Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ ENSKAT viikolla 41 ~~~~

06.10.2008 |

Meillä oli lauantaina vähän ikävä hoitokokemus.. tai ei siinä nyt mitään vaarallista käynyt, mutta vähän jäi itseä muutama asia harmittamaan. Justuksen kummit oli meillä yötä ja ehdottivat, että voisivat illalla hoitaa Justusta, jos haluttaisiin miehen kanssa lähteä käymään ulkona. Innostuttiin, että voitaisiin lähteä pitkästä aikaa ravintolaan, kun Justus on käynyt nukkumaan, niin olisi kummeillakin ensimmäinen hoitokerta vähän helpompi kun ei tarvitsisi muuta kuin valvoa, että toinen nukkuu. Ovat kyllä leikkineet Justuksen kanssa monta kertaa, syöttäneet yms. mutta eivät olleet ilman meitä. Annettiin ohjeet, että jos Justus alkaa itkeä, niin kuinka käydään antamassa tutti ja kohentamassa asentoa mahdollisimman vaivihkaa ja hämärässä. Sovittiin, että 'jos jotain tulee', niin soittavat. Itse ainakin käsitin tuon niin, että jos esimerkiksi Justus herää eivätkä saa häntä rauhoittumaan, niin soittavat heti. Juuri kun oltiin lähdössä, miehen veli vaimoineen kysyi, voisivatko tulla käymään. Sanottiin, että Justus nukkuu jo ja ollaan itse lähdössä ulos, mutta voivat toki tulla tapaamaan kummeja meille. Justus oli sitten ilmeisesti johonkin ääneen vähän herännyt ja alkanut kitistä, niin miehen veljen vaimo oli halunnut mennä rauhoittelemaan, koska ei ole nähnyt poikaa pitkään aikaan, ja miehen velikin oli mennyt katsomaan. Vaimo on sellaisessa ammatissa, että tietää lapsen kehityksestä ja on myös hoitanut omaa kummilastaan, joten luulisi hänen ymmärtäneen, että Justuksen kannalta parasta olisi ollut, että kummi, joka on saanut ohjeet ja leikkinyt koko päivän pojan kanssa, menisi rahoittelemaan. Ilmeisesti huoneeseen oli mennyt sen verran valoa ja ääntä, että poika oli herännyt ihan kunnolla, säikähtänyt vieraita naamoja ja alkanut huutaa. Aikansa olivat yrittäneet rauhoitella ja ottaneet sitten olohuoneeseen leikkimään, kun eivät olleet halunneet häiritä meitä. Sinänsä ihan hyvä, että eivät tunti tolkulla huudattaneet makuuhuoneessa ja ymmärrän kyllä, että ajattelivat meidän vapaailtaa kun eivät soittaneet, mutta oltaisiin voitu yrittää antaa puhelimessa neuvoja ja ainakin jättää jälkiruokadrinkit tilaamatta. Oltaisiin oltu edes vähän nopeammin kotona ja minä olisin voinut imettää. Kummit olivat itse pahoillaan tilanteesta (miehen veli vaimoineen oli jo lähtenyt kun olivat vain ohikulkumatkalla), joten loppujen lopuksi minäkin vain rauhoittelin, että eipä tuo yksi vähän erilainen ilta haittaa jne. enkä sitten oikein saanut sanottua, mitkä asiat minua harmitti. Kuitenkin halusivat auttaa meitä ja tarjota vapaailtaa.

Tulipa tilitystä... Muuten ei kai sen kummempia. Käytiin eilen yhdessä asuntoesittelyssä, kun oli kiinnostava kohde, vaikka tarkoitus onkin muuttaa vasta keväällä. Sovin sitten välittäjän kanssa hinta-arviotapaamisen tästä meidän asunnosta. Tänään on tulossa ja vähän jänskättää, mitä sanoo. Puhuttiin miehen kanssa, että jos hinnat on laskeneet siitä kun ostettiin tämä, niin asutaan vaikka loppuikämme olohuoneen lattialla, mutta halvemmalla ei myydä.

Ai niin, sain äsken Justuksen päikkäreille omaan sänkyyn niin, että ihan hereillä laitoin!Yleensä on tuo päikkäreille nukuttaminen sisällä ollut vähän sellasta kikkailua, että pitää olla puoliunessa ennen kuin laittaa sänkyyn. Aika paljon rattaisiin nukutankin päivällä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ihan armottomasti mutta kun ei kerkeis päikkäreille niin paljon olis kaikkee hommaa. Mä oon aina perjantaisin ihan poikki kun mulla on torstai-iltaisin reenit tosi inhimilliseen aikaan klo 20-22 . Lisäksi ne on vähän kauempana joten kotona oon puoli yhdentoista aikaan ja siitä sitten suihkun ja iltapalan jälkeen sängyssä ehkä 23.15. Ja vaikka on ihan väsynyt niin eihän sitä heti unta saa kun käy vielä ihan ylikierroksilla. Onneksi meillä on huomenaamulta uinnit peruttu, jospa Kiiakin nukkuisi pidempään ja saatais kunnon unet kaikki.

Dajm: voi pikku pipisormi Pätkistä. Ei taida tämän ikäisillä auttaa nalle puh tms. laastaritkaan että malttaisi pysyä haava peitossa. Ja onpa harmi juttu että teillä on ilta ja yöhuutoa ollut. Toivottavasti on ohimenevä vaihe. Miten muuten toimtte kun tyttö herää itkemään? Ja alkaako heti suoraa huutoa vai pienempää itkua? Ihan vaan uteliaisuutta kysyn, en mitenkään pahalla. Meilläkin oli tuollaista yöhuutoa (tai oikeastaan aamuyö) kun jätettiin aamutissittelyt pois. Niin ja oikein muistit, kätilö olen.

Hermione: kuulostaa hyvältä paikalta tuo Eetun tuleva hoitopaikka. Täälläkin on herätty siihen todellisuuteen että pakko alkaa etsimään Kiialle paikkaa jo nyt vaikka varmaa töihinpaluu päivää ei olekaan tiedossa.

Ja Tipun Siennalla on riiviöpäivä menossa (vai oliko se peräti viikko). Jaksuja sinne äitille paljon. Mun pitäis varmaan alkaa tutkiin noita ehdokaslistoja kanssa, ja tekeen ehkä vaalikoneenkin niin ei jää taas viime tippaan tuo valinta. Mitenkäs se Sienna muuten tällä hetkellä liikkui, ei muista nyt just? Kävelikö jo? Kun kirjoittelit tuosta törmäilyistä ja kaatuilemisista. Ja vielä piti kommentoida noista Siennan monista sanoista, voi että kun ihan näin netin välitykselläkin kuulostaa suloiselta "vaapaat" ja muut:)

Jos jotain Kiiasta vielä. Tällä viikolla ollaan alettu ottaan askelia myös ilman tukea, tänään syntyi uusi enkka 5 askelta. Ja syömispuuhat sujuu nykyään hienosti lähes itse, kunhan äiti kaapii välillä ruuan takaisin kasaksi josta lusikka saa sen sitten otettua ja vietyä suuhun. Ja taitaa Kiiakin olla ihan tyytyväinen elämäänsä tällä hetkellä, sen verran monta kertaa saadaan kuulla päivän aikana: HYYVÄ-HYYVÄ.

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivotaan kauniita syksyilmoja jotta päästään vähän ulkoilemaankin ennen loska-aikaa.

heltsy & kiia

Gaiole: kuulostipa herkulliselta tuo sun menu;) Ja kiitoksia työasia tsempityksistä.

Paco: siellä tosiaan kaksi toipilasta, joko on kuhmut ja korvat kunnossa?

Butterfly: siellä oli hyviä uutisia poikien terveystilanteesta, hyvähyvä!

Odottelija: kuulostais mukavalta tuo enskapikkujoulut tai joku muu tapaaminen. Oon itsekin ajatellut että pitäis joskus hypätä junaan ja lähteä kuokkimaan pääkaupunkilaisten treffeille. Mites teidän yöt tällä hetkellä menee?

Weera: Ainolle onnea 5kk iästä!

Ja jos vielä lopuksi vähän Kiiankin kuulumisia. Meillä on tällä viikolla harjoteltu kävelyä myös ilman tukea. Tänään syntyi aamulla uusi enkka, 5 askelta. Ja syömistouhutkin sujuu oikein mallikkaasti lähes itse. Äiti kun vaan kääntää tarvittaessa lautasta ja laittaa ruuan kasaan, että lusikalla sen voi ottaa ja viedä suuhun. Taitaa Kiia olla elämäänsä muutenkin ihan tyytyväinen tällä hetkellä, sen verran monta kertaa saadaan päivässä kuulla: HYYVÄ-HYYVÄ:)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan hyviä ilmoja että voidaan ulkoillakin vähän, loskakelit taitaa jo olla nurkan takana.

heltsy ja kiia

Vierailija
22/24 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä hassusti tuo teksti. Ensin ilmoitti että keskustelu ei ole käytössä ja poisti osan tekstistä mutta toisella yrityksellä suostukin sen laittamaan kaikkineen. No, ottakaa selkoa tosta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipana unilla ja äiti netissä, mitä uutta. Ollaan poikkeuksellisesti oltu koko aamupäivä kotona kun ulkona on niin tylsä tihkusade. Olen kyllä sitten saanut imuroitua ja pestyä 2 koneellista lakana- ja pyyhepyykkiä, joten ihan harakoille ei ole aamupäivä mennyt. Iltapäivällä on varmaan pakko käväistä ulkona ettei ipana ala hyppiä seinille.

Hermionen Eetulle oli löytynyt hoitopaikka, onnittelut! Täällä myös jännityksellä odotetaan, mihin kaupunki meidät sijoittaa. Toivottavasti löytyy yhtä mieluinen paikka kuin teille.

Dajmin Pätkikselle kävi pieni haaveri, toivottavasti siellä on jo kriisistä toivuttu. Kyllä mä laittaisin tuon teidän yöhulinan liikkumaan opettelun piikkiin, kuulostaa ihan samalta kuin meilläkin. Uskallankohan sanoa edes täällä, että meillä on nyt nukuttu 4 yötä putkeen ilman yhtään herätystä (nyt tietysti palstakirous iskee). Tänään alkoi tosin aamu jo 6.25 eikä tyttö enää nukahtanut takaisin, mutta päikkäreille simahtikin sitten tosi nätisti kymmenen minuuttia touhuttuaan. Tsemppiä sinne valvottuihin öihin.

Heltsyn Kiia kävelee jo hienosti! Kyselit Siennan liikkumisesta, se kävelee vasta tukea vasten, ei uskalla vielä irrottaa. Eilen seisoi ekan kerran ilman tukea ehkä 5 sekuntia, ihan vahingossa kun oli molemmat kädet täynnä. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa uskalla irrottaa, on kyllä tosi varovainen. Siitä huolimatta pari kertaa päivässä tulee itku kun kompastuu.

Ostin eilen Siennalle 4-palaisen palapelin ja sitä ollaan harjoiteltu tänään. Sienna vaan ei oikein ymmärrä sitä ideaa, haluaa koko ajan kurkistaa palapelin toiselle puolelle, varmaan tarkistaa, että jatkuuko tarina siellä.

Hauska väärinkäsitys syntyi muuten eilen illalla. Kun Siennaa pyytää näyttämään, kuinka pitkä se on, se nostaa toisen tai molemmat kädet suoraan ilmaan. Eilen se heitti palloa ja sanoin että "menipäs se pitkälle", ja ihmettelin kun Sienna nosti kädet ilmaan. Kesti hetken tajuta, että se reagoi siihen "pitkä"-sanaan. Aamulla se puolestaan alkoi yhtäkkiä osoittaa mahaansa ja käsiään ja jalkojaan ja hoki "kokko, kokko". Kyselin, että mikä ihmeen kokko ennen kuin tajusin, että sen pyjama on täynnä sammakon kuvia, Siennan kielellä se on nähtävästi "kokko" (ennen oli pelkkä "ko"). Hassu ipana.

Onko kukaan täällä lukenut niitä Sophie Kinsellan Himoshoppaaja-kirjoja? Ne on vähän liian hömppää mulle, tai niin luulisin, joten en ole lukenut, mutta nyt nappasin mukaan kirjastosta Himoshoppaajan vauvan. Se on tosi hauska, erittäin kevyttä luettavaa jos joku sellaista kaipaa. Sopii myös odottajalle.

Tähän kirjavinkkiin päätämme tämän päivän tarinat. Toivottavasti kenelläkään ei ole yhtä kurja ilma kuin täällä.

Tipu & Sienna 1v

Vierailija
24/24 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. En sit viikolla enää kerennykään koneelle vaikka piti. Eikä nytkään kovin suuri inspis oo päällä. Mut jos nyt vähän jaksais. Meillä oli siis tänään isopapan hautajaiset. Yllättävän hyvin Neea jakso olla vaikka ruoka-aika ja päikkäri aika osu molemmat tilaisuuden aikaan. Hienosti kuitenkin sain Neean ottaan sisällä vaunuissa reilun tunnin tirsat. Sit jakso taas painaa loppuun saakka. Kirkossakin selvittiin suht pienillä mölinöillä. Aika rankkaa oli, mut nyt jotenkin hieman helpottaa. Mieskin lähti mökille nollaan päätänsä.

Tipu:

Hassuja juttuja noi ipanat tekee. Neealta tulee kans ihan hyvin noita "sanoja". Välillä tulee jo ihan oikeenkin koko sana mm. äiti, pupu, kukko, auto, mut yleensä viä joku kirjain puuttuu välistä tai tulee vaan eka tavu. Oon huomannu että r ja l on erityisen vaikeitä. Mutta musta on nykyään hienoo kun Neea ymmärtää jo normi puhetta sen verran että sitä ei aina tartte käydä kantamassa pois jostain vaan voi pyytää tuleen. Tottelee viä tosi nätisti. Lisäks jos joku tavara on hukassa niin Neeakin ettii mielellään sitä. Sit kun haluaa maitoo niin sanoo maau ja menee syöttötuolille. Kiva että teillä on yöt sujunu hienosti. Meilläkin on nyt viime aikoina menny suht kivuttomasti. Ilmoittele sit kun ootte tulossa Tampereelle. Ois mukava tavata ja nähdä Sienna livenä. Kuulostaa niin mainiolta tapaukselta : ).

Heltsy:

Wau siellä kävellään...kohta sä toivot että ois konttaillu viä vähän aikaa.... : ) Täytyy tunnustaa että mä en oo jaksanu antaa Neealle omaa lusikkaa, kun en jaksa siivota. Pitäis varmaan alkaa treenaan nyt kun mummikin toi imukuppilautasen perjantaina tuliaisiks.

Sara-maria:

Kokeilin tässä yks päivä äp-toppapukua ja jouduin kääntään Neealla viä puntteja hieman enemmän kun mitä se valmis käännös oli, jotta pääsi käveleen kunnolla. Neea oli 1 vee neuvolassa 72 cm. Mahtuu varmasti päälle koko talven, ainakin meillä.

Dajm:

Joko Pätkiksen pipi on parantunut?

Ai niin pottaankin on jo saatu saalista, mutta ei vielä kakkaa.

Nyt telkun ääreen...rauhallisia öitä kaikille

Buuffa ja Neea 1v1kk