Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko palaa päivässä?

Vierailija
14.06.2007 |

Hei!

Haluaisin kysyä teiltä muilta yhtä tyhmiltä kuin minä, että paljonko poltatte päivässä?

Olen rv 28 ja poltan vieläkin aika paljon eli noin 12-15 päivässä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin ensimmäistä odottaessa noin 10 päivässä, mutta toista odottaessa 15-20.. Joskus enemmänkin ja joskus vähemmän.

Vierailija
2/45 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelisin enemmän kuin mielelläni kanssasi 8 tästä aiheesta.

Ja vaikka en pienimmässäkän määrin usko " käsiksi käymiseen" saati sen tehoon niin voi kyllä olla että mojauttaisin sinua päähän, jospa sillä saisin hieman taottua järkeä ja älliä kalloosi.

Uskomatonta millaista paskaa jengi täällä jauhaa " kun ei mullakaan ole mitään eikä naapurin kumminkaiman lapsella niin plaaplaaplaa" .

Se nyt kuitenkin on vuosikymmeniä tutkittu ja todettu fakta että tupakka on myrkkyä ja se on vielä enemmän myrkkyä sikiölle kuin äidille joka polttaa. Istukan na napanuoran kautta imeytyy kaikki ne myrkyt suoraan siihen puolustuskyvyttömään lapseen!!

En usko että maailmassa on ainoatakaan vauvaa joka valitsisi sen että lilluu nikotiini ym myrkkylapsivedessä, hörppii sitä ja pissaa sitä ja kärsii sitten esim vieroitusoireita syntymänsä jälkeen.

Voi hyvä Jumala miten näen punaista kaltaistesi vuoksi, tekee todella todella pahaa ja säälin valtavasti lapsianne!!!

Eikö jokainen uusi ihmiselämä ansaitse mahdollisimman puhtaan ja terveen alun elämällensä häh??!!!

Kaikenlaisia sitä onkin en voi muuta todeta.

Menetettyjä tapauksia, luusereita, huonoja äitejä.

Lapsiparat!!

Niin ja aivan turha vinkua jostakin " täydellisistä äideistä" , katsos kun s että ei tuhoa ja vaaranna lastaan jo kohtuaikana ei tarkoita sitä että kukaan olisi täydellinen, kysymys on vain ja ainoastaan sen lapsen perusoikeuksista ja siitä että äiti osaa asettaa lapsensa etusijalle ja rakastaa häntä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tapaus poltti alle 10 savuketta päivässä ja hänen lapsellaan on ollut tosi pahoja allergioita sekä paljon melko pahoja flunssia jälkitauteineen. Lapsi on todella pieni kooltaan vieläkin (syntyi täysaikaisena, mutta pienenä), toisaalta äitikin on alle 160 cm pitkä, isä normaali n. 175 cm.

Toinen tapaus veti melkein topallisen punasta mallua päivässä. Hänen lapsellaan on paha infektioastma ja pahat siitepöly- ja eläinallergiat. Lapsi syntyi pari viikkoa etuajassa, mutta normaalikokoisena. Nyt kolmevuotiaana on aika isokokoinen, mutta niin ovat vanhemmatkin.

Tiiä sitten syy-yhteyksiä, mutta parempi mielestäni olla varuillaan kuitenkin.

Vierailija
4/45 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä sitä, kun mollaatte tupakoivia äitejä!

Vierailija
5/45 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN tuo liittyy tähän asiaan?? ei sitten milläämn tavalla ja kumpikin aivan yhtä väärin!! Sulle on ilmeisesti lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ammentaa kun tuollaisen typeryyden tähän väliin heitit!

Vierailija
6/45 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee päivässä 10-15 riippuu päivästä. Kyllähän mulla koko ajan soipii päässä että pitäs lopettaa ja omatunto on kipeä kun polttaa. Nyt on menossa viikko 15. Aikasemman raskauden kanssa olin 4kk polttamatta ja retkahdin loppuajasta polttamaan taas. Pojalla lievää astamaa, mitä mulla on kanssa, mutta eipä mitään muita kehityshäiriöitä tai muuta. Kyllähän se tupakointi mietityttää, ja ihmetyttää miksi siitä on niin vaikea luopua. Itse olen polttanut 12vuotiaasta asti. Äitinikin poltti silloin kun olin massussa, itsellä lievää astmaa ja oppimis ja keskittymisvaikeuksia oli nuorempana. Tiedä siittä sitten johtuvatko tupakasta vai jostain muusta. Niinkuin noissa muidenkin kirjoituksissa oli muutama joiden äidit polttaneet kun ovat odottaneet, eikä ole mitään ollut. Vaikka tiedän että tupakointi raskausaikana on itsekästä ja rumaa, mutta ärsyttää kun ihmiset tuomitsee sen perusteella onko huono vai hyvä äiti. Tupakointi on riippuvuus siinä missä muutkin riippuvuudet. Suklaa riippuvuudesta alkoholiin tai huumeisiin. Ei ole niin helppoa lopettaa. Ja minusta se on vähän niinkin että se on jokaisen äidin oma asia ja kantaa vastuun tulevaisuudessa tuli eteen mitä tuli. Ja varmasti jokainen äiti tietää ne riskit.

Vierailija
7/45 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se, että äiti tupakoi odotusaikana pahinta mitä sille lapselle voi tälläisessä maailmassa käydä? hmm.. vaikuttaa kuitenkin aika pieneltä tuo tupakointi.

Tuota en myöskään ymmärrä: " olette huonoja äitejä kun poltatte!" miten se tekee yhtään huonommaksi? Yhtä paljon sitä lasta rakastaa. Ei se muuta mitään.

On sitä kummallista mielipidettä liikkeellä.. :)

Vierailija
8/45 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on jokaisen oma asia, polttaako vai ei. Ja kai siitä on ihan turha tapella nettipalstalla.. on kai se mukava tulla tänne tuomitsemaan muita hyvän omantunnon toivossa. Sallittua sekin.

Vierailija
9/45 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis erityisesti te, jotka poltatte yli 10 tupakkaa päivässä, tiesittekö että voitte varata ajan lääkärille ja selvittää erilaisia vieroitusmahdollisuuksia, niitä on lääkkeellisiäkin olemassa raskaana olevalle.

Ei ole oma asia, polttaako raskauden aikana. Siinä vaarantaa oman lapsen terveyden hyvin vakavalla tavalla. Jos esikoisella on infektioastmaa ym niinkuin joku kirjoitti, eikö sen pitäisi motivoida sinua lopettamaan se tupakointi nyt toisen raskauden yhteydessä???

Vierailija
10/45 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on täysin turhaa ja mieletöntä väittää että tupakoinnista johtuu allergiat, astmat, jne. Totta on se että tupakointi lisää riskiä näihin. MUTTA jos tosiaan tuntee jonkun joka on tupakoinut raskausaikana ja hänen lapsellaan on pahat allergiat ja sairastelukierre, ei kukaan voi mennä sanomaan että tämä johtuu nyt siitä kun poltit raskausaikana! Sama päinvastoin eli joku voi saada täysin terveen lapsen vaikka tupakoi. Nyky-yhteiskunnassa astma, allergiat ja kaikenlaiset autoimmuunisairaudet on hyvin yleisiä. Mistä se sitten johtuu, tuskin pelkästään tupakoinnista. Vasta kun on tutkimuksin todistettu että lapsen sairaudet johtuvat nimenomaan tupakasta niin voitte mennä sormella osoittelemaan! Jokainen tupakoiva odottaja varmasti haluaisi lopettaa ja potee huonoa omaatuntoa tupakan takia. Samoin myös ihmiset jotka joutuvat syömään lääkkeitä joilla voi olla vaikutusta sikiöön. Tiesittehän että näitäkin tapauksia on joissa äidille määrätään lääkettä joka voi vahingoittaa kohdussa kasvavaa lasta? Pitäisikö tällaiselle lääkärille hankkia pahoinpitelysyyte? Aina on kyse valinnoista ja henkilökohtaisista ominaisuuksista, ympäristön vaikutuksesta hyvässä ja pahassa, absoluuttista totuutta ja oikeaa mielipidettä tällaisiin asioihin tuskin koskaan tulee.

Vierailija
11/45 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä pystyt, tsemppiä!

Vierailija:

itse poltin raskaus aikana 1 tupakan päivässä aamukahvin kanssa ja sama jatkuu imetys aikana.Että sen parempaan en pysty.Eipä se paljon ole mutta voishan tuonkin lopettaa,mutta kun ei pysty.

Vierailija
12/45 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sinun viestisi kyllä valitettavasti osoittaa kiistattomasti, että äitisi tupakoinnista ON aiheutunut haittaa älylliselle kehityksellesi :))))

Vierailija:

On tämä kyllä uskomatonta kun tupakoivia äitejä keksitään syytellä kyl niin maasta taivaaseen että. Ensinnäkin mun äiti poltti koko raskausajan, enkä ole sairastellut juuri ikinä, koulumenestys hyvä, työpaikka heti ammattikoulun jälkeen, en ole syntynyt etuajassa enkä alipainoisena, vaan melkein nelikiloisena ja yli viiskytsenttisenä. Eli musta ei löydy kyllä mitään semmoista mistä vois sanoo et se johtuu siitä ku mutsi poltti mua oottaessaan.

Itse tulin raskaaksi viis vuotta sitten ja tupakkaakin paloi melkein entiseen malliin. No, tyttö syntyi viikon lasketun ajan jälkeen, samoissa mitoissa kun itsekin olin syntyessäni. Ei ole sairastellut paria korvatulehdusta lukuunottamatta kertaakaan, on hyvin fiksu, ja oppinut monet asiat muita ikäisiään aiemmin.

Onhan minulla ystäviä joilla on lapsia ja jotka ovat odotusajan polttaneet, ja nämä lapset ovat täysin terveitä. Mutta sattuipas eräs tämmöinenkin tapaus että äiti oli ylivarovainen koko odotusajan, puhumattakaan että olisi tupakkaa polttanut. Ja synnytti sairaan lapsen. Että eiköhän se ole pitkälti muista asioista kiinni kuin vain siitä tupakan poltosta.

Ja kukahan se mainitsi viestissä että tupakointi on verrattavissa lapsen pahoinpitelyyn. Tästä asiasta voisi keskustella vaikkapa kasvotusten!

Vierailija
13/45 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 20-vuotias ikivauvakuumeinen tyttö on halunnut lopettaa siitä asti kun aloitti. Nyt kun on todella ruvennut yrittämään lopettamista on yhtäkkiä kadonnut se tämän superäitikansakunnan minuunkin tartuttama inho tupakoivia äitejä kohtaan. Kyllä se pahaa tekee nähdä maha pystyssä neuvolan edessä tupakoivia äitejä, mutta minkäs teet. Pelottaa ettei itsekään kykene lopettamaan ajoissa vaikka lapsettomuus onkin ehkä se suurin painajaiseni. Tietää kumminkin, ettei se riippuvuudesta eroon pääseminen älyä katso.

Vaikeinta on kai ollut lukea pääsykokeisiin kun mielessä pyörii pelkästään se, onko menkut myöhässä, paljonko tänään on palanut, millon sais taas mennä savuille - eihän sitä kukaan huomaa jos yhden poltan, ehkä en muistaisi itsekään...

Vierailija
14/45 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa " paasata" jos on niin itsekäs, että laittaa oman mielihyvän vauvan terveyden edelle. Hei haloo!

Vierailija
15/45 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en ' ' varsinaisesti' ' polta. Ensimmäisessä raskaudessa lopetin heti raskaustestin tehtyäni enkä aloittanut kuin vasta synnytyksen jälkeen kun mies halusi erota. Nyt kuusi vuotta jälkeen päin olen uusissa naimisissa ja odotan toista lastani. Lopetin taas heti positiivisen testin jälkeen polttamisen. Alkuraskauden aikana tupakan haju teki todella pahaa eikä voinut vähempää tehdä mieli. Olen nyt rv 31 ja viimeisen 4-5 kk aikana olen polttanut yhteensä 10 tupakkaa. Kuulostaa järjettömältä!!! Miltei joka ikinen näistä tupakoista on poltettu silloin kun mieheni on ollut ulkomaan matkoilla tai ulkona juhlimassa ja minä olen kotona yksin (lapsi nukkumassa) ja valvon. En saa unta ja ainoa mikä on rauhoittanut / Rentouttanut ja mahdollistanut nukkumisen on ollut yksi tupakka!!??

Mieheni on taas matkoilla ja minä valvon. Teki mieli taas tupakkaa ja siksi eksyin tälle palstalle. Kyllä tekstit siitä ettei lapsi saa happea ja istukan kalkkeutuu auttoivat. Kömmin nyt sänkyyn ja huomenna onnittelen itseäni kun en sytyttänyt sitä 11. tupakkaa.

Äiti32

Vierailija
16/45 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällä palstalla käyvät äidit jotka tupakoivat raskauden aikana, tietävät varmasti joka ikisen haitan mitä tupakka tekee sikiölle,´joten siitä mielestäni on tänne turha tulla paasaamaan.

Ja tuskin yksikään tupakoiva äiti on tavastaan ylpeä, vaan yrittää hakea täältä tukea ja jaksamista kamppailussa tuota kirottua syöpäkäärylettä vastaan. Tupakoiva odottaja varmasti tuntee syyllisyyttä joka ikisellä henkosella.

Se kuinka sanotaan, että aiti laitta oman mielihalunsa vauvan hyvinvoinnin edelle, niin samaa voidaan myös sanoa niistä jotka ovat kofeiini, alkoholi, sokeririippuvaisia. Ja jokainen joka yleensäkin on riippuvainen jostain nautinto aineesta tietää, että siitä luopuminen ei ole helppo nakki.

Jaksamista kaikille muillekin tupakoiville odottajille.

Vierailija
17/45 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te jotkut heikkoja. Tupakin poltto loppu siihen paikkaan ku raskaustesti näytti positiivista. Sitä ennen polttanu 12v. Mielen piti vaan lujana etten polta ni ei sortunu. Heikkoja pellejä ootte ku ette pysty lopettaan. Ajatelkaa lasta eikä vaan itteä. Varmaan tuutte olemaan niitä malli vanhempia jotka lasten vaunuja lykkäilee rööki huulessa ja hiekkalaatikolla vetelee röökiä. Hyvän esikuvan annatte lapselle. Turha teidän on sitte kieltää lapseltanne tupakin polttoa kun itekki poltatte.

Vierailija
18/45 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse poltan 3-5 päivässä ja rv 10 pian täyttymässä! Mielestäni tupakan poltto ei ole tietenkään hyvä asia, mutta tuleehan astmaa, oppiisvaikeuksia ym ilman tupakkiaki. Helppo niitten on sanoo että lopettakaa tupakointi jotka ei itse polta lainkaan... sekin on jo saavutus että pystyy vähentämään tupakointia. Sitä olisi pitäny miettiä silloin kun laittoi ensimmäisen tupakan huulelle, mutta minkäs sille enään teet! Olen yrittäny olla ilman tupakkia, mutta sen tilalla on tullu syötyy levyllinen suklaata ja kaikkee muuta, onko sekään sit hyväksi. On tupakointi niin ristiriitanen asia, että siittä on ainaki turha ruveta vaittelemään, toiset polttaa toiset ei.

Vierailija
19/45 |
22.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nro 33.n kommetin tarkoitettu yleiseti palstalaisille vai minulle (nro 32). Tällä palstalla, ikävä kyllä, on todella yleinen piirre nostaa itseään jalustalle haukkumalla kaikki muut lyttyyn. Itse olen ollut iloinen, että en syttyttänyt sitä 11.tupakkaa ja päätin etten enää sytytäkkään. Nyt eksyin palstalle ja pahoitin kyllä mieleni 33 tyylisestä kirjoittelusta. Eikö olisi järkevämpää harrastaa rakentavaa kirjoittelua. Se, että joku päättää olla enää polttamatta (oli sitten polttanut raskauden aikana yhden, kymmenen tai 200 tupakkaa) on aina positiivinen asia, josta pitäisi saada positiivista kanustusta eikä päänaukomista. Anonyyminä on helppoa ja vaivatonta purkaa omaa pahaa oloaan, olla ilkeä ja vihamielinen. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka sävy tälläkin palstalla muutuisi, jos pitäisi kirjoittaa omalla nikillä.

Itse toivotan kaikille niille jotka haluavat eroon tupakasta tsemppiä ja voimia kaikkia ilkeitä ja loukkaavia kommentteja kohtaan. Toivotaan, että tämä foorumi muuttuisi joskus asialliseksi. Sellaiseksi josta lopettajat ja sitä yrittävät saisivat kannustausta eikä haukkuja!!!!

Vierailija
20/45 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistaa paljon kirjoittajan tietotasosta. On se kumma, kun se faktatieto ei vaan kolahda sinne pääkoppaan.