Nyt on sitten Suomessakin musta uutistenlukija, mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Kommentit (22)
Olemme muuttumassa maailmankansalaisiksi vihdoin! savupirttien takahuoneista on ollut tämän maan kansalaisilla pitkä matka maailmalle.
ja jos englanniksi uutisia katson niin mieluummin sitten ihan englanninkieliseltä kanavalta. Suomen uutiset kyllä kuulee suomeksikin.
Vierailija:
Katsoisitte mammat uutisia useammin kuin roikutte täällä
Katselin uutislähetyksen ja ensiajatus: " Vitsit että on hyvä juttu."
Sitten siinä katsoessani uutistenlukijaa silmiin tuli mieleen että kuinkakohan moni ihminen suomessa katsoo lukijaa negatiivisin mielin.
Olen ylpeä YLE:n puolesta tämän askeleen ottamisesta.
T: vuosisataisten pohjoimaalaisten geenien omistaja.
Lähinnä kai sen ajatuksen, että ulkomaalaistaustaisia alkaa olla niin apljon, että julkisuudessakin näkyy enemmänja enemmän. Ja että ovat niin hyvin osa kulttuuriamme, että hakeutuvat tuollaisillekin paikoille, joita pidetään aika vakavina asioina. Ihan hyvä homma.
pienille mustille tytöille ja pojille. On tärkeää että näkyvillä paikoilla on samannäköisiä - se avartaa heidän ajatteluaan siitä mitä heistä voi tulla isona.
Vielä kun saataisiin eduskuntaan lisää väriä.
Ja mä luulin, että av:lla ollaan jotenkin ajan tasalla ja edelläkävijöitä!?
LOL
Uutiset on varmaan se viimeinen seisake, viihdeohjelmissahan on siirrytty nykyaikaan jo aikoja sitten.
Kaikki eivät katso Ylen englanninkielisiä uutisia, eivät nimittäin ole kovinkaan tasokkaita! Hollyoaksia en ole koskaan seurannut.
Minä en ole mistään kännypeleistä telkkarissa kuullut. Sulla on ilmeisesti näistä kokemusta? joten kerro toki lisää. Katson jaksanko laillasi kiinnostua näistä peleistä, vai suuntaanko kiinnostukseni johonkin muuhun ohjelmaan.
Onneksi Suomikin kansainvälistyy. On muuten ollut jo aika pitkään musta uutistenlukija YLEN:n englanninkielisissä aamu-uutisissa.
Koko toimitus esiteltiin joskus Kuukausiliitteessä, kaikki ammattijournalisteja.
Kurillani kirjoitin, kun on muutenkin aika hölmöä tämä pigmenttikeskustelu täällä.
Että vähän niinkuin banaanit banaaneina:O
Se kynnys on varmaan jo ihan käytännön syistä matalampi kuin jos suomenkielisiin pääuutisiin tulisi musta tai vaikka aasialaisen näköinen nainen ankkuriksi. Se olisi jotakin se!
Vierailija:
Se kynnys on varmaan jo ihan käytännön syistä matalampi kuin jos suomenkielisiin pääuutisiin tulisi musta tai vaikka aasialaisen näköinen nainen ankkuriksi. Se olisi jotakin se!
Minä olen yhtenäiskulttuurin kannattaja. En halua ottaa huomioon täällä Suomessa muita kulttuureja ollenkaan. (Se toimittaja tietty tuo väriä myös sisältöihin ja siitä en tykkää.)
Adoptoidut ovat suomalaisen kulttuurin kasvattamia ja he ovat kuten me muutkin.
mutta adoptiolapsi on silti _ulkonäöltään_ sen lähtökulttuurin edustaja eli hänkin hyötyy suvaitsevaisuudesta...
Katsoisitte mammat uutisia useammin kuin roikutte täällä