G: Milloin aloit näyttää "vanhalta"?
Olen aina ollut ns. babyface, pitkälle päälle kaksikymppisenä pääkaupunkiseudun busseissa kysyttiin lapsi vai aikuinen (siis ikäraja oli 16v) jne. Koko ikäni ihoani on ihasteltu ja tunnusteltu kun on kuulemma kuin vauvanpeppu, ja itsekin olen vähän ajatellut, että ei musta vielä esim. 34-vuotiaana ihosta yhtään nähnyt, onko 20v vai 30v ja kun kolmekymppisenä opiskelin muutaman vuoden oli aina kaikille yllätys, etten ollutkaan parikymppinen.
Luin sitten jostakin, että ihon näkyvä vanheneminen alkaa yleensä n. 30, viimeistään 35-vuotiaana, ja nyt kun täytän tänä vuonna 36 täytyy myöntää, että vuodessa on alkanut tapahtua. Jos nostaa silmiä, otsassa on ryppyjä, mutta se ei ole se suurin. Suurin ja eniten ihoa vanhentava on, että iholle on tullut otsaan ja poskiin sellaisia pieniä reikiä, vähän kuin mansikassa, kun katsoo tarkasti. Sellaista kun vaikka äitilläni... Eli nyt täytyy todeta, että alkaa nuoruus olla takana, huomaan, että siihen on vaikea sopeutua, kun on totunut tähän asti, etä naamasta ei voi nähdä minä ikäinen on muuta kuin nuori nainen...
Onko muilla 35+ alle nelikymppisillä alkavaa ikäkriisiä... MIssä vaiheessa itse huomasit, ettei naamasi näytä enää 18v?
Kommentit (53)
Olen aina ollut ikäistäni vähän nuoremman näköinen. Paino on jojoillut aina, normipainossa pysyminen on ollut hankalaa ja se varmaan koitui kasvojeni "kohtaloksi". Kolme vuotta sitten, 35 vuotiaana, laihdutin n. 15 kiloa normaaliin painoon. Tämän laihdutuksen yhteydessä kasvoille ilmestyi nasolabialepoimut ja kaulaan/leuan alle jäi ryppyinen pussi, iho ei siis palautunutkaan niinkuin ennen. Vatsanahkakin jäi vähän kurtulle, mutta se ei haittaa.
Onneksi jojoilu on loppunut ja olen pysynyt helposti tässä samassa painossa, ehkä kyseessä on joku hormonaalinen juttu joka on iän myötä tasoittunut, minulla on PCO. Kasvojen muutos harmittaa ja harkitsen tuonne leuan alle jotain toimenpiteitä, en vain oikein tiedä mitä. Ihonhoitorutiinit ovat muuttuneet ja olen pitänyt parempaa huolta ihostani kuin ennen, mutta en tiedä onko noista seerumeista ja voiteista muuta kuin henkistä apua.
Onko kenelläkään mitään kokemuksia löysän kaulanihon "elvytyksestä"?
52v. Ja mikäli ymmärrän joidenkin ihmisten tokaisuista, olen ikälopun näköinen. (koska jäät eläkkeelle!!) Mutta viimeisen puolenvuoden aikana ruvennut kuulemaan alaspäin vääriä arvioita iästäni. (oikeasti, ei mitään kohteliaisuuksia)
Olen laihtunut muutamia kiloja.
Olen myös jättänyt valkoisen sokerin. Se tekee naamassa hyvää. Iho oli jo kuukauden ilman olon jälkeen ihan toisenlainen
Luin jostain että jos syöt valkoista sokeria liikaa, ei mitkään hoidot ja seerumit vaikuta ryppyihin. En myöskään koskaan ole tupakoinut ja kapakointi on ollut kohtuullista.
Ryppyjä ei juuri ole, suupielen juonteet kyllä. Nekim joskus loivemmat kun levännyt hyvin eikä syö liiam suolaista.
Kokonaan ikääntymistä ei voi estää. Mä en ikääni sure. Jos luoja suo, haluisin elää suht terveenä 90v rypyillä tai ilman. Kuhan elämässä olisi muuten kaikkea mukavaa.
Noin neljässäkympissä tapahtui paljon kerrallla ja sitten tasaantui tai jopa vähän parantunut. En tiedä johtuiko pelkästä iästä, koska silloin tapahtui paljon raskaita asioita.
nelikymppisen iski kriisi ja alkaa tuntua vanhalta. silloin myös alkaa näyttää vanhalta. koen jotain ihme paineita millainen pitäisi olla tämän ikäisenä, ettei saisi enää kokea olevansa nuori.
höpsistä sentään!
40-50 välillä ihminen rupsahtaa eniten. T. Plastiikkakirurgi
Vierailija kirjoitti:
en tiedä, muiden mielestä olen yhä n.22-25 näköinen (olen kohta 45) mutta kyllä neljänkympin jälkeen alkaa selkeästi vanheta jo ja vauhti vaan kiihtyy. Eipä tuo haittaa, kuuluu elämään, en haluaisikaan näyttää ikuisesti 17-vuotiaalta vaan aikuiselta naiselta. Paljon matkustelleena olen nuorempanakin ihastellen valokuvannut vanhoja ryppyisiä naisia jotka istuvat parvekkeillaan niin arvokkaana ettei mitkään maailman tuulet heitä näytä koskettavan. Täällä länsimaissa tehdään kauhea stressi luonnollisesta tapahtumasta, ikääntymisestä, ja mitäpä väliä vaikka niitä ryppyjä ei sitten oliskaan jos olemus on hermostunut ja kireä ja koko tarmo suuntautunut sen naaman pitämiseen muovisen sileänä.
Kun itselleni ei ole ongelma se kuinka muut ajattelevat vaan se kuinka en ole entinen itseni. En halua olla nuori, haluan vain olla tuttu itseni. Ottaa aivoon roikkuva naama.
Minulle tehty
Kasvojenkohotus 20 000
Kainalosta rintarauhaskudoksen poisto 5000
Rasvaimu vyötärö ja kyljet 5000
Tekijä:stephen diez /mehiläinen
Olen kaunis 55v tiimalasi, hyvällä iholla
En koskaan. On muiden ongelma, miltä mielestään näytän. Itseäni yksikään ryppy ei häiritse, kunhan vain pää toimii uuden oppimiseen.
Olen aina ollut vanhan näköinen, alaikäisenä mä olin se joka haki alkoholia kaupasta tai alkosta, koska papereita ei kysytty abt koskaan. Myös baareissa aloin käymään 16-vuotiaana. Sitten parikymppisenä olin pitkään oman ikäiseni näköinen, mutta nyt meillä on kolme pientä lasta ja yöunet ovat vähillä, jpten tuntuu että vuosia on tullut ihan hirveesti. Olen nyt siis 33-vuotias ja näytän ainakin omasta mielestäni lähemmäs nelikymppiseltä. Ehkä kun saan takaisin yöuneni, vanheneminen edes vähän hidastuu.