Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tiistaita, MARRASMASUT!**

12.06.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=

10519434&p=1&tmode=1&smode=1

Taas täällä " ajoissa" , tyttö heräsi tällä kertaa tuossa klo 4 maissa..huooh..Eli kahvia vaan naamaan.

Ilmeisesti masukkikin heräs sit ihmettelemään, miks ollaan jo näin aikaisin hereillä, potkuja sateli:)

Eipä tänne sit muuta, mieskin lähti jo töihin, toinen kuski oli sairastunut niin miehellä nyt vielä vissiin ainakin tää ja huominen päivä pitkiä. Perjantaina sit lähetään miehen kans ja muutaman kaverin kans mökille ja jätetään tytsi mummolaan. Mahtaa tulla äitillä hirmu ikävä:(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut tuo linkki..oli liian pitkä:(

Vierailija
2/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piitkästä aikaan...

meillä heräilty kans hyvissä ajoin niin kuin joka aamu puoli 6,pikku ukko huusi.

kylläpäs se aika on rientänyt,puolta väliä eletään.pe olisis sitten vuorossa rakenneultra,saa nähdä näyttääkö kaveri pelinsä.

toivoisin tyttöä(2pojan jälkeen olisi ihan mukava saada tyttö ihminen tähän taloon)mutta olo on taas kuin poikaa odottaisi.

tänne ei jaksa oikein kirjoitella vaikkakin yritän aina lueskella teidän juttuja mutta kun näitten sivujen aukaisu on niin mahdottoman hiasta elisankännykkä liittymän kautta että huhuh...

olo on kuin ei olisi edes raskaana..

tulisipa jo lokakuu,pääsisi valmistautumaan koitokseen..olen " tilannut" synnytyksen lokakuun puolen välin jälkeen..hih..(jos yhtään uskominen aikasimpiin niin tämäkin tiiperöinen syntyvi 38+jotain...ei siis kuin puolet enään...

mutta hyvää päivän jatkoa,tämä mamma lähtee viihdyttämään poitsuja

toukokuunäiti rv 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamu on alkanut vasta kuudelta : ) ja täytyy sanoa, että siinäkin on ihan riittävästi. Aikas reipasta on tuo neljältä ylös nouseminen!

Mulla on toi rakenneultra ensi tiistaina, ja kyllä sitä taas jotenkin odottaa. Nyt on vähän potkuja tuntunut, mutta yllättävän vähän. Ilmeisesti vaikuttaa, kun istukka edessä. Haluttaisi tietää sukupuoli, mutta nyt olen alkanut miettimään, että uskaltaakohan siihen arvioon luottaa, mikäli nyt edes kertovat vai pitäisikö vielä mennä katsomaan jonnekin muualle. Meillä aiemmin kaksi poikaa, ja luulen kyllä että tämäkin on poika, mutta sitähän nyt ei tiedä.

Painoa näytti tänään kotivaaka niin paljon, että meinasin rueta itkemään : ( No en ole hirveästi stressannut, mutta nyt nähtävästi pitäisi hieman alkaa katsomaan taas herkkujen perään. VIikonloppuna tuli syötyä aika paljon jäätelöä..

En tiedä miten teillä muilla, meillähän on menossa tämä " helppo keskiraskaus vaihe" mutta itse olen kyllä tosi väsynyt. Eilen menin taas yhdeksältä nukkumaan ja silti aika poikki. Ihanaa, et alkaa toi kesäloma kohta..

Elsa 18+4

Vierailija
4/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen näin aikaisin linjoilla. Meidän pojista vanhempi (6v) nukahtaa illalla todella helposti ja herää seitsemän maissa. Nuorempi (kohta 4v) ei meinaa saada unta ja nukkuu sitten aamulla pidempään. Ennätyksen teki mökillä, kun nukkui yhdestätoista puoli yhteentoista. Aamut ovat siis kummallisia, kun heräämisten väli on usein pari tuntia.

Tänään olisi taas neuvola. Ihanaa päästä kuuntelemaan sydänääniä vielä ennen matkalle lähtöä. Olo on aivan sellainen, kuin ei raskaana olisikaan. Aikaisemmin minulla on joskus puolivälin paikkeilla alkanut supistelut, joten jos vanhat merkit paikkansa pitävät, ei niitä enää kauaa tarvitse odotella.

Lueskelin eilen netistä vanhoja keskusteluja liittyen matkakohteeseemme ja hotelliin, johon olemme menossa. Jotkut haukkuivat hotellin ja koko paikan sillä perusteella, että hotellin uima-altaalla ja rannassa oli huutavia italialaisia kakaroita, joiden vanhemmat kälättivät koko ajan. Itsestäni on vain mukava ajatus, että hotellissa on muitakin kuin suomalaisia. (Vaikka viime kesältä onkin oikein mukava Kreikankokemus hotellista, jossa oli vain suomalaisia.) Suomalaiset jurottajat eivät ole siis kestäneet värikkäämpää ja vauhdikkaampaa italiankielistä juttelua, voi voi...

Onko teistä kukaan käynyt Sardiniassa, paikassa nimeltä Alghero?

Pepi 18+0

Vierailija
5/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailin jo tuossa perheen kanssa puolitoista viikkoa ja nettiä ei ole ehtinyt edes vilkaista. Reissattiin ulkomailla ja kotimaassa ja nyt oli ihan mukava palata töihin " lepäämään" . Loput lomasta pidän heinäkuussa ja sitten meinataan lasten kanssa löhöillä vain kuin Ellun kanat, kun pakollist kesälomareissut on jo tehty. Tosin lasten harrastukset vievät lomallakin aika paljon aikaa, joten todennäköisesti tulee suhailtua mökin ja pesäpallokentän väliä.

Joku murehti yhtäkkistä painon nousua. Itsellänikin tuli yhtäkkiä puolitoista kiloa lisää, mutta veikkaan että se on pääsääntöisesti turvotusta, koska sormukset ovat käyneet ahtaaksi ja nilkat näyttävät hirveiltä tolpilta. Sitä se kuumuus ja raskaus teettää...

Pahoinvointi loppui 18 vkolla eli loman sain jo vietettyä ilman kuvotusta. Maailma näyttää taas ihan erilaiselta:). Hirveän energistä vaihetta minulle ei ole vielä tullut, mutta kyllä tämäkin kelpaa!

Seuraava neuvola on viikon päästä ja rakenneultra kahden viikon päästä. Onneksi pikkujuniori eilen liikuskeli sen verran, että kaikki on varmasti ihan hyvin. Kovin voimakkaita liikkeitä en vielä tunne, kun istukka on etuseinämässä.

Tänään viikkoja 19+2 eli viikonloppuna ollaan jo puolessa välissä.

Vierailija
6/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Ensinkin, syvä osanottoni sinulle, joka menetit juuri äitisi. En nyt valitettavasti muista nimeä.

Viime viikolla kun murehdin niitä liikkeitä tai lähinnä liikkeettömyttä, taisi se olla tyyntä myrskyn edellä. Nyt pikkuinen ilmoittelee itsestään jatkuvalla syötöllä ja varsinkin eilen illalla oli sellainenkin jumppa menossa, että taitaa olla akrobaatti tulossa. Vihdoin alkaa tämä raskaus tuntumaan tosiaan todelliselta enemmän ja enemmän. Juuri tein tilauksen HM:lle äitiysvaatteista, kun totesin, että en kyllä pärjää näillä olemassaolevilla. Parit housut tosin pitäisi kaverilta vielä saada lainaan, mutta kun paidatkin tuottaa ongelmia. Kotona vaatetuksella ei ole niin väliä, mutta töissä pitäisi olla suht siististi puettu eli ei ihan vanuneissa t-paidoissa ja verkkareissa viitsisi kulkea. No, eiköhän tässä nyt pärjätä.

Eilen olin neuvolassakin ja kaikki hyvin. Sydänäänet löytyi ensimmäistä kertaa heti ja reippaasti kuuluikin. Sf mitta oli kai 15 eli aika alhainen mielestäni viikkoihin nähden, mutta riippuuhan se mittaajastakin. Myös paastoverensokeri otettiin eilen ja teki kyllä tiukkaa olla syömättä ja juomatta 12 tuntia ja siitä kärsin sitten koko päivän iltaan asti. Oli niin huono ja heikko olo, että luulin jo saaneeni taas vatsataudin. Hb oli yli 130 eli aivan loistava ja siltä kyllä oikeastaan tuntuukin. En usko, että lisärautaa tarvitsen tässäkään raskaudessa.

Huomenna on ylimääräinen vapaapäivä tytön hoitojärjestelyiden takia, joten menee viikko mukavasti poikki. Lomaan, joka on heinäkuussa, on vielä kolmisen viikkoa ja eiköhän se mene aika nopeasti.

Nyt pitänee jatkaa töiden tekoa.

Harmon 20+0, puoliväli siis saavutettu (tai sitten 19+1) Tuon ensimmäisen mukaan kuitenkin mennään.

Vierailija
7/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi yhtäkkiä yöllä kauhea vesisade. Mulla farkut kuivumassa ulkona tietenkin...nyt ne sitten kestääkin kuivua ja kauan....

Olikos se Miizuli, jolla oli synttärit tänään. Niin on minullakin...joten synttärikaimoja tässä ollaan. Paljon onnea!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tänään pitäs jaksaa siivota kun illalla tulee vieraita kylään. Meillä on koira hoidossa ja kyllä huomaa kuinka paljon karvoja siitä lähtee. Niitä on ihan joka paikassa!!

Eilen olin tuntevinani pieniä potkuja masussa...ihanaa. Toivon mukaan ne oli niitä ;)

No nyt syömään aamupalaa ja siivoomaan...

Dragondream+kirppu 19+6

Vierailija
8/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri on siis takana päin. Lohdullista oli se ettei paikkauksen tarvetta ollut, reikien alkuja tosin useampia, mutta niinhän niitä aina...

Joku oli lähdössä Italian suuntaan- ihanaa lomareissua!! Itse en tänä vuonna päässyt Italiaan ja kaipuu sinne on kova. Olen niin rakastunut siihen maahan...

Kyllä tuli täällä yö nukuttua huonosti. Junjori heräsi kesken uniensa ja kekkuloitti tuonne 12 asti. Isännällä kauhea nuha ja se köhi ja kuorsasi pitkälle yöhön. Luovutin lopulta klo 4 ja menin sohvalle nukkumaan. Karu tunne kun vekkari soi klo 7... Ehkä pienet päiväunet tänään tekee terää!

Eppuliina 18+4(edelleen liikkeitä odotellessa)

Vierailija
9/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettuaika 11.11.07 ja ennestään 9vuotias pojanviikari :)

Vierailija
10/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu on tehty ja eilen iltasella kotiuduttiin mutta oli veto niin poissa ja kamat piti purkaa etten ennättänyt koneelle.. rankkaa tuo halki Suomen matkustaminen

Nyt on sitten vauva-uutinen julkistettu miehen sukulaisille ja ihme a kumma ihan hyvin sen ottivat vaikka meille 5.s on tulossa..tosin kuopukset on kaksoset mutta kuitenkin !!

Synttärisankareille Onnea onnea vaan !!

Uusille tervetuloa !!

Painon noususta on ollut puhetta, mä luulen että mulle on tullut lisää n.kolme kiloa viime neuvolakerrasta mutta turvotusta on ainakin sen verran että sormukset piti ottaa pois.. mä olen yrittänyt juoda vettä

reilusti ja sen olen huomannut että samalla lailla ei tarvii enään rampata veskissä kun alkuviikoilla ja nyt yöt reissussakin nukuin ilman veskissä juoksemista..noh kohta se veskissä juokseminen taas alkaa moneen kertaan yössä mikäli muistan edellisistä raskauksista oikein !

Iltavuoroon menen duuniin ja jotain pitäis kenties täällä kotonakin ennättää tehdä ennen sitä !

Onneksi ei ole hellepäivää ja vesisadekkin tuntuu pitkästä aikaa virkistävältä !!

palaamisiin !!

Isotikru+tikrunpentu 16+5

Vierailija
11/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olette jo ehtineet lomia viettämään ja reissaamaan. Mulla alkaa loma viimein ensi maanantaina, ja kyllä sitä on muuten odotettu!:)

Minäkin olen ehtinyt murehtiä vähäisiä liikkeitä masussa, mutta eilen töistä kotiin ajellessa tunsin ekat selvät potkut:) Kylläpä tuntui mukavalta! Eilen kerroin myös pomolle ilouutiset ja nyt ei tarvii töissä enää asiasta kuiskutella vaan ihan rehdisti saa olla vatsa pystyssä:) Lomalta tullessa olenkin varmaan jo pienen valaan kokoinen:))

Kyllä tulee muuten pitkä ja KUIVA kesä! Hitsi, kun ei saa ottaa edes tuoppia loman kunniaksi. Miten te muut kestätte toisten Juhannus humalat ym riennot? Selvinpäin en tahdo ainakaan itse jaksaa katella saatikka kuunnella humaltuneiden höpinöitä. Noh, onneksi ensi kesänä on varmaan jo imetyskin ohitse, että pääsee tyttökavereiden kanssa kesäterassille:)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Onneksi on vähän viileämpi ilma välillä.

Hömme 18+3

Vierailija
12/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Viikko 17 kilahti täyteen, hitaasti menee täällä. Kesä kyllä tavallisesti kiitää, joten eiköhän se tästä. Oltiin viikonloppu Tukholmassa, 2-v neiti nautti ihan täysillä ja sitten matkakaverilla 6 v puhkesi vesirokko. Nyt sitten seuraillaan kuinka meidän perhe lomat aloittaa tuossa juhannuksen aikaan. On muuten netissä tosi ristiriitaista tietoa siitä kuinka tässä välissä voi muita lapsia tavata.

Mammavaatteet on ihan pakollisia, oli pieni paniikki kun huomasin ettei edes paitapuserot mene enää kiinni. Koeta nyt sitten pukeutua kokouksiin edustavasti. HM:ltä koetin tilata, mutta kaikki valitsemani mammavaatteet olivat loppuunmyytyjä - kuin myös lastenvaatteetkin. Taidan olla tylsä standarditapaus.

Tuolta tavarapuolelta koetin kuuluttaa mammauikkaria, mutta ei oikein apuja tullut. Meillä pulataan noissa uimaloiden taaperoaltaissa ja missään pikkubikineissä en suostu esiintymään. Ainoa löytämäni oli Lindexin vaaleanharmaan ja väri ei minulle iske. Onko jollain löytöjä?

Liikkeitä ei kuulu, mutta esikoinen ilmoittautui viikolla 22, joten täytyy olla kärsivällinen...

t. Tuulinäiti rv 17

Vierailija
13/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulihan ne potkut sieltä =) =)!! Jes!!

Vierailija
14/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän masuasukki ei ole vielä antanut itsestään kuulua... tai sitten en huomaa, kun on ensimmäinen tilauksessa ;-) Vatsa pitää muuten vain sellaista murinaa ja kurinaa jatkuvasti, että mahtaa vauveli olla ihmeissään. Viime yönä vihloi vatsaa aika ylhäältä muutaman kerran voimakkaasti. Heti säikäyttää tuollainen... tavalliselta kohdun kiinnikevihlonnalta se ei tuntunut.

Pepi3 kyseli Algherosta... olimme siellä jokunen vuosi sitten. Olikohan hotellin nimi Florida. Silloin siellä oli tosi hiljaista, kun oli alkukesä. Tykkäsin kyllä paikasta. Siellähän voi vuokrata auton, jos kiinnostaa kiertää saarta ja käydä itäpuolella (Costa Smaragda? tai sinne päin) hienoissa maisemissa. Korsikan retki on myös mukava, tosin kuumana päivänä voi olla koettelemus kiivetä ylös kylään satamasta. Alghero oli aika pikku paikka. Vanhassa kaupungissa oli hyviä ruokapaikkoja ja (rucola)pizza oli maan mainiota. Kävelimme toiseen pikku kylään muutaman kilometrin päähän yms. ja junalla pääsee Sassariin, jossa on vähän kauppoja...

Vierailija
15/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pinossa kerroin ettemme saaneet pikkuisen sydänääniä kuuluviin, iltapäivällä kävin neuvolassa että josko siellä kuuluisi. No eipä saanut tätikään ääniä kuulumaan joten päätimme katsoa ultralla ja silloin selvisi se mitä osasin jo pelätä, pikkuiselta ei enää löytynyt sykkivää sydäntä...=(

Lauantai-iltana viimeksi vielä sydän sykki.

Eilen menin sitten päivystyksen kautta osastolle ja synnytys käynnistettiin eilen illalla klo22 aikana, silloin laitettiin 4kpl cytotecia kohdunsuulle ja alettiin synnytystä käynnistelemään. Sain levättyä mutta supistuksia ei juurikaan tullut, pientä juilintaa vain. Klo1 yöllä laitettiin 3kpl lisää tabletteja ja sen jälkeen sitten nukahdin, heräsin klo3 aikana siihen kun supistukset jo tuntuivat kovempina joten pyysin kipulääkettä. Klo3.30 menivät lapsivedet ja klo4.10 syntyi rakas enkeli-pienokaisemme. Hän oli niin kaunis ja niin valmiin ja oikean ihmisen näköinen...Saimme hetken olla kolmistaan.

Ei tässä oikein ymmärrä tapahtunutta..tuntuu kuin näkisi jotain painajaisunta ja päässä risteilee vaan kysymys että miksi? Onneksi meillä kuiteskin on kaksi lasta jo ettei syli jäänyt aivan tyhjäksi..

Nyt sitten täytyy kaiken maailman kokeissa käydä kun tämä oli meidän neljäs keskenmeno. Hoitaja yritti lohduttaa että olemme nuoria ja että voimme pian yrittää uudelleen, mutta tällä hetkellä ajatus ei houkuta koska meillä se tarkoittaa sitä että pitäisi taas uudelleen hoidot aloittaa(tätäkin vauvelia " teimme" 2-vuotta)...ehkä sitten joskus.

Toivotan teille kaikille muille hyvät kesän jatkot ja turvallista matkaa kaikille, käyn kyllä joskus lukemassa teidän juttujanne ja sitten marraskuulla vauvauutisia! Oli mukava vaihtaa ajatuksia teidän kanssanne.

K & enkeli-vauva

Vierailija
16/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnattoman pahoillani ja otan osaa suureen suruunne. Voimia koko perheelle!

Harmon

Vierailija
17/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmöistä saisi sattua kenellekään..Oon todella pahoillani, voimia kovasti teille!

Vierailija
18/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kamalaa...Olen suunnattoman pahoillani puolestanne. Oikein paljon voimia koko perheelle.

Vierailija
19/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Kauris!!=( Olo on varmasti tyhjä..

-Lumi-

Vierailija
20/33 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Kauris80. Tuli todella paha mieli puolestanne. Kovasti voimia ja halauksia sinulle.

Olen niin pahoillani.