Paljonko palaa päivässä?
Hei!
Haluaisin kysyä teiltä muilta yhtä tyhmiltä kuin minä, että paljonko poltatte päivässä?
Olen rv 28 ja poltan vieläkin aika paljon eli noin 12-15 päivässä.
Kommentit (45)
Että syyttely ei auta yhtään tupakoitsijaa vaan se lisää stressiä ja silloin menee enemmän tupakkaa. Jokainen päättää itse omasta puolestaan polttaako, vähentääkö vai lopettaako kokonaan ja siihen ei ole muilla nokan koputtamista! Te jotka täällä paasaatte tupakasta ette varmaan itse juo kahvia tai syö purkkaa koska siinä on Makeutusainetta. Voi jee! Kaikille tupakoitsijaodottajille ihanaa odotusta.
No voihan nenä - viittaan edelliseen kirjoittajaan. Voi mitä tyhmyyden, välinpitämättömyyden ja itsekkyyden ylistystä. Jollekulle voi tulla siis tupakoinnin haitoista puhumisesta stressiä tai paha mieli, yhyy. Mikähän se oikea suhtautuminen sitten olisi tupakoiviin äiteihin? Hei haloo, tupakointi on sikiön/vauvan pahoinpitelyä. Eihän se nyt ole kenenkään " oma asia" eikä siltä pidä silmiä sulkea.
Ihan takuulla on varaa vähentää tupakointia, jos polttaa 10-15 tupakkaa PÄIVÄSSÄ.
Ja mitä tulee kahviin yms ravintoaineisiin, kofeiinia tai aspartaamia ei voi verrata häkään, tervaan ja raskasmetalleihin ja niiden vahingollisuuteen. Piste.
On tämä kyllä uskomatonta kun tupakoivia äitejä keksitään syytellä kyl niin maasta taivaaseen että. Ensinnäkin mun äiti poltti koko raskausajan, enkä ole sairastellut juuri ikinä, koulumenestys hyvä, työpaikka heti ammattikoulun jälkeen, en ole syntynyt etuajassa enkä alipainoisena, vaan melkein nelikiloisena ja yli viiskytsenttisenä. Eli musta ei löydy kyllä mitään semmoista mistä vois sanoo et se johtuu siitä ku mutsi poltti mua oottaessaan.
Itse tulin raskaaksi viis vuotta sitten ja tupakkaakin paloi melkein entiseen malliin. No, tyttö syntyi viikon lasketun ajan jälkeen, samoissa mitoissa kun itsekin olin syntyessäni. Ei ole sairastellut paria korvatulehdusta lukuunottamatta kertaakaan, on hyvin fiksu, ja oppinut monet asiat muita ikäisiään aiemmin.
Onhan minulla ystäviä joilla on lapsia ja jotka ovat odotusajan polttaneet, ja nämä lapset ovat täysin terveitä. Mutta sattuipas eräs tämmöinenkin tapaus että äiti oli ylivarovainen koko odotusajan, puhumattakaan että olisi tupakkaa polttanut. Ja synnytti sairaan lapsen. Että eiköhän se ole pitkälti muista asioista kiinni kuin vain siitä tupakan poltosta.
Ja kukahan se mainitsi viestissä että tupakointi on verrattavissa lapsen pahoinpitelyyn. Tästä asiasta voisi keskustella vaikkapa kasvotusten!
Ja kamalampaa on, että teillä on kokonainen kaveripiiri tupakoivia odottajia. Toivottavasti hyvä tuurinne jatkuu... Huh!
Itse olen hyvä esimerkki siitä, mitä äidin tupakointi voi tuoda tullessaan... ensinnäkin synnyin 1,5 kk etuajassa tosin osasyynä oli myös äitini heikko kohdunkaula tai jotain vastaavaa ja lääkkeiden avulla pysyttelin siis noinkin pitkälle masussa. Toiseksi sairastan astmaa, sekä allergioita. Oppimishäiriöitä ei onneksi ole koskaan ollut, mutta omalla kohdalla en tule moista virhettä tekemään, että sauhuttelisin raskaus ajan, vaikka jo kerran niin osittain kävikin. En tiennyt olevani raskaana ja muutamia tupekoita tuli päivittäin polteltua, kunnes positiivisen testin tehtyäni lopetin kuin seinään. Meidän harmiksi raskaus päättyi rv. 9 keskeytyneeseen keskenmenoon ja kaavintaan. Nyt uutta yrittämään ilman tupakan tupakkaa, uutta raskautta yrittäessä ei tulisi edes mieleen pilata lapsen terveyttä omalla itsekkyydellä.
skap83