Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä alkaa sitten käymään lastensuojelu...

Vierailija
13.06.2007 |

Sikäli en vastusta mitenkään, mutta alalla toimineena, tiedän kentällä olevan jokseenkin eri arvo ja ammattipohjaa.

En vaan jaksaisi vaikeasti masentuneena (minä sekä mies) ottaa tänne 21v. alaa opiskelijaa tyttöä arvioimaan perhemme kokonaistilannetta.

syy lastensuojeluun: miehellä repesi lomamatkalla ja hakkasi minut, kävin sujomessa heti lääkärissä joka tekee ls-ilmoituksen.

Ahdistaa, masentaa, ei tukiverkkoa jne.

Toivottavasti lapsia ei meiltä oteta pois, koska kaikki mitä ollaan tehty niin on tehty lasten eteen. Ja he ovat erittäin hyvin hoidettuja.

Tukea tosin tarvitsemme sen me toki ymmärrämme, minä käyn hoidossa, mies käy hoidossa, mutta arki on rankkaa ja miehellä se sitten ileni näin kamalalla teolla.

Jos joku miettii: niin en, en tehnyt mitään mikä olisi provosoinut, tuli aivan yllättäen ja tilaamatta!

Miten selvitä ls-jaksosta varsinkin kun oma koulutus on sille alueelle : (

Ja jos mielesi tekee olla ilkeä, harkitse vielä, en nyt jaksaisi, kiitos.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on hiljaista ja se on ihanaa, saan kuunnella mielimusiikkiani jne.

Nyt kun mies on poissa silmistä niin uskallan tuntea häntä kohtaan myös oikeutettua inhoa.

Rasvasin mustelmani äsken ja luoja miten kamalaa jälkeä hän on minulle tehnyt. Kengän kokoisia mustelmia, hän on siis todella hakannut minua kauan : (

Onneksi olen elossa. En tieä mitä teen, ehkä sen rikosilmoituksen sitten kuitenkin, ei tälläistä tekoa saa sallia keneltäkään.

Ja kiitos viesteistä, sinulle joka kysyit lääkäreistä, toinen nuori nainen toinen nuori mies.

ap

Vierailija
22/54 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku viisas osaa kertoa miten se tapahtuu jne. Vai antaa numoeron josta voi asiaa tiedustella.

Kiitos

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. poliisi. fi/poliisi/home. nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD

Hyvä, että selvität asian.

Vierailija
24/54 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitten pohdin mitä teen. Miehelle en uskalla kerota, että olen harkitsemassa ilmoituksen tekoa. Vaikka hän vamrasti sen viisaana ihmisen ymmärtäisi. Ehkä myös siitä olisi hänelle apua, että tietäisi oikeasti sanktion saadessaan, että on tehnyt väärin niin minua kuin lakiakin kohtaan.

ap

Vierailija
25/54 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin on perhetyössä paljon alaa ospikelijoita joten heitä en monesti huoli jos tuntuu olevan ihan älytöntä ja ei tarkoituksen mukaista touhua.

En sano, että kaikki nuoret olisivat huonoja työssään, en toki, mutta joku ammatti-ihminen tänne toivotaan.

luin tuota toista ketjua jossa äiti ei uskaltanut mennä lääkäriin tämän ls-ilmoituksen pelossa. Minulle lapset on aina nro 1 ja jos he näkevät, että isä taim äiti lyö ja riitelee paljon, silloin tarvitaan tukea.

Minua lyötiin ekan kerran (ok, tosi brutaalisti hakattiin) mutta toista kertaa ei tuel ja sen tietää mies varsin hyvin, joten töitä tehdään ja jos se vatii viranomaisia mukaan niin ok, ei ongelmaa. Meille voi tulla koska vaan kuka vaan! Tämä on asenteeni! Ja toivottavasti se kannattaa!

ap ps. tuhat kiitosta teille myötäeläjille ja hyville neuvoille!

Vierailija
26/54 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin neuvoa, että ole mahdollisimman yhteistyökykyinen. Huolistaan saa kertoa, mutta sitähän he katsovat oletko yhteistyökykyinen ja kykenetkö olemaan lasten kanssa. Ja jos ongelma on miehesi, sos. kontrolli toimii niin, että sinua edellytetään muuttamaan erilleen miehestä lastesi kanssa.

Eli, jos voimia on, ajattele miten lastensuojelu miettisi tilannettanne lasten kannalta. Sehän heidän työnsä on, lasten etu.

Voimia!

Vierailija
27/54 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iskukki 18 jälkeen palaa työstä on ilmapiiri kireä HETIn kun hän ovesta saapuu, (näin viimeiset 2 kk),

Joten miksin minua tarkkaillaan? Mieshän se tässä nyt tukea ja apuaagression hallintaan tarvitsee.

ap

Vierailija
28/54 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin henkisen väkivallan alaisena neljän lapsen kanssa, mies aina töissä ja väsyin totaalisesti, koska en saanut tukea, apua ja olin kuin yh lasteni kanssa. Isä sitten jakoi " viisaita" neuvojaan, ihmetteli kun en jaksanu jne. Aliarvioi, haukkui, sivalsi sanoillaan vuosia, niin etten itseäni enää arvostanu ja pidin jo itseäni sairaana. Tarinani on paljon pidempi, paljon inhottavia alistavia yksityiskohtia, pointtini on se, että kannattaako sinun jatkaa miehen kanssa? Kerran lyö, on helpompi lyödä uudestaankin, kireä ilmapiiri jo sinällään erittäin rankkaa henkisesti, tiedän omasta elämästäni. Vihdoin keräsin voimia ja sain eron aluilleen, mieshän heittäytyi ensin katuvaksi perheenisäksi millainen ei ollut koskaan ollut, se kun ei tehonnut, niin uhkaili ja kiristi. Nyt neljä vuotta myöhemmin ihmettelen kuinka jaksoin, kuinka en lähtenyt aiemmin!!! Nykyisin elämäni avoliitossa on niin normaalia perhearkea kuin olla ja voi, en uskonut, että tälläistä onkaan. Olen onnellinen, olen tasa-arvoisessa parisuhteessa, mieheni arvostaa minua naisena ja ihmisenä. Ainoa mitä kadun on, että miksi ihmeessä en lähtenyt aiemmin, vaikka näin ongelmat jo suhteen alussa. Elämä on. Voimia sinulle.

Vierailija
29/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin heti ls-sosiaalityöntekijälle ja kerroin tilanteemme, hän sanoi, että koska olemme ottaneet vastuun tilanteesta ja haemme apua oma-aloitteisesti, hän suosittelee perhetyötä joka ei ole irrallinen osa lastensuojelua, mutta keskittyy voimauttamaan vanhempia eli hoitamaan lasta kun esim. äiti käy lenkillä jne.

Lastensuojelun apua on keskusteluapua jne.

Ja sitähän me molemmat vanhemmat saamme jo valmiiksi terapioissa.

Eli ma sitten soitan ja pyydän nöyrästi kotiin arkiapua.

Kiitos kaikista halauksista ne aujttoivat olen jo paljon reippaampi ja suhtaudun positiivisemmin tulevaisuuteen, yhdessä tai erikseen miehen kanssa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

ap (joka saa olla 24 h yksin kotona, kun mies lähti isälleen lasten kanssa)

Vierailija
30/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallassa on kyse vallankäytöstä ja kontrollista, jonka avulla yritetään saada toinen ihminen toimimaan oman tahdon mukaisesti. Väkivallan käyttöön voi liittyä halu rangaista tai kostaa. Väkivallan käyttöön tarvitaan vain yksi henkilö ja sen käyttäjä on mielestään aina oikeassa. Väkivalta tuottaa perheessä pelkoa ja uhkaa, joka johtaa luottamuksen ja turvallisuuden tunteen menetykseen.

Tilastokeskuksen Usko, toivo, hakkaus -tutkimuksen mukaan suurin osa perheessä tapahtuvasta väkivallasta on miesten tekemää, ja kohdistuu omaan puolisoon ja/ tai lapsiin. Lyömätön Linja Espoossa -toiminta keskittyy juuri tähän väkivaltaan.

Väkivaltaa voi esiintyä esimerkiksi seuraavissa muodoissa;

Fyysistä väkivaltaa ovat teot, joissa toisen fyysistä koskemattomuutta rikotaan, vaikka näkyviä vammoja ei syntyisikään. Esimerkkejä ovat lyöminen, töniminen, potkiminen, hiuksista repiminen, kiinnipitäminen ja aseiden käyttäminen.

Henkisen väkivallan avulla ylläpidetään perheessä pelottavaa ja uhkaavaa ilmapiiriä. Henkistä väkivaltaa ja sen seurauksia on usein vaikea tunnistaa. Esimerkkejä ovat nimittely, vähättely, kontrollointi, uhkailu, uhkailu esimerkiksi itsemurhalla, tavaroiden rikkominen ja seiniin lyöminen. Henkistä väkivaltaa voi olla myös rahankäytön kontrolloiminen, merkittävien taloudellisten päätösten yksin tekeminen ja toisen pitäminen tietämättömänä raha-asioista.

Seksuaalista väkivaltaa ovat tilanteet joissa nainen vastoin omaa tahtoaan joutuu alistumaan seksuaaliseen kanssakäymiseen tai ei pahoinpitelyn pelossa uskalla kieltäytyä. Pahoinpitelyn sovittelu seksin avulla, ahdistava lähentely ja raiskaus ovat seksuaalista väkivaltaa.

Lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ilmenee kolmessa eri muodossa; väkivalta kohdistuu suoraan lapseen, lapsi joutuu seuramaan tai kuulemaan väkivaltatapahtumia, tai lasta käytetään väkivallan välineenä toista vanhempaa vastaan

Suoraan lapseen kohdistuvan väkivallan muodot ovat samoja kuin yllä mainitut, lisäyksenä ovat lasten ruumiillinen kuritus, hoidon laiminlyönti ja erityisesti pienten vauvojen ravistelu. Lapsiin kohdistuvat seksuaaliset teot ovat aina rikoksia.

Lapselle väkivallan sivusta seuraaminen on yhtä vahingollista kuin itse väkivallan kohteeksi joutuminen. Vaikka lapset eivät olisi itse paikalla väkivaltatilanteissa, he usein kuulevat tai osaavat aavistaa tapahtuneen.

Lapset voivat joutua väkivallan välineeksi, kun vanhemmat uhkailevat toisiaan lapsen vahingoittamisella tai haukkuvat toisiaan tarkoituksellisesti lasten kuullen. Myös lasten tapaamisten väärinkäyttöä ja noudattamatta jättämistä voidaan pitää väkivaltana.

Vierailija
31/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ollaan oltu 9v. Ekan kerran löi, ja se oli viimeinen ja hän tietää sen. Enkä vieläkään tiedä haluanko jatkaa, mennään päivä kerrallaan. Hyvä isä hän on ja lasten huoltajuushan meitä yhdistää elämämme loppuun asti, joten en tee mitään harkitsematonta ja pikaista.

Katsotaan mihin elämämme tästä menee.

ap

Vierailija
32/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hakkasi sinut ihan kunnolla?

ja pelkäät että voisi olla väkivaltainen lapsia kohtaan?

Ja teille tulee perhetyöntekijä vahtimaan lapsia, että sinä pääset lenkille?

minä olin jo muuttanut tai pistänyt miehen pihalle.

Vierailija
33/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivon, että hän toipuu ja pääsee agressioistaan ja työstressistään jne.

Olen ehkä naivi, mutta minä toimin nyt näin, otamme kaiken ammattiavun vastaan ja etenemme hitaasti, lapsiin keskitymme molemmat erityisesti, toisiimme sen jälkeen kun olemme vähän selvitelleet tunteitamme.

Ja kyllä minusta on tärkeää saada joskus äidin päästä pois kotoota kun mies tekee pitkää päivää, ei sitä illalla enää jaksa tai uskalla lenkille lähteä. Ja myös yhteinen aika on tärkeää, sitäkin pitää ottaa.

ap

Vierailija
34/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä on vain mustavalkoajattelijoita paikalla.

Itse vuosien varrella olen huomannut, että on paljon eri harmaan sävyjä...

Ja miestäni en puolusta YHTÄÄN, teki niin paskan tempun, että en tiedä vielä voinko jatkaa hänen kanssaan, mutta en tee pikapäätöstä, LASTEN takia. Jos lapsia ei olisi olisin jo kaukana, totta kai!

ap

Vierailija
35/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta vaikutat viisaalta ja harkitsevaiselta. Älä huoli, kaikki järjestyy varmasti. Luota itseesi, osaat kyllä tehdä oikeat ratkaisut. Kaikesta kuulee, että rakastat lapsiasi lujaa.

Vierailija
36/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa isä hakkaa äitiä? kun kerran on lyönyt on niin helppo lyödä toistekkin.

Olen itse elänyt lapsuuteni perheessä jossa isä käytti äitiini sekä henkistä, että fyysistä väkivaltaa. Olisin niin toivonut, että vanhemmat olisivat eronneet, ettei aina olisi tarvinnut olla yöllä hereillä ja kuunnella milloin riitä syttyy.

Vierailija
37/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mies ajattelee tästä kaikesta? Onko syvästi pahoillaan ja katuu?

Vierailija
38/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettet tee pikapäätöstä. Voihan olla, että nuorimmaisellasi on muutakin kuin pelkkä uhmaikä. Siis esim asperger tms. Tutkaile avoimin mielin, jos joku jotain neuvoo asiassa.

Ymmärrän, että sulla on todella kuluttava tilanne juuri nyt.

Vierailija
39/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille niille jotka toitotatte sitä, että on helppo lyödä toiste, ehkä on ehkä ei. Mutta MINÄ en jää jos toinen kerta tulee. Se olisikin tyhmää ja tuomittavaa ja lapset kärsisivät, nyt on mielestäni vielä turhan aikaista sanoa mikä on meidän tarina.

Kiitos kaikille tukijoille, se lämmittää!

ap

Vierailija
40/54 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap (ymmärrän ettet tarkoittanut pahaa, mutta en ole lasteni kehityksestä huolissani tälä hetkellä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi