Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TästäKIN ilmenee " stadilaisten" tyhmyys (pääkaupunkiseutu)

Vierailija
12.06.2007 |

Kolmannes vantaalaisvanhemmista antaa lastensa juoda

11.6.2007 18:12



Kolmasosa alkoholia käyttävien yläasteikäisten vantaalaisnuorten vanhemmista hyväksyy lastensa alkoholinkäytön.



Internetkyselyn mukaan neljäsosa alkoholia nuorille välittäneistä oli lasten omia vanhempia.



Kyselyssä nousi esiin vanhempien yllättävän salliva ja välinpitämätön suhtautuminen lastensa alkoholinkäyttöön. Ostamalla alkoholia lapsilleen vanhemmat selvästi hyväksyvät lastensa alkoholinkäytön, sanoo Vantaan kaupungin ehkäisevän päihdetyön johtaja Anneli Pienimäki.



Kysyttäessä, miten vanhemmat suhtautuvat nuorten alkoholinkäyttöön, joka kolmas nuorista kertoo ainakin toisen vanhemmista hyväksyvän sen. Vain 15 prosenttia alkoholia käyttävien nuorten vanhemmista ei hyväksynyt lastensa alkoholinkäyttöä.



Kyselyyn vastanneista vantaalaisnuorista 45 prosenttia käyttää alkoholia. Noin 17 prosenttia heistä haluaisi lopettaa alkoholinkäytön kokonaan. Noin 55 prosentille alkoholi ei maistu ollenkaan. Heistä 37 prosenttia perustelee valintaansa sillä, että alkoholi ei sovi nuorille. Reilu viidennes ei pidä alkoholin aiheuttamasta olotilasta tai juomien mausta.



Vantaa välittää -hankkeen ja Elämä On Parasta Huumetta ry:n internetkyselyyn vastasi noin 3 600 yläasteikäistä vantaalaisnuorta.



STT

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittäisin, että kyllä silloin kun minä olin nuori ja asuin Satakunnassa, sielläkin nuoret osasivat juoda, ja monille vanhemmat hakivatkin. Silloin ainakin viikonloppuisin jotkut menivät " kylälle" , mihin olisi varmasti ollut ihan terveellistä mennä myös muutamien ala-asteen 6. luokkalaisten vanhempien ja ylä-asteikäisten lasten vanhempien myöskin, katsomaan, missä kunnossa se oma kullannuppu oli puoleyön aikoihin perjantaiyönä.



Hyvä juttu, jos enää tämä ei ole vallitseva käytäntä maaseudulla, voihan se olla, että ne kaikki nuoruudessani tuntemat kylällä kävijät ovat muuttaneet nyt Vantaalle, ja jatkavat sitä maaseudun rauhassa ja idyllissä opittua kasvatusperiaatetta nyt siellä...

Vierailija
22/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne tyhmät onkin oikeasti maajuntteja (niin juntteja, että kutsuvat itseänsä Stadilaisiksi ja Stockmania stokikseksi ja Helsinkiä Hesaksi) jotka hakevat lapsillensa viinaa.



T: 31



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset




ainakin meidän kylillä (jossa siis ajellaan edelleen traktoreilla pillurallia) jokainen teini vetää oerseet olalle JOKA viikonloppu. ja tasan tarkkaan kun täällä kaikki tuntevat kaikki, myös vanhemmat tietävät, mitä heidän kullanmurunsa tekevät ja hankkivat yhteiset viikonloppujuomat.



Että eleköö nyt vaan vantaalaisia mollatko....kyllä me täälläki osataan...;)



Vierailija
24/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa pk-seutulaisista on muualta, sieltä landelta kotoisin :D

Vierailija
25/25 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kaveri joutui yläasteikäisenä hommaamaan itse juomansa, kun miehen vanhemmat taas ostivat miehelle kohtuudella (!) olutta tms. Kaveri sitten joikin kaiken maailman etanolit ja itse väännetyt pirtut.. Kumpi sitten parempi??!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä