G: Milloin aloit näyttää "vanhalta"?
Olen aina ollut ns. babyface, pitkälle päälle kaksikymppisenä pääkaupunkiseudun busseissa kysyttiin lapsi vai aikuinen (siis ikäraja oli 16v) jne. Koko ikäni ihoani on ihasteltu ja tunnusteltu kun on kuulemma kuin vauvanpeppu, ja itsekin olen vähän ajatellut, että ei musta vielä esim. 34-vuotiaana ihosta yhtään nähnyt, onko 20v vai 30v ja kun kolmekymppisenä opiskelin muutaman vuoden oli aina kaikille yllätys, etten ollutkaan parikymppinen.
Luin sitten jostakin, että ihon näkyvä vanheneminen alkaa yleensä n. 30, viimeistään 35-vuotiaana, ja nyt kun täytän tänä vuonna 36 täytyy myöntää, että vuodessa on alkanut tapahtua. Jos nostaa silmiä, otsassa on ryppyjä, mutta se ei ole se suurin. Suurin ja eniten ihoa vanhentava on, että iholle on tullut otsaan ja poskiin sellaisia pieniä reikiä, vähän kuin mansikassa, kun katsoo tarkasti. Sellaista kun vaikka äitilläni... Eli nyt täytyy todeta, että alkaa nuoruus olla takana, huomaan, että siihen on vaikea sopeutua, kun on totunut tähän asti, etä naamasta ei voi nähdä minä ikäinen on muuta kuin nuori nainen...
Onko muilla 35+ alle nelikymppisillä alkavaa ikäkriisiä... MIssä vaiheessa itse huomasit, ettei naamasi näytä enää 18v?
Kommentit (53)
niin onko se sitten niin kamalaa jos on ikäisensä näköinen? Ymmärrän että harmittaa jos näyttää paljon ikäistään vanhemmalta, mutta eikö se ole vaan hyvä jos näyttää ikäiseltään?
niin onko se sitten niin kamalaa jos on ikäisensä näköinen? Ymmärrän että harmittaa jos näyttää paljon ikäistään vanhemmalta, mutta eikö se ole vaan hyvä jos näyttää ikäiseltään?
Kuka nyt oikeasti haluaa näyttää vanhalta?
ovat myrkkyä iholle...
kannattaa alkaa käyttää viimeistään NYT jos ei ole käyttänyt. Itse en aio enää palvoa aurinkoa ja aion kesällä käytää suojakertoimella varustettuja kosteusvoiteita kasvoilla kaulalla ja dekolteella. Se dekolteen iho on TODELLA ohutta ja herkkää, rypistyy helposti ja tulee "vanhan naisen rinnus". Suojatkaa auringolta.
t 5
ja olen sentään jo 45v.
Luulin tässä, että olen alkanut näyttämään vanhalle mutta oikeastaan mä näytänkin vielä aika nuorelle ja freesille.
ovat myrkkyä iholle...
kannattaa alkaa käyttää viimeistään NYT jos ei ole käyttänyt. Itse en aio enää palvoa aurinkoa ja aion kesällä käytää suojakertoimella varustettuja kosteusvoiteita kasvoilla kaulalla ja dekolteella. Se dekolteen iho on TODELLA ohutta ja herkkää, rypistyy helposti ja tulee "vanhan naisen rinnus". Suojatkaa auringolta. t 5
se EI olisi myrkkyä?
Kaikki kosmetiikka on "myrkkyä". Mutta myös aurinko on myrkkyä iholle, se vanhentaa ihoa ennenaikaisesti ja aihettaa melanoomaa.
No kukin tyylillään. Mietin vain että jos pidät aurinkosuojia myrkyllisinä, niin elätkö muuten sitten itse täysin myrkyttömästi? Alahan lukea ainesosaluetteloita ja googleta mitä kaikkia ne ovat ne kemikaalit joita on kaikessa kosmetiikassa alkaen shampoista päättyen kynsilakkaan.
t 5
pysyvät juonteet (ei sentään vielä rypyt) olen huomannut nyt vuoden sisällä, ikää on 33 v. Juonteita on otsassa, kulmakarvojen väliin on hahmottumassa vihainen pystyviiva ja nenän ja suupielien välinen viiva on syventynyt.
Elämä on ollut viime aikoina stressaavaa: asun miljoonakaupungissa, kovaa työstressiä, suuria elämänkysymyksiä käsiteltävänä (ura vai lapset? Missä maassa? Kenen ehdoilla?) JA ennen kaikkea ulkoilu ja luonnossa liikkuminen on jäänyt luvattoman vähiin. Viimeksi kävin lenkillä joulukuun lopulla.
Ilmeisesti en vieläkään:) Eilen olin illastamassa vieraassa seurassa ja tuli lapsista puhe - sanoin että esikoinen on jo 30+, kukaan ei uskonut! 30-40 vuotiaat vieraat oli ihan haavi auki ja nauroivat mulle kun kerroin monen heistä olevan poikaani nuorempia:D No, olen rypytön ja huoliteltu ilman paksua meikkiä joten hyvin hämää:D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:41"]
Ilmeisesti en vieläkään:) Eilen olin illastamassa vieraassa seurassa ja tuli lapsista puhe - sanoin että esikoinen on jo 30+, kukaan ei uskonut! 30-40 vuotiaat vieraat oli ihan haavi auki ja nauroivat mulle kun kerroin monen heistä olevan poikaani nuorempia:D No, olen rypytön ja huoliteltu ilman paksua meikkiä joten hyvin hämää:D
[/quote]
Jatkan vielä - 75 -vuotis kuvassaan mun isäni oli nuoremman näköinen kuin 58 vuotias appiukkoni:D Taitaa olla geeneissä;)
hmm... nyt 35 vuotiaana. mutta eipä tässä auta itku markkoilla vaan hyväksyminen (ja hiton kalliit tuotteet, joilla tuskin loppujen lopuksi merkitystä on) :D
ennenkuin sain esikoiseni, minulta kysyttiin aina henkkarit & kerran ajauduin sanaharkkaan ventovieraan tyypin kanssa joka väitti etten takuulla ole vielä kahtakymmentäkään! 2 lasta & painonpudotus kuitenkin vanhensivat: posket ovat alkaneet roikkua, silmien alla on hentoja ryppyjä & kasvot jotenkin "kolhot". olen 33-vuotias ja tuntuu, että yhtäkkiä vanhentunut hirvittävästi! :O
Voi teitä nuoria! Sanoisin että 50 plus todella tapahtuu. Silmäluomet alkavat roikkua, samoin leuka ja kaulanahkat. Ei ole mukavaa, ei. Alle viidenkympin olemme oikeasti aivan hyvän näköisiä, joten älkääpä valittako.
Jotain 34-35. Sen huomasi siitä että muuttui näkymättömäksi teineille ja nuorille aikuisille.
En tunne näyttäväni sinänsä vanhalta, mutta jotin tapahtui 30 jälkeen. Kasvoni ovat hoikat, joten tuntuu että näyttää herkästi "surkealta". Näkyviä ryppyjä ei ole, mutta näkee mihin ne ovat tulossa. Otsassa on aina ollut hennot vaakarypyt, mutta ne jotenkin kuuluu asiaan. Eniten ärsyttää nasolabiaalialue, huomaan että mulle tulee iän myötä rypyt siihen ja naama jotenkin valahtaa kuten hoikille käy. Siihen haluaisin tulevaisuudessa jotain pistosta tai ihon virkistystä.
Muuten koitan välttää stressiä, en polta enkä juo, liikun, syön terveellisesti. Aurinkolomilla käyn, mutta suojaan nahkani. Ihoni on muuten hyvä.
Vanheneminen on jännä juttu, kun ei oikein tiedä miten kasvot ovat muuttuneet mutta ovat kuitenkin. Pitää enemmän panostaa eikä enää tule sellaista "wau, olen kaunis"-efektiä niin helposti.
Ehkä olen liiankin kriittinen mutta ei tää naaman ikääntyminen kivaa ole.
30-vuotiaana. Aikaisemmin olin pyöreäkasvoinen babyface, kun olin 25v päädyin inttämään tuntemattoman tyypin kanssa joka jankkasi etten takuulla ole vielä kahdeksaatoista! Sitten sain esikoiseni 29-vuotiaana , asiat eivät sujuneet ihan kuten piti ja olin kolme viikkoa sairaalassa, mikä vaikutti minuun henkisesti ja fyysisesti. Menetin ruokahaluni, laihduin noin 15kg ja kasvoistani katosi kaikki väri sekä hehku. Silmien alle jämähtivät pysyvät pussit ja otsarypyt syvenivät. Sitten minulta piti vielä poistaa yksi yläetuhammas, eikä ole vielä tähän päivään mennessä ole ollut varaa implanttiin ! Muutuin lyhyessä ajassa hiukan ylipainoisesta, sööstä babyfacesta kuihtuneeksi ja värittömäksi keski-ikäiseksi naiseksi.
Hei ap - täällä toinen babyface.
Aloin näyttää "vanhalta" about 50 täytettyäni. Sain kaikki krempat yhtäaikaa ja minulla vaihdevuodet kyllä vaikuttavat aivan kaikkeen.
Olen ollut tiimalasikroppa murroiästä - 50v. Yhtäkkiä aloin kasvattaa pallomahaa :( Samoin leukapielien roikkuminen on selvä merkki.
Ryppyjä ei niinkään - ne tulevat myöhemmin. Ikääntymisen merkkejä naisella on juuri nämä:
harmaantuminen
pullopohjarillit
keskivartaloläski (myös meillä tiimiksillä)
hormonitoiminnan muutoksista aiheutuvat ongelmat
naaman valahtaminen
Korostan: tämä kaikki on tietenkin yksilöllistä, mutta selkeästi babyfacenaamani muuttui viidenkympin tietämillä. Ja kyllä - tämä korpeaa. Ei niin että kahdehdin nuoria vain niin, että ällöttää katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
aina ollut epätasainen iho ja isot ihohuokoset.
Silmänympärysryppyjä, siis syviä ei ole vieläkään(ei harakanvarpaita) mutta pari-kolme vuotta sitten laihduttamisen aikana ja varsinkin sen jälkeen ilmestyi silmien alle pussukat ja viime vuonna niihin on tullut hiuksen hienoja uurteita.
Mutta eniten ikäni näkyy kasvojen alaosan velttoutena. Suun ympärille on tulleet syvät nasolabiaalijuonteet ja huomaa että hamsterin pussukat ovat alkaneet muodostua :((. Varmaan jossain välissä hermostun ja annan painoa tulla takaisin että saan poskiin täytettä- ehkä.Tai sitten käyn kiristyttämässä tuon kohdan. Olen kerran ottanut hualuronihappotäytettä niihin, mutta en ollut kovin tyytyväinen, minusta se ei onnistunut.Olen just täyttänyt 45v, joten sanoisin että ihon vanheneminen selkeästi alkoi 40 jälkeen.
Kaulan ja dekolteen iho minulla on ikäisiäni kauniimmat(sanoi myös kosmetologi) joten jotain positiivistakin tässä. Kesällä pitää yrittää korostaa kaulaa ja rinnusta :)Olen nyt käynyt 6 kertaa mikroneulauksessa ja se on mielestäni auttanut. Iho on paremman näköinen, terveempi ja ei ole niin tunkkainen ja harmaa(en polta)jotenkin "verevämpi". Olen myös käyttänyt kallista a-vitamiini voidetta ja sitä käärmeenmyrkky voidetta. Sibelius rypyt jotka minulla on nuoresta asti olleet ovat myös madaltuneet ihan mineiksi. Ei tässä hätää, ei ole tarviskaan olla enää nuoren näköinen- kunhan olisi edes nuorekkaan 45 vuotiaan näköinen :)
Kerro mikä A-vitaminivoide ja mikä käärmeenmyrkkyvoide? Se viiskybänen entinen tiimalasikroppa.
Itsellä on AINA ollut ryppyjä, lapsesta saakka. Liian paljon ihoa otsassa ja silmien ympärillä. Tuon varmaan saisi korjattua luomileikkauksella ja kasvokohotuksella mutta en välitä niin paljoa.
Sen sijaan iho näyttää paremmalta nyt (40v) kuin teininä. Käytän omalle iholletyypille tarkoitettuja voiteita ja vältän pakkelia.
Koostumus on aivan eri. Mutta voin olla toki väärässä koska en ole asiantija ja erittäin positiivistahan tämä on jos näin on, hintaero on nääs huima