Miksi IMUROIT päivittäin?
Tohon toiseen ketjuun viitaten, miksi imuroitte joka päivä? Ymmärrän jos on iso perhe, eläimiä, allergiaa tms. mutta tuskin kaikilla päivittäin imuroivilla näin on?
Meillä on 3 hlö perhe, ja imuroidaan kerran viikossa ja toisen ketjun perusteella tuntuu että ollaan harvinaisuus näin harvalla imurointitahdilla. Välillä saatetaan imurointien välissä ottaa harjalla eteisestä pahimmat hiekat ja keittiöstä murut pois. Sotkua ei vaan tule enempää, vaikka on tarhaikäinen lapsi.
Kommentit (15)
Meillä imurointiin päivittäin olisi tarvetta kyllä keittiössä. Sieltä otan harjalla ehkä 2 päivän välein. Eteinenkin olisi hiekkainen, jos asuttais katutasossa. Mut rappukäytävään lähinnä jää hiekka, koska portaita on niin paljon.
meille tulee niin jumalattomasti hiekkaa sisään, joka sitten kulkeutuu pitkin kämppää. Meidän piha on sellaista todella kettumaista kivituhkaa ja vaikka kuinka yrittäisi putsata kengät niin silti. Myös koira tuo omat hiekkansa. Toisaalta eipä tuo alakerran imurointi vie kuin pari-kolme minuuttia, joten ei rasita meikäläsitä ainakaan :)
Joskus harvoin otan viikolla keittiön harjalla.
Mutta äitini imuroi varmaan lähes päivittäin vaikka asuvatkin isäni kanssa kahdestan. Hänen mielestään on likaista, jos kaikki pinnat eivät kiillä joka hetki. Hän myös kampaa mattojen hapsut suoriksi ;) jne.
eli moneen junaan meitä riittää ;)
jos ei halua kahlata leivänmuruissa, lasten tiputtelemissa riiseissä yms. mitä ruokapöydästä ripottelevat. Hiekkaa tulee jatkuvasti, esim. pojat ryntää ovesta sisään ja pomppaa sohvalle jolloin housunpunteista leviää pitkin olohuonetta nätti hiekkasade...
Meillä imuroidaan joka aamu ja joskus jopa kaksi kertaa päivässä alakerta. Ja roskaa on, en ole mikään siivoushullu joka turhan takia touhottaisi. Lapsia on neljä pientä ihan normaalia, eivät mitään "vapaakasvatettuja" possuja.
Tosin meillä ei edes ole harjaa ja rikkalapiota, mielestäni on sama huitasta imurilla.
Ulkoa tulee tähän aikaan vuodesta ihan stanasti roskaa, kolme lasta kuljettaa sitä ihan kiitettävästi sisälle. Talossa myös kuus gerbiiliä joiden puruja leviää lasten niitä käsitellessä pitkin lattiaa vaikka umpinaiset terrat onkin. En ole muuten mikään siivoushullu, lattioiden pesutiheys onkin jo ihan muuta luokkaa...
...a) meillä on koira, jolla on karvanlähtö.
b) meillä on mielettömästi pölyä, jota lähtee kodin tekstiileistä ihan luonnottomasti. Johtuu kai siitä että pesen pyykit kerran käytön jälkeen joten vaatesirkusta on jatkuvasti.
c) olen vain niin turhamainen että kodin pitää olla tiptop alltid.
Siitä syystä, että nautimme siististä kodista. Sotkua syntyy koska olen kahden lapsen kanssa kotona (3v ja 1v). Hermostun, jos on sotkuinen koti.
..imuroin joka päivä. Olen parikymppinen opiskelija ja asun yksin pienessä yksiössä. Nautin imuroimisesta enkä tykkää jos nurkissa on pölyä tai lattialla roskaa. Minulla on myös lemmikkejä enkä kestä purua yms lattialla.
koska meillä on kaksi koiraa joista toisesta lähtee jatkuvasti karvaa. Myös pihalta, joka on vielä rakennussoralla, kantautuu kiitettävästi hiekkaa sisälle. Mieheni on joskus sitä mieltä, että liioittelen imurointitavetta, mutta mä en vaan kestä noita koiran karvoja....
Meillä on 7 ihmistä ja yksi kissa, ja yksi ihmisistä on vielä kissa- ja pölyallerginen, mutta siltikään en tuon useammin imuroi.
ja siivoan niiden huoneiden lattiat missä koirat oleskelee niin 1-4 kertaa päivään. Mutta en jaksa imuroida, lattialasta on tehokkaampi karvoille. Meillä ei niinkään hiekkaa kantaudu ja matot on niin keveitä että voin puistella ne hiekat pois.
Imurin kaivan esille noin 2 viikon välein ja imuroin patjat, sohvat ja matot kunnolla. Kun lattialastalla siivoaa usein niin listojen viereen jää hiekkaa niin ne saa imurilla pois.
Lapset ei edes sotke mun mielestä. Koirankarvaa ja tiskiä meillä kyllä riittää.
Meillä on neljä lasta, ja minä kotona, ja en ole todellakaan mikään siisti ihminen, mutta kerran viikossa imurointi ei kerta kaikkiaan riitä.
Kuopuksella paha allergia,ja ei saa syödä murusia lattialta..ja isommat murustaa kuitenkin..imuroin jopa useesti päivässä,mutta en koko taloa tietenkään..lisäksi eteinen on niin hiekkanen ja hiekka leviää koko taloon jos sitä ei imuroi
on jotain sanoin kuvaamatonta... Asumme rivitalossa, joten kaikki pihan lehdet, neulaset, koivunsiemenet ja hiekat ajautuvat suoraan pihalta eteiseen.
meillä juoksee vilakoirat lattioilla, korkeintaan kerran viikossa imuroidaan :(
Pitäisi ryhdistäytyä, meillä on jostain syystä ihan turkasen paljon pölyä.