Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meni hermot pilttipurkkeihin - parhaat vinkkisi omatekoisiin soseisiin?

Vierailija
06.10.2008 |

Senkun survot ja maistat. lisää sokeria tai yhdistä makea hedelmä ei makean kanssa.

anna kyseisestä 2 tai kolme päivää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna-porkkanaa olen tehnyt jääpala-astiaan, oman pihan omenoista ja pääryrönöistä sosetta. Mitä muuta?

Vierailija
2/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valkkaa sieltä keitettävät

bataattia, porkkanaa, kukkakaalia, ruusukaalia, parsakaalia...

Keitä erikseen ja yhdistele sitten siitä makuja. Käytä keitinliemi sitten lihan/kalan keittämisessä hyväksi.

Seuraavaksi voitkin alkaa tekemään oikeaa ruokaa, lihakeittoa, karjalanpaistia jne. jätät vain suolan, liemikuutiot yms. pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna-porkkana

porkkana-kukkakaali

bataatti

bataatti-kukkakaali

maissi-porkkana

kesäkurpitsa-kukkakaali

tai noitahan voi yhdistellä miten haluaa ja laittaa useampaakin sorttia samaan mössöön

omena, päärynä, persikka, banaani (ei tarvi tietty ees keittää... sen kun vaan lusikalla raapii), mansikka, mustikka jne

näitäkin voi antaa yksitellen tai yhdistää esim. omena-päärynä

ja sit kun ikää tuli vauvalle lisää, niin keitin pienen palan lihaa, kanaa tai kalaa ja lisäsin sitä niihin kasvissoseisiin

pakastin soseet jääpalarasioihin ja jäisenä sit irrottelin ja kippasin pakastusrasioihin... sieltä sit pysty sulattaan ja vaikkapa yhdistelemään...

Vierailija
4/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylkii kotisoseita, sillä koostumus on erilainen. Jos teillä käy niin, lisää soseeseen maissi yms tärkkelystä. Tärkkelystähän ne kaupan soseet enimmäkseen onkin.

Vierailija
5/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut onnistumaan yhtäkään soseyhdistelmää. Aina liian kiinteää, mössöistä, löysää, vetistä tai rakeista. Yöks. Liian vaikeaa. Ostin purkkeina.

Ainut minulta onnistunut mössö oli banaani, jonka muusasin haarukalla. Ja ehkä just ja just bataatti. Lihat keitin itse, jauhelihaa yleensä. Sitten soseutin ja laitoin purkkiin ja kaappiin. Sitten otin siitä aina lihaa mun valmiisiin soseisiin, esim kaupan maissiperuna.

Vierailija
7/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat ennemmin vaikka nälissään.

Vierailija
8/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt niin, että olen pakastanut tyhjiin lastenruokapurkkeihin erilaisia kastikkeita ja niiden kaveriksi keittänyt perunaa. Esim. liha-vihannes -kastike ja broiler-vihannes -kastike vehnäjauhoilla suurustettuna ja sauvasekoittimella soseutettuna ovat olleet tosi helppoja lisiä keitetylle perunalle.