Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄkuiset vk 41

06.10.2008 |

Laitoin uuden pinon, kun edellisellä oli jo pituutta.

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns 4kk neuvolassa oltiin, ikää kyllä nyt 4.5kk :)

Painoa oli 6700g ja pituutta 60.5cm.. Painoa tullut 1kg :D kuukaudessa lisäksi.

Eipä oikein muuta... Rotan toinen osa saatiin tänään..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille..

Miten SE HEINÄKUISTEN TAPAAMINEN TO 16.10 klo 12 !! ONNISTUUKO VAI SIIRRETÄÄNKÖ?

Vierailija
22/32 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmee päänsärky taas eikä ajatus pahemmin kulje... Mutta siis sen verran, että pidetään se tapaaminen nyt torstaina. Ainakin Milja ja baby2006 lupasivat tulla ja oliko vielä joku muukin? Vanha ei muista... :-D

Mites eppuliini muuten sen haalarin kanssa? Tuonko sen vai olitko jo löytänyt teille haalarin? Se muisti taas... :-D Niin ja tosiaan, jos joku kelpuuttaa Nan1-jauhetta, niin multa sais lähes täyden paketin eikä maksa mittään :-)

Sonja ei oo sit enää nukkunu öitä heräämättä. Eilen illalla veti koko purkillisen sosetta nassuun ja maitoa kyytipojaksi ja silti jo kahden aikaan yöllä meinasi, että nälkä olis... No en antanu vaan tungin tuttia suuhun. Viideltä sitten jo sai evästäkin. Ei tuo ole alkanut liikkua vieläkään, vaikka suunnilleen asuu lattialla ja nukkuukin siellä :-D Päivänokosia siis, yöllä toki pääsee sänkyyn :-D Alkaa jo muistuttaa sumopainijaa, hehee! Kestoista on käytössä jo L-koko kun ei pienemmät mene päälle sitten millään. Masua löytyy eikä noi reisimakkaratkaan mitään pieniä ole.

Mä alan tosiaan tulla vanhaksi tai jotain... Hirveä innostus tullu neulomiseen ja oonkin tässä vääntänyt lapsille villasukkia talveksi. Tein esikoiselle ja itselleni säärystimetkin ja Sonjalle teen vielä myös.

No tulipahan tuota taas.. Niin juu, mistä teitä muita sitten tunnistaa torstaina? :-) Ei oikein viittis ovella karjua, että missäs niitä heiniksiä oikein on :-D Meillä on vaaleat Emmaljungat kääntyvillä etupyörillä ja niissä rekkari Sonjan nimellä tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan nyt muutaman päivän ajan nukuttu tosi hyvin. Niin päivällä kuin yölläkin. Eilenkin Santeri nukkui 3x 1,5-2h päikkärit, ihan mukavasti. Toissayönä ei herätty kertaakaan syömään!! Sitten aamulla herättiin 8 aikaan. Viime yönäkin herättiin vaan kerran syömään ja sillonkin kello oli jo 5.

Meillä on pullo-ongelma. Santeri ei millään meinaa rueta pullosta syömään, vielä siis rinnalla, mutta ollaan harjoiteltu myös tuota pullosyöttämistä. Pullojakin ollaan ostettu vaikka minkälaisia. Isältä huolii paremmin pullon, kun minulta. Minä kun yritän pullosta syöttää, niin se on yhtä huutoa eikä tuu mitään. Mutta ehkä tämäkin ajankin kanssa opitaan.

Meillä on ens viikolla lääkärineuvola. Edelleenkin pähkäillään sen rotarokotteen kanssa, ottaako vai eikö ottaa. Ollaan se resepti jo saatu, mutta vielähän tässä on viikko aikaa miettiä.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :D

Helmiir ja Santeri melkein 3kk

Vierailija
24/32 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ollaan edelleen tulossa Laurin kanssa. Meidät tunnistaa Emmaljungan vihreänharmaista rattaista. Vihreä on sellainen tosi kirkas - niitä ei kovin usein samanlaisia tule vastaan, joten tähän tuntomerkkiin ehkä voi luottaa.

Meillä on nukuttu nyt niin hyvin, että äiti on ihan pyörällä päästään. Lauri vetelee tänään jo kolmansia päikkäreitä. Kipeänä ollessaan ei nukkunut päivisin (eikä juuri öisin) lainkaan. Aloin jo luulla, että meillä on tosi vähäuninen vauva, mutta ehkä se rota-tauti valvotti ja nyt on sitten univelkaakin urakalla.

Ehdin jo miettiä perunankin maistatusta, kun oksentelun aikana syödyt maitomäärät olivat niin suuria, että luulin pojan kärsivän nälästä. Nyt syöminenkin on tasaantunut, ja ainakin hetken aikaa mennään vielä pelkällä rintamaidolla. Aloitettiin eilen vihdoin ne Deetipat, ja nyt jännityksellä odotan, mitä Laurin vatsa niistä sanoo. Perunaa kokeillaan sitten myöhemmin.

Muutoin poika kasvaa hyvin ja oppii joka päivä uusia asioita. Tällä viikolla on naurattanut pojan iloinen nauru. Hän on oppinut nauramaan ääneen :). Yhtenä päivänä meni jo tuttikin vahingossa omin käsin suuhun.

Milja ja Lauri kohta 12 vkoa

Vierailija
25/32 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näillä näkymin tulossa to..

Mulla on harmaat brion yhdistelmät joissa on muutamassa kohdalla tumman punaista.. paitsi jos sataa tai tuulee niin musta sadesuoja :D Siis päällä...

Käytiin tänään Nooran kanssa ihotautilääkärillä. Iho on ollut jo n kk verran tosi kuiva ja nyt on ollut reilu viikon verran tosi ärtynyt. Kainaloiden, kyynertaipeiden luota lähinnä. Mitkään rasvat ei ole auttaneet.

No tuloksena oli talirauhasen ylikierroksilla käyminen :) Voi olla että on myös atopiaa. No ei olisi ihme...

Saatiin lisäksi allergia sairaalaan lähete testeihin :D Ihanaa, ei tarvinnut kinua testejä kuukausia. Kai Roopen allergia taustalla jo naapurikin saisi lähetteen samantien :D :D

Nyt hoidellaan sibicortilla ensin iho kuntoon ja sitten testeihin.

Roopen psori diagnoosi sai vahvistuksen myös ja sen kanssa elellään nyt sitten.

Vierailija
26/32 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti on imuroitu ja aamiaisen jälkeen lähdemme shoppailemaan :) Sanomataloon tullaan klo 12, mulla on mustat housut ja paita, isot vihreät puuhelmet ja beige sammaritakki.

Laurin antibioottikuuri loppui eilen, toivottavasti ei tarvita heti uutta...Hyvin vaikuttaa parantuneen, tosin nenä on vielä vähän tukossa.

baby ja nallepoika

Vierailija
27/32 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht lyhyet hiukset mulla, tummemmat.. En osaa sano minkä väriset nää on :D

Harmaat brion yhdistelmät siis, mutta tällä kelillä päällä on kyllä musta sadesuoja :D

No eiköhän me toisemme tunnisteta.. Kasa äitejä hölmöinä seisoskelemassa vaunujen kanssa :D

Vierailija
28/32 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla melkein koko maassa aika synkkä ja syksyinen keli ja tietty just nyt, kun syyslomat alkoi. Meidän kotikaupungissa lomaillaan vaan to-pe eli oisi sitä lapsille suonut, että edes tuon kaksi päivää kelit suosisi. No, saavatpa sitten katsella enemmän telkkaa ja pelata kuin normaalina arkena...

Meidän Veetillä oli pari vähän levottomampaa yötä, mutta onneksi viimeyönä palattiin "normaaliin" eli ysin jälkeen nukkuun, viiden aikaan syönti ja kasin aikaan ylös. Nukahtaminen on helpottunut ja nyt voin viedä Veetin omaan sänkyynsä uniaikaan - Veeti nuhjaa vähän aikaa, mutta laittaa sitten silmät kiinni ja nukahtaa itsekseen. Tämä toimii sekä päivä- että yöunilla. Ihanaa, kun ei tarvi enää kanniskella olkapäällä uneen!

Moni on jo käynyt 3kk neuvolassa, meillä se on vuorossa ensiviikolla. Ensviikolla piti mennä myös ensimmäiselle TEDDY-tutkimuskäynnille, mutta siirsin sen seuraavalle viikolle muiden menojen takia. Veetiltä siis löytyi napaveresta kaksi diabetesriskiä kasvattavaa geeniä ja ajattelimme nyt sitten lähteä tutkimukseen mukaan. Onkos Heiniksissä muita, joiden vauvoilta on löytynyt näitä geenejä?

Jaahans, nyt on ruoka valmiina (palapaistikastiketta ja perunoita, nam), joten pitää irrottaa nuo syyslomalaiset TV:n ruudusta sapuskalle. Veetikin nukkuu sopivasti, joten saan itsekin syödä rauhassa :-)

Terkuin,

Tinttis ja Veeti 2kk 3vko

PS. Liitin Veetin kuvan viestiin. Kohta nähdään onnistuiko...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f9610ff5-9b66-11dd-bd93-…!

Vierailija
29/32 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä miro on alkanut pyöriä selältä vatsalleen nyt koko ajan,kun vaan maahan laskee. sitten kiljuu pää punaisena,kun ei ensin saa kättä sieltä altaan pois ja vähän myöhemmin,kun ei enää jaksa olla vatsallaan. aika usein tosin kierähtää vahingossa takaisin selälleen,kun pää painaa reppanalla vielä sen verran,että kun se kaatuu,kroppa seuraa perässä ;)

öistä on tullut hieman levottomia,ehkä tuon kääntyilyn takia ja myös siksi,että nyt on toden teolla löytänyt nuo kätensä. ennen vain heilutteli niitä silmien edessä,nyt keskittyy tiukkaan ja tarraa leluihin ja ottaa tutin pois suusta ja yrittää saada sitä takaisin suuhun,tosi hauskan näköistä. yöllä tuo ei olekaan sitten niin hauskaa,kun repii tutin pois eikä saa sitä suuhunsa ja huutaa siksi..*huokaus* nykyisin syö 3-4kretaa yössä,ei siis tuo maito enää pidä nälkää niin kauaa,mutta en silti aio vielä siirtyä soseisiin. en oikein jaksa uskoa,että se soseiden aloitus vaikuttaa heti noihin öihin muutenkaan.. aamupäivällähän sitä sosetta annetaan ekana,eikö ja vain teelusikallinen ja sitten siitä lisätään.. vai antaako jo joku 2kertaa soseita? noista velleistä en ole vieläkään perillä,en ollut esikoisen aikaankaan. tätä en sitten tarkoita arvosteluna kellekään,mutta minä en vain niitä tajua.. miksi antaa velliä,kun voi antaa kuitenkin jo vähän ajan päästä puuroa.. ja eikö ne soseet kuitenkin pidä nälkää paremmin kuin velli,jos illalla haluaa jotain antaa? sori tyhmät kysymykset,mutta tuo velli on mulle täysi arvoitus :)

siksikään en noita soseita vielä halua aloittaa,kun en jaksa millään alkaa niitä tehdä! nytkin on kädet täynnä tekemistä kahden mukulan kanssa,siinä vielä muiden ruokien jälkeen pitäisi niitä vääntää..:/ haluan kyllä tehdä omat soseet näin aluksi (jos siis vain jaksan),ainoastaan hedelmäsoseet ostan valmiina,mutta kasvissoseet teen sitten itse ja mitä todennäköisimmin myös ekat lihasoseet,kuten tein esikoisellekin.katsotaan tosin,jaksanko,nyt on kuitenkin jo yksi lapsi enemmän ja tekemistä riittää muutenkin,en ota asiasta stressiä. kyllähän ne lapset kasvaa kaupankin soseilla :) jotenkin mulle on vain tullut niistä kaupansoseista se mielikuva,että ovat samanlaista valmisruokaa kuin muut makaronilaatikot ym kaupoissa ja niitä haluan välttää muutenkin ostamasta.. vaikeaa on! :O

esikoinen oli ti-ke välisen yön ekaa kertaa yökylässä mummin luona ja viihtyi niin,ettei pois halunnut! :) sunnuntaina lähtee sitten kauemmas mummilaan yökylään ja minua se jännittää jo paljon. jos siellä tulee äitiä ikävä,täytyy ajaa n.1,5tuntia ennen kuin on takas kotona,tuo eka paikka oli vain n.1,5km päässä..

nyt täytyy lopettaa,ehdin lukea päivän juorulehdet ennen kuin pojat heräävät!

-annu ja pojat 3kk ja 2v10kk-

se muuten on jännää,että näin päivällä imetysväli voi hyvinkin olla sen 5tuntiakin eikä nälkä vaivaa,mutta yöllä sitten syö useammin.. onkohan se nälkää sittenkään vai jotain muuta..?

Vierailija
30/32 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa just Sonja veteli purkillisen sosetta nassuun ja hieroo nyt sitterissä silmiään siihen malliin, että uni vie kohta voiton :-D

Oli kyllä kiva tavata teitä muita heiniksiä. Ehdotelkaas päivää seuraavalle tapaamiselle :-) Mun aivot on out of order tällä hetkellä, ei jaksa ajatella... Ei kauheesti sit enää napannutkaan kaupoissa pyöriminen, ostin Sokokselta vaan lisää lankaa ja käytiin vaippa vaihtamassa, sit kotimatkalle.

Illalla ois tarkotus käydä miehen kaa tuolla Sellossa syömässä. Ei kylläkään kahdestaan päästä vaan Sonja tulee mukaan :-) Täytyy vaan toivoa, että nukkuis sen aikaa.

Mä tässä mietin, että tarttis varmaan tehdä jotain mun battery-addiktiolle... Lapset tossa yks ilta pelas sanapeliä, jossa täytyy tietyssä ajassa luetella sanoja annetun aihepiirin mukaan vuorotellen. No sit jompi kumpi sai aiheeksi "pakastetut jälkiruoat" ja mitä nää sankarit tekee... Huusivat täysillä yhteen ääneen BATTERI!!!! :-D Mulla on kotona tapana heittää se tölkki vähäksi aikaa pakkaseen ennen juomista, koska se on parempaa tosi kylmänä. On mulla ihanat lapset, tietää mistä äiti tykkää... :-D

Jees, nyt neulomaan Veeran sukat loppuun ku sain lisää lankaa, täällä oli ko. lanka joka kaupasta loppu :-/

myLove ja Sonja, huomenna 4kk

Vierailija
31/32 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirolle on puhjennut yllättäen hammas!!!:O tämä viikko on kyllä ollut öisin yhtä kitinää,mutt olen sen luullut johtuvan jostain muusta.. tosi aikaisin tuntuu tapahtuvan kaikki,kääntyminen ja hammas..

onko muiden vauvoilla jo hampaita?

nyt tuli nuo pojat kaupasta,täytyy lähteä!

-annu ja miro melkein 3kk1vk-

Vierailija
32/32 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin keskiviikkona eka rokotus. Hieman aristeli pistos kohtaa, laitoin supon yötä vasten. Tytön mitat oli 61cm/6955g/40,1cm.

Annu kyseli noista soseista.Mä annan iltasella perunasosetta ja pvälläkin vaihtelevasti peruna/hed.sosetta. Itse myös vierastan noita vellejä, kun mielestäni sose on vahvempaa(vähempi riittää). Ja ehkä ajattelen että menee tisumaidot hukkaan jos antaa rintalapselle kaupan velliä. Soseisiin lypsytän maitoa sekaan, jotta tulee löysempää. Nyt kun perunat tosi liisterisiä, olen antanut kaupan maissi/perunasosetta. Tein kyllä ite porkkanasosetta pakkaseen, mutta tuntuu että ummettaa. Lihasoseet ja perunankin teen osan itse kunhan nuo perunat vanhenee. Mutta en kyllä vierasta kaupan valmis soseitakaan, saa monipuolisempaa, kun antaa molempia.

yöuniin ei tosiaan ole suurta vaikutusta vielä tuolla määrällä 2 tl, mutta uskoisin kohta neidin vetelevän reilummin.

Nyt on tytöllä nuha, keittosuolatipoilla ja korotetulla sängyn päällä nukku ihan hyvin.

t.pikku-sisko ja tyttö 3kk+1pvä