Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TästäKIN ilmenee " stadilaisten" tyhmyys (pääkaupunkiseutu)

Vierailija
12.06.2007 |

Kolmannes vantaalaisvanhemmista antaa lastensa juoda

11.6.2007 18:12



Kolmasosa alkoholia käyttävien yläasteikäisten vantaalaisnuorten vanhemmista hyväksyy lastensa alkoholinkäytön.



Internetkyselyn mukaan neljäsosa alkoholia nuorille välittäneistä oli lasten omia vanhempia.



Kyselyssä nousi esiin vanhempien yllättävän salliva ja välinpitämätön suhtautuminen lastensa alkoholinkäyttöön. Ostamalla alkoholia lapsilleen vanhemmat selvästi hyväksyvät lastensa alkoholinkäytön, sanoo Vantaan kaupungin ehkäisevän päihdetyön johtaja Anneli Pienimäki.



Kysyttäessä, miten vanhemmat suhtautuvat nuorten alkoholinkäyttöön, joka kolmas nuorista kertoo ainakin toisen vanhemmista hyväksyvän sen. Vain 15 prosenttia alkoholia käyttävien nuorten vanhemmista ei hyväksynyt lastensa alkoholinkäyttöä.



Kyselyyn vastanneista vantaalaisnuorista 45 prosenttia käyttää alkoholia. Noin 17 prosenttia heistä haluaisi lopettaa alkoholinkäytön kokonaan. Noin 55 prosentille alkoholi ei maistu ollenkaan. Heistä 37 prosenttia perustelee valintaansa sillä, että alkoholi ei sovi nuorille. Reilu viidennes ei pidä alkoholin aiheuttamasta olotilasta tai juomien mausta.



Vantaa välittää -hankkeen ja Elämä On Parasta Huumetta ry:n internetkyselyyn vastasi noin 3 600 yläasteikäistä vantaalaisnuorta.



STT

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja nurkkakuntaisuus on tae sisäsiittoisuudesta!

Vierailija
2/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästäKIN huomataan sitten minkälaisia pilkunnussijoita ne STADILAISET on =DDDDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANTAALAINEN EI OLE STADILAINEN!

Vierailija
4/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Tämä tutkimus nyt on vaan sattumoisin vantaalla tehty. saattaa siis olla, että SINUN maalaiskunnassasi tilanne on VIELÄKIN PAHEMPI!



idiootti.

Vierailija
5/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman viiniä. Esimerkin voimaan luotan myös vakaasti. Pussikaljojen ostoa ja baanalle lähettämistä en hyväksy.

Vierailija
6/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tunkevat viinaan kastetun tupon perseeseensä kännien toivossa. AIkanaan oli myös huhuja siitä, kuinka osuusliikkeistä loppui muskottipähkinät.



Eläköön, Suomen maaseutu ja traktoreilla huristeleva nuoriso!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä espoolaisena ole " stadilainen" . Tosin enpä kyllä ollut stadilainen Helsingissä asuessanikaan. Olin helsinkiläinen ;-)...

Vierailija
8/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalaiset on urpoja ja juntteja ja niiltä nyt voikin odottaa mitä vaan.

Typerää ja loukkaavaa luulla, että Vantaa olisi Stadi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


joten te maalaisjuntit, jotka olette vuosi sitten helsinkiin muuttaneet, tekään ETTE ole stadilaisia.



Vierailija
10/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset




ja lopettakaa tää naurettava riitely.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuvat kyllä olevan helsinkiläisiä hekin... Stadilaiseksi harva itseään nimittää. Stadista kyllä puhutaan :), muttei stadilaisista. On varmaan ikäryhmään liittyvä asia. Tai jotain ;-).

Vierailija
12/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikkihan nyt tietää mitä ap tarkoitti, mutta oletteko te oikeasti noin tyhmiä ja lapsellisia, te stadilaiset tai espoolaiset tai vantaalaiset??!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO LEHMISSÄ JOTAIN PAHAA? TAITAVAT NÄMÄ STADILAASET JA MUUT VANTAALAISET KUMMINKI JUODA MAITUA ETTÄ ALÄKÄÄ NYT LEHEMIÄ MOLLATKO! TAI TUUAAN PARI TUHATTA LEHMÄÄ TEIÄN KAUPUNKEIHIN (KESKUSTAAN IRTI) NIIN JOHAN ALETAAN LEHMIÄ PELÄTÄ JA KUNNIOITTAA,) ITSE EN KKYLLÄ LEHMIIN KOSKIS PITKÄLLÄ TIKULLAKAAN KU NIIN PELEKÄÄN.

- MAALTA KOTOISIN MUTTA KAUPUNGISSA ASUVA-

(KAUPUNGIT ON SYVÄLTÄ!)

Vierailija
14/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


ONKO LEHMISSÄ JOTAIN PAHAA? TAITAVAT NÄMÄ STADILAASET JA MUUT VANTAALAISET KUMMINKI JUODA MAITUA ETTÄ ALÄKÄÄ NYT LEHEMIÄ MOLLATKO! TAI TUUAAN PARI TUHATTA LEHMÄÄ TEIÄN KAUPUNKEIHIN (KESKUSTAAN IRTI) NIIN JOHAN ALETAAN LEHMIÄ PELÄTÄ JA KUNNIOITTAA,) ITSE EN KKYLLÄ LEHMIIN KOSKIS PITKÄLLÄ TIKULLAKAAN KU NIIN PELEKÄÄN.

- MAALTA KOTOISIN MUTTA KAUPUNGISSA ASUVA-

(KAUPUNGIT ON SYVÄLTÄ!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ollenkaan ymmärtää vanhempia, jotka antavat noin nuorten dokata.

Vierailija
16/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta sitten voidaan verrata ja kauhistella. Yhdessä kaupungissa tehty tutkimus tuskin on kovin kattava ja silti tuskin kaikkia vantaalaisia voidaan lastensa juottamisesta syyttää... Vähän suhteellisuudentajua kehiin, kiitos!

Vierailija
17/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukassa on luokassa vastailtu, siinä nuoret tuppaavat liioittelemaan omaa alkoholikulutustaan vaikuttaakseen aikuisemmilta ja coolimmalta.



Vierailija
18/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi teitä nyt sanotaankaan... ööö....vaikka etelä- suomalaiset on kiivasluonteisia. Vieläkikö täällä tätä jauhetaan =)



ap



Ja anteeksi kun sanoin vantaalaisia ja espoolaisia stadilaisiksi. Tiedän varsin hyvin, ettei ne kuulu siihen sarjaan mutta laitoinkin sen lainausmerkkeihin koska siellä kaikki puhuu stadilaisista itsestään jotka siellä asuu.



Ja rauhottukaa.

Vierailija
19/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perutaan Helsingin vuosittainen miljardin euron yhteisöveron kuppaus ja siirto haja-asutusalueille, jonka avulla sinäkin käyt hammaslääkärissä siinä missä Helsingissä on yksi päivystävä terveyskeskuslääkäri kuuttakymmentätuhatta ihmistä kohti.



Vauhdissa kun ollaan, syödään ensin koko Sipoo, ja aletaan vaatia Espoolta ja Vantaalta korotettuja infrastruktuurin käyttömaksuja.



Ja vauhdissa kun ollaan, länsimetro rahoitetaan Espoolaisille suunnatulla tietullilla.



Tämän lisäksi karkoitetaan loputkin juopot Vantaalle.

Vierailija
20/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin veikata, että tilanne oli vielä pahempi. 90% yläasteelaisista oli juomassa joka perjantai. Ihan taatusti vanhemmat tiesivät, vaikka eivät puuttuneet. En nyt osaa sanoa tämän hetkistä tilannetta muualla Suomessa. Saattaa olla isojakin paikkakuntakohtaisia eroja. Onko nyt niin, että täältä muualta Suomesta muuttaneiden lapset siellä Vantaallakin saavat jatkaa isien ja äitiensä juomatapoja?





Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme