*' ' * ** VAUVAT 2007 ** Minkä nimisiä naperoita teiltä löytyy? *' ' *
Vaikka syntymäpäivän voisi mukaan laittaa =)
Meiltä löytyy 12.5.07 syntyneet kaksostytöt jotka kastetaan vklp:nä. Heille ei ole vielä päätetty nimiä.
Katsotaan löytyykö paljon saman nimisiä tai saman syntymäpäivän omaavia pikku-hurmureita!
Kommentit (28)
Esikoistyttäremme syntyi 25.6.2007 ja sai minun nimipäivänäni kasteessa 4.8.2007 nimekseen Unna Aili Emilla.
-Veruska-
Rekisterihän on perustettu vasta joskus 1960-luvulla ja siihen on laitettu silloin elossa olleet ja sen jälkeen syntyneet. Ihan hyvin on voinut olla siis jo 1900-luvun alussakin Saarni-naisia.
Tekstintekijä:
Tämä menee nyt vähän off-topic, mutta Saarni on alun perin miehen nimi (kuten Aarni). VRK:n sivuilta näkee, että Saarni-miehiä on ollut olemassa jo 1900-luvun alussa.
Emilla Mea Maria, hänet kastettiin 5.8. Emilla on sytynyt 19.6.2007.
Ensin mietin, että en vastaa ketjuun luen vain. Kunnes huomasin, että täällä oli toinenkin Emilla nimen saanut tyttönen, aika uskomatonta kun Emilla nimisiä taisi olla vain jotain parikymmentä koko maassa. Niin ja oli vielä peräkkäisinä päivinä nimet saaneet:)
Terkut kaimalle.
Olette oikeassa, tiedätte kaiken. Saarni on miehen nimi. Täytyy tästä lähteä maistraattiin vaihtamaan lapsen nimi. Kumma juttu, luulisi maistraatista ilmoitetun että tällaista nimeä ei ole sallittua antaa tytölle. Olen todella pahoillani että olen loukannut sopivaisuuskäsityksiänne antamalla tyttärelleni miehen nimen.
Itse miellän kyllä noin äkkiseltään kun kuulen Saarni- nimen enemmän " tyttömäiseksi" kyllä! En taas osaa jotenkin ajatella sitä pojalle tai miehelle..sanoo sitten tilastot mitä hyvänsä!
Älä nyt tämän palstan perusteella lähde nimiä vaihtamaan..! :)
Tämä menee nyt vähän off-topic, mutta Saarni on alun perin miehen nimi (kuten Aarni). VRK:n sivuilta näkee, että Saarni-miehiä on ollut olemassa jo 1900-luvun alussa.
Vasta myöhemmin on tullut Saarni-tyttöjä, syynä lienee nimimuodin väljeneminen ja sanojen merkitysten hämärtyminen. Saarnihan on iso puu, ja perinteisesti isot puut on koettu " maskuliinisiksi" (myös Tammi on miehen nimi). Sen sijaan hennot ja eksoottiset puut on mielletty feminiinisiksi, kuten Pinja, Pihlaja ja Tuija.
Voihan olla, että vaakakuppi alkaa kääntyä siihen suuntaan, että Saarnista tulee tytön nimi, mutta historiallisin ja semanttisin perustein se on vahvasti miehen nimi. Katsotaan, miten tilanne kehittyy muutaman vuoden sisällä.