*****SyySKuunSissiT to-su*****
Kommentit (45)
No niin, rattaat on hankittu!! Päädyttiin Emmaljungan City Cross rattaisiin koska saadaan siskolta lainaksi pehmeä duolift kantokassi siihen. Muutenkin olivat oikein miellyttävät molempien mielestä.
Värinä taisi olla se Java eli siis musta/vaalea.
Kummipojalla on vastaavat ja ne ovat olleet oikein tyytyväisiä kyseisiin rattaisiin. Itsekin viime kesänä vein poitsua lenkillä pitkin metsäpolkuja joissa oli juuria ja kantoja ja hienosti toimivat!
Huh mikä helpotus! Nyt on sitten uudet ajopelit sekä meille että Kihlikselle. Kamalaa muuten miten voikin ottaa stressiä noista asioista siihen asti kunnes ne on hankittuna. Parvekkeella ovat laatikossaan ja siellä saavat ollakin kunnes ollaan lähempänä. Tekis vaan NIIIN mieli hiplata ja räplätä niitä =D. Vaan eipä mahdu. Parvekkeella on nimittäin myös jo meidän parvekevaunut.
Tänään olis taas yksi autonkatsoja tulossa, shit!!! Mulla on treffit kaverini kanssa enkä muuten takuulla aio peruuttaa! Ei ole nimittäin kovin paljoa luottoa enää (heh yhden kerran perusteella) ees siitä tuleeko tyyppi paikalle! Allekirjoitan kauppakirjat ja luovutuskirjat valmiiksi ja saa mies sit esitellä mikäli oikeasti joku ilmestyy.. Miehen autoakin on tulossa joku kaveri katsoon lauantaina ja jos olis oikein tosi huono tai hyvä (??) säkä niin jäätäs autottomiksi sit pitkälle heinäkuuhun.. Auh!! Kyl tosin on mietitty josko kumminkin jätettäs Punto kakkosautoksi ja pistettäs vaikka seisontaan toistaiseksi.. Katsotaan nyt miten tänään käy..
Mies pääsee huomattavasti helpommin julkkareilla töihin niin siksi kaksi autoa on aika hassua pitää ainakin tällä hetkellä.. Ja ehkä jatkossakin.. Ei munkaan nimittäin todellakaan pakko ole töihin autolla joka päivä tulla. Silloin harvoin kun miehellä olis ehdoton auton tarve niin voisinhan mäkin julkkareilla kulkea.. Se on vaan tottumiskysymys..
Veneestä meilläkin haaveillaan.. Tosin se on todellakin haave joka ehkä joskus kaukanakaukana tulevaisuudessa vasta voi olla mahdollinen.. Enkä tiedä päästäänkö ikinä yhteisymmärrykseen siitä. Mun unelma olis vanha kuunari tai troolari tai joku vastaava suuri ja hidas jota rakkaudella vois laitella tyyliin 10 vuotis projektina. Ja mies taas haluaa mahdollisimman nopean jenkin. Purjevene tosin on sellainen mikä molemmille kelpais. Vaan kun mulla on siinäkin unelma isosta ja vanhasta.. Tampereella on yksi maailman ihanin suuri, vanha ja uljas purjevene jotä mä olen ihan pikkulikasta rakastanut. Ehkä sitten joskus tai sitten ei..
Meillä on kotona tai siis lähinnä perheen kesken sotatila =D. Heh, mun siskoa oli äidin työkaveri onnitellut tulevasta perheenlisästä. Eli siis suomeksi sekoitti mut ja systerin. Että silleen.. Tosiasia on, että sisko näyttää vieläkin siltä että olis raskaana joten en ihmettele yhtään, vaikkei me sinänsä kovin samannäköisiä ollakaan. Muttamutta, sisko oli sit konsultoinut tilannetta ensin mieheltään joka ei tietenkään ollut muuta voinut sanoa kun että et tietenkään näytä. Mutta arvatkaas vaan mitä meidän äiskä sanoi kun siltä kysyttiin.. =D Hohhoijaa juu, en mäkään olis kyllä valehdellu jos multa olis kysytty. Mutta nyt on sit sisko suuttunut ja kovasti. Toivottavasti se nyt siitä sit leppyy juhannukseksi kun pitäs koko porukan viettää juhannusta yhdessä. Sillähän ei tietenkään ole väliä jos kiloja jää paljonkin tai minkä kokoinen kukin on. Mutta onhan se vähän hullua valehdella itsellensä.. Mä sanoin kyllä äiskälle että mä sit päinvastoin suutun ja verisesti jos tilanne olis niin että mä en ite huomaisi kilojen jääneen tolle mallille ja sit joskus keväällä katsoisin peiliin ja tajuaisin asian jota kukaan ei ole mulle viitsinyt mainita!! Tosi koominen tilanne kyllä, ei voi kun nauraa!! Kunhan nyt ne akat vaan saavat sovittua asian ja systeri lakkaa vihoittelemasta! Itepähän kysyi!! =D
Kihliksellä menee kovaa. Tänään on oltu vähän hiljempaa, mutta eilen pikkukaveri hankaloitti mun työntekoanikin kenkimällä pöydänkulmaan koko ajan. Jouduin siis nojaamaan pöytään pitkälle kun väkersin sivukarttaa.. Voi ihana miten mä rakastan tätä mukulaa =)
Kivaa torstaita kaikille!!
Colis ja Kihlis jo 26+0
kun taas laiskuus vaivaa... mutta kun ite aina raivostun kateltuani montako kertaa sivut on luettu, eika kirjoituksia ole tullukaan, ja sitten ite on tallanen laiskamato! Antakaahan anteeksi, meilla on tayskesa jo tullu ja joka paiva siis helteet +30 paremmalla puolella!
Makin kavin miehen kera ' reissussa' ; autolla 400km ja jalat ' huh huh voi taivas sentaan' . Ekat turvotukset nilkoissa kun en juonu tarpeeks enka kayny vessassakaan kun pari kertaa... viela tanaankin tuo nilkkaluu nakyy just ja just; vesipulloa kanniskelen kuin vauvaa kupeella koko paivan ja yritan juoda!
Muuten olo on mainio; oon aloittanu iltakavelytkin tyyliin hitaasti hyvaa tulee, ja ihan oman jaksun mukaan sadasta metrista eteenpain , heh. Mutta parempi nain kuin paria kuukautta sitten kun en minnekaan voinu liikkua! Olo on muutenkin aikas seesteinen; nuppi jo haluis tehdakin kaikkea, mutta kun en saa nostaa en tehda mitaan kyykkimisiakaan, niin aina pitais pyytaa apua joltain /arsyttaa.
Vauvanvaatteet on taallakin laittamatta paikoilleen; projekti on valmiina paassa, heh, toteutuspuoli siis tekematta! taytyis nuo vaatteet hakea miehen siskolta ensin...
Rattaat kavin siis jo katsastamassa; odottelen elokuun aleja etta ne ostan! Vareina meilla on vain ja ainoastaan joka lajissa siniset, enka nita halua, nama siis sellaset vaalean vihreat, pehmealla kantokopalla.
Mutta eipa tassa kummallisia, kunhan ilmoittelin itsestani. ' Neuvolaan' eli lekurille menen ens viikolla...
Kiloja tullu nyt, hetkinen, kayn vaa' alla: 7.5kg alusta. Ihan rajoilla omaan arviooni ' hyvasta' ...
Voikaa hyvin
-levinia ja Hope rv 26+5 -
Mummolassa ollaan. Tytöt touhuaa ulkona papan ja enon kanssa ja mummo paistaa pullaa. Leipovat aina tyttöjen kanssa pullaa. Se on likoista ihanaa. Eilen istuimme junassa ja hyvin meni matka. Kiva kun tytöt on jo noin isoja. Ei tarvii pelätä junan vaihtoja sun muita.
Auto-asia on minusta huvittava. Meillä ainakin alkoi taas heti miehellä autokuvastojen selailu kun tuli positiivinen raskaustesti. Mies miettii autoa, minä mietin sitä mieten saamme tarvarat mahtumaan meidän huusholliin ja arjen rullaamaan.
Haikarapolska kyseli vw variant golfista. Minun vanhemmilla on sellainen ja viime kesänä ajeltiin sillä kerran n. 400 km tänne mummolaan. Kaksi turvaistuinta mahtui takapenkille ja kapeapyllyinen mummo vielä keskelle. Tavaratilaa on myös hyvin. Taitaa olla vm 2003. Meidän entisellä audi a4:llä sama homma ei olisi onnistunut mitenkään.
Painosta. Minä aion nyt vakaasti uskoa ja uskotella itselleni, että minulla on sopivan kokoinen maha nyt. Kolmatta ja viimeistä kertaa elämässäni. Painohuolet astukoon kuvioon sitten joulun jälkeen taas. En haaveilekaan mistään painon pudottamisesta tai jumpasta ennenkuin olen kunnolla toipunut raskaudesta ja synnytyksestä. Katsotaan sitten millaisia vinkkejä naistenlehdet tammikuussa antavat painon hallintaan. Minullakin on sokerirasitus tulossa heinäkuun alussa. Ällöttää!!
Nyt syömään mummon ruokia. Ja tuoretta pullaa ; )
terv peikkoäet ja turkulainen mummolasta
mä en joutunu uudestaan sokerirasitukseen,mittailen nyt taas viikon pari kotona.Tässä mittaus tauon aikana olen syönyt tosi huonosti ja herkuttellu liikaa.Olo on ku olis aloittanut dietin.Hyvin on onneks arvot pysynyt.Maitotuotteet on ainut jokaa nostaa sitä liikaa :O
Oih voiku voiski leipoa jotain herkkua.Mulla olis vielä huominen mittausta ni sitte voi herkuttella.
Mulla on ihan kamala vaunukuume joka menee aina välillä pois.Mut ku se tulee ni siitä on melkein mahdoton päästä yli.Sillo mies muistuttaa monet rattaat meillä on jo,joista pitäisi eka päästä eroon.
Leipomisesta tuli mieleen,että huomaan suunnittelevani jo ristiäisiä.oho.Ehkä se johtuu siitä kun haluisin sellasessa keskiaikaisessa kirkossa pitää ristiäiset ja se kirkko on auki vain kesäisin.En tiedä miten pitkään syksyllä se on vielä auki.Joten jos vaan ehtii niin senkin takia ristiäiset tulis tosi nopeesti.
Nimet meillä on valmiina.Tytölle on kaksikin eri vaihtoehtoa.Pojalle yksi nimi,mutta tokaa nimeä ei vielä ole keksitty.Eli pitää siis toivoa ,että on tyttö ni ei tartte paniikissa miettiä sitä tokaa nimeä.
Nyt en muista nimimerkkiä,mutta olen kovasti miettiny mikä on tilanteesi? rakenne ultrassa ei näkyny sydämen kaikkia osia ja sait kontrolli ajan jossa oli ihan kamala lääkäri ja silloinkaan kaikki ei näkynyt.
Meillä mies on ollu työreissussa viikon ja mä olen tosi poikki lasten kanssa.6.30 herätys pojan kanssa ja ilta venyy tytön kanssa jopa 23.30 asti.Sitte poju on heränny yöllä pariinki kertaan.
Miten muilla joilla on lapsia ni onko yöunet lyhentyneet ja nukkumaan meno myöhentyny kun on niin valoisaa?
Se sokerirasituksen Kokis litku on muute todella paljon juotavampaa ku se kirkas neste.Ja tää kokis on uudempi juttu.Ihme että jossain on lopetettu se.Peukkuja kaikille tulevaan sokerirasitukseen,ettei olis mitään häikkää.
nimimerkillä 4 krt päivässä piikitän sormenpäästä verikokeen.Sormet on aika hellänä.Kai nekin turtuisi siihen.
AuringonTytär rv 27+4
[img]http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/style_emoticons/default/000…]
Täällä melkein ok olo- ihottuman takia piti kääriä kädet yöksi etten saisi revittyä lisää auki unissani. Viime yönä ei sitten uni tullut silmään millään. Istuin jossakin vaiheessa pihallakin kun kaikkia paikkoja kuumotti ja kutitti... ETTÄ MENEE HERMO!!
Kamalat liitoskivut ovat myös riesana täällä... Supparit onneksi suht aisoissa!! *koputtaa puuta*
Kaikille jotka miettivät matkarattaita + kaukaloa yhdistelmänä, tässä yksi edullinen vinkki: [URL=http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?stor… ja kaukalo[/URL]
Toissapäivänä koin IHANAN yllätyksen: APPIUKKO tuli yllärivisiitille tänne!! Tuli ihan vaan mua moikkaamaan, kun en ole päässyt, enkä pääse, Kokemäelle reissaamaan. Kyllä juttua riitti ja mä piristyin NIIIIIIIIIIIN kovasti!! Olen satavarma, että mulla on maailman mahtavin appiukko (älkää kertoko sille ettei kihahda päähän ;) ) jonka kanssa välit mahtavat ensitapaamisesta asti. Anopin kanssa samoin, mutta hän on nyt sairaalassa kipupumpun säädössä... Siitä tulikin mieleen, että voisin yrittää sinne jotenkuten päästä käymään... On TYKSissä parisen päivää ennen kuin siirretään Poriin joten voisin käyttää ajan hyödyksi...
Nyt taas makuulle, olo pahenee ja näemmä olen unohtanut ottaa adalatin...voi perhana!!!! No otan sen sitten nyt ja sitten unta palloon...
Kaikille vointeja tasapuolisesti!!!
-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 28+...
Anteeksi tuo ärsyttävän sekavalta näyttävä teksti, hemmetti kun täällä ei pääse muokkaamaan *ärrinmörrin*
Tulin just lääkärineuvolasta. Kaikki vaikuttaisi olevan niin kuin pitää, kohtu kasvaa keski- ja yläkäyrän välimaastossa, kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, vaikkakin lääkäreiden on usein vaikea asiaa tutkia, koska kuulemma se on niin takana, että siihen ei meinaa ylettyä.
Yksi asia jäi kuitenkin vaivaamaan. Lääkäri sanoi, että vauvan syke on aika hidas, 120 kieppeillä, korttiin merkkasi 120-130. No, eipä tuo ole tainnut koskaan mikään kovin korkea olla, yleensä 130-140, ei juuri enempää.
Itse totesin, että vauva taitaa nukkua, mutta jäi silti vähän vaivaamaan. Pitäisikö mennä uudelleen kuuntelemaan ääniä vai onko se jo vähän hysteeristä?
Vauva on (kuten molemmat edellisetkin) aika rauhallinen tapaus masussa, ei koskaan varsinaisesti riehu, mutta kyllä säännöllisesti muksauttelee johonkin suuntaan, niin että liikkeitä kyllä ihan hyvin tuntuu.
Mitä mieltä olette?
sparven ja pikkukolmonen rv 29
AURINGON TYTÄR , joo minä olen se kovan onnen lintu...Eli, eka oli normaali rakenneultra, jossa lääkäri ei mielestään nähnyt kunnolla sydämen kaikkia osia, ja varasi minulle uuden kontrolliajan....sit herra ylilääkäri sattu oleen paikalla ja kaikkien muiden omituisten kommenttien jälkeen tuumas, ettei näe sydäntä, mut voin poistua.....no, mulla piti olla sairaalassa uusi käynti 5.6, mut sieltä tuli soitto ja menen nyt ensi viikon torstaina. Sanoin etten aio mennä kyseiselle herralle.....saas nähdä nyt viikonpäästä, ilmoitan kyllä heti.
Mies lähti 4 päivän reissuun ja nukuttas niin maan paljon!!!ja 2,5 vuotias neiti pitää kyllä liikkeessä, varsinkin kun on ihan isän tyttö ja nyt on elämä hankalaa....
Mäkin oon haaveillu jo jonkun aikaa et me myytäs nää ropposet pois ja hommattas yksi tilavampi auto, mut mies haluaa ainakin toistaiseksi pitää oman autonsa, mutta katotaas nyt miten käy.
Ootteko miettiny jäättekö hoitovapaalle vai menettekö töihin heti äitiysloman jälkeen? Mulla on haaveena jäädä ainakin joksikin aikaa kotiin, esikoisen vein hoitoon kun oli 10 kk, sain töitä syyskuusta - toukokuuhun( ei vaki paikkaa ), mut neiti oli kerran viikossa haettava hoidosta, milloin minkäkin taudin takia, joten nyt yritetään keplotella kirppu vähän isommaksi ennenkun edes harkitsen töiden metsästämistä.
Jahas, leikit kutsuu
maitohamsteri ja kirppu 28 +1
Minäkin tulen ilmoittautumaan kotimaan reissun jälkeen. Ihan kunnossa ollaan ja fiiliksetkin ihan hyvät. Vauveli jaksaa hyvin, maanantaina neuvolalääkäriin. Itsekin jakselen hyvin, kunhan saan jossain vaiheessa päivää hetken huilia. Nyt muuten käytän sitä huilimisaikaa tässä koneella...
Piti kommentoida tuota autoasiaa, kun meillä mies alkoi katsella autoja suunnilleen heti, kun raskaudesta tiedettiin. Vaihtoi omansa Toyota Previaan, eli sellaiseen isoon tila-autoon, johon mahtuis iisisti 6 lasta!!! Mulle jäi sitten tuo Toyotan pieni minitila-auto Corolla Verso, joka on kyllä ihana ajopeli.
Ja vaunuista/rattaista sen verran, että sunnuntaina kaveri tuo mulle Emmaljungan yhdistelmät, joissa pehmeä kantokoppa. Mulla on Brion tukevat rattaat, joista olen tykännyt, mutta onpa kiva saada pienimmällekin jotain uutta. Ja sitten vien nuo toiset kesäksi mökille, ettei tarvi roudata edestakaisin. Pohdin vielä, että selvitäänkö seisomalaudalla, kun toinen on syksyllä 2 v 3 kk... Mitäs olette mieltä? Esikoisella ja kakkosella meillä ikäeroa tasan 2 v ja heillä oli käytössä Brio Twinetet, joista tykkäsin tosi paljon, mutta olen ne jo myynyt pois.
Ihana kuulla tauon jälkeen, että täällä kaikilla asiat suht hyvin, ei siis vielä pieniä keskosia maailmassa. PippuriMamma, ota iisisti ja nauti vaikka appiukon visiiteistä! Muillekin tsemppiä viimeisiin työviikkoihin! Nautitaan kesästä! Ostin muuten tänään mansikoita ja kirsikoita! Nam nam!!!
Mukavissa fiiliksissä,
apinaemo 27+4 kai...
Tulin just lääkäristä kun piti mennä tarkkailemaan ennen seuraavaa neuvolaa kohdunsuun tilannetta.Pehmentynyt on ja pituus sama kuin viimeksi n2 1/2cm,ultrallahan se voisi olla vaikka pidempikin kun on tarkempi mitta.Tulipa oikein mojova kunon supistus kun ronklasi,auhh.
Mutta että mulla pitäisi alkaa vuosiloma ens tiistaina niin lääkäri laittoi sitten sairaslomaa äityspäivärahakauden alkuun asti kun en kerran mitenkään tässä pysty lomailemaan.
Automatkoja ei kieltänyt kun ei supistele istuessaan jos vain pysähtelee usein.Mullakun tuo ongelma on kävely,en pysty ottaa kuin pieniä askeleita ja välillä ei tarvitse kävellä kuin muutama metri kun ei enään vaan pysty:" ¤%
Sokerirasitus testin tuloksetkin olivat tulleet ja mulla oli se 1h jälkeen koholla 10.4 eli nyt herkuttelut huomattavsti vähemmälle ja terveydenhoitajalle pitäisi soitella (kun en jaksanut jäädä kyselemään)että miten jatkossa toimin.
Sparvenkos se oli huolissaan alhaisista sydänäänistä.Meidän tytölläkin ne on ollut koko ajan alhaisemmat kuin aiemmin tytöillä kuin olen ollut raskaana(150-160). sillä nyt jumpsuttaa lukemia 120-140,lääkäri on kuitenkin pitänyt niitä hyvinä.Tämä neito on kyllä tosi vilkas tapaus masussa.Oli nyt poikittain(niinkuin arvelinkin)viimeksi lääkärissä istuskeli.
Kenenkäs vauveli istuskeli joskus " kuukausia" sitten siellä melkein synnytyskanavassa?onko vielä siellä niin?
Pippurimamma:Onpa kurjan kuulosta toi sun ihottuma.Eikö ole mitään viilentävää rasvaa mitä voisit laittaa?Tai varmaan kyllä oletkin jo kaikki keinot kokeillut.Toivottavasti menee pian ohi!
Seksistäkin piti vielä muutama rivi kirjoitella.Alkaa olla jo aika epäeroottinen olo tän ison masun kanssa ja asennonvaihdot aikakoomisia kun liikkuminen hankalaa:)Tisseihin ei voi koskea kun maidot suihkuaa...joopa joo ja sitten tuomeidän pikku bööna voisi tietenkin vaikka mielummin nukkua tuolla masussa kun vilkkaasti potkia kun äiti ja isukki hellivät toisiaan.:).Ehkäpä sitten taas joskus vähän naisellisempi olo kun on imetykset ja laihdutukset läpikäyty.
Nyt taidan aloittaa uuden kirjan lukemisen.
Apinaemolle, tervetuloa taas mukaan jengiin! Lomamatka sujui epäilemättä mukavasti.
Noissa paino-asioissa olen kyllä täysin samoilla linjoilla peikkoäetin kanssa. En jaksa stressata pätkääkään ylimääräisitä kiloista ja jotenkin ajattelen kyllä pienen pyöreyden kuuluvan osana äityittä, etenkin pikkuvauva-vaiheessa. Kyllä ne kilot sitten taas karisee, kun on voimia aloittaa liikunta ja syödä oikein. Elämässä on niin paljon muuta tärkeämpää kun nuo kilot. Onneksi meillä kukaan ei edes odota, että pitäisi mallimitat täyttää synnytyksen jälkeen. Ensi kesä on ihan hyvä tavoite päästä normaalipainoon ja kuntoon. Vauvan ehdoilla edetään.
Auto-asioissa edetään hitaasti. Tällä hetkellä katsastelen myös muita vaihtoehtoja kun tuota Variant Golfia, vaikka se erityisen hyvältä vaikuttaakin. Meillä on ollut joskus Ford Focus, josta pidin todella paljon ja nyt aloin sitäkin miettimään. Se Toyota Versokaan ei huono olisi...
Huomaan, että musta löytyy tällasia maskuliinisia piirteitä, kun niin kovasti jaksan tuota auto-asiaa pohtia.
Maitohamsterilla tuntuu olevan kyllä huono säkä noiden terveydenhuollon edustajien kanssa. Sait huonoa kohtaloa siellä ultrassa ja neuvolan tätsykin vaikuttaa enemmän kuin erikoiselta ihmiseltä. Eipä ihme, että suututtaa ja harmittaa. Tekee mieleni ihan pyytää anteeksi noiden henkilöiden puolesta sun huonoa kohtaloa, kun itsekin työskentelen alalla. Hävettää, että joillakin nuo vuorovaikutustaidot ovat noinkin ala-arvoisia, vaikka tilanne pitäisi olla kyllä ihan päinvastainen. Toivotaan parempaa fiilistä ja vastaanottoa seuraaviin kertoihin.
Mun eilinen ja tämä päivä on sujunut varsin aktiivisesti, sikäli kun tällä vatsalla voi aktiivinen olla. Paljon on kuitenkin juoksevia asioita tullut hoidettua vähän joka paikassa. Nuorempi tytär on ollu tällä viikolla neuropsykologin testauksissa lievien oppimisvaikeuksien takia. Tänään oli viimeinen kerta ja neuropsykologin mukaan tulokset näyttävät/vaikuttavat hyviltä, joten suuri huoli on ainakin osittain pudonnut sydämen päältä. Lopulliset tulokset kuulemme kesäkuun lopussa. vein tytön mäkkäriin testauksen jälkeen, kun on niin yhteistyöhaluisesti ja mukavasti suhtautunut testaamiseen. Ymmärtää, että on tärkeätä selvittää mistä on kyse. Iloisesti tyttö jutusteli niitä näitä ja sanoi, että on niin kivaa kun olen kotona ja läsnä. Miltei aloin itkemään liikutuksesta, kun se kommentti tuli niin suoraan sydämestä.
Kävin myös kulmakarvat siistimässä ja värjäämässä, meillä on lauantaina yhdet häät ja sunnutaina sukulaispojan syntymäpäivät. Huomen illalla pitäisi käydä moikkaamassa työkavereita meidän henkilökunnan kesäbileissä. Mietin jo tässä kuumeisesti, että mitä sitä pukee päällensä, varsinkin sinne häihin...
Neiti masukin liikkeet tuntuu yhä ylempänä, jo tuolla rintojen alla. Mun fundusmitta on varmasti jo yli 30cm. Neiti aloittaa liikehdinnän vuorenvarmasti aina silloin kun menen makuulle. Vaikka olisi ollut pitemmän aikaa hiljaa aloittaa neiti jumpan, kun otan mukavan rennon asennon.
Umako se mietti niitä nimiä...?
Nimiä ollaan mietitty, mutta täytynee ehkä odottaa minkä näkönen tyttö tuolta masusta tulee...suosikkeja kyllä on aika montakin, mutta ehkäpä niistä keskustellaan sitten myöhemmin.
Levinialla on ihanat kelit siellä, meillä täällä Suomessa taas nyt aika viileätä....mutta taitaa sopia suuremmalle osalle nyt tämä ilmasto tässä tilassa.
Piti vielä jotakin kommetoida, mutta en taas muista enempää...seuraavaan kertaan jää. Nyt raparperipiirakan laittoon.
Haikarapolska ja neiti masukki 28+3
Sparven, älä huoli niistä sydänäänistä. Meilläkin neidin sydänäänet ovat olleet tasolla 120-130. On vielä ihan normaali syke maha-asukille.
Kaikille vielä hyvää vointia ja mieltä!
[b]Pientä galluppia oli työhönpaluusta[/b] ym. Mä ite enempi kannatan kotiäitiyttä. Ja siitä syystä toivottavasti kykenen olemaan edes sen 2 vuotta kotona, ainakin pyrkimys on se! Esikoisen kanssa olin yksinhuoltaja ja rahat tiukilla, silti pystyin reilut 2 vuotta hoitamaan tyttöä kotona..
Mutta toisaalta koskaan ei tiedä mikä on tilanne sitten tämän kohdalla - ainakin mies aloittaa opinnot ammattikorkeassa nyt syksyllä ja munkin pitäis jossain vaiheessa opiskella.. Että saa nähä, ajan ja tilanteen mukaan eletään :)
[b]Apinaemo[/b] - Mun siskolla on toiminut ihan hyvin tuo seisomalauta vaihtoehto, vaikka hänellä on kyllä pikkasen enemmän ikäeroa lapsilla.. On niin yksilöllistä millaiseen tarkoitukseen menopelejä käyttää ja miten aktiivinen liikkuja isompi lapsi on. Ainakin tulisi tosi lyhyt käyttöikä kaksostenrattaille, talvellakin varmaan aika kova sana on pulkka ja ensi kesänä taas opetellaan pyöräilyä..(?) Vaikea valinta.
[b]Rakkausvauva[/b] - Meillä istuksitaan masussa. 4D ultrassa oli jo istuma-asennossa kohdun pohjalla ja omat tuntemuksetkin ovat havainneet että se on se paras asento. Tänään neuvolassakin totesi vauvan istuvan siellä. Saa nähä kiinnostaako tätä tyyppiä ollenkaan muu asento, parasta olisi kääntyä oikeinkin päin vielä :)
Neuvolassa oli kaikki sinänsä ok - Hemoglobiini oli tosi alhainen 99, niin kuin jo kirjoittelinkin aikaisemmin että olokin on sen mukainen. Kahdella rautatabulla jatketaan ja uusi hb-mittaus muutaman viikon päästä. Pissa ok - paineet niin kuin aina, alhaiset - sydämensyke hyvä 140 - kohdunpohjankorkeus keskikäyrällä tasaisesesti kasvanut, 24cm.
Tytöllä oli se 6-vuotis neuvola samalla ja kaikki hänelläkin mukavalla mallilla. Kaksi rokotusta sai ja oli oikein reipas. Xylitol pastilleja ja tarra kotiin viemiseksi ;)
Mulla seuraava neuvola menee elokuun alkuun, mutta painotti että tietenkin soittoa sinne päin, jos on tarvetta lisä käynnille. Ja mainitsi että siellä on se hoitotuntikin ark. klo 8-9, että aina saa tulla millä asialla vaan silloin käymään :) Mukavaa palvelua siis.
Taidan heittää pursuavan olemukseni tuohon sohvalle pitkäkseen, niin kyllä nyt väsyttää!
Dumle jolla alkoi juuri 27. rv
Tämäkin vielä....:(
Menin isompien tyttöjen kanssa hakemaan kellarista vanhaa äitiyspakkauslaatikkoa, jossa on meidän kaikki pienet vauvanvaatteet. Laatikko on ollut kellarin lattialla yhden hyllyn alla, kun ei ole muualle mahtunut. Vedin laatikon esiin ja -yllätys yllätys-, se oli takaa ja pohjasta aivan homeessa! Hometta oli seinässä ja laatikossa ja osa vauvanvaatteistakin oli homeisia, mutta luulen, että saan ne koneessa puhtaiksi.
Laatikko on ollut paikoillaan vajaa 2 vuotta ja vaikka olen tiennyt, että kellarissa on vähän kosteaa, en ole tajunnut, että siellä on NÄIN kosteaa. Hyllyillä olevat laatikot olivat ok, homeessa oli ainoastaan lattialla ollut laatikko. Ilmeisesti lattiatasossa ei parane pitää mitään homehtuvaa materiaalia...:/
Hohhoijaa. Pähkäilen edelleen, ottaisinko uuden äitiyspakkauksen vaiko en. Näytti olevan aika samanlainen kuin se, mikä minulla 5 vuoden takaa on. Ehkä otan rahan, ja ostan sillä, mitä itse haluan...
Moikka,
tarkista muuten jostain, miten homeitiöt saa pois noista vauvanvaatteista. Muistaakseni vaatii joko sauna- tai pakastinhoitoa, siis kylmää tai kuumaa. Pelkkä konepesu ei taida niitä poistaa.
Tsemppiä!!!
kohta kaksi päivää selvitty herkuttelematta. Nyt kun herkuttelu on ns. kielletty tekis koko ajan mieli kaikkee mahollista. hain sit itelle 2 litraa mansikoita, jotta saan jotain makiaa popsia aina kun hillitön himo iskee. Mä nyt koitan löytää itestäni sen tahdonlujuuden jostain piilosta...
Hoitovapaasta oli puhetta, Mä jäisin mielelläni kotiin hoitamaan lasta jos olisi mahdollisuus. Haaveissa on ollut et sais olla siihen asti että lapsi ois 2 tai jotain. Haaveeks taitaa kuitenkin jäädä. Ei ole mahdollista, kun kaks asuntolainaa meillä. Mulla tästä missä asumme ja miehellä maalla olevasta omakotitalosta. Alustavasti olen suunnitellut olevani kotona vielä ens kesän ja sit joskus elokuussa takas töihin, kylläkin puolipäivähommiin mutta rahaa tulis kuitenkin sen verran että saa toisen asunnon maksettua. Jos vaikka sitten mahdollisen ja toivottavan kakkosen kanssa olisi mahdollisuus olla pitempään kotona.
Tänään oon menny koko päivän ja nyt oon ihan poikki. Välillä saa oikein miettiä tekemistä, ettei nukahtais. Ei viittis ihan vielä alkaa nukkuun. Viime yönä kissa taas piti hereillä meidät noin kolmeen. Yritetään opettaa sille ettei se saa enää tulla makkariin, kun siellä on häkkisänky ym. Kissahan ei sitä oikein suostu ymmärtämään vaan maukuu ja raapii ovea vimmatusti... Toivottavasti tottuu pian uuteen tilanteeseen.
Huomena pitäs lähtee maalle, tekeen sinne makkariin remppaa. Alotetaan katon ym maalauksella. Tapetointi jätetään myöhemmäks. Miten niiden maalien kanssa? Täytykä välttää raskaana ollessa? Jostain näin lukenu. Ajateltiin maalata lähtiessä katto, niin ei tarvi mun olla nuuhkimassa sitä. Saapi hajut rauhassa sit haihtua siihen asti, että seuraavan kerran tulemme.
Nyt täytyy kyllä mennä kasteleen kukat. Meinaan koko ajan unohtaa sen ja pian se voi olla jo kohtalokasta...
Uma81 26+6
Autoista on ollut keskustelua. Meillä kummatkin autot on vaihdettu vuoden sisällä. Hyvin mahdutaan siis ainakin muutama vuosi näihin autoihin. Venekuume on kuitenkin kova mutta onneksi ei ehdi niin haaveilla nyt.
Vauvatarvikkeista. En ole edes katsonut vielä, mitä jäikään esikoiselta. Ajattelin sitten joskus syyskuun alussa palata asiaan. Pitäisi myös ostaa vaunut, kaukalo, kestovaippoja, sitteri ja kantoliina. Saas nähdä, nekin varmaan hommataan sitten joskus. En jaksa nyt kiinnostua ollenkaan. Vaunuja pitäisi vähän miettiä. Haluaisin kevyet ja laadukkaat. Mä edellisetkin myin heti, kun lapsi olivat reilun vuoden. Nyt samalla tavalla varmaan toimitaan.
Minkälaisen turvakaukalon aiotte hommata? Mä haluan sellaisen, jossa on se jalusta. Esikoisella oli Graco mutta nyt on muillakin sitä jalustaa. Paras olisi sellainen, jonka saa rattaisiinkin kiinni.
OMA napa:
Sain ne parvorokkotestin tulokset, olen sairastanut sen joskus, eli vasta-aineet löytyivät. Kävin ensimmäisessä kontrollissa alkuviikosta. Meidän masuvauva oli jo 1100g (viikkoja 25+3) eli tosi iso jötkäle. Esikoisella oli todella paha sikiöaikainen kasvuhäiriö, jonka vuoksi olin tarkkailussa koko raskauden, osan sairaalassa sisällä. Nyt näyttää paljon paremmalta saas nähdä joudunko nyt taas sokerirasitukseen. Mitään viitteitä siihen ei ole muuta kuin tuo isokokoinen vauveli. Toivon, että kasvaisi hieman hitaammin nyt loppuaikoina, miten synnytän yli 4 kg vauvan.
Tänään oli myös neuvola ja hemppa oli tipahtanut 98. Dumle, taidetaan olla samassa veneessä tämän asian suhteen. Sinänsä vähän ihme, koska viime neuvolassa oli 120 ja tässä välissä olen syönyt laatikollisen Obsidaneja. Kuvittelin sen olevan tooosi hyvä. Nyt sitten menen huomenna verenkuvaan, jossa tutkitaan rautavarastoja näin yleisesti. Tässäkin on ohje muuttunut ekassa raskaudessa oli kokoajan alle 100 eikä kukaan puuttunut mihinkään. Loppujen lopuksi synnytyksen jälkeen sain punasoluja melkoisesti, koska luku oli jo painunut 60.
Painoa oli tullut nyt kokonaisuudessaan 4,5 kiloa. Kuvittelin että olisi tullut paljon enemmän. Olen haaveillut siitä, ettei tulisi 10 kg enempää mutta saas nähdä kuinka tässä vielä näitä kiloja kertyileepi. Mä otan kyllä näistä vähän stressiä, koska mulla ei imetys kiloja vie yhtään. Mutta kiva kuulla, että moni on niin sinut asian kanssa.
Mun mies lähti juuri tulevan kummisedän ja parhaan ystävänsä kanssa juhlistamaan hänen kesäloman alkua.Alunperin kummisetä anoi miehelleni terassi iltaa ja meidän piti grillaillakkin ennenkuin lähtevät mutta tää ilma ei nyt sitten antanut myöten;(
No ihan kiva kun viimein lähtivät saunoivat ja joivat tässä hieman wiskiä ennen lähtöä.ällö haju ,noi wiskit sun muut konjakit haisee musta normaali tilassakin pahalta:+
Spanrven voi kurjuus se home homma.Mäkin tuossa viime viikolla kaivoin vanhan äitiyspakkauksen tuolta kellarista ja ihme ja kumma ei ollut mitkään homeessa vaikka paljon muita vaatteita saikin pois heittää.Syksyllä kun etsin talvivaatteita niin mun uusi valkoinen topatakki oli hihoista homeessa ja sitä kun surkuttelin töissä niin meidän laitsari oli sitten ystävällisesti ottanut selvää jostain (tais olla martta-kerhosta)että piimällä lähtee.En sitä kuitenkaan ole vielä kokeillut.Toivottavsti nyt kuitenkin saat homeet pois ja vaatteet raikkaaksi!!
Hoitovapaasta oli ollut puhetta.Mä ajattelin olla kotona vähintään 2 vuotta ehkäpä sen 3v.
Turvaistuimesta.Me ostettiin britaxin istuin huutonetistä.Se on ihan uudenveroinen ja yhdellä lapsella ollut.
Kehdon mies kasasi tänään tuonne makkariin:)
Huomenna ajattelin käydä läpi noita vanhoja vauvan vaatteita ja ottaa nyt erikseen ne ihan mini vaatteet.
Oikea uusi äitiyspakkaus tulee 2 viikon sisällä kun toissa päivänä tuli päätökset kelalta.Ihanaa päästä hipelöimään niitä pieniä vaatteita jotka kuitenkin on aluksi liian isoja:)
Leivoin tänään nuoremman tyttöni kanssa mansikka kakun jonka vien huomenna töihin samalla kun tyhjennän kaappini ja vien sairausloma todistukset.Sitten seuraavan kerran sinne vauvelin kanssa.Toivottavasti sen vauvan ihan oikeasti syliinsä saa,sitä kun ei voi olla mistään satavarma.
Venekuumeilioita täällä onkin minien miehet.Meillä ei sellaista kumetta ole.Mökillä ja miehen lapsuuden kodissa on soutuveneet pienellä moottorilla ja ne on mun miehelle kelvannut.Miestä kiinnostaa kalastus ja metsästys ,jota ei tosin ole harrastanut aikoihin.
Kamala punkeaminen on mun masussa,ihanaa kyllä toi pieni saa mut aina hyvälle tuulelle.Mutta nyt taidan kohta hilpasta petiin.Tuo nuorimmainen saakin nukkua tän yön mun vieressä kun vanhempi on mummolla.Mies saa tyytyä sohvaan kun kuorsaa ja haisee kun tulee:))
Pika kommentit ja sitten nukkumaan.
Hienoa Huldio. Iso taakka vierähti siis harteilta! Hyvä!
Sparven. Muistaakseni etikassa liotus poistaa hometta. Pelkällä konepesulla ja tavallaisilla tahranpoistoilla tuskin lähtevät puhtaiksi.
Kotonaolosta. Aion olla kotona siihen kun lapsi on reilut kaksi vuotta. Meillä menee esikoinen kouluun samana syksynä ja eiköhän minua tarvita kotona siihen saakka. Rahat meillä riittää. Tai siis miehellä riittää, minulla ei. Me elämme näissä raha-asioissa ihan eri maailmoissa. Se onkin ollut minulle kovaa opettelua opetella siihen ettei minulla ole omaa rahaa juuri ollenkaan kun olen kotona. Aina täytyy käydä miehen pussilla. Ehdin elää työssäkäyvän sinkun elämää noin 7 vuotta ennnenkuin jäin kotiin ja on ollut kamalaa olla taloudellisesti riippuvainen. No, ehkä nyt osaan jo paremmin kun alkaa toinen kierros tätä peliä.
Nyt nukkumaan.
terv peikkoäet ja turkulainen sekä nukkuvat neidot.
Esikoisella silmätulehdus. Uusi aluevaltaus meidän sairauskertomuksiin.
Eipä täällä mitään ihmeitä tapahdu.Töissä pitää painaa ja muuten relailla.Mun olis tarkoitus olla ihan sinne äitiysloman alkuun asti töissä, kun ei oo mitään lomia mitä siihen saumaan sais.Muttas hyvin oon vielä jaksanu.
Eilen oli taas neuvola.Kaikki oli kohdallaan niin vauvan kun munkin osalta.Painoo on tullu koko aikana nyt 7kg.Vauva potkas sitä sydänääntenkuuntelu-laitteen anturia, ei vissiin ollu sen mieleen, että tullaan noin vaan sörkkimään kesken unien.Kohtu on napakasti kiinni jne, eli eipä siellä paljon hullua hurskaammaks tullu, toisaalta hyvä niin.
Onneks nyt ei oo niin kuuma tuolla ulkona kun viime viikolla, että jaksaa taas vähän toimia jotenkin.Miten tää lapsukainen lämmittääkin tosi paljon?Oon aina ollu vilukissa ihan lämpimilläkin ilmoilla, mutta toista on siis nyt...
Tässäpä tärkeimmät.Jaksamisia kaikille, ja lomalaisille loistavia kelejä!