Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä ei saisi sanoa ääneen, mutta

Vierailija
14.06.2007 |

oon ylpeä itsestäni, kun teen lapsille itse ruoat. Tein esikoiselle ja teen nyt kuopukselle. Juuri hetki sitten kuopus herkutteli hedelmäsoseella (pesikkaa, omenaa, kiiwiä ja banaania)

Tulee paljon halvemmaksi ja helpommaksi

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö sitten syö itse hedlemiä, jos kerran kalliita vai syöttekö itsekin esim omenan sijasta vauvojen omenasoseita? Vai vauvalleko vain kelpaa halpa tuote? Entä 2v isossisarus, joko hän on tarpeeksi arvokas saadaksen hedelmiä vai syökö ne vielä purkista?

Vierailija
22/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykypäivänä on ihan arkipäivää kun syötetään lapsille purkkiruokaa ja itse syödään eineksiä.

Ok. Vähän provosoivasti kirjoitin, mutta tarkoitukseni oli saada juttua aikaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoiselle surauttelin milloin mitäkin luomulihaa soseeksi. Tunsin itseni hyväksi äidiksi, joten ole vain ap ylpeä itsestäsi. Nyttemmin töihin paluun jälkeen meille on kyllä ilmestynyt kaikennäköistä puolivalmistetta. Mutta seuraavalle varmasti teen taas ainakin aluksi ruuat, se on kivaa :)

Vierailija
24/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös itse soseita isoille ja pienille lapsille. Esim. puuron päällä menee isoillakin itse, omista ompuista tehty omenasose. Mustikat (naapurin metsästä) ja mansikat (omasta penkistä) sörssään itse. Koitan käyttää sitä mitä milloinkin saa edullisemmin.

Harvemmin ostan kiivejä tai aprikooseja, mutta käytän paljon puolukoita, hilloja, karviaisia, herukoita, karpaloita, mustikoita ja omppuja, koska ne saan ilmaiseksi.

Vierailija
25/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ruoat, täytyy varmaan sitten olla ylpeä hyvästä valinnasta. :D Ei vaan, en oikeasti näe siinä mitään pahaa että käyttää puolivalmisteita tai eineksiä, kunhan nyt ruokavalio ei kokonaan niihin perustu. Viisas pääsee vähemmällä, sanotaan. Toki jos rahasta tiukkaa, niin sitten on eri juttu.

Vierailija
26/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna taas voi olla sellainen päivä että en jaksa pidellä häntä ollenkaan vaan makoilemme vain olohuoneen lattialla yhdessä huovalla ja siirrän häntä vaunuissa huoneesta toiseen kantamisen sijaan.

Niinpä minulla ei ole pätemisen tarvetta sen suhteen mitä ruokaa hän syö enkä jaksa tuomita muitakaan eli jos lapsesi on terve ja onnellinen, minun puolestani saat syöttää hänelle vaikka sieniä ja jäätelöä tai mitä mieleesi juolahtaa. :o)

Vierailija
27/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä mun mielestä ole mitään ihmeellistä. Vauvamme ei tykkää purkkiruuista ja kasvaa paremmin omatekoisella ;)

Vierailija
28/31 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hyh itsellesi vaan!

Vierailija
29/31 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaiset, kaupan tiskiltä ostetut vähänkin eksoottisemmat hedelmät ovat melkoisen tymäkästi kaiken maailman torjunta-aineilla käsiteltyjä, jotta kestävät pitkän matkan varastointeineen ja säilyisivät freesinä vielä pitkään siellä Citymarketin tiskissäkin.

Vauvanruoille sen sijaan on Suomessa määritelty tiukat normit siitä, mitä kaikkea jäämiä ne ja/tai niihin käytetyt hedelmät saavat sisältää, ja nämä normit ovat _huomattavasti_ tiukemmat kuin hedelmätiskin tuotteilla jotka voivat olla täynnä ties mitä ruiskutteita.

Eli ainakin meillä vihannekset ja marjat kotikeittiöstä, mangot, persikat, kiivit ja aprikoosit yms. yms. paikallisesta marketista. Ja kun purkki hedelmäsosetta maksaa noin 0,20 ¿, niin......

Vierailija
30/31 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan polttopuutkin heidän metsästään. Meidän tontti on keskellä heidän metsäänsä. Ainiin ja sienet myös haetaan ihan siitä ojan toiselta puolelta naapurin metsästä... IIIKKKK...ILMAISEKSI!

Vierailija
31/31 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin minäkin tein, erityisesti esikoiselle. En antanut purkkiruokia kuin retkellä, korviketta annoin ensimmäisen kerran 8 kuukauden iässä. Olin superäiti, kun jaksoin lypsää ja pakastaa.

Kakkoselle sitten repsahdin jo vähän.

Jos nyt saisin kolmannen, niin varmaan ruokkisin koko ajan pilteillä ja aloittaisin korvikkeet aikaisemmin.

Noilla tekijöillä kun ei ole mitään vaikutusta loppupeleissä.