminen ja hintavertailu aika lailla aikaa vievää puuhaa ja kun ravasin ympäri pk-seutua bussilla junalla ja metrolla tuossa pari viikkoa sitten hakemassa tavaroita milloin mistäkin, niin aika poikki olin, mutta nyt kun alkaa kaikki olla koossa, niin olo on tyytyväinen. Ehkä sitten joskus, jos meille toinen vauva annetaan, niin sille sitten ostetaan jo jotain uutenakin...
Mutta siis, nyt siirryn tuonne muuttolaatikoita purkamaan, lattioita pesemään, vauvan vaatteita silittmään ym. ja tulen tänne varmaankin useammin teitä katsomaan, kun alkaa olla pienille lepotauoille jo tarvetta...ja mikä silloin onkaan mukavampaa kuin istahtaa koneen ääreen ja tulla lukemaan teidän kuulumisianne :)
Ihanaa kesää teille kaikille ja auringon paistetta jokaiselle!
Pumpsu rv 37+4
p.s. Teiltä kokeneemmilta piti vielä kysyä, että mitä ihmettä sinne sairaalakassiin pitää pakata?
Ootte te jotkut ahkeria, kun jaksatte kaikille erikseen kommentoida, onnitella tai kannustaa. Tässä tapauksessa kiitos kaikille, jotka ovat mua onnitelleet!
Olin tosiaankin ultrassa pari päivää sitten. Siellähän se vauvan alku todellakin näkyi kuvaruudulla, ja sydän sykki hienosti!!! : ) Oli taas uskomaton tunne nähdä, että siellä kohdussani se on salaa multa kasvanut ihan vauvan näköiseksi jo. Kaikki oli oikein hyvin. Ei mitään normaalista poikkeavaa. Istukkakin oli jo nyt riittävän ylhäällä. Muistan vain, miten esikoinen hyppi ja heilui tässä ekassa ultrassa. Tämä kyllä hieman liikuskeli, mutta oli pääasiassa aika rauhallinen. Saas nähdä tuleeko olemaan rauhallisempi tyyppi ; ) No, eihän sitä tietenkään tästä voi päätellä. Niinku ajattelinkin jo etukäteen pitkien kiertojeni takia niin sikiö ei tosiaan vastannut rv 12+5, vaan rv 11+2. Näin ollen laskettu aika siirtyi. Oli 24.1.08 ja on nyt siis 6.2.08. Ikäeroksi tulee näin ollen aika tarkkaan puolitoistavuotta, jos syntyy ajallaan. Esikoinen syntyi 10.8.06. Meillä onkin pian 1 v. synttärit edessä : ) Ensviikolla ollaan menossa 1 v. kuvaan jo. Tosi onnellinen olo on, kun tuo raskaus nyt varmistui! Ihanaa, että näin pian toive toisesta lapsesta täyttyi. Olikin ihan hassua astella taas sinne äitiyspolille. Justhan mä siellä olin...viimekesänä! Tosin mua kyllä joskus vähän pelottaa, miten selviän kahden pienen kanssa. Mulla oli aika raskasta alkuun esikoisen kanssa, vaikka sain keskittyä vain häneen. Monesti mietin, että apua, jos tässä pyörisi taaperokin. Mutta onhan ne muutkin selvinneet, ja ehkäpä se vauvan hoito menee nyt enemmän rutiinilla. Ja turhaa kait sitä on etukäteen miettiä. Nyt vaan nauttia esikoisesta, ja uudesta raskaudesta. Esikoinen muuten oppi juuri kävelemään!!! : )
Johanniina...tai joku sinne päin...anteeksi en muista nimimerkkiäsi...kyselit, onko joku tullut raskaaksi pitkillä kierroilla. Mä kans ajattelin sen olevan mahdotonta. Mulla oli synnytyksen jälkeen kaikki kierrot n. 50 päivää. Ja raskaaksi tulin toisesta yrityskierrosta! Se tosin lienee aikamoinen lottovoitto.
Kirjoittelin pitkät litanniat ja sitten kone tilttas.. Yritetään uudelleen!
Mikaela tai joku muu listan päivitys taitoinen voisi aloittaa ens viikoiksi uuden pinon, päivitetyillä esittelyillä ja lasketuilla ajoilla?
Kiva kuulla Pumpsusta, pitkästä aikaa! Viikkoja sulla onkin jo hurjasti kasassa, kohta pääset synnyttämään :). Hienoa, että häät meni hyvin ja sait puvunkin!
JOHANNIINA: (menikö oikein?) Kyseli pitkillä kierroilla raskautumisesta. Minulla kierrot 35-65 päivää ja joka kierrossa en ovuloi, mutta kaksi lasta olen saanut aikaiseksi ilman lääkärin apua. Viimeksi laskettu aika siirtyi 2 viikkoa, joten melko pitkästä kierrosta plussasin.
Ihana lukea Mikaelan ja Veeran kuulumisia, itsehän plussasin n. vuosi sitten :).
Missäs Manti?
Anteeksi jos en muistanu kaikille kommentoida, muistini on surkea.
Emilia päätti tänä aamuna herätä vaille viis virkeänä hihkumaan ja kääntyilemään vatsalleen ja jatkoi sitä tunnin. Mikael heräsi sitten 6.30 ja tätä mammaa väsyttää! Kiinteäthän jouduttiin aloittamaan pari viikkoa sitten, kun Emilian paino ei noussut ja eilen käytiin punnituksessa ja painoa oli tullut 300g. Meille kuuluu siis hyvää ja huomenna juhlitaan ensimmäistä hääpäivää.
Ai niin, kantoliinoista, mä tykkään pitkistä liinoista, mutta välillä ne tuntuu työläiltä sitoa. Utta liina etsiessä törmäsin sakaraan, onko kukaan kokeillut ja mitä tykännyt?
möhkis ja Emilia melkein 4kk, Mikael 2v7kk ja Ukko :)
Pitkisten pinoissa on nyt ollut aika hiljaista, kun olemme olleet onnekkaita ja plussia on sadellut, joten suurin osa porukasta odottaa tai on jo saanut vauvan niin kuin minä, joten uusia vauvakuumeisia tänne tarvitaan! Eli ei kun vain porukkaan mukaan!