Abortin tehneet /sitä harkitsevat,
Kommentit (179)
Täällä kun sanotaan että se on vain solumöykky eikä mikään ihminen siinä vaiheessa kun abortti tehdään niin tätä asiaa en kyllä voi uskoa! Olen käynyt ultrassa viikolla kuusi. Sieltä löytyi syke joka näkyi ruudulla ihan selvästi. Olihan tuo " möykky" tosi pieni mutta sydän sielä sykki? Viikolla kymmenen näin selvästi miten pienet kädet ja jalat heiluivat yms. Ei se kyllä minusta mikään solumöykky ollut? Ihan ihmiseltä se näytti eikä eläimeltä taikka joltain solukasalta.....
Ja vaikka se ehkäisi viimeisenä vasta estämällä hedelmöittyneen munasolun kiinnitymisen , se ei ole murha. Niin kauan kuin munasolu on irrallaan, ei raskaus ole alkanut. Siinä vaiheessa kun hedelmöittynyt munasolu on äidin kohdussa kiinni, on raskaus alkanut. Sen jälkeen abortointi on hengen riisto, en puhuisi ihan murhasta kuitenkaan. Itse hyväksyn abortin silloin, kun äidin henki olisi raskauden ja synnytyksen takia vaarassa tai nainen olisi tullut raskaaksi raiskauksen seurauksena. Aina abortissa kuitenkin tapetaan sikiö (ihminen), se asia ei muutu miksikään, joten mitään muita syitä en voi hyväksyä moiseen tekoon. Ei siellä abortointivaiheessa mitään solumöykkyä ole, vaan ihmisen näköinen olento, ihminen.
kyllä niitä rajoja rukkaillaan omia mukavuusaluita vastaavaksi ihan kummassakin leirissä näköjään...
Ei ole mitään järkeä tuoda maailmaan tuhansia lapsia, joita ei kukaan halua tai kaipaa. Raskaudet salattaisiin ja vastasyntyneitä tapettaisiin & heitettäisiin roskiin/haudattaisiin takapihalle jos abortti ei olisi laillinen. Naisten tehtävä ei ole synnyttää lapsia hedelmättömien parien adoptoitaviksi. Lapset ovat ensisijaisesti vanhempiaan varten ja jos äiti ei lasta halua niin sellaista ei tarvitse syntyä. Vai keksiikö muka joku miksi maailma tarvitsisi yhtään ylimääräistä ihmistä kun lajimme ei ole kuolemassa sukupuuttoon?
Ensimmäisillä viikoilla melkein kaikkien selkärankaisten sikiöt näyttävät lähes samoilta. Abortissa ei ole mitään väärää, koska sikiön hermosto on niin kehittymätön ettei se tajua maailman menosta tai olemassaolostaan yhtään mitään. Sikiö ei todellakaan ole ihminen... vaan se vasta kehittyy sellaiseksi jos sattuu onnistumaan.
Minua naurattaa ne säälittävät ihmiset, jotka uskovat jotain valheellista aborttivastaista propagandaa.
Ensimmäinen raskauskolmannes
Sikiö kehittyy lähes täydelliseksi ihmiseksi jo 10 ensimmäisen elinviikon aikana. Kymmenenteen raskausviikkoon mennessä sikiön sydän on täydellinen ja sen jälkeen se vain kasvaa. Sikiön terveyden kannalta alkuraskaus on kaikkein tärkein vaihe ja 5-16 raskausviikot ovat ne merkittävimmät.
Sikiön ihmisyyden kannalta sydämen toiminta ei ole mitenkään tärkeää. Hermosto ja aivot kehittyvät toimiviksi vasta myöhemmillä raskausviikoilla. Sydämellä ei tunneta mitään eikä varsinkaan ajatella... eikä myöskään aivojen aihioilla.
Ensimmäisten 10 viikon aikana sikiö on jo kehittynyt lähes täydelliseksi ihmiseksi. Sillä on jalat, kädet, korvat, silmäluomet, hermosto, selkäranka ja sydän lyö ensimmäisen kerran.
YKSIKÄÄN lihansyöjä ei voi täällä jeesustella kuinka abortti on murha. Jos olet valmis syömään kananmunia, vasikkaa, eläintä yleinsä, niin olet ihan samanmoinen murhaaja kuin abortin tehnyt ihminenkin. Voiko täällä yksikään nostaa kättään ja sanoa, että hänen takiaan ei ole koskaan yhtään elävää olentoa tapettu? Enpä usko!
Tämä on tätä typeryyttä parhaimmillaan. Oikeesti, tuntuu että ihmsiltä puuttuu täysin taju asettua toisen ihmisen asemaan...tässä tarkoittaen sitä ajattelevaa ja älyllistä aikuista.
Ennen sikiövaihetta on vielä alkiovaihekkin. Alkiona suurin osa aborteista suomessa tehdään..ja alkio on yhtä kuin solumöykky! Tuon dokumentin aborttikuvat olivat pöyristyttävän typeriä...eihän täällä meillä edes ihmisen näköistä lasta enää abortoida!
Hermoston ja aivojen aihiot ovat olemassa, mutta ne kehittyvät täydellisiksi ja toimiviksi vasta myöhemmillä raskausviikoilla. Sillä ei muuten ole mitään merkitystä vaikka sikiöllä on hermoston aihio, toimiva sydän ja silmäluomet sillä se ei edelleenkään ole tunteva ihminen hermoston epätäydellisyyden vuoksi. Hermosto ja aivot kasvavat ja kehittyvät viimeisinä.
Viikolla kuusi alkiosta muodostuu sikiö: pää, aivot ja vartalo, jossa on pienet alut käsille ja jaloille. Kehittyvä sydän lyö jo. Sikiö on kahvipavun kokoinen.
Viikolla 10 kaikki sisäelimet ovat muodostuneet, mutta eivät ole vielä kehittyneet valmiiksi. Esimerkiksi osa suolistosta on vielä napanuoran sisällä. Sormien ja varpaiden välinen iho häviää, ja lapaluut, kyynärpäät, lantio ja polvet ovat selvästi nähtävissä. Lihakset alkavat saada luonnollisen muotonsa, ja lapsi jo käyttää niitä. Sikiöpussin läpimitta on n. 4,5 cm. Sikiön pituus n. 3,1 cm. Äidin hormonit vaikuttavat moneen asiaan, esimerkiksi naisen mieliala saattaa vaihdella kuin vuoristoradalla. Myös ikenet pehmenevät. Hormoneilla on myös myönteisiä sivuvaikutuksia ¿ rypyt häviävät.
Viikolla 13 sikiön Veri virtaa jo kaikissa ruumiinosissa. Pieni tyttö tai poika osaa jo aukoa suutaan. Tästä viikosta alkaen kaikki elimet ovat jo paikoillaan, ja lapsi jatkaa kasvuaan. Epämuodostumien riski on siksi hyvin pieni tästä eteenpäin. Sikiö on n. 9cm pitkä ja painaa alle 20 grammaa.
Hermoston kehittyminen jatkuu vielä syntymän jälkeenkin. Vastasyntynytkään ei siis ole vielä ihminen?
Mitä sitten? Minulla kaksi aborttia takana ja myös kaksi ihanaa lasta. Joihinkin elämäntilanteisiin ne lapset ei vaan sovi.
Esim. 8 viikkoinen alkio ei ole vielä mikään tunteva ja ajatteleva ihminen.
Olen ihan sinut itseni ja tekojeni kanssa ja näin on hyvä.
Hermosto alkaa kehittymään kunnolla. 10-20 sikiöllä on hyvin yksinkertainen hermosto.
se jatkaa kehitystä vielä syntymän jälkeenkin.
Vaikka joku osa kehityksestä olisikin vielä kesken.
että täällä ei vielä kukaan abortin vastustaja ole myöntänyt syövänsä lihaa. He vaan sulkevat korvansa moisilta puheilta!
Minä alankin tästä lähin huutelemaan lihaa syöville ihmisille, että ovat murhaajia ja rääkkääjiä ja kauheita ihmisä kun päättävät viattoman eläin raukan hengen vain oman tyydytyksensä takia!
Sillä nykyaikana lihansyönti ei ole enää pakollista, ihminen pärjää ilmankin ihan tutkitusti!
Niin että on täällä kumma murha porukka toisia arvostelemassa. Lasketaanko kuinka monta viatonta eläintä on tapettu yhden abortin vastustajan syötäväksi ja kuinka monta sielua on minun takiani menetetty!?
0- aborttia
0-eläintä
Ja en muuten vastusta aborttia alkuunkaan! En vastusta myöskään lihansyöntiä....mutta voisin nyt alkaa vastustamaan. Kun muutkin ihmiset kerta puuttuu toisten asioihin niin suurella innolla!
aborttiin, en nyt ymmärrä??
Eläimethän luotiin tänne meidän ihmisten ravinnoksi.
Vierailija:
YKSIKÄÄN lihansyöjä ei voi täällä jeesustella kuinka abortti on murha. Jos olet valmis syömään kananmunia, vasikkaa, eläintä yleinsä, niin olet ihan samanmoinen murhaaja kuin abortin tehnyt ihminenkin. Voiko täällä yksikään nostaa kättään ja sanoa, että hänen takiaan ei ole koskaan yhtään elävää olentoa tapettu? Enpä usko!Tämä on tätä typeryyttä parhaimmillaan. Oikeesti, tuntuu että ihmsiltä puuttuu täysin taju asettua toisen ihmisen asemaan...tässä tarkoittaen sitä ajattelevaa ja älyllistä aikuista.
Ennen sikiövaihetta on vielä alkiovaihekkin. Alkiona suurin osa aborteista suomessa tehdään..ja alkio on yhtä kuin solumöykky! Tuon dokumentin aborttikuvat olivat pöyristyttävän typeriä...eihän täällä meillä edes ihmisen näköistä lasta enää abortoida!
Missä vaiheessa ihmiseen tulee " henki" . Siis missä vaiheessa ihmisestä tulee se mitä tulee? Jokainen ihminen on erilainen, jo syntyessään. Yksi itkee joka asiasta ja toinen odottaa kärsivällisemmin, luonne on hyvin erilainen jne. Missä aivojen kohdassa on se paikka jossa on se " jokin" mikä tekee meistä sen oman itsensä? Ei sellaista paikkaa ole vielä koskaan osattu selvittää ja kertoa!!! Vaikka ihmisen alku olisi kuinka pieni niin hänellä on se jokin kun hän alkaa kehittyä ja sydän alkaa lyödä. Uskovaisille tämä asia on varmasti ihan selvä juttu mutta miten te muut olette ajatelleet? Minusta 6 viikosta eteenpäin abortti on väärin jos ei todella vakavia syitä ole taustalla keskeytykseen...
Mikä minä olen päättämään että kuka saa jatkaa elämäänsä ja kuka ei? Miten ihminen saa päättää että jonkun elämä päättyy tiettyyn hetkeen, toimenpide huoneeseen????????
tässä asiassa on kaikessa yksinkertaisuudessaan kyse siitä, että kuka hyväksyy elämän lopetuksen(=murha)ja kuka ei.
Minä abortin vastustajana en hyväksy aborttia missään tapauksessa, oli tuleva lapsi sitten vaikeasti vammainen, nainen raiskattu tms.
Alkaneella elämällä pitää olla oikeus myös tänne syntyä.
Ihmisellä EI ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä.
On turha vedota " huonoon elämäntilanteeseen" . Minä itse olin huonossa elämäntilanteessa kun tulin raskaaksi, ja pidin lapsen.
Kyse on siitä, kuka pystyy ja haluaa kantaa vastuunsa. En yksinkertaisesti voi ymmärtää heitä, jotka tapattavat tulevan lapsensa vastuun tuntuessa liian raskaalta.
Tämä oli minun mielipiteeni.