PPH sanoi, etten saa käydä kaupassa ennen kuin haen lapsen!
Ollaan siis sovittu, että ma-to lapsi haetaan hoidosta viimeistään klo 16.30 ja pe viimeistään klo 16. Tapanani on ollut käydä perjantaina päästessäni töistä vähän aiemmin kaupassa hoitamassa ruokaostokset ja olen ollut hakemassa lasta klo 15.30.
Nyt PPH rupesi sanomaan, miten en saisi käydä kaupassa ennen lapsen hakemista vaan lapsi pitäisi hakea heti kun pääsen töistä. Ihmettelen hänen kommenttiaan, sillä haen lapsen aina kuitenkin ennen sovittua aikaa. Lapsi 1,5v ja hänen on mukavampi olla pph:n luona kauppareissun ajan kuin ruuha-aikana kaupassa.
Kommentit (109)
Meidän hoitaja ei ole ainakaan koskaan huomauttanut asiasta, käyn noin kaksi kertaa viikossa kaupassa ennen kuin haen lapsen. Hoitoaika ei ylity ja mielestäni sekä itselle että lapselle helpompaa näin. Viikonloppuisin sitten käydään koko poppoo kaupassa....
Kyseessä lienee kunnallinen hoitaja? Jos teillä on kirjallinen sopimus, jossa määritellän lapsen hoitoajat, niin niiden mukaanhan hänellen sitten maksetaan myös palkkka. Hän vain haluaisi lyhemmän työpäivän samalla palkalla! Verhoilee oman laiskuutensa ovelasti " lapsen parhaaksi" .
niin että työttömät ja kotiäidit, joiden lapset ovat päivähoidossa saa olla kotona päivät pitkät ja työssäkäyvien on PAKKO hakea suoraan töistä tullessaan lapsensa hoidosta? i don' t think so!
kun kerran hoitoaika ei ylity. Jossain päiväkodeissakin tiedän hoitajien paheksuvan jos kaupasa on käyty ennen lasten hakua, vaikka lapset haetaan ajallaan. Tiedän tämän, koska työskentelen päiväkodissa.
Itse käyn kaupassa ollessani aamuvuorossa ja vasta sitten haen lapset päiväkodista noin klo 15-15.30. En näe, että he kärsivät tästä yhtään, helpompaa myös lapsille kun hoidosta mennään suorana kotiin kauppareissun sijaan.
Mikäli sovituissa hoitoajoissa pysytään niin silloin kaiken pitäisi olla itsestäänselvää, että voi tehdä myös omia asioitaan ennen kuin hakee lapsen hoidosta.
Sellainen linjaus saattaa olla, että on lapsien parasta hakea heidät aikaisemmin ja ottaa kauppaan mukaan (ja muihinkin arjen askareisiin) mutta ei se ole PPH:n asia siitä sanoa. Eihän lastentarhaopettajatkaan saa arvostella vanhempia, jotka vievät lapsensa hoitoon omien lomiensa ajaksi.
vanhempien vapaapäivänä, kesälomilla ja mahdollisimman lyhyttä päivää.
Käytännössä, jos ette riko hoitosopimusta, kukaan ei voi alkaa kuulustelemaan missä olitte.
mitään linjausta asiasta ei ole olemassa. Mielestäni perhepäivähoitaja käyttäytyy aika omituisesti. Jos lapseni olisi kyseisellä naisella hoidossa alkaisin epäillä onko kyseinen hoitopaikka lapselleni paras mahdollinen.
Kyse on siitä (totta) että suhtaudun erittäin epäluuloisesti muuhun hoitoon kuin kunnalliseen päiväkotiin. Lapseni on tietysti päiväkodissa.(Minä olen tauolla.)
täytyyhän kauppareissutkin hoitaa. Liika rehellistä sakotetaan!
pienellä paikkakunnalla Pohjois-Savossa. No, jatkan kaupassakäyntiä entiseen tapaan ja " salaan" sen pph:lta ;)
ap
rahat senkun juoksisivat. Älkää nyt olko noin naiiveja ihmiset. A.p., et missään nimessä hae yhtään ennen sovittua aikaa jos itselläsi on menoja!
Olen luullut tätä pakottavaksi säännöksi, mutta tosiaanhan jotkut eivät ole töissä ollenkaan. Siihen verrattuna tämä säännös on epäreilu. Lapsen parasta ajatteleva kuitenkin.
Moni työtön tai äitiyslomalainen (jolla lapsi pk:ssa) käy JOKA PÄIVÄ kaupassa sill' aikaa kun lapsi päiväkodissa.
Tuskin sitä voidaan työssäkäyviltäkään kieltää.
ja sinä voit tehdä sillä aikaa ihan mitä haluat. Itsellä välillä työpäivät loppuu jo 12 aikaan ja menen kuntosalillekin välillä ennen kuin haen lapset. Olisi älytöntä muutenkin mennä kesken päiväunia hakemaan. Siis oikeasti, totta kai voit käydä kaupassa ja se ei kuulu hoitajalle pätkääkään.
Just niin kun moni sanoi, työtön saa pitää (tai kotiäiti) lapsensa koko päivän hoidossa ja vaikka shoppailla koko helkutin 9 tuntia, mutta työssäkäyvä ei saa käyttää puolta tuntia lapsen hoitoajasta kaupassa käyntiin =0
Ihme ämmä toi teidän pph, ei voi muuta sanoa!!
Ja että kaupunki suosittelee siksi, että ei vietetä tarpeeksi aikaa lapsen kanssa?? No jo on, tuskin on mitään kovin laatuaikaa lapsellekaan olla väsyneenä äidin mukana ruokakaupassa puolta tuntia, hyvässä lykyssä koko aika menee kiukutteluun.
näitä em. loinjauksia noudatetaan...? Miten kuuluisi toimia esim minun tapauksessani, kun menen iltavuoroon klo 13.00. Vien lapsen yleensä päiväkotiin 10-10.30. Myöhemmin ei oikein viedä, kun on ruoka ja päiväunet. Minulle jää muutama tunti ennen työvuoron alkua, saanko mennä kauppaan tuolloin?
Minä vien. Ei tulisi mieleenkään viedä yhtään aikaisemmin kuin on pakko.
mutta jos vedät kotona päiväunia yhdessä vauvan kanssa, niin se on oikein ok.
käy kaupassa vaan edelleenkin