Kesäkuisten lauantai!!!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10552439&p=2&tm…
Joko meiltä on toivo on loppunut, kun ei ketään näy..
Kyllä, tämä masentaa, kun ei mitään tapahdu..
rv40+3
Kommentit (22)
No joo, hyvää lauantaita vain kaikille!
Miehen vanhemmat tulivat perjantai-illalla kylään ja lähtevät huomenna, kun uskoin, että " tänä viikonloppuna tulee lähtö sairaalaan" . Ja p...kat mitään tapahdu. Hermot alkaa olla loppu ja vieraita pitäisi sietää.
Ensi viikolla seuravaa neuvola on tiistaina. Alkaa usko loppua, että tämä tästä itse käynnistyisi.
Juuliar 40+5
Eilen sain lähetteen äitiyspolille verenpaineen takia. Kaikki oli kuitenkin ok, ja masennus iski sisätutkimuksen jälkeen. Paikat kiinni ja siis täysin epäkypsät. Meinasi itku tulla kun mulla on kamala stressi miten toimin esikoisen kanssa juhannuksena jos ei ole vauva vielä syntynyt.
Nyt täällä kuitenkin eletään odottavissa tunnelmissa. Heräsin yöllä 1.30 koviin supistuksiin ja huomasin että veristä limaa alkoi tulla. Yöllä supistuksia tuli tuimaan tahtiin kunnes joskus viiden aikaan nukahdin parin panadolin voimalla. Nyt tulee supistuksia satunnaisen epäsäännöllisesti, mutta ei kovin tiheeseen. Muutama tunnissa. Todella kipeetä ne tekevät kuitenkin kun tulevat, että eiköhän jotain kuitenkin tässä ole tapahtumassa.. Toivonkin että lähtö tulisi vielä tänään kun saisin pojan helposti mummolaan ja aiotaankin viedä päiväunien jälkeen poitsu sinne varmuuden vuoksi yökamppeet mukana.
Saa nähdä kuinka käy, mutta näköjään mitä vaan voi tapahtua vaikka eilen lääkäri vähän puhui että yliaikaiskontrollissa sitten varmaan tavataan.
Jep, painun suihkuun. Jaksamista kaikille.
Iiran 39+5
Mies kerrankin tappelee esikoisen kanssa nukkumisesta ja mä saan omaa aikaa. Olen koko viikon taistellut sen kanssa päivisin nukkumisesta eli eiköhän olekin miehen vuoro : ) Mua jotenkin huvittaa kun hänellä on ihan samoja vaikeuksia kuin mulla. Ei se sillon kyllä yhtään naurata kun toisen kanssa taistelee 45 min. vähintään. Nousee koko ajan sängystä ylös ja pelleilee. Ja kun saa unen päästä kiinni, sitä ei saakaan millään hereille. Kaks tuntia nukkuu kepeästi. No joo, tää ehkä muistuttamaan meitä siitä, et kuinka paljon helpompaa on kun vauva on vielä mahassa : )
Mulla oli eilen kauppareissun jälkeen melkein pari tuntia kovat menkkakivut ja napakoita supistuksia tuli kymmenen minuutin välein. Mutta ne vaan hiipui juuri ennen kuin mentiin nukkumaan ja nukuin kuin tukki 9 tuntia, käyden kerran välillä vessassa. Eli yöllä ei tapahtunut mitään mutta tuo eilisiltainen tuntui lupaavalta. Miten vaan saan ne supistukset takaisin????
Iiranille peukkuja, et supistukset voimistuis ja tietty kaikille muillekin. Mites Odessa??? Oletko päässyt tositoimiin? No sulla on onneksi enää kaksi päivää jäljellä!
Mä oon jotenkin kans masentunut ja epätoivoinen. Oon koko ajan ajatellut et tää syntyy ennen laskettua aikaa. Lääkärikin veikkas sillon muutama viikko sitten et tää syntyis samoihin aikoihin kuin esikoinen ja neuvolantäti on kans koko ajan niin povaillut. Niin vaan eilen meni se päivä kun esikoinen syntyi ja täällä edelleen roikutaan ilman supistuksia. Menkkakivut vaan kiusaa. Ne veikkas et tää olis vähän isompikin kuin esikoinen (hän oli 50 cm ja 3210g) jo nyt. Entä jos menee pitkään yli? Kuinka iso siitä sit tulee? Mua jotenkin pelottaa jo nelikiloinenkin. Entä jos se ei olekaan terve? Tuoreessa muistissahan on yhä serkkuni, joka eli vain 6 viikkoa kun hänellä oli vakava aineenvaihdunnan häiriö. Mut hän ei loppuaikana kasvanut enää kohdussakaan. Oli tosi pieni syntyessään.
Jos yrittäis taas siivota jotain ja mennä lenkille hakemaan potkua supistuksiin.
Tulkaahan mahakkaat linjoille jos vaan vielä kotona olette.
Kalamami rv 39+4
Olen nyt koko päivän käpytellyt tuolla kaivarissa ja juuri saavuin huilailemaan. En kyllä tiedä onko näistä mihinkään, mutta onhan se mukava ajatella että jotai saattaisi tuolla alapäässäki tapahtua.
Toivottavasti Odessa on päässyt matkaan. Meillä piti Ebban kanssa tänään olla toiveikas 40+2, mutta ei ole meistä vielä kummastakaan ollut lähtijäksi... No onhan tätä päivää jäljellä.
Tänään on kyllä astetta parempi päivä kuin eilen. Eilen olikin ihan paska, mieskin sanoi aamulla että taisi olla huonoimmasta päästä eiliset fiilikset.
Ei kai tässä muu auta kun vaan tyytyä kohtaloonsa ja odotella josko jotain kävisi tapahtumaan. Odottavan aika vaan on pitkä!!
Rouvaii 40+2 HUOH
hahaa... luulittepas, että olisin jo lähtenyt... :) No, ei vaan, ei tässä kyllä mitään hauskaa ole.
Olen nukkunut tänään varastoon. Kun eihän tuosta tiedä, jos kuitenkin tulee lähtö ilman häätöaineita, niin ainakin jaksan sitten pitkänkin synnytyksen.
Soittelin tänään mutsille ja kyselin hieman. Kyllä on ollut silloin vajaa 30 vuotta sitten ihan eri meininkin. Mutsilla oli ollut illalla satunnaisia suppareita ja oli lähtenyt sairaalaan. Siellä paikat noin kaks senttiä auki, mutta supparit loppuneet kokonaan. Oli kuitenkin saanut jäädä sairaalaan(!!!). Aamulla lääkäri oli kierrolla katsonut, että onhan tämä nyt jo ihan valmis, niin voidaan vaikka käynnistää(!!!). Mutsi oli saanut pöydälle kolme pilleriä ja siitä oli sitten sanottu, että omassa tahdissa saa ottaa. Mutsi ehti ottaa kaksi ja mä olin kolmen tunnin sisään siitä pihalla.
Nykyäänhän ei tosiaan oteta sisään, mikäli synnytys ei oikeasti ole käynnissä ja nuo cytotecitkin annetaan tarkasti neljän tunnin välein, koko ajan sydänkäyrää ja supistuskäyrää seuraillen.
Muutenkin kuulosti mutsin tarina hurjalta, kun siinä huoneessa, jossa hän yönsä oli viettänyt, oli syntynyt 7 vauvaa ennen minua. Siellä vaan verhojen takana hän oli kuunnellut, miten toiset äidit karjuivat tuskaansa sängyssä. Ja selällään piti synnyttää tietenkin.
Että meillä on kuulkaas ihan luksusta siihen verrattuna!!
Menkkakivut jatkuvat laimeina. Lääkäri vähän antoi silloin torstaina toiveita, et jos ihan vähän suppareita vielä tulee, maanantaina ei ehkä tarviiskaan niitä pillereitä ollenkaan vaan pääsisin suoraan saliin kalvojen puhkaisuun. Sehän sopisi mulle erittäin hyvin. Vaan tuskin tässä sellaista ihmettä kuitenkaan tapahtuu. Paikat oli vasta sentin auki, eikä kunnon kipeitä suppareita ole näkynyt.
Iiranilla nyt kuitenkin näyttäisi olleen todellakin hyötyä siitä sisätutkimuksesta! Hyvä hyvä. Toivotaan tosiaan, että syntyis tässä lähipäivinä, ettei tulisi niitä lapsenhoidollisia ongelmia jussina. :)
Ja, rouvaii: Sä sitten jaksat vielä loikkia tuolla pitkin puistoja. Oi että olen kyllä kateellinen sulle. Hih. Mä passitin vaan miehen ulkoilemaan, että saan itse löhötä rauhassa. Meni pelailemaan sörnäisiin jollekin kentälle kavereiden kanssa ja olisinhan mäkin voinut mukaan mennä, mutta jotenkin se seisokelu kentän reunalla(tai vaihtoehtoisesti maassa istuskelu) ei oikein kiinnostanut, varsinkaan kun siellä on melkoisen huonot nuo vessafasiliteetit. Olis pitänyt käydä jossain pubeissa vessassa. Ja siis mähän käyn usein! :)
No, kylläpä mä nyt innostuin naputtamaan. Muillekin annettava vuoroa... mitäs muut hiljaiset? Ilmoittautumisia kiitos, muuten luullaan, että olette laitoksella! :)
Ode ja Miltsi, jo 14 piiiiiitkää päivää yli lasketun!!!
Mitä hittoja ne supistukset on? Miltä ne tuntuu?
Kyllä ryydyttää. Tänään olisi ollut yhdet sukujuhlat, mutta päätin jättää väliin. Ei jaksa mennä kuuntelemaan niitä kysymyksiä yms.!!! Olen yhdessä kasassa edelleen juu.. Ei tuntemuksia edes ei tai en ainakaan tajua niistä mitään... Juu juu, ilmotellaan, kun tulee... Tota samaa monille ihmisille.. Blaah..
Vielä yhdessä koossa, ja huomenna eräpäivä :/ Olin jo niin varma ettei tää ihan laskettuun menisi, mutta niinpä vaan taitaa käydä. Tänään supistellut vähän harvakseltaan, mutta eipä mitään ihmeitä. Vaikka paikat oli pehemeet ja ulkosuu sentin auki rv37+ ja edellisistä ollut vielä tiukasti kiinni, niin silti antaa tämä neiti odottaa itseään, vaikka on ollut vaikka minkänäköistä jomotusta ja limoja! Kyllä on tänään jo ottanut päähän tää olotila.
Kaiken kukkuraksi eilen sitten pisti joku ötökkä, mäkäräinen mikälie, tohon silmän alle ja se on sitten turvoksissa kivasti. Pieni sellanen mustelmajälkikin on. Tosi kiva. Ja tänään ollut vielä vähän pahaolo koko päivän. Ei vaan jaksais. Noh, piristäs kummasti taas jos jonkinlaista toivon kipinää antais :) Miten tuliskaan kipeistä suppareista tai vesienmenosta hyvä mieli ;)
Tsemppiä kaikille joilla hyviä oireita jo on. :)
PP 39+6
...meneehän se elämä eteenpäin näinkin. Oon jo alkanu henkisesti valmistautua siihen, että 42+3 käynnistellään eli juhannuspyhien jälkeen... kaikki vaikuttais olevan hyvin, vähän olen bongannut nyt turvotusta ja väsymys on välillä hurja. Ajattelen yöllä vessareissulla, etten kyllä jaksais lähteä synnärille vaan haluan nukkua. Mitenköhän sitten, kun pitää pientä hoitaa yöllä...? :)
Olen täällä kateudesta vihreä teille joilla kunnon tuntemuksia ;)
Mutta eipä tätä enää kauaa kai tarvi jaksaa.
Suffeliini rv 41+1
ma saan vaan reseptin sairaalasta ja ajan lauantain yliaikaiskontrolliin ;))) eipä juuri naurata!!
tänään käveltiin aika lailla ja olo on ku norsulla, lievästi saan sääliviä katseita osakseni tuolla kulkiessani...turvotusta viikossa 3kg, että repikää siitä!!
kuumetta 40+5
Menkkakivut ovat aiheuttaneet harvakseltaan ilmeneviä supistuksiakin, ihanaa kun sattuu:) Ja vauva punkee todella kovasti alaspäin. Olen silti stä mieltä että ei tämä vielä sitä ole. Henkisesti ollaan jo asennoiduttu juhannuksenjälkeisen tiistain kontrolliin.
Odessa: ihanaa kuitenkin sun vihdoin ajatella että maanantaina se on menoa:) sietääkin nyt levätä. Mä yritän viuhtoa menemään etten kuole kyllästykseen, mieskin on lähetetty moottoripyöräilemään hälytysmatkan päähän;)
Olispas ihanaa jos jollain menisi lapsivesi, saisi samantien lähteä!
Joku kokemusta/tietoa omaava? Voiko lapsivettä tulla pissareissun päätteeksi niin että kun tuo pissatarve on hoideettu jatkuu aivan kirkkaan nesteen lorina (myös kun olin jo noussut pöntöltä). Ei nyt tullut hirveen paljon mutta sillai että huomasi, paljon enemmän kuin tippa siis... HMMMM.
kyllähän tuo voi lapsivettä olla, mutta sitten sitä lorahtelee kyllä lisääkin (ainakin yleensä). Siteen kun laittaa niin näkee sitä väriäkin sitten, yleensä on sellaista vähän vaaleanpunaista. Voithan soitella synnärille ja kysellä, jos et oo varma. :)
Tulin pikaisesti ilmoittelemaan, että meille syntyi 10.6 eli viime sunnuntaina poika rv 39+3. Seuraavana päivänähän olis ollu käynnistys, mutta poika päätti tulla spontaanisti 4h supisteluilla ja minuutin ponnistusvaiheella. Epiduraalia laitettaessa alkoi ponnistuttamaan jo, mut kätilölle sanoin, että en suostu ponnistamaan ennen kuin puudute vaikuttaa. Kätilö sanoi, että soita kelloa, kun oot valmis ja näin tehtiin. :D Poika painoi 2738g ja 45cm. Alhaisten verensokerien takia joutui VOS:lle 4vrk:ksi ja sen takia päästiin vasta tänään. Mut mä voin tosi hyvin heti synnytyksen jälkeen ja kolmen synnytyksen kokemuksella uskon, että se on täysin hyvän kivunhoidon ansiota.
Nyt lepäilemään ja syömään. Poika on edelleen tosi pieni, huomenna varmaan syntymäpainossa. Ruokkia pitää vielä ainakin viikon ajan 3h välein.
Hulda ja Nuutti 6pv.
meille syntyi suunnitellulla sectiolla tiistaina poika klo 9:30 hän painoi 3610g, pituus 51cm
eilen pääsimme kotiin, vatsa on todella kipeä ja maito on tänään pakkautunut rintoihin, isäntä on iloinen kun on tissit tosi isot. poika ei muuta tee kuin syö ja nukkuu.
ultrien mukaan hänen piti olla tyttö :-) olin vähän hölmistynyt. isosisko ja isoveli toivoivat molemmat poikaa ja kai mulla itselläkin taisi poika olo olla.
t emma ja poika 4vrk
Hulda ja kuka muu se olikaan saanut kans nyytit kotiin, onnea! Ja tsemiä odottajille - tiedän miten pitkiä päivät ovat varsinkin lasketun ajan jälkeen, kun esikoinen syntyi rv 41 + 2.
Täällä vauva-arkea eletään, vaavi nukkuu ja syö ja kakkii ;) Ja kakkiikin muuten todella usein - varmaan 5 x päivässä. Onko kesäkuisilla Vauva-puolella omaa pinoa vai ehtiikö jengi vielä kirjoittamaan näin alkuhuumassa? En ainakaan heti huomannut pinoa.
Nyt nukkumaan, kun vauvakin nukkuu...
Ainiin, KALAMAMILLE piti sanoa tosta esikon nukuttamisesta, että me ollaan jo luovuttu toivosta. Jos ei nukahda säällisessä ajassa, eikä edes vaikuta väsyneeltä vaan kikkailee vaan, niin ei nukuteta sen enempää. Nukahtaapahan sitten illalla aikaisemmin. Varsinkin kun jään vaavin ja esikon kanssa keskenään kotiin, ei ole oikein mahiksia tehdä mitään massiivista nukutusrumbaa.
Hyvyötä ja paljon suppareita niitä toivoville! Etenkin ODESSALLE!
Rouvaii, tulehan raportoimaa jos lorahtelee lisää! Mulla oli samankaltaista lorahtelua pari viikkoa sitten, mutta olikin vain virtsaa. Tuntui vaa niin hassulta kun sitä ei pystyny hallita... Etkö sä ollu bongannu jo tulpankin? Mulla meni tulpasta pari päivää.
Mut ei joo ollu tää mun päivä. Ehkä huomenna?
-E
Jos joku vielä kysyy " ootko vielä yhtenä kappaleena" tai " koska sä meinaat räjähtää" niin saan raivarin...
ONNEA hulda80 ja eerikaiida poikavauvoista!!!
Täällä tilanne rauhallinen. Aiemmat supistelutkin tuntuvat loppuneen tänään, nyt on ehkä tunnin verran taas supistellut, mutta eiköhän ne taas rauhoitu kun nukkumaan käy.
Pääsen siis todennäköisesti huomenna siskon pojan rippijuhliin, ja ihan mielelläni sinne menenkin vaikka kaikki varmasti päivittelevätkin mahaani! Se ei nimittäin ole ihan pieni.
Taru 40 *POKS*
-esikoiselta olin juuri tähän aikaan synnytyssalissa ja neiti oli ulkona kolmen tunnin päästä-
Virtuaalitsemppejä kaikille vielä odottaville ja pitkiä unia jo synnyttäneille!
Oikein paljon onnea nyyteistä! :)
Nyt vaan itse toivon että tämä meidän vauva haluais kuulua siihen pieneen joukkoon, joka haluaa syntyä laskettuna päivänä! ;)
Nyt nukkumaan, kun viime yö meni ihan pipariks. Lapset heräs aikasin ja mentiin miehen kanssa myöhään nukkumaan.
PP 39+6 HUOMENNA ERÄPÄIVÄ! :)
Huldalle ja eerikaiidalle!!! Vähän arveltiinkin, että teistä saattaa seuraavaksi kuulua vauvauutisten merkeissä. :)
ROUVAII: tuohon lapsivesiasiaan haluaisin kommentoida. Voihan se tosiaan olla sitä vettäkin ja toivon todella sun puolesta, että olis sitä ja pääsisit sinäkin jo tositoimiin. Mutta haluan myös kertoa omasta kokemuksestani: Mulla tulee myös aina vessakäynnin jlk(ja muutenkin) oikein reippaasti kirkasta vetistä nestettä, joka ei kuitenkaan tuoksu pissalle. Laitoin sitten pikkuhousunsuojan ja sitä " nestettä" tuli niin paljon, että suojakin falskasi. Kerroin sitten lääkärissä siitä, et voiko olla vettä ja lekuri katsoi, että runsasta valkovuotoa vain. Sanoi, että toisilla tulee kohdunsuun avautumisen yhteydessä valkovuotoa jopa niin paljon, että täytyy pitää tavallista kuukautissidettä. Laitoin sitten sen tutkimuksen jlk ison yösiteen ja sekin tosiaan tuli täyteen -valkovuodosta!!!
Vedestä sanoi, että sitä tulee aina lisää uusina lurahduksina ja niin paljon, että päälihousut kastuu(vaikka kyllä mulla ilman sidettä housutkin vähän kastuu, mikäli suojaa ei ole...). Ja väriltään tosiaan on yleensä vaaleanpunaista.
Tarkkaile nyt jonkun aikaa sitä vuotoa ja käy näyttäytymässä synnärillä jos siltä tuntuu! :)
Ode
Puutarhassa läppärin kanssa. Mies grillaa, muut hengailee.
Eli inget nytt på denna fronten...
Palaataan astialle.
-E rv40+2