MAALIS ' 05 Juhannusviikko!!!
Nyt on niin hiljasta, että koettakaas lomalaisetkin kirjoitella =)
Kommentit (23)
Viime viikko sujahti niin nopsaan,ettei edes kirjoittamaan joutanut.
Meillä siis nyt Juusolla nyt putket korvissa ja toivottavasti pysyvät eikä tulehduksia tule.Kesähän onkin sellasta aikaa, ettei tulehduksia olekaan.Toimenpide sujui hyvin,vaan sitten kun herra heräsi nukutuksesta,niin oli todella kiukkuinen ja huusi lähes tauotta koko sen kaksi tuntisen mikä oltiin osastolla toipumassa...Juuso olis halunnu heti lähtä käveleen mutta eihän tasapaino pitänyt yhtään.
Lopulta omahoitaja kysyi, et halutaanko lähteä ajeleen kotiin kun matkaakin on.Autossa sit Juuso rauhoittui,virkistyi ja söi melkein koko kotimatkan.
Häät eivät ole vielä olleet,kaksi viikkoa vielä " armon aikaa" elikkäs 7.heinäkuuta minäkin siirryn sit rouvaskastiin.Ei tässä ole paljoa ehtinyt jännittämään.Työt,Juuso ja raksahommat pitää jännityksen loitolla!Toistaiseksi....
Jep,vaan nyt toinen kuppi kahvia.Iltavuoro töissä kutsuu taas iltapäivällä.
Kalamami!!!!Joko,joko???
Suohomppeli81 ja Juuso
Alkuun Tuulialle: laitatko mulle postiosoitteesi s-postilla (terhi05@gmail.com), niin laitan sen vaatepaketin tulemaan...
Viikonloppu meni vauhdilla. Lauantaina olivat naapurit meillä grillailemassa " läksiäisiksi" , ja siinähän humahti sitten aamuyön puolelle. Vaikka en paljon juonutkaan, eilen väsytti, kun unet jäivät niin vähäisiksi. No, hyvä, että tuli höpötettyä kunnolla naapurien kanssa... Hirveän haikeuden nyt vaan on iskenyt, kun tajuaa, että tosiaan kohta lähdetään nykykodista pois. Tänäänkin itkeskelin työmatkalla, kun mietin, että lasten hoitoura nykypaikassa loppuu kohta - tulee varmaan kyllä sekä lapsilla että minulla ikävä tuttua hoitajaa. Ja tämä nykyinen koti on kyllä ensimmäinen sellainen, jota tulee tosissaan ikävä, olemme viihtyneet niin hyvin. Kaikista edellisistä olen ollut ihan valmis muuttamaan pois... No, pitää vain ajatella kaikkea sitä positiivista, mitä uudessa kodissa ja vanhalla kotipaikkakunnalla on tarjota... Jotenkin nyt tuo lähtö vasta konkretisoitui, kun eilen pakkasin ensimmäiset muuttolaatikot...
No joo, se siitä. Tällä viikolla meillä onkin onneksi mies illat kotona, kun on Helsingin keikkaa. Ja sitten odottaa lähtö juhannuksen viettoon. Ainoa murhe siinä on, että lasten hoitokaveri on juuri nyt mahataudissa ja meidän säkällä se iskee meihin juuri juhannukseksi... Mies jo ehdotteli, että jos viettäisikin juhannuksen rauhassa muuttolaatikoita pakaten, mutta minä sanoin siihen, että eiköhän se yhteensä 2 viikkoa muuttolaatikoiden keskellä riitä, kaipaan kyllä breikkiä siihen väliin...
Pistetäänkin tähän sitten gallup: Miten vietätte juhannusta?
Me mennään kavereiden vapaa-ajan asunnolle, sinne tulee pari muutakin lapsiperhettä. Tarkoitus on viettää aikaa rennosti yhdessä oleillen, syöden, pelailleen jne. Tämä on meillä jo perinteinen juhannuksenviettomuoto, joten tiedetään, mitä odottaa ;-)
Jahas. Sitten rupean töihin!
Terhi&muksut
Gallupin muistan nyt ainakin :) Eli juhannuksena menemme siskolleni viettämään iltaa Nooran kanssa, heillä lapsoset myös ihan kotona. Eli luvassa saunomista ja grillausta jne...Ei mitään ihmeempiä. Meillä ei ole mitään mökkiä minne mennä, muuten kyllä mökkeiltäisiin. Käytiin eilen siskon vuokraamalla mökillä ja kyllä nautittiin kaikki! Likka viipelti uikkareissaan koko päivän.
Tänään käytiin rakenneultrassa ja pienellä on kaikki hyvin! Kylläpä taas helpotti. Puoliväli on ihan kohta käsillä.
Toivottvasti Tel ette saa sitä vatsatautia!
Tuulia: Harmillista kun teidän tauti on nyt noin sitkeä! Kannattaa varmaan mennä lääkäriin vaikka ei kuumetta enää olisikaan. Voihan se olla että silti on esim. korvissa tai keuhkoputkissa jotain.
Suohomppelilla on pian jännät ajat käsillä! Kiva tuo teidän hääpäivä, helppo muistaa :)
Nyt täytyy lähteä töihin, kesäloma on tällä erää lusittu, pah! Mies jää vielä täksi lomalle. Mie oon nyt 4 viikkoa töissä ja sit kotona taas 16.7-3.9 välisen ajan, pidän loput kesälomasta ja hoitovapaata.
Se on moro!
Ja aivan ensmäisenä juhannusgalluppiin. Tänä juhannuksena ohjelma poikkeuksellinen edellisiin verrattuna. Tosin miljöö pysyy sen suhteen samana, että mökillä ollaan. On vietetty edellis jussit itäisessä Suomessa vaihtelevissa mökeissä, kun ei siellä päin omaa mökkiä ole. Mutta on siis päästy aina jonkun kaverin följyyn. Tänä juhannuksena mennäänkin sitten mun vanhempien luokse Etelä-Pohjanmaalle ja siis mökille. Sinne tulee myös miehen molemmat siskot miehineen.
Sellasta vaan mietin, kun en ole oikein perillä vielä, että haluavatko vanhempanikin olla juhannusaaton mökillä vai jättävätkö meidät mieluummin keskenämme. Niin siis, että kehtaisinkohan kysyä äitiltäni, josko ottaisi Helmin yöksi heille sinne, missä varsinaisesti asuvat. Kun jotenkin tuntuu, että voisi olla kiva olla aattoilta ns. lapsivapaasti, kun tietää että kuitenkin tulee valvottua myöhään jne. ja sitten vähän kauhistuttaa tuo Helmin nukkumaanlaitto-operaatio siellä möikillä. Ja muutenkin, että jos tämä lähtee höntyilemään nukkuma-aitasta, kun me olemme jossain esim. mökin puolella iltaa viettämässä. Aiottiin kyllä ottaa itkuhälytin mukaan, mutta silti. No, pitänee vaan rohkeasti kysästä äitiltä. Tuntuu vaan jotenkin kauheelta sysätä omaa lasta mummolle ja ajaa vielä heidät pois omalta mökiltänsä kaupunkiin. Tuntuu varmaan vaan siksi tältä, kun ei juurikaan ole tarvinnut/ollut mahdollisuutta käyttää isovanhempia lapsenlikkana, niin heti tuntuu siltä, kun olis kauhea hyväksikäyttäjä.
Meille ei pahemmin mitään uutta kuulu. Tai no sen verran, että Helmi on alkanut kivasti karkaileen meidän ulkoillessa. Saattaa yhtäkkiä kadota, ja löytyä jostain puolen kilsan päästä. Onneksi tiedän, mihin yleensä menee, jotta osaan etsiä. Mutta se paikka, mihin hän suuntaa, on sellainen, missä on iso oja/kanava. Menee sinne heittelemään kiviä. Mutta yhtä hyvin voisi horjahtaa ja humpsahtaa itse veteen. Siksi teinkin sellaisen päätöksen, että hommasin valjaat. Kerroin tytölle, että jos hän vielä karkaa, äiti laittaa valjaat. Tuntui heti toimivan, sillä leikki kiltisti tässä omassa pihassa sen päivän, kun ukaasin annoin. Saas sitten nähdä, miten jatkossa.
Nukkumaan käyminen on edelleen yhtä tuskaa. Joka ilta toistuu sama kaava. Kun laitamme hänet petiin, kestää hetki, jonka jälkeen hän tulee huoneestaan pois ja ilmoittaa kakan olevan vaipassa. Peppu pestään, vaippa vaihdetaan ja likka laitetaan takaisin petiin. No sitten seuraavan tunnin ajan hän sytytteleekin valoja, menee leikkimään leluilla, lukemaan kirjoja, tulee huoneestaan pois tai muuten vaan mölisee ja potkii seinää. Kuitenkin joka kerta, kun käymme hänet palauttamssa takaisin sänkyyn, vaikuttaa hän tosi väsyneeltä, mutta ei vaan voi alkaa nukkumaan. Yleensä tunnin päästä sänkyynlaitosta hän kuitenkin nukahtaa, mutta onpahan eräänä iltana jatkanut jopa klo. 23 asti. Ja kuitenkin aamulla herää jo viimeistään seitsemältä. Ai että on ihanaa...
Onpa sateinen päivä. Oltiin äsken kyllä ulkona sadetamineissa, mutta eipä siellä oikein mitään tekemistä ollut. Vähän matkaa käveltiin tuossa lähimaastossa ja ihmeteltiin kukkia ja hyttysiä, mutta sitten tultiin sisälle syömään jo klo. 11. Olikin kyllä jo nälkä, että ei sen puoleen.
Nyt Helmi onkin nukkumassa ja pitää vähän seurata kuinka pitkiä unia hän ottaisi. Luulisin, että tällä ilmalla saattaa olla luvassa aika pitkät päikkärit, mutta jos alkaa lähestyä klo. 15 ja likka vielä nukkuu, niin pakko mennä herätteleen.
Eipä taida nyt irrota tämän enempää. Kattellaan sitten myöhemmin.
lehtovi ja Helmi
Olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan, vaikka luen pinon lähes joka päivä.
Jospa vastaisin heti siihen galluppiin. Meillä oli kaksi vaihtoehtoa juhannukselle. Ystäväperheen kanssa Muumimaahan ja hotelliin yöksi tai mun vanhempien mökille. Juhannuksena on Muumimaassa kuulemma tosi hiljaista ja saa ihan rauhassa kierrellä ja katsella. Se vähän houkutti. Mutta entäs sitten ilta hotellilla, huoneessa johon on pedattu vielä kaksi lisävuodetta. Jotenkin tuntuu, että olisi kiristänyt liikaa vanhempien hermoja juhannusaatto Santun kanssa pienessä hotellihuoneessa. Joten valitsimme sitten mökille menon. Mökillä ollaan kylläkin vain yksi yö, ei jakseta enempää. Onneksi matka kestää vajaan tunnin, niin ei ole suurempi ponnistus lasten kanssa. Vanhempieni lisäksi tulee mun puolelta mummo, sisko, veli perheineen ja yhteensä 5 koiraa.
Tuli Lehtovin nukkimisjutuista mieleen, että meillä on just samanmoista. Jo viime viikolla asiasta kirjoittelit. Mun tarvitsee myös säännöstellä Santun päiväunia, koska yöunille meno on niin hiton vaikeaa. Sitten taas päiväunilta väkisin herättäminen myös kurjaa. Toinen kiljuu ja huutaa hulluna. Illalla taistellaan sängyssä pysymisen kanssa. Jotenkin on taas luisuttu sellaisen nukuttamismalliin. Eli äiti paijaa.... Että raivostuttaa, mutta kun ei Santtua voi hulluna huudattaakaan siskon takia. Täytyy toisen kuitenkin saada nukkua rauhassa. Olen ihan neuvoton taas vaihteeksi. On muutenkin kaikin puolin hankala tapaus tämä meidän Santtu. Huoh...äiti raukkaa....
Me asumme rivitalossa ja hankimme vihdoin omalle pihalle aidan ja oman hiekkalaatikon. Miedän pihalta on n.20m mereen ja laiturille, joten tämä on vähän pelottava paikka asua vilkkaan pojan kanssa. Aikaisemmin en voinut ulkoilla omalla pihalla kuin ylivalppaana paimenkoirana, mutta nyt saan sentään istua. Vieläkään ei lapsia voi yksin päästä pihalle, mutta sentään ehtii vaikka vesassa käydä ilman, että lapset pitää raahata mukana. Sen verran uusi aita kuitenkin Santtua pidättelee. Joten ymmärrän kyllä hyvin Lehtovin huolen karkulaisesta. Sanoivat aikanaan vauvauinnissa, että kun pieni uimataidoton putoaa veteen, hän ei jää pyristelemmän pinnalle, vaan painuu pohjaan kuin kivi. Tämän olen pitänyt mielessä varsinkin kun meillä ranta on syvä ja vesi tummaa.
Ja jos sitten kävisi vähän keittiön raivauspuuhissa, että mahtuu kalasopan tekoon. Josta tulikin mieleen, että mä en ole saanut painoa pudotettua yhtään. Olen ihan epätoivonen tämän herkkuja vetelevän suuni kanssa. Ihan masentaa. En ole koskaan (paitsi viimeisilläni raskaana) ollut näin punkero.
T. lappu ja Santtu
On aika taas minullakin raapustaa muutama rivi tekstiä, sillä haluan ilmoittautua jonon jatkoksi, joilla nukkumaan meno vaikeaa tai ulkona karkaillaan. Just kun esikoisen kanssa pärjää nippa nappa, niin maaliskuisesta on kuoriutunut aivan mahdoton..
Ennen meilläkin maaliskuinen ( ja esikoinen ) tulivat huoneestaan pois, kun oli nukahtamisen aika, maaliskuisella oli " pissahätä" ja juoksi kiireen vilkkaa naureskellen kaikkialle muualle paitsi vessaan. No, tuo on nyt jo taakse jäänyttä, mutta nyt hän kiipeää esikoisen sänkyyn kerta toisensa jälkeen, vaikka kuinka nostat hänet omaan sänkyynsä. Perjantaina ja lauantaina kello oli vasta kymmenen ennen kuin neiti nukahti. Nyt teemme niin, että kun nuorempi menee naureskellen siskonsa sänkyyn, niin vanhempi pääsee äidin ja isin sänkyyn ja maaliskuinen joutuu olemaan sitten yksin, kun ei kerran viihdy omassa sängyssä. Itkun paikkahan se on ja haluaa tietty tulla pois huoneesta, mutta ei päästetä. Itkee toki, mutta kun menee omaan sänkyyn, niin sitten mennään silittämään hiuksia ja rapsuttamaan selkää. On se kyllä kauheaa kuunnella toisen itkua, mutta lähes neuvottomia ollaan oltu, kun illat on menneet hirvittäväksi härdelliksi. Eilen sentään nukahti yhdeksältä.
Ulkona nuorempi neitimme on alkanut kiusata hieman leikkikavereitaan ja ihan selvästi innostuu viemään toisen kädestä leluja entistä enempi, kun näkee toisen reagoivan itkemällä tai kiljumalla. Syliin otan sitten miettimään, ei voi olla kavereiden kanssa, jos ei osaa olla nätisti, mutta kauheaa rimpuilua ja itkemistä se miettiminen on.. Ja karkailee myös, tänään ei tosin kertaakaan, mutta vesisateessa oleminen ja räystäistä tippuvan veden kanssa leikkiminen oli kai liian kivaa..:)
Onneksi on ollut täysin kuiva marraskuusta lähtien, ei ois kiva taistella tuon kiukkupussin kanssa potta-asioista.:)
Palapelejä tekee todella hienosti, 20:n palan palapelit sujuvat näppärästi, taitaapa tehdä siskonsa 36:n palan peliäkin. Tahtovat vain neidit ottaa yhteen tuossakin asiassa, sillä jostain kumman syystä toisen on aina ihan pakko mennä auttamaan toista kokoamisessa, vaikka itselläänkin ois palapelien tekeminen kesken. Hirvittävää kiljumista ja itkua.. Nyt on joku semmonen vaihe, että tosi herkästi saavat riidan aikaiseksi. Vai onko tämä sitä sisarrakkautta ja jatkuu siis vuosikaudet?!!:)
Mutta kaikkien hetkien keskellä yksi ihanimmista asioista on, kun maaliskuinen kietoo kädet ympärilleni ja sanoo: " oma kultaseni, äiti" . :)
Juhannukseksi lähdemme minun sukulaisiin Oulun korkeuksille. Mukavaa juhannusta kaikille ja jaksamista nukkumisasioihin!:)
mä aloitin tänään kesäloman erikoisesti menemällä aamulla töihin.. Jouduin hoitamaan vielä yhden tapaamisen tänään, kun piti saada jo syksyn asioita sovituksi. Mutta nyt - lomalla!
Kävin pankissa setvimässä raha-asioita, kun alkoi ärsyttää korkeat korot + keskivertoa suurempi marginaali. Saatiin asiat järjestykseen ja samalla vahingossa kesälomarahaa, kun heinäkuun lyhennys jää teknisistä syistä kokonaan väliin. Maksetaan se pois sitten joskus viiskymppisinä.
Mekin vihdoin ja viimein ollaan aloitettu vaipattomuus. Alku on sujunut hyvin, kun Kaisahan on pitkään tunnistanut hädän. Pari vahinkoa on sattunut, muuten on osannut pyytää potalle. Hyvä hyvä. Näiksi kolmeksi päiväksi en jaksa tarhan kanssa järjestellä vaipattomuusasioita, joten menkööt siellä vaipan kanssa. Torstaista eteenpäin voidaan sitten rauhassa keskittyä asiaan.
JUHANNUSTA lähdetään viettämään keskiviikkona mökille. Mennään kaksin Kaisan kanssa ja mies tulee sitten perässä suoraan työreissultaan. Mökillä ollaan äidin ja isän sekä siskon perheen kanssa. Lauantaina tulee lisäksi muutamia ystäviä ja me viedään lapset hoitoon toisille isovanhemmilleen. Näin on tehty siitä asti, kun siskonpoika syntyi, ja se on toiminut hyvin.
Takaisin me tullaan vasta ens viikon loppupuolella, kun jäädään vielä tapaamaan ystäviä ja sukulaisia muutamaksi päiväksi. Pitääkin sopia tarkemmat päivät kaikkien kanssa.
Ostin muuten lopulta aikuisten varasängyn Jyskistä, kun en halua nukuttaa Kaisaa vetoisella anoppilan lattialla. Enkä nukkua siellä itsekään..
Nyt kotihommien kimppuun. Haluan saada kaikenlaista aikaiseksi, nyt kun on kerrankin aikaa. Niin, hyödynnän sitä pahamaineista subjektiivista päivähoito-oikeutta nauttien itse kolmesta antoisasta vapaapäivästä Kaisan ollessa vielä tarhassa ..
kua ja Kaisa
Moi!
Kalamami (rv39+6) perheineen sai eilen klo 16:39 suloisen poikavauvan!
Painoa oli 3800 g ja pituus 52 cm.
Synnytys meni hyvin ja vauva ja äiti voivat hyvin.
Kalamami palailee tarkemmin asiaan kotiuduttuaan.
T: Lapsista ja vaimostaan ylpeä iskä
Eikös Henri syntynyt aika samoissa lasketun tuntumassa!!?
Nyt tuoksutelkaan vauvan tuoksua ja nauttikaa pienestä ihanasta kääröstä!!
Niisk, on se aina yhtä liikuttavaa!!
Tuulia
Ihania uutisia! Oikein paljon onnea koko Kalamamin perheelle!
t. Marju
yks sormijärjestelmä..
moonaa käytin lääkärissä, ei mitään vikaa. nyt kuulema sitkeää yskää liikenteessä, mihin nyt ei voi minkään.itse kävin vaihattaa pillerit, ei nuokaan oikein sopinut. onko kellään ehkäisyrengasta? kokemuksia?
eilen miulla oli se luovuusterapia. oli aika tyhjentävä kokemus. Käytiin kaksi asiaa läpi värittämällä. tämän tuokion jälkeen olin niin tyhjä ja väsynyt. Päätä koski. Yöunetkin meni pipariksi. Kuitenkin on heti parempi mieli ja olo, ulospäinkin kuulema näytin pirteämmältä.
Galluppiin. Me lähdetään varmaan tänään tai huomenna pappalaan. Tytöt on tässä viikolla yön tai peräti kaksi mummolassa. Vähän toivottiin että olisi juhannuksena ottanut toiseksi päiväksi, muttei oikein innostuneet. Mitään ohjelmaa ei sinäänsä ole, kunhan ollaan vaan.
Tosin mieskin on nyt tässä flunsassa. On sairaslomalla, mikä sitten jatkuu kesälomana. Miun elämää helpottaa nyt toviksi =)
Mimmi nukkui enismmäisen yönsä ilman vaippaa.Klo 6 heräsi pissalle, muttei sitten nukahtanut uudestaan. Hitsi, kiva juttu että tämä vaipattomuus on alkanut =)
Toivottelen oikein Ihanan rauhallista Juhannusta Kaikille!! Mikäli en koneella tule enään olemaan!!
Kalamamille vielä Onnittelut!!
Tuulia, Mimmi ja Moona
Työssäkäyvän iloja: kohta pääsee valmiille lounaalle, kivaa =)
Tulin ihan vain onnittelemaan kalamamin perhettä, ihania uutisia! Paljon onnea pienestä pojasta!! Meidän Noora syntyi ihan samoilla viikoilla. Ja kiva kun on kerrankin ollut tuollainen " päiväsynnytys" , melkein kaikki tuntemani ovat lähteneet yöllä laitokselle.
Tuulia: Miulla ei ole valitettavasti kokemusta kuin pillereistä. Olen samoja Mercilon pillereitä syönyt kohta 17 vuotta ja hyvin ovat käyneet siis :) Kiva jos olet saanut apua siitä terapiasta!
Eipä tänne muuta...ainiin, meiän tytsyllä on nyt ihan mahdoton uhma. Taitaa vaikuttaa sekin kun ei ole ollut hoidossa kun pari päivää tässä kuussa. Välillä on neiti aurinkoinen mutta suuttuessaan pieni pippuri. Hermostuuko teidän muiden lapset jos ei nanosekunnissa onnistu joku yrittämä asia, vaikka kenkien jalkaan laitto? Siis Noora yrittää itse jotain ja sit suuttuu kun ei HETI onnistu. Tai jos ei HETI tule vaikkapa kaakaota mitä pyytää.
Heippa kaikille!
Oikein paljon onnea Kalamamille ja koko perheelle!
MARJU: Miten teidän adoptio etenee? Toivottavasti myötätuulessa.
Nyt kahvinjuontiin, kun molemmat nukkuu. En malta löpistä pidempään. Kaikki hyvin ja ihan ennallaan.
T: Tuula ja nukkuvat söpöliinit
Ensinnäkin hurjasti onnea Kalamamille ja muulle perheelle uudesta tulokkaasta! Ihanaa vauvaelämää teille kaikille!
Tänään onkin oikea pakkauspäivä. Pitää pakata paitsi muutettavaa tavaraa myös juhannuskamat. Lähdetään nimittäin huomenna heti töiden jälkeen vanhemmilleni, sieltä sitten torstaina juhannuksen viettoon. Huomenna on myös lasten viimeinen hoitopäivä. Saas nähdä, selviänkö hyvästeistä hoitajan kanssa silmät kuivina, kun olen niin herkkä liikuttumaan ;-)
Meillä asuu ihan hirviökaksikko. Molemmat mukulat ovat olleet viime ajat kerrassaan kauheita. Keksivät kaikenlaista koiruutta koko ajan ja kikattavat yhdessä tyhmille pissa-kakkajutuille. Tai sitten tappelevat... Ja Saana on myös alkanut karkailla, ei onneksi karkaa kuin portista ulos niin, että jää silti omaan pihaan, mutta kuitenkin... En tiedä, reagoivatko lapset tulevaan muuttoon ja isän viikottaiseen poissaoloon vai mikä on, mutta ovat kyllä ihan järkyttäviä tapauksia juuri nyt... No, toivotaan, että menee ohi.
Meillä Saanan pissahommat sujuvat hyvin, vahinkoja sattuu vähän. Mutta se kakkaaminen sitten. Yrittää kakata pottaan, mutta ei malta. Ei huoli vaippaa (" ei oo tattahätä" ) ja sitten hiipii hiljaisuuteen kakkaamaan housuun... Niinpä meillä menee aina vähintään yhdet pikkuhousut päivässä pyykkiin ihan vain kakkaamisen takia... No, pitäisi olla kiitollinen, kun pissaaminen sujuu niin hyvin, mutta kun ei millään viitsisi niitä kakkoja pestä pikkuhousuista... Onneksi tässä on koko kesä aikaa harjoitella.
Tuulialle vielä ehkäisyrenkaasta: minä käytin Nuutin ja Saanan välissä. Minulle sopi hyvin, en huomannut mitään oireita. Vähän kyllä aina jännitin, josko luiskahtaa pois, mutta eipä niin tehnyt. Eikä tunnu paikallaan ollessaan. Seksin ajaksi otin kyllä aina pois (sehän saa olla muistaakseni 3 h kerrallaan pois), vaikka ei välttämättä olisi tarvinnut, mutta jotenkin tuntui kivemmalta... Mutta ihan positiiviset kokemukset siis. Otin ihan siksi, että olen niin huono muistamaan pillereitä ja toisaalta kierukkaa en halunnut, kun oltiin aika varmoja, että toinenkin lapsi on jossain vaiheessa tervetullut...
Semmottis. Nyt tekemään vähäksi aikaa töitä. sitten vien Saanan verinäytteen ottoon, on viimeinen käynti siihen flunssarokotetutkimukseen liittyen.
Heipat!
Terhi&muksut
Onnentoivotukset taaltakin Kalamamille pikkusen poikavauvelin syntyman johdosta!
Joudun kirjoittamaan ilman skandeja, kun mies on tehnyt jotain ihme saatoja koneelle enka saa nyt aikaiseksi niita. Tulee pelkkaa pilkkua ja kenoviivaa. Hienoo...
Pitaa tulla hehkuttamaan, etta Helmi teki eilen ekat pissat pyttyyn! Ja aika pian, kun pytylle istahti. Alettiin lukemaan kirjaa ja pian kuului lorotus. Vaikutti kylla tytto itsekin hieman hammentyneelta, etta mitas nyt tapahtuu. Kovasti kehuin hanta suorituksesta. No, mutta sitten illalla taas sainkin siivota vissiin kolmet pissat lattialta. Heh. Luulen, etta Helmi ei vaan viela yksinkertasesti tunnista pissa tai kakkahataa.
No, odotellaan.
Pakattu on taallakin. Nimittain reissukamoja. Aamulla pitais lahtee pikimiten matkaan. Kauheesti tulee taas tavaraa mukaan. Ei yhtaan osaa paattaa vaatteidenkaan maaraa, kun ei voi olla varma, millaset kelit pukkaa. Pe ja la tainneet luvata poutaa, mutta me ollaan seuraavaan torstaihin saakka reissussa, niin kerkeehan siina jo olla saata jos minkakin moista. Kurahousutkin otin Helmille mukaan. Ja vaatetta niin hellekeleille kuin kylmenpaankin.
Eipa tassa taman kummempia. Taidan lahtea itsekin hieman potslojo, kun Helmi on paikkareilla. Hyvaa juhannusta kaikille!
lehtovi ja Helmi
meillä myöskin ollaan oltu pakkauspuuhissa, sillä parin tunnin päästä lähden hakemaan Kaisaa tarhasta ja sitten suunnataan juhannuksen viettoon kotiseudulle. Ollaan reisussa ens keskiviikkoon asti, joten tavaraa tulee paljon. Mä tykkään, että mukana on puolen omaisuutta, ettei tarvi sitten haikailla lempivaatteiden tms. perään.
Mä käytän parhaillaan ehkäisyrengasta, mulla toimii hyvin. Mä menin gynekologille varmana, että otan hormonikierukan, mutta päädyin kuitenkin renkaaseen. Enkä ole ottanut sitä seksin ajaksi pois. En muistaisi koko kapistuksen olemassa oloa, jollei puhelin muistuttaisi ottamaan sitä pois ja laittamaan uutta.
ONNEA Kalamamille ja perheelle!!
Meillä kävi tänään parvekelasien ja ikkunoiden pesijät ja onpas ihanaa, kun voi katsoa kirkkaista ikkunoista ulos. Hetken ne pysyvät puhtaina, kun ollaan Kaisan kanssa pois.. Mä en saa itse aikaiseksi moista hommaa ja kun mies oli pari kertaa pessyt koko talon kaikki lasit, niin riitti urakka hänellekin.
Kahvinkeittopuuhiin siirryn tästä minäkin, sitten voiskin hakea auton ja pakata kamat kyytiin. Sitten matkaan.
HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE !!
kua ja Kaisa
Pakkauspuuhissa täälläkin. Isommat lapset lähtevät aamulla äitini kanssa mökille, ite mennään pe-aamuna maaliksen kanssa perässä. toiveissa olisis, että tulisimme vain maaliksen kanssa takaskin, isot vois jäädä viikoks mökille ja mentäis sitten taas seur. pe lomalle... saahan sitä haaveilla;)
vastaus juhannuskyselyyn tuli siis edellä. Usein ollaankyllä oltu kotona juhannuksena. Tänä vuonna siis näin.
Karkailija asuu myös meillä. Perässä saa juosta millon missäkin. Kasvaakohan tosta edes oma kunto????????
Maanantaina likka ei käynyt päiväunille ollenkaan. Kohtuu hyvin jaksoi iltaan. Oli vain joku tilapäinen häiriö ilmeisesti ti ja ke on nukkunut taas. Toisaalta en kauheasti laita vastaan jos kokonaan lopettais päikkärit. Loma muuttaa rytmiä kuitenkin joten syksyllä sitten katellaan nukkumista.
HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!
Ja kaikille muille mukavaa juhannusta!! Tietenkin myös Kalamamin perheelle =)
Ajattelinkin, että saankohan lukea vauvauutisia, kun olen ollut poissa koneelta jonkin aikaa! Ja sainhan minä! Hienoa, mahtavaa!
Huomenna minäkin näen kaverini vauvaa, joka on jo kolme viikkoa. Aika menee niin nopeasti, eikä vauvakaan varmaan enää ole niin vauva kuin viimeksi... ;)
JUHANNUS: Ajellaan Oulujärven maisemissa, käydään mummuloissa ja ollaan vain. Syödään hyvin ja ulkoillaan, pyöräillään ja mahdollisesti uidaan. Riippu tosin, millaista säätä meille tuloo, sillä tuo Oulujärvi on sen verran iso vesi, ettei vesi välttämättä ole lapsille riittävän lämmintä. Matalassa rannassa toki voi pulahtaa.
Esikoinen on ollut uimakoulussa tämän viikon, ja olemme kulkeneet siellä mummilasta käsin. Nukuin niin huonosti viime yön, että taidan mennä nyt ihan ylikierroksilla jo.
On jotenkin lohduttavaa lukea teidän vauhtivekaroista, sillä minä herppaan välillä ihan totaalisesti tuon esikoisen kanssa. Meillä on Terhi myös noita pissi- ja kakkajuttuja, mutta sen vertaa meitä vanhempia armahdetaan ettei pienempi vielä ymmärrä mennä mukaan sekoiluun. Isompi kannettiin tänään juuri sisälle kun heitti toistamiseen pikkuveljen silmiin hiekkaa hiekkalaatikolla, ruokapöydässä valittaa ja marmattaa kaikesta mahdollisesta, muutenkaan mikään asia ei ole koskaan hyvin... Argh. No. Pitää ottaa käyttöön sellainen metodi, että aina kun hermostuttaa, siirryn parin valitun sanan jälkeen hankaamaan jotain vessan lattiaa tms.- saan nuo energiani johonkin purettua. ;)) EI taida tällä emännällä nämä suunnitelmat kylläkään toteutua.
Onneksi mukaan mahtuu niitä hienojakin hetkiä, jotta jaksaa taas.
Karkaajien vanhemmille voimia. Hirmu pelottavaa, jos vesistöjäkin lähellä.
Kerroinko muuten jo, että maalispoika söi ötökän pistoon kortisoni-antihistamiinikuurin? No, ohi on sekin kuuri. Poski on suht entisensä. Puremajälki näkyy vielä, mutta ei enää paha. Mitähän seuraavaksi...
Huomenna uimakoulua, ja lasten kanssa kavereiden luo. Sitten kun mies vapautuu töistä, on minun vuoroni vapautua kampaajalle. Jippii.
Niin ja vielä: mukava oli lukea, että Suohomppelin Juuson korvien putkitus meni hyvin.
Öitä kauniita!
Pikaseen vaan kuulumisia.
Kipeinä ollaan edelleen. Tauti ei ole liikkunut mihikään suuntaan, joten arvon tässä että pitäiskö mennä lääkäriin. Lämpöä/kuumetta ei ole. Joten kai tässä pari päivää kuulustelen vielä.
Miten meni tapaaminen?
Tel, en ole saanut meiliäsi?
Kalamami joko?
Millos Suohomppelin häät on? Joko ilmassa jännitystä?
Nyt pitää jatkaa näitä hommia ja Mimmi kiipeää syliin.
Mukavaa juhannusviikkoa kaikille!
Tuulia ja likat