Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla taisi olla kivaa treffeillä :) Harmi kun ei jaksettu lähtee mukaan. Loppuviimein kun ei meillä mitään hääpäivää edes sen ihmeemmin vietetty, mitä nyt kiukuteltiin toinen toisillemme vaan... :/

Haluisko joku isoista enskoista lähtee joskus kesäretkelle Turkuun?! Amyn Emmillähän on toinen mummola täällä nurkilla ja samoin tais olla pienten puolella ainakin Kesiksen Lennillä ja Auroran Oliverillä. Ja muut vois tulla kesäpäivää viettelemään ihan muuten vaan! (Sit parin vuoden päästähän täällä voikin järkätä treffejä joka kesä, kun kaikki reissaa Muumimaailmaan :DD) Mä kun oon näköjään niin huono lähtemään varta vasten treffeille minnekään kauemmas... Entäs oisko joskus heinäkuulla jotain treffejä pk-seudulla?! Me voitais oikein tosissaan tähdätä sit sinne ;) Ollaan anyway tulossa Hesaan ja sinne nurkille n. pariksi päiväksi joskus heinäkuulla. Riippuu kauanko mies jaksaa olla anoppilassa :DD

Meillä oli maanantaina 8 kk neuvola. Kaikki oli ihan ok, pituutta on nyt 68 cm ja painoa 7400 g. Viime viikolla Aino oppi myös istumaan ihan itse ;) On muuten hauskan näköistä, ihan erilainen vauva nyt, kun osaa istua lattialla :) Liikkeelle meillä ei vieläkään päästä, paitsi kierimällä :DD Mahtaako toi koskaan oppia ryömimään... :DD

Auts, mä en uskalla mennä enää meidän takapihalle, kun pääskyset on " vallanneet" sen ;) Näyttäis tuolla räystään alla olevan kai pesä, oiskohan siellä poikaset kuoriutuneet tai jotain, kun nyt vahdataan jo tota pihaakin kurvailemalla siinä erilailla kun vielä viime viikonloppuna... Mun piha, mut ei noi böördit vaan tunnu ymmärtävän, että mahduttais sinne molemmat ihan hyvin :)

Vielä omaa napaa: mä oon edelleen aivan stressissä noitten perhanan maito-juttujen takia. Altistukset on taas tehty ja allergiaa ei sen perusteella ole, mutta silti ei Ainolle tunnu sopivan enää mikään maito, ei tavallinen eikä apteekin :( Kaikki vaan ennen pitkää aiheuttaa pulauttelua ja vatsavaivoja ja oksentelua... Mutta kun ei toi lapsi ilmankaan voi olla... Eilen käytiin vielä yksityisellä lääkärillä, mut eipä sieltäkään paljon viisaampana ulos tultu :( Sen sentään lupas vielä asiaa miettiä & selvittää ja soittaa sit tänään, että mitä maitoa Ainolle nyt oikein kannattais antaa... HUOH, kurjaa katsoa vierestä, kun oma rakas pieni voi huonosti kun saa " väärää" maitoa, mutta " oikeetakaan" ei tunnu löytyvän millään...

Aurinkoista juhannusta enskoille, jos en jaksa sitä ennen aktivoitua ;)

t. Ope ja Aino 8 kk

Vierailija
22/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailu, vaikke ensi viikolla saadaan virallisesti siirtyä tänne. :)

Itse vihannesoseet tekevät! Mistä kaikesta teette soseita? Kun tuntuu että Eveliina syö aina joko peruna-porkkan, peruna-bataatti, kesäkurpitsa tai maissisosetta tai noiden yhdistelmiä. Mistä vaihtelua? Parsakaali tekee kauheat vatsanväänteet, ja kukkakaalia en ole taas kokeillut saman pelon takia..

Ja turvaistuimeen vastaan, vaikke neiti vain pari kertaa sitä kokeillut.. Meillä on Gracon Cosmic XTP. Vaikutti hyvälle ja pysyy meidän autossa paikoillaan, toisin kuin eräässä ruotsalais testissä..... Viimestään heinäkuun alussa otetaan käyttöön, kun ei nytkään jakseta enää kantaa kaukaloa mukana, niin ihan sama jos Cosmicissa sit istuu.. Ja siinä ei nukkuessa pääse pää retkottamaan sivulle, kuten kaukalossa. Ei tarvii lapin reissua nukkua niskat vinossa..

Ja vaikka Lastentarvikkeen ja Vauvatalo Johannan myyjät väitti että kaikki selkämeno suuntaat olevat istuimet vievät etupenkilta istumis paikan, ni kyllä meidän Audissa mahtuu istumaan Cosmicin kanssa, samoin istuin ison mahan kanssa kun takana oli luultavasti Britaxin Two way elite.. Ihmeellistä puhetta...

Bejpi ja nukkuva Eveliina 5kk 3vk~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama kuva siitä ihan treffien alusta, laittakaa halukkaat viestiä/kuvia osoitteeseen nti_kixu @ hotmail.com (ilman välejä) Mielelläni otan kuvia vastaan, vaikkei me niissä ollekaan!

Taas Bejpi ja edelleen nukuva Eveliina

Vierailija
24/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han: Siis ei oo mitään väliä antaako nokkamukista tai pullosta. Nokkamukista juomisen oppimiseen menee enemmän tai vähemmän aikaa, mutta aika pian vauvat oppii. Jotkut ei opeta pullolle ollenkaan vaan suoraan nokkamukille. Jotkut taas hörppyyttää suoraan mukin/lasin reunasta. Eli siis nou panik. :)

Q: Ihanan yllätyksen oli sun mies järkänny!!! Aivan ihanaa... Kumpa munkin ukko keksis jotain vastaavaa joskus. ;)

AA:lle piti jotain kirjottaa, mut en muista mitä... :) Jospa ens kerralla muistaisin?! Eiku no ainaki sitä piti sanoo, että on varmaan kivaa päästä sitä laajennusta tekee.. Vaikka remppahommat on usein loppuviimeks hermoja raastavaa, mutta kivaa se on sitte ku saa sen valmiiks. =)

MiaMik: Mä oon koittanu tuolla mesessä metsästää sua, et olisin kysyny siitä kämpästä. Oliko mieluinen? :)

Oma napa.. Kävin siellä väestöliitossa. Polykystisia munasarjoja lukuunottamatta paikat on priima kunnossa. ;D Ei siis huolta sen suhteen. Heh. Se lääkäri on ihan huippu, tosi kiva ja asiantunteva, positiivinen ja optimistinen.. jäi hyvä fiilis siitä käynnistä, vaikka kaikki ei niin hyviä uutisia ollukaan.

Eli siis huonoa oli se, että todennäkösesti ei saada lasta ilman hoitoja + se, että kun on niitä " myyttejä" että kun on ekan kerran tullu raskaaksi ni tulis sit toisen kerran " helpommin" /ilman hoitoja, ni se ei sillain pidä paikkaansa vaan sit vaan palataan ns.lähtöruutuun. :/ Hyvää oli se, että mulla on EHKÄ ollu ovis (kp:llä ~30?).

Jatkossa suunnitelma on se, että sit ku oon lopettanu imetyksen ja siltä tuntuu, niin mennään sinne uusiks ja eka tutkitaan tapahtuuko ovista. Sit sen jälkeen harkitaan se hoitokuvio.

Että tämmöstä...

Burde ja heidi <9kk

PS. Meillä on huomenna se kasvukontrolli.

Vierailija
25/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Kiitokset kommenteista liittyen tuohon nokkamukiasiaan! :) Ajattelikin jo, että oonko mää vähän pölijä ja huono äiti, kun en näkisi ongelmana antaa juomista nokkamukista :D

VIIPERO, kiitoksia vielä mukavista minitreffeistä :) Seuraavalla kerralla pojatkin toivon mukaan olis vähän sosiaalisempia XD Vaan olihan ne nytkin, noin niinkuin nälkäisiksi ja väsyneiksi reippaita :D

Han ja Sampo 4,5kk[/color]

Vierailija
26/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan painettu koko päivä tukkaputkella pitkin Tamperetta ja muutnekin ruokakaupoilla :)

Pikaisesti vain tulin siitä asunnosta kertomaan. Se oli siis ihan niinkuin meille tehty :) Ainut vaan niin tapetit oli aika mummomaiset mun makuuni, mutta nehän saa onneksi vaihdettua ;) Sinne oli tehty -05 keittiö-, pesuhuone-, sauna-rempat, vaihdettu ovet, tapetit, lattiamatot eli juurikaan mitään ei tarvitsisi tehdä. Sehän sopisi tälläiselle kahdelle laiskalle :D Huomenna on lainaneuvottelut ja jos saadaan lainaa niin tehdään illalla tarjous. Nordeaan vielä pitäisi varuiksi soittaa ja varata sinnekin aikaa...

Han, meillä ei ole tuttipulloa huolittu! 4kk iässä alettiin reenaamaan nokkamukin käyttöä ja hyvin se on sujunut alusta asti. Vedet menee hyvin alas ja aikoinaan meni maidotkin. Meillä on ihan vaan emman 2 euron nokkis, missä ei ole mitään venttiiliä kun ei tuo neiti osaa imeä muutakuin tissiä :)

Vierailija
27/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde, hienoa, että sait väestöliitossa hyviä uutisia! Tai no, se osuus, että ei ole helpompaa toisellakaan kerralla, vaikka kerran on jo tullut raskaaksi oli kyllä vähän masentava. :( Mutta siis hyvä, että toi kipuilu ei kuitenkaan ole mitään vakavaa. Osasko lääkäri yhtään sanoa, mistä se vois johtua? Vai onko se jo helpottanut? Toivottavasti on.

Mutta nyt mun on kuulkaas hehkutettava vähän yhtä asiaa! Pikku-quu on kai saamassa hoitopaikan ihan meidän kodin läheltä, johon avataan uusi ryhmis! Ei olla vielä saatu kirjallista päätöstä, mutta kaupungilla asioista päättävä nainen sanoi niin tänään puhelimessa mun miehelle, niin ei kai se enää voi sitä perua? Päätös tulee postissa ens viikolla. Se olis ihan lottovoitto, kun tosiaan kävellen ei ole hoitopaikkaan matkaa kuin 5-10min. ja sekin kivaa ja turvallista kävelytietä. Ja se talo näyttää ihan uudelta paritalon puolikkalta, tosi siisti ja ihana aidattu piha. Siis se on hienompi kuin meidän oma asunto! En tajua, miten jollain on varaa perustaa siihen ryhmis! Mietittiin jo, että onko se joku kaupungin lunastama asunto, jos jollain on ollut vaikka verorästejä tai jotain. En ymmärrä. Mutta pitäkää peukkuja, että tää onnistuis! Poitsu menis siis sinne keskimäärin vain kahtena päivänä viikossa, muuten olisi joko isin tai äidin kanssa kotona. :)

Meillä on muuten ollut yhtä huutoa taas tänään, siis ihan koko ajan ja palkeet auki! Ihan korvissa soi... :/

Ei mutta nyt menen pakkaamaan niitä mökkikamoja. Kone lähtee huomenna jo seiskalta eli pitää herätä ihan liian aikasin mun makuun. Hyvää juhannusta enskatoverit!

-Q- ja kiljukaula -q- 10kk

Vierailija
28/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me lähdetään huomenna reissuun (eli Keski-Eurooppaan vajaaksi viikoksi). Täällä on melkoinen härdelli ollut, kun eilinen pakattiin ekaa erää muuttolaatikoista ja samalla on pesty pyykkiä ja pakattu huomista reissua varten... tyttö vielä huusi viime yönä melkein kaks tuntia jotain, luoja tietää mitä - no, supolla viimein sai unen päästä kiinni, vaikkakin asui sit loppuyön tissillä. No, pääasia ettei itkenyt enää. Huomenna mennään vielä tarkistuttaan korvat, ettei tartte reissun päällä heti lähteä lääkäriin, jos huuto jatkuu. Vähän jänskyttää, miten tyttö sopeutuu maisemanvaihdokseen, mutta muuten odotan innolla. Päätettiin sit kuitenkin ottaa Carenat mukaan, vaikka ne onkin aika painavat ja vie siis suuren osan toisen matkatavarapainosta. Mutta eipä tartte siellä miettiä, miten typy kulkee mukana - kun ei raskittu rintareppuakaan ostaa.

Juups, taidan hipsiä petiin, että saisin ees jonkin verran nukuttua. Toivotan kaikille kivaa viikkoa, palailen ensi viikolla kunhan muuttotouhuiltani ennätän.

-Osse ja typy 7kk

Vierailija
29/34 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on synttärit, mansikat ja sampanja lämpenevät keittiössä ja mies hyssyttää vuorostaan Ainoa, minä notkun täällä. No, tätähän tämä välillä on. Kun vaan nämä illat ja yöt on pääsääntöisesti levottomia, ei vaan jaksais aina.

Osasyy tähän levottomuuteen on varmaan se ettei Aino nuku oikein toisia päikkäreitä, vaikka miten yrittäisin neitiä nukuttaa ja vaikka olis kuinka väsynyt. Näköjään kostautuu tämä ettei Aino nuku kunnolla muualla kuin omassa sängyssä, kun ei sitten reissussa ollenkaan nuku. Tänäänkään siis ei, kun Jumbossa oltiin toisten päikkäreiden aikaan...

Vai oliskohan sieltä tulossa se eka hammas, jota siis olen veikkaillut kaikkien itkujen syyksi jo monta kuukautta! =)

Mä muutin pari yötä takaperin nukkumaan Ainon huoneeseen kun tosiaan yöt on mitä on eikä mies saa nukuttua. Aino nukkuu silloin suht ok pinniksessään, kun mä kuorsaan patjalla vieressä. Tämän on kuitenkin tarkoitus olla vain väliaikainen ratkaisu, kaipaan miehen kainaloon öisin. Jospa Aino pian oppisi omaan sänkyyn ja yöt muutenkin rauhoittuisi.

Sorry omanapaisuus, en oikein ehtinyt lukea pinoa.

Tulin oikeastaan vain toivottamaan HYVÄÄ JUHANNUSTA, mekin lähdetään huomenna posottelemaan möksälle. :)

Karssuli ja hihhuli-Aino 8,5kk

Vierailija
30/34 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ei pitänyt enää tulla, mut tultiin just lääkäristä ja typyllä oli kuin olikin korvatulehdus... saa nähdä, tehooko nuo antibiootit, ainakin nyt tuntuu tosi tyytyväisenä tuolla tuhistavan mut kyllä viime yö oli ihan kauhea!

Enää muutama tunti lähtöön ja kolmeksi yöksi ei olekaan yöpymispaikkaa... joten rupean metsästämään sitä. Täältä tähän ja hauskaa teillekin!

-Osse ja typykkä

Vierailija
31/34 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ JUHANNUSTA!

Vaikka kotona pääosin koko jussi vietetäänkin, joten mä oon ainakin lueskelemassa täällä, josko olis muitakin enskoi...

Meillä oli tänään taas lääkärissä käynti... Molemmat korvat mätää täynnä, joten lähete korvalääkäriin lähti... Saa nähä koska saadaan kutsu, kun on kesälomat yms eessä, mutta eiköhän me silti joskus päästä...

Mutta joo, nyt tää lähtee, ja jättää muillekin tilaa...

napero ja Eetu noin 1v4kk

Vierailija
32/34 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]KAIKILLE OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA!!

En nyt ehdi edes pinoja lukea, eilen tultiin illalla mummolasta ja nyt täytyy mennä seurustelemaan perheen kanssa kun mieskin kerrankin kotona.

Sen verran huomasin että Eetulla ja Ossen typyllä korvatulehdus, pikaista paranemista molemmille!

Viipero & Aleksi 7½kk[/color]

Vierailija
33/34 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kotosalla odotellaan vieraita saapuvaksi ja neitiä heräämään lounaalle ;)

Aurinkoista juhannusta pienille ja isoille enskoille!

t. Ope ja Aino

Vierailija
34/34 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ilta meni grillatessa siskon perheen luona ja mikäs sen ihanempaa herätä juhannuspäivään ilman krapulaa ;)

Kahdet kuulumiset pikaisesti kirjoitan:

A: Idalla puhkesi kaksi alahammasta peräkkäisinä päivinä :)

B: Me lähdetään tänään ihan ExTemporee risteilylle! Sisko soitti aamulla, että ne on matkalla muumimaailmaan, lähdetäänkö illalla laivalle. Sanoin heti että ei mies suostu kuitenkaan. Mutta niin vaan suostui ja iltapäivällä lähdetään ajeleen kohti Turkua :)

MiaMik ja Ida 8,5kk+