Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin säälitti toi Satuhäät-pariskunta...

Vierailija
14.06.2007 |

Budjetti vaivaset 3000 e, häät jossain koululla, sulhanen ei osannut pukeutua jne., muutenkin nukkavierun oloiset häät. Ei tainnut olla edes oikeaa shampanjaa niillä siellä autossa...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei tarkoita samaa kuin kalliit.

Vierailija
22/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman parasta poreilevaa! Harmi, ettei sitä enää alkosta saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan samanlainen kun järjestin omia häitäni.

Siis että pariskunta seisoon kirkon portailla ja kertoo kuinka on " taitettu peistä" siitä saako kirkossa laulaa jonkun ei-hengellisen laulun vai ei. Ehkä siitä tehtiin leikkaamalla isompi juttu kuin olikaan, mutta jotenkin säälittävää, että tuollaisesta naurettavasti pikkujutusta tulee elämää suurempi kysymys. Kai sen laulun olis voinu herrajumala laulaa sitten häävastaanotolla ihan suosiosta.

Vierailija
24/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt jälkeenpäin tekisin kaiken toisin. Useimmat " hääparin näköisetkin" häät on näytelmä, jossa on tarkka ja tiukka käsikirjoitus. Nyt järjestäisin kavereille juhlat jossakin mökillä tai sitten karkaisimme miehen kanssa kahdestaan jonnekin yltiöromanttiseen paikkaan. Mutta ei enää perinteitä, teemavärejä, eikä pienistä asioista välittämistä, kiitos!

Vierailija
25/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä häiden mahtavuus mitataan rahalla??

Meillä oli myös pienen budjetin häät, vieraita kuitenkin 120, ruokatarjoilut ja bändi ja kaikki, mutta siltikään ei mennyt kuin 3000¿.

Pliisut olivat siis? mutta vieraat olivat todella mielissään, kun oli niin lämminhenkiset ja iloiset häät. Ei mitään jäykistelyä ja hanhenmaksapalleroita :) Eikä edes oikeata shamppanjaa, voi ei!!

Tunnelma tärkein häissä, ei raha.

Vierailija
26/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampanja on kuohuviiniä joka valmistetaan Ranskassa Champagnen maakunnassa. Mikään muu kuohuva ei ole shampanjaa!

Muakin säälittää enemmän sellaiset ihmiset jotka ottaa valtavan lainan että saa järjestettyä häät joissa syöttää ja juottaa koko suku.

Vierailija
27/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämme pidettiin Kaivopuiston edustalla sijaitsevalla Klippanilla. Vieraita oli 120 ja häät kustansimme itse vanhempiemme avustuksella. Olimme naimisiin mennessämme molemmat 25-vuotiaita, minä juuri valmistumassa, mies ollut vuoden työelämässä. Tervetuliaisjuomana oli shampanjaa, ruokajuomana tyylikkäitä viinejä, snapsia, vuosikertakonjakkia ja laadukasta likööriä. Illallinen oli 5 ruokalajin sellainen ja meillä oli pöytiintarjoilu. Häät olivat frakkihäät, eli vieraat olivat tosi tyylikkäästi pukeutuneita. Mieheni osasi pukeutua omaan frakkiinsa (huom. ei vuokra!) ihan itse ja aivan oikein. Oma pukuni oli upea Spose di Gio. Häissämme oli todella tasokkaita esiintyjiä ja ihana, lämmin tunnelma. Vieraat kiittelevät häitämme vieläkin aina jos puhe tulee häistä yleisesti, vaikka niistä on jo pari vuotta aikaa. :)

Vierailija
28/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole varaa ja edes haluakaan laittaa valtavia määriä rahaa tuollaiseen.

Vierailija
29/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en mistään hinnasta suostuisi tuollaisiin häihin! niin jotenki etovaa! annas kun arvaan, päästitte kesykyyhkyjä tai perhosia vapaaksi tms. juhlien huipennokseksi ja pöytäkoristeina oli jääveistos kaulailevat joutsenet tms. kliseetä kliseen perään.

Parhaat häät missä itse olen ollut, pidettiin hääparin toisen osapuolen vanhempien kesämökillä. Rantaan oli laitettu tuoleja vieraille ja pappi tuli paikalle jne. Vieraita oli n. 50. Tunnelma oli rento ja hääpari rakastunut. Ruoka oli kursailematonta ja sitä oli tarpeeksi.

Vierailija
30/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksoit kampaajan itse,vanhemmat kaiken muun!

Katso kun kaikilla ei ole rikkaita vanhempia!

Vierailija
31/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä oikeita ja hienoja, joita jokaisen täytyy haluta ja järjestää ties millä rahalla elämäntilanteesta riippuen?

Mä en ikimaailmassa olisi halunnut kuvailemiasi häitä. En olisi tuntenut oloani mukavaksi. En vaikka joku olisi hääni kokonaan maksanut.

Ohjelman häät olivat mielestäni aika tavalliset, jokaisen kunnan seuran talolla varmaan samantapaisia juhlia joka kesä vietetään, ehkä monetkin. Olivat tavallisten ihmisten häät.

Tosin aika laulupitoiset, sillä halusivat ehkä niistä ne omannäköiset.

Yksi asia mihin kiinnitin huomiota oli se, että kahvipöydän tarjottavat näyttivät tosi monipuolisilta ja herkullisilta. Yleensä on vaan kakku, pulla/kuivakakku ja pikkuleipä.

Se, että pari kertoi opiskelijatuloistaan säästäneensä ne 3000¿, ei kyllä ihan pitänyt paikkaansa. Morsianhan oli säästänyt kesätyöpalkkansa ja mies jonkun lastenlaulukilpailun palkinnon. EIi ihan tavisopiskelijalla ole varaa tollasia summia säästää.

Vierailija
32/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Mutta suomalaiset on vielä suureksi osaksi junttia metsäläiskansaa, turha heille on mitään koittaa opettaa... Se olisi kuin helmiä sioille. Häihimme meni toki paljon rahaa, mutta meidän ja vanhempiemme tuloilla se ei tuntunut juuri missään. Meilläpäin osataan arvostaa hienoja juhlia ja niihin laitettua rahaa ei pidetä rahan tuhlauksena, toisin kuten joissain junttipiireissä. :)

Vierailija
33/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Häämme pidettiin Kaivopuiston edustalla sijaitsevalla Klippanilla. Vieraita oli 120 ja häät kustansimme itse vanhempiemme avustuksella. Olimme naimisiin mennessämme molemmat 25-vuotiaita, minä juuri valmistumassa, mies ollut vuoden työelämässä. Tervetuliaisjuomana oli shampanjaa, ruokajuomana tyylikkäitä viinejä, snapsia, vuosikertakonjakkia ja laadukasta likööriä. Illallinen oli 5 ruokalajin sellainen ja meillä oli pöytiintarjoilu. Häät olivat frakkihäät, eli vieraat olivat tosi tyylikkäästi pukeutuneita. Mieheni osasi pukeutua omaan frakkiinsa (huom. ei vuokra!) ihan itse ja aivan oikein. Oma pukuni oli upea Spose di Gio. Häissämme oli todella tasokkaita esiintyjiä ja ihana, lämmin tunnelma. Vieraat kiittelevät häitämme vieläkin aina jos puhe tulee häistä yleisesti, vaikka niistä on jo pari vuotta aikaa. :)

Kuulostaa TODELLA säälittävältä!!!

Vierailija
34/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teillä oikeasti voi olla hyvä tunnelma häissä, kun ap on tuollainen riivinrauta :DDD. Kivaltahan noi sun häät kuulostaa, jos on rahaa tuollaiseen. Mutta hieman on nyt ristiriitaa tuon kuvauksen ja sun luonteen välillä =). En pysty kuvittelemaan hyvätunnelmaisia häitä. Lähinnä tulee mieleen joku kaamee bridezilla...

Vierailija
35/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Huoh. Mutta suomalaiset on vielä suureksi osaksi junttia metsäläiskansaa, turha heille on mitään koittaa opettaa... Se olisi kuin helmiä sioille. Häihimme meni toki paljon rahaa, mutta meidän ja vanhempiemme tuloilla se ei tuntunut juuri missään. Meilläpäin osataan arvostaa hienoja juhlia ja niihin laitettua rahaa ei pidetä rahan tuhlauksena, toisin kuten joissain junttipiireissä. :)

Olet kerrassaan naurettava ja yrität peittää junttiuttasi selittämällä jostain kalliista häistä.

TOTUUS: Olet Jakomäessä asuva yh-mamma, joka toimii osa-aikaisena siivoojana.

Vierailija
36/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla tosin vain 15 ihmistä, eli läheisimmät ja vihkijä. Edelleen kaikki paikalla olleet ylistävät (muillekin, kuin minulle;) että oli muuten parhaimmat häät, joissa ikinä ovat olleet. Rahaa meni kaikkinensa varmaan jotain 2000e, joista suurin osa vaatteisiin ja sormuksiin. Ruuat tuli ravintolasta, ja kakut kondiittorilta. Viinaa riitti koko viikonlopuksi. :)

Ja syy pieniin häihin oli se, että saimme molemmat allergisen reaktion pelkästä ajatuksesta edustaa tyhmänä puolituntemattomien sukulaisten keskellä ja leikkiä kulahtaneita hääleikkejä... Rahaa olisi kyllä ollut (vielä silloin, ennen lapsia;) järjestää isommatkin kemut.

Vierailija
37/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset joilla on oikeasti rahaa ja omaisuutta ja näin ollen mahdollisuus järjestää ap:n kuvailemia häitä, eivät alennu haukkumaan muita junteiksi varallisuuden mukaan. Keksitty juttu ihan selvästi!

Vierailija
38/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heidän häänsä eivät olleet tuollaiset suinkaan siksi, että he halusivat sellaiset, vaan siksi, että ap:n ihailemissa piireissä sellaiset kuuluu olla ja muillakin on ja yhtään vähempi olisi ollut noloa ja nyt on ainakin täytetty se sivistyneisyyden materiaalinen mitta, jotta voi tuntea ylemmyyttä ympärillä oleviin juntteihin metsäsuomalaisiin.

Vierailija
39/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vain että meillä oikeasti varakkailla ihmisillä ei ole tarvetta pönkittää paremmuuttamme sen mukaan mihin on varaa. Vanha klisee, mutta rahalla ei saa kaikkea, esim rakkautta ja ystäviä.

Vierailija
40/66 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin olen erinäisen pullon juonut molempia. Ei ole shampanjan voittanutta. Maku voi olla molemmissa " samantasoinen" , mutta shampanjan kuplat ovat ikuiset!