Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*Elokuiset ma-ke*

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni taas nopeasti, niin se aina on kun mies on viikonloput vapaana, niin ne menevät sitten kuin siivillä.

Puhetta on ollut valmisteluista vauvaa varten, itse olen jo pessyt kaikki vaatteet ja silittänytkin osan, mutta se vain sen takia että niiden kanssa sai näprätä enemmän. En muuten aio vaatteita silitellä elleivät ne sitä vaadi. Lakanatkin silitin, tulihan niitä sileät ja ompahan edes kerran silitetty, kun sitten vauvan kanssa niitä ei välttämättä ennätä näpräämään, eikä tarvitsekaan.

Perjantaina kävin ostoksilla vauvaa varten ja ostelin kaikkea pientä puuttuvaa tavaraa, kuten vaippoja, ammeen, hoitoalustan, vaunun pyörän suojat (niin voi sisälläkin työnnellä), tuttipullo ja tutteja sekä hoito välineistöä, kuten hoitoöljyä, sinkkivoidetta, talkkia ja niistäjä. Itselleni varasin jo kunnollisia siteitä ja varalta ostin uimarenkaan, ajatellen kotieloa sitten heti synnytyksen jälkeen, kun istuminen voi tuntua hankalalta. Ei ollut edes iso investointi ja saahan lapsi sen aikanaan käyttöön, jos en itse tarvitsekaan. Minä olen sellainen ihminen, että kaikki jutut pitää hoitaa hyvissä ajoin ja ajattelin sitäkin, että myöhemmin isonevan mahan kanssa voi olla tukalampaa juosta kaupoissa, varsinkin jos helettä piisaa. Tuotteita joita en ostanut vielä, mutta joita olen harkinnut, ostan sitten lapsen synnyttyä jos tarvitsen, eli sitteri tai vauvakeinu, kantoliina ja rintapumppu. Imetysliivien kanssa olen kahden vaiheilla, tarviiko niitä ja kannattaako ostaa edes etukäteen, kun kokoa vaikea arvioida, mutta saa nähdä.

Tänään pitää viedä labraan kontrolli pissanäyte ja verensokeriverikokeet pitää ottaa taas 1½ tuntia lounaan jälkeen.

vauva2006 rv33+2

Vierailija
2/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kokemuksella sanoisin, että ilman muuta niitä tarvitsee jos aikoo imettää. maitoa tulee muulloinkin kuin vauvan imiessä, ja imetysliiveissä on suojille oma paikka. Lisäksi kun maitoa alkaa tulla, ei ole mitään mahdollisuutta ( ainakaan minulla ei ollut) saada tavallisen rintaliivin kuppiosaa nostettua pois rinnan tiletä niin ettei se painaisi ja että pieni vauva saisi kunnon otteen. Koko rinta on kamalan kipeä siinä alussa, eikä ainakaan kaarituellisia liivejä kannata käyttää, ettei tule tukoksia. Mutta imetysliivit voi ostaa myös ainakin Kättärillä kahviosta. Itse tein niin edellisellä kerralla. Sitten ainakin tietää kokonsa. Nyt olen jo ostanut valmiiksi kun tiedän miten rinnat reagoivat.

Meillä masu myllää kovasti. Kääntymistä ei ole yritetty mutta polvet menee navan tienoilla ja kädet käy. Huomasin, että enää 5 viikkoa ja tenava on kypsä syntymään:D Tuntuu niin ihanalta kaikkien näiden suppariviikkojen päätteeksi huomata, että voiton puolella ollaan...

T:Gekko, muru ja Masu 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamu alkaa näemmä pilvisissä merkeissä, eilen satelikin vettä koko iltapäivän. Saa nähdä miten tän päivän kanssa käy... Tuolla olis hyvin pestyinä puutarha kalusteet öljyä vailla, mutta eipä sekään onnistu sateessa.

Tänään meen noutamaan meidän kaukalon kotiin ja samalla reissulla tie käy kangas kauppaan, josta pitäisi löytää puuvillasatiinia, pitsiä, sekä vaaleanpunainen ja vaaleansininen satiininauha sekä vanua...

Jep, alan ompelemaan vauvan korisänkyyn reunapehmustetta!

Mutta saa nähä onnistuuko, mun vasen ranne on ollu jo pari päivää tosi kipee, enkä tiedä miks?

Muistan kyllä lukeneeni täältä, et raskausaikana voi tulla joku rannekanava oire juttu, joka kipuilee ja loppuu yleensä synnytykseen, mut mistä mä tiedän onko tää sitä?

Onko jollain muulla ranne oireita?

Kiitos muuten jälkijunassa tee-se-itse kantoliina kyssäriini!!

Olenkin haukan lailla seurannut paikallisen kangaskaupan trikoolaarin täyttymistä ja käynyt penkomassa josko sinne pistettäis tarpeeks pitkä pätkä sopivan väristä trikoota...

Västis: Hyvä homma et jollekkin on selitetty, et ne supparit voi tulla nyt melkein mistä tahansa normaali toiminnosta ja kiitti kun kerroit etiäpäin näin tälleen ummikolle ensi odottajalle! =D

Tosiaan, kun moni kysyy ensimmäisenä, et no mitä sä teet silloin kun niitä suppareita alkaa tulla, niin siinäpä sitten selität taas no en välttämättä mitään..

No torstaina se sitten selviää mikä on tilanne.

ON: Ei varsinaisesti mitään uutta, ei tunnu kääntyneen edelleenkään yön pimeinä tunteina. =/

Keskiviikkona menen juttelemaan kätilön kanssa tästä piikkipelosta ja tuntuu et se info tulee nyt vielä enemmän tarpeesen, mikäli Maris ei suostu tästä perätilasta luopumaan ja leikkuriin käy tie.

Muuten olo alkaa olla tönköhkö, alkaa selkeesti muutamat liikkeet tehä vaikeeta..Kuten jos autossa tiputat lattialle jotain niin nyt se saa olla siellä niin kauan että pysähdyt, nouset autosta ulos ja sitten yrität kumartua nostamaan sen ylös. =D

Mitäs suunnitelmia teillä on juhannukseksi??

Mun alkoi hirveesti tehdä mieli mennä jonnekkin missä olis ehta ja oikee kokko!

Lapsuusmuistoihin kuuluu oleellisena osana kokko ja nyt aikuisena en ees muista milloin viimeks oon nähny kokon.

Tosin mieheltä kun kysyin, et mistäs täältä löytää juhannuksena kokon, niin hällä ei oo hajuakaan! tarttee lähtee auton kanssa kiertelemään noita pienempiä kyliä tästä ympäristöstä, josko sieltä jostain se kokko löytyisi.

Nyt valmistautumaan kaupunki kierrokselle...

T Helga & Maris rv 33!! *POKS*

Pssst, Gekko, siis apua sä sen sanoit ääneen, et kuinka lyhyt aika tässä enää on itte h-hetkeen!!

Vierailija
4/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hitaasti lähtevät nykyisin aamut käyntiin. Toisaalta mukavaa. Neitimme 4-v on kai vihdoin oppinut ottamaan viikonloppu tai vapaapäivä-aamuista kaiken irti ja nukkuu usein jopa kasiin saakka. Toki poikkeuksia löytyy paljonkin, mutta mukava nukkua itsekin, kun öisin jo alkaa olla vessareissuja ym. ihan tarpeeksi. Kyljeltä toiselle kääntyminenkin alkaa olla jo oma operaationsa.

Meillä ei ole yhäkään juuri mitään uutta hommattuna vauvaa varten paria vaatetta lukuunottamatta. Remppa pitäisi olla valmis onneksi pian, joten sitten pääsee suunnittelemaan kalusteita ja pesemään vaatteita ym. Tajusin, että tässä kodissa asuessa on pakko ostaa vaunuihin myös kissaverkko. Kerrostalossa esikoisen kanssa vauva pystyi olemaan nukkumassa parvekkeella suojassa eläimiltä. Nyt kissoja (ja lintuja ja oravia)pyörii meidän alueella aika paljon ja naapurin kissa on hyvin kiinnostunut lämpimistä nukkumapaikoista (kuten autosta).

Onneksi tämä raskausaika on suhteellisen pitkä (vaikkakin viimeinen kuukausi usein liian pitkä), että tulee kaikki asiat mieleen..

Juhannukseksi lähdemme isovanhempien luo ja mökkeilemään. Vaikka olisikin kylmä ilma, niin täytyy sitä juhannuksena kokea rantasauna. Vaikka näillä alhaisilla verenpaineilla tuskin siellä kovin kauan uskallan ollakaan.

Mukavaa viikkoa elokuisille. On lyhyt aika siihen, kun elokuun alku koittaa ja ensimmäiset lasketut ajat.. Mihin aika on kadonnut?

Västis ja Taimi 31+3

Vierailija
5/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

ihan kateellisena ajattelin etta Suomessa vietetaan talla viikolla juhannusta,koitin juuri enkkupoikakamulle selitella juhannuksen taikoja.Noh katsotaan jos ensi kesana paastaan Suomeen jussin viettoon!

Viimeinen tyoviikko lahti kayntiin,ihanaa,en olisi enaa yhtaan enempaa jaksanutkaan,kiva paasta huilaamaan ja sitten tekemaan niita viimehetken hommia,mita on tullut jatettya aitiyslomalle,ettei aika kay pitkaksi...Toivottavasti vauva ei paata tulla aikaisemmin,sitten jaisi miehen kontolle hommat.

Teista moni oli jo laittanut aika paljon valmiiksi,itsellani on viela vauvan vaatteet pesettamatta,ollaan tilattu uusi kaappeja makkariin,ja ne pitaisi tulla lomani aikani,joten sitten paasen jarkkaamaan.Tosi kaikki isompi tavara on jo valmiina,sita pienta salaa vaan puuttuu.

Muuten mita vauvan ns.hoitotuotteita tarvitsee,nain esikoista odottavana on ihan kysymysmerkkina,esim.onko talkki kuinka tarpeellista jne?

Ikimba 33+4

Vierailija
6/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasi kertoi paljon, ymmärrän täysin.

Onpa ihana tietää tarkkaan, milloin vauva syntyy!

Minulla on viikkoja 30+2. Olen harmissani tuosta ä-päivärahasta, minimin kun saan. Vaikka lapseni on vuoden, edellisiä tuloja ei voida käyttää tähän ä-päivärahan laskemiseen. Ne rahat olivat työttömyys/koulutuspäivä/etuusrahoja.

Miehelläni on hyvät tulot, liiankin hyvät, emme tule saamaan kotihoidon hoitolisääkään. Että sillee...

Ei auta valitus, on vain elettävä sen mukaan mitä on. Piste.

Äitiyspakkausta nyt odotan, se kun on ollut kevään aikainen kuuma puheenaihe...

7/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on se 1000km matka tullu tehtyä ja ehjänä ollaan mutta auta armias ku ollaan turvoksissa monista pysähyksistä/jalotteluista huolimatta..

Neuvola oli tänään...

viikkoja kasassa 31+2

painoa tullu 1000g per viikko (eli yhteensä tähän asti 13kg, järkyttävää) mutta turvotuksen piikkiin menee..ainaki osa

RR: 122/70 (mulle hyvä)

pissa: valkuaiset -? eli eka tikulla näytti hienoista plussaa mutta herkemmällä miinusta...huomenna taas 4h pissanäyte antamaan labraan..

sf-mitta: 31cm eli yläkäyrällä mennään

Tarjonta: meidän Vilperi sitte käänty eilen!! Eli pikkumies on nyt sitte rt:ssä!! (yks huoli pois)

Nyt mulla alkaa neuvolakäynnit viikon välein...varsinki tuo valkuainen säikäytti terkkaa...paineita täytyy mittailla vähintään parin päivän välein...mulla siis se toksemia tausta joka alko edellisessä raskaudessa vajaassa viikossa tosi rajuksi.. (näillä viikoilla oltiin jo sairaalassa vuodepotilaana), sen vuoksi tiheämmät seurannat ja tuon valkuaisen pelottava ilmestyminen....

nyt ois jo viimeistään laittanu saikulle mutta kerroin että tää viikko ois tarkotus enää tehdä hommia ku mies jää lomalle niin en määkään taida töitä enää tehdä..niin sano vaan että jos teen vain pienissä pätkissä töitä sitten...

Outoa ku lapset ovat mummolassa...tulevat juhannukseksi kotiin...mää olen ollut niin tiivisti noiden lasten kanssa aina niiden syntymästään saakka (vaikka esikko on 12v) että ikäväähän tässä podetaan vaikka olen tosi tyytyväinen että pääsivät edes toiseen mummolaan muutamaksi päiväksi...

On muuten nuo automatkat yhtä tuskaa tän mahan kans...jalat turpos oikein kiitettävästä vaikka istuin niin että ne siinä kojelaudalla ihanasti haisivat :) selkä kramppas tosi kipeästi ku ei meinannu löytää sopivaa asentoa selkänojastakaan...no onneksi tämän kesä ainut pitkä matka on nyt tehty!!

Hirveesti olitte loppuviikosta kirjoitelleet, luin kaiken mutta en muista nyt mitä piti kommentoida...eli aika omanapanen viesti tuli, sori..

Mutta valmisteluista jonkin verran... hommasin tuttipullot ja tutit, kuvioituja harsoja (sellasia missä oli koiran kuvia) pestäviä liivinsuojia, rintakumit ja maidonkerääjät sekä kestojen pesupussit..eli vielä uupuu ne tökötit, varavastikkeet, sitteri, turvakaukalo, pinnis, imetysliivit...puuttukohan vielä jotaki?? Niin ja vaatteita en sitten tarvi enää yhtään...sain siskon lasten vanhat vaattee ja meidän heillä lainassa olleet niin huh huh tuota vaatemäärää...mihin ihmeeseen mää ne laitan??

Anteeksi lahopääni en muista nyt muuta...

Iloista juhannuksen alusviikkoa...toivotaan aurinkoista juhannusta joka paikkaan!

Nani76 ja Vilperi 31+2

Vierailija
8/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verensokerin mittauksessa kävin labrassa ja tulos oli 5,1 eli hyvä, kun se olisi saanut olla yli 7 (1½ tuntia) lounaan syömisen jälkeen. Pissavastausta saa sitten odotella päivästä kahteen.

vauva2006 rv33+2

Vierailija
9/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole viime päivinä paljon tullut tänne kirjoiteltua. Meillä mies on nyt kesälomalla ja kovasti ollaan oltu koko perheen voimin liikenteessä. On tullut mökkeiltyä ja huvipuistossa käytyä jne.. Kantoliinankin sain nyt vihdoin ja viimein hankittua!!! Mieskin sitä tuossa mallaili päällensä ja kyseli, että joko se kohta syntyisi jotta pääsisi liinassa kantamista ihan oikeasti harjoittelemaan!!

Kamalan paljon olitte taas kirjoitelleet, enkä nyt millään meinaa muistaa että mitä kaikkea ajattelinkaan kommentoida..

Imetysliiveistä: Minä olen ainakin aiemmat imetykseni selvinnyt ihan ilman mitään varsinaisia imetysliivejä (joskin olisivathan ne voineet ihan kätevätkin olla). Tavallisista rintaliiveistä olen vain nostanut rinnan ulos/pois. Mihinkään ei ole painanut tms. ja liivisuojatkin ovat pysyneet ihan hyvin paikoillaan. Tuli tuota kuopusta kuitenkin kaksi vuotta imetettyä ja hyvin ilman selvisin. Vielä en tiedä hankinko millaisia liivejä tällä kertaa, mutta ainenkaan ihan vielä en liiviostoksille aio mennä. Minulla on nimittäin normaalisti vain sellaiset pienet nahkapussit jotka ovat sitten imettäessä turvonneet aivan valtaviksi!! Joten uskon rintojeni vielä kasvavan muutalla kuppikoolla, kunhan tästä sinne elokuulle päästään!!

pönttö-örvelö rv 31+2

Vierailija
10/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mennä porskutetaan vähin vaivoin : olkapään nivel lumpsahti viikonloppuna ikävästi ja nyt sitä särkee, liittynee noihin nivelten löystymiseen...... yöllä pissattaa ja välillä päivälläkin aika ahkeraan ja väsyttää :o/ Huoh mikä väsy koko ajan..... Eilenkin nukuin parit päiväunet ja johan sitä alkoi kymmenen jälkeen yöuni kutsumaan, mutta pitää nyt nukkua kun vielä voi ;o)

Neuvola on torstaina, joten sitten lisää kuulumisia :o)

Ja ihanan viileää viikkoa on luvassa, joten nyt ei helteet kiusaa. Kohta kuulkaas mammat aletaan jakaantua, hui !

Rapuäiti ja rakas Lahja 32+6

Vierailija
11/45 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen mennä porskutetaan vähin vaivoin : olkapään nivel lumpsahti viikonloppuna ikävästi ja nyt sitä särkee, liittynee noihin nivelten löystymiseen...... yöllä pissattaa ja välillä päivälläkin aika ahkeraan ja väsyttää :o/ Huoh mikä väsy koko ajan..... Eilenkin nukuin parit päiväunet ja johan sitä alkoi kymmenen jälkeen yöuni kutsumaan, mutta pitää nyt nukkua kun vielä voi ;o)

Neuvola on torstaina, joten sitten lisää kuulumisia :o)

Ja ihanan viileää viikkoa on luvassa, joten nyt ei helteet kiusaa. Kohta kuulkaas mammat aletaan jakaantua, hui !

Rapuäiti ja rakas Lahja 32+6

Vierailija
12/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli herättyä nyt näin aikasin kun mies lähti töihin eikä uni enää tullu..Neuvola tänään kymmeneltä. Kirjotelen sit sieltä kuulumisia myöhemmin.. Nukuin tosi levottomasti.Pyörin ja ravasin vessas.. Onkohan vaarallista vauvalle jos nukun mahalleen? Oon vauvasta asti tottunu nukkuun niin ja aina unissaan pyörähän mahalleen vaikka kyljelleen nukahdan..Voiks se vauva jotenki litistyä sinne? Apteekis pitäis tänään käydä ostaan lisää rautalääkkeitä...pitää täs vähä levähdellä viel ja lähtee sit käppäsee neuvolaa kohti kun mies vei auton, mut ihan hyvä lenkkeilläkin. Jää aina yksin aika vähälle käppäilyt..

Mandi ja vauveli rv 29+6 (huomena 30:)

Vierailija
13/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot vaan kuluu... Eilen oli istukan paikan kotrolli (ei ole liian alhaalla) ja samalla katseltiin pientä muutenkin. Painoarvio melkein 2 kg ja viikkoja tulee torstaina 31... Eli aika iso on tulossa, huh. Rv:tkin on aika pakosta kohdallaan, kun ultra oli jo viikolla 7. Esikoinen oli 3900 g ja tämä menee isommaksi, jos ei tule aikaisemmin ulos.

No, eiköhän se siitä. Muuten ei valittamista, pakaroiden kipeytymistä lukuunottamatta. Erityisesti illalla, kun on ollut paikallaan pitempään, liikkeelle lähtö on tuskaista. Ja kun niitä ei oikein saa venytettyäkään, kun tuo maha on tiellä.

Pihahommia olisi, mutta omenapuun istutuskuopan kaivamisen jätän kyllä suosiolla tuolle luomakunnan kruunulle.

Esikoinen onneksi on lopettanut housuihin kakkaamisen, sillä oli joku ihmeen viiraus pari viikkoa. Ehkä se protestoi jotenkin tätä vauvajuttua. Raivareita tulee kyllä edelleen tosi pienistä asioista, mutta onneksi ei kovin monta kertaa päivässä.

Vierailija
14/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä aamusta ja eipä tuolla ihmeempiä. Pissassa oli vähän valkosoluja ja huomenna pitäisi käydä jättämässä uusi näyte. Neuvolatäti epäili kyllä että ei ole mitään ihmeempiä. Verinäytekin otettiin ja sen tulokset sitten seuraavalla kerralla.

Hemo oli laskenut ja nyt 113 ja tuli kehotus syödä monivitamiineja (joissa rautaa) tai sitten ihan rautaa. Obsidania on kaapissa että jos sitä sitten alkaisi popsimaan. Sf oli 30 (viimeksi 23...) mutta vauva olikin jossain hassussa kylkiasennossa, pää kuitenkin alespäin. Painoa ei ollut tullut nyt kuin 250g/vko eli hyvä! (tähän asti aina 500-700g/vko) Yhteensä onkin sitten 15kg tullut...mutta jos tahti nyt vihdoin hiljenisi.

Närästyksestä on tullut nyt kokopäivä/jokapäivä ongelma. Viime raskaudessa (eikä koskaan muulloinkaan) ole tällaista ollut mutta nyt polttelee kurkussa ihan kokoajan, inhottavaa.

Mitenkäs muut uudelleensynnyttäjät, oletteko käyneet synnärillä tutustumassa? Iitse vähän mietin että menisikö vaiko eikö, viimeksi kun tehtiin suunniteltu sektio niin se synnytyspuoli jäi vähän varjoon mutta toisaalta kyllä sitä nyt perusasiat kuitenkin muistaa, että mistä mennään ja koska. Viimeksi kun oltiin tutustumassa niin muistan vaan että alkoi vähän ahdistamaan kun siihen synnytyssaliin tutustuttiin (siis ennenkuin sektiosta päätettiin) että en nyt niin hinkuamalla halua sinne uudestaan käymään. Kohta joutuu kuitenkin pakosta ;) Muuten kyllä ihan hyvillä mielin odottelen tulevaa koitosta.

Että sellaista, enää 7 työpäivää jäljellä!!

Jav@ 30+1

Vierailija
15/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys: olen saanut myös sen riesakseni ja mitään ei tekisi mieli syödä, kun polttelu on hirveää. Syömisen jälkeen tulee nykyisin röyhtäisy, joka on sangen iljettävää ja epänaisellista...hyi. Jos jollakin on vaan vaivaan keinoja, niin ilmoittakaa.

Kestoilu ja liinailu (raden takia pienellä viiveellä): Kestoja en ollut ajatellut käyttää, mutta te olette puhuneet niistä niin positiivisesti, että olen hieman ottanut asioista selvää. Josko itsekin muutaman keston hommaisin kertisten kavereisksi. Liinailu en ole ajatellut (sahan sen sitten jälkikäteen, jos tuntuu sellaiselta)...Poitsu ei ollut yhtään sylissä viihtyjä, niin pessimisesti olen ajatellut, ettei tämäkään viihdy. Poika oli omaa luokkaansa vauvasta saakka, sitterissä makaili ja lähellä piti olla " juttelemassa" .

Tässä kukin on miettinyt, että kuinka kauan odotusta on vielä jäljellä. Maksimissaanhan elokuisilla on jäljellä vajaa 13 viikkoa. Tuohon on jo laskettu, että viimeisillä menee reilut pari viikkoa yliaikaiseksi. Aika nopeasti ajat on käsillä...ja kesä ohitse ;-)

Oma napa: sain sitten määräyksen olla levolla...kohdun suu oli auki jonkin verran ja kohdun kaula lyhentynyt uä:llä katsottuna 3 cm:iin. Torstaina pitäisi vielä ajella n. 200km yhden työprojektin takia " hyvästelemässä" yhteistyökumppani ja esittelemässä jatkajani, himppusen pelottaa, mutta se on aivan pakko jollakin keinolla hoitaa. Stressaa!!!

Möykky ja Himpula 30+2 tai 3 :-D

16/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait täällä mitään kummempaa eiliseen nähden...aamulla kävin antamassa pissanäytteen sen eilisen ihme-proteiini-jutun takia...täytyy tuloksia soitella sitte aamulla tai tänään iltapäivällä...

Käytiin miehen kanssa eilen KAHDESTAAN syömässä siis ihan kahdestaan (no jos ei Vilperiä oteta laskuun mukaan ;) ) siinä ravintolassa ei ollu enää ketään muita siihen aikaan (21:30) saatiin sitten aika ruhtinaalliset palvelut eikä ruokakaan tarttenu paljo ootella...tarjoilijat ihmetteli meikän mahaa..ja kauhistelivat että onpa kokoa ja millonka syntyy...ihmetystä lähinnä antoi se että tässä ois vielä pari kuukautta ootusta jäljellä........

Hirveä ryminä tuolla mahassa, totuttelee ilmeisesti uuteen asentoonsa...mies eilen katteli tuota mahaa ja sano että se on ihan eri mallinenki nyt ku pikkumies päätti kääntyä latausasentoon...oli hyvä illalla ku mies sille juttelin niin yritti vaavi nostaa päätään tuolta lonkkakuopasta... oli hassun tuntunen...aina sillon ku mies ruukas sille jutella ku oli pää ylöspäin, alko pienen pään liikkuminen ja pyörittäminen...nyt tuossa se puskee tuota takamustaan, en tiedä meinaako läpi asti tulla ku maha meni ihan toispuoleiseksi ;)

Ei taida poitsuilla olla kovin ikävä ku ei heistä kuulu mitään ku siellä mummulassa ovat..ihan olen tyytyväisenä (tosin ikävöivänä) kuulostellu ku tuo meidän esikko on ollut niin arka lähteen yökylään yhtään minnekkään..

Kauhean kahtia jakaantunut mieli ku tekis mieli että aika menis nopeempaa ja vauvan sais syliin ja toisaalta ei haluais että kesä menis liian nopeaan ohi...höh...kumpi sitte ois se parempi vaihtoehto?? ;)

Toivottavasti ois juhannuksena kivat ilmat ettei tarttis sisällä olla..ei liian kuuma kiitos, sellanen " sopiva"

Tiistaipäiviä kaikille! Täytyy vielä töitä tehdä....plääh

Nani76 ja Vilperi 31+3

Vierailija
17/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin vois pinoutua, nyt kun aikaa on. Esikko mummilla tämän päivän hoidossa ja saan levätä rauhassa. Mulla on huomenna neuvola ja vähän taas jänskättää noi pissajutut..viimestä edellisellä kerralla oli sokerit koholla ja nyt viime kerralla oli proteiinia. Mitähän huomenna sitten ?!

Vauva tuntuu oleilevan alassuin ja onkin ollut jo pidemmän aikaa. Hyvä niin. Aika matalalla minusta vaan välillä tuntuu jo tuo pää olevan, kun pään pyöritykset tuntuu tuossa alapään karvoituksen (hih!) kohdilla..Mitens teillä muilla ? Kiinnittynyt tuskin on, kun välillä tuntuisi olevan silleen pikkusen poikittainkin, että peppu tuolla mun kylkiluussa ja pää nivusessa. Tässä oonkin nyt aika rauhallisesti ottanut, että pikkuinen pysyisi vielä masussa. Mulla kun todettiin jo kohdunkaulan lyhentyneen senttiin ja pehmennytkin oli. Ensi viikolla on lääkäri (ylimääräinen sellainen) jossa katotaan, onko alkanut jo avautua tmv. Toivottavasti ei !

Tää on just tätä, niinkuin tuo Nani76 (olikohan?) kirjoitti, että toisaalta haluaisi saada tuon vauvan jo tuolta masusta tähän viereen, mutta toisaalta ei vielä ennen la:ta. Mua ihan tosissaan nimittäin pelottaa noiden paikkojen kypsymisen takia, että tämä vauva syntyy liian aikaisin.. Ennen rv 36 ei ole mitään asiaa tulla tähän maailmaan, istun vaikka jalat ristissä niin kauan, kunnes aika ja VAUVA on kypsä syntymään !! Ja tietty nyt pelottaa jo synnytyksessä sekin, että kun näin varhain on meikäläinen kypsynyt, niin tuleeko joku kamala syöksysynnytys, hyvä jos sairaalaan ehditään... =O

Noh, aika näyttää miten äijän käy.

Meillä on kyllä kaikki jo suht valmista vauvaa varten. Vaatteita olen pessyt ja muitakin juttuja. Ja esikoiselta on valmiina jo niin paljon kaikkea, ettei ole kamalasti tarvinnut ostaa. Pinnis on vielä varastossa, mutta kohtahan senkin vois jo sisälle tuoda ja laittaa kasaan..ainiin, siihen puuttuukin vielä se pinnasuoja ! Se täytyy muistaa ostaa.

Meinaatteko muuten nukuttaa vauvojanne siinä ä-pakkauksen laatikossa aluksi ? Mä ajattelin tällä kertaa, että laittaisin vauvan suoraan pinnikseen, kutistan sitä sitten vaikka jollain pehmusteilla tai muuten. Kamalan isoltahan se sänky vastasyntyneestä varmaan tuntuu, mutta jospa tottuisi siihen heti kuitenkin.

Millä tavalla teidän vauvat muuten nykyään liikkuu masussa? Onko liikehdintä muuttunut jotenkin tässä viikkojen kuluessa ? Mulla liikkuminen on ainakin jollain lailla vähän laiskistunut, mutta sitten kun liikkuu, niin tuntuu joskus jo tosi pahalta ! Enemmänkin se on sellaista möyrimistä ja joskus tulee sellaisia kunnon jysäreitä jalasta tai kädestä =)

No nythän tulikin kirjoitettua oikea romaani..ja kysymyksiäkin sateli. Toivottavasti jaksoitte lukea ja olis kiva, jos jaksatte vastaillakin kysymyksiini.

Juhannukseksi luvattiin ihan kivaa keliä, joten jos en enää ennen Jussia kirjoittele, niin oikein mukavaa keskikesän juhlaa kaikille elokuisille. Jaksetaan vielä kasvatella vauvojamme masuissamme =)

lion76+lionbaby 33+1

Vierailija
18/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole taas liiemmin tultu kirjoteltua, lukenu oon kyllä ahkeraan muiden kuulumisia. Itsellä oli neuvola eilen ja kaikki oli ok.

hb 122

verenpaine 116/70

pissa puhdas

vauvan sydänäänet ++

vauvan liíkkeet ++

paino oli kuukaudessa tippunu 1,5kg, joka johtunee siitä että pitäny noudattaa terveellistä diettiä noiden sokereiden vuoksi. viikko sitten äippäpolilla vauvan painoarvio oli n, 1600-1800g.

sf mitta oli nyt 29cm, se oli ainakin kasvanu kuukaudessa 4 cm, vaikka mun paino ei ookaan noussut.

Ekan neuvolakäynnillä joulukuussa painoin 73,7kg ja nyt painoa oli 76,4kg ei oo ainakaan paljoa tullu vielä kiloja koko raskausaikana.

Sokeritki on nyt pysyny aisoissa aamupaasto arvo on 4,7-4,9 ja ruokailujen jälkeiset arvot on kaikki pysyneet alle 6.

Muutenki olo on aivan loistava, ja jaksan olla vielä hyvin töissä, vaikka teenkin aika raskasta työtä. Vielä ei ole tullut turvotuksia tai muita kipuja.

Närästyskin on kokonaan loppunu kun on jättänyt kaikki epäterveelliset rasvaiset ja sokeriset ruuat pois, ja olo on muutenkin piristynyt terveellisemmästä ruuasta.

Vauvan tarvikkeet on lähestulkoon hankittu vain jotain pientä puuttuu ja vauvan vaatteet olen jo pessyt ja ainakin tämän kerran silittänyt, vaikka muuten en paljon yleensä vaatteita silittele.

Hyviä vointeja kaikille!

T. Minttu rv 32 +3, ja Pikkuinen

Vierailija
19/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, hermomenee, masentaa...

Oon yrittänyt siivoilla tässä koko aamupäivä, kun on noi esikoisen synttärit tulossa. Hermovaan palaa, kun ei tässä enää saa oikein mitään tehtyä.. koko ajan jostain nipistää, ahistaa, vatta on tiellä.. mutta tarmoa, intoa ja energiaa olisi vaikka muille jakaa!! Kattelin, että pitäisi tuo kukkapenkkikin kitkeä ja pestä vähän noita puutarhakalusteita jos sattuu torstaina olemaan vaikka hyvä ilma niin voisi tarjoilla vieraille kakkua ja kahvia vaikka ulkosalla!! Mutta kun tämä minun minkään tekeminen tuntuu taas olevan vähän mitä on.. Saa tuo ukko parka hypätä koko ajan sohvaa siirtämässä, mattoja tamppaa massa, pesi se sitten lattiatkin ja taitaa kohta lähteä kitkemään sitä kukkapenkkiä.. ja minä olen hyvällä tuulella kuin herhiläinen.. Sitten soittivat minua vielä äskön töihin yhteen paikkaa jossa olen opintojen ohessa aina silloin täällöin käynyt sijaisuuksia tekemässä. Rahaa ei tunnu kyllä yhtään liikaa olevan ja töitä olisi ollut taas ainakin täksi ja ensi viikoksi, mutta ei minusta taida minkää tekijäksi enää olla (hoitotyötä siis), eikä liioin lapsillekkaan hoitopaikkaa.. Isännän lomakin loppuu sopivasti juuri juhannukseksi. Tämäkin lisäsi hyvää tuultani entisestään, pitääkö sitä olla näin hemmetin rampa..!!!!!!!!!

Anteeksi tämä vuodatukseni, tänään vain on taas tälläinen päivä..

Onneksi viikot vierivät kovalla vauhdilla!! Enää niitä ei todellakaan paljon ole jäljellä!! Laskin, että kahdeksan korkeintaan kymmenen!! Mutta sitten se alkaa olla jo kesäkin ohi.. ja se on harmi.. Ja eivätköhän ne viimeiset viikot kulje taas matelemalla, kuin etana tervassa..

pönttö-örvelö rv 31+3

Vierailija
20/45 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

En ole useinkaan ehtinyt kirjoittamaan työ-, esikois- ja talonrakennuskiireiden vuoksi, mutta laitan nyt vähän neuvolakuulumisia tulemaan.

Tänään oli siis neuvola, jossa oli esikoinen (2 vuotta ja 2 kk) mukana, joten en siinä paljoa hoitajan kanssa juteltu. Tulokset oli kuitenkin seuraavanlaiset elikäs:

viikot: 33+5

Hb: ei mitattu, kun viimeksi oli 129 (rautalääkityksellä oltu viikoista 20 alkaen)

pissa: puhdas

verenpaine: 117/78

paino: tasan 70kg (-50g viime kerrasta), tähän mennessä painoa tullut 10 kg

turvotus: ei

Sf- mitta 32 eli hieman yläkäyrällä mennään

vauvan syke: +140

liikkeet: ++

tarjonta: rt

t. huhtikuunvauva