Ajatteletko SINÄ, että perheessä pitää olla sekä tyttö(jä) että poika (poikia)??
Jos vastasit kyllä, niin ajattele rauhassa, mutta PIDÄ AJATUKSET omana tietonasi, kiitos!
Meillä on kolme suloista, ihanaa, rakastettua ja toivottua tyttöä.
Neljättä lasta olemme toivoneet jo hyvän aikaa, turhaan. Taas eilen alkoi menkat ja eiköhän tänään päässyt kaupassa yks vanha nuoruuden kaveri jo kysymään, että millonkas me se poika vielä tehdään. Teki mieli läsäyttää.
Että näin.
Kiitos, kun sain purkaa.
Kommentit (37)
ihmisiä, jotka tuumasivat meille viime maaliskuussa, että, no tulihan se poika sieltä, eipähän tarvitse teidän enää yrittää. Meillä oli siis jo neljä tyttöä ja nyt syntyi poika, ei me mitään poikaa yritetty vaan viidettä lasta. Mua niiiin raivostutti ihmisten moinen kommentointi!!! Muutamalle sanoinkin aika suoraan mitä kommenteista ajattelin, mutta toisille en jaksanut kommentoida takaisin yhtikäs mitään, huomasivat kyllä mitä olin mieltä...
En ymmärrä ollenkaan miksi poikia "pitäisi" olla. Jatkamaan sukua? Saa ne tytötkin lapsia, ja ne on ainakin sukua (periaatteessa poikien lapsistahan ei voi olla varma ilman isyystestiä, käytännössä asia ei ole ihan näin raadollinen. Muistaakseni joku 10 % lapsista on eri isä kuin luullaan ainakin Briteissä).
[iVoin avoimesti myöntää, että ajattelen, että ihmiset joilla ei ole lainkaan lapsia, jäävät todella paljosta paitsi.
Sen sijaan on itselleni täysin käsittämätön ajatus, että ajattelisin jonkun vanhemman jäävän "paljosta paitsi", jos hänellä ei ole tietyn merkkisiä lapsia. Pidän tuollaista ajattelua sekä typeränä että sivistymättömänä.
Se vaan on tosi. Jos sulla ei ole omaa poikaa, niin kyllä sä paitsi jäät jostain, sama tytön kohdalla. Meilllä on onneksi molempia.
Jos ei ole siskoksia tai veljeksiä perheessä jää myös paitsi jostain.
Mulla oli "vain" veli ja olin hirmu kateellinen kavereille, joilla oli oma pikkusisko tai isosisko. Siskosten ja veljesten keskinäinen suhde on usein erityislaatuinen ja läheisempi sisko-veli-pareihin verrattuna.
.Se vaan on tosi. Jos sulla ei ole omaa poikaa, niin kyllä sä paitsi jäät jostain, sama tytön kohdalla. Meilllä on onneksi molempia.
Mun mielestä jokainen saa ihan itse päättää milloin on tyytyväinen lapsimäärään ja mun mielestä on jopa ihan ok, että lapsia ei tehdä ollenkaan!
koska aisialla ei ole merkitystä.
Olen aina vastaavassa tilanteessa sanonut, että ei me poikia edes osata tehdä. Tyttöjä, kun on jo pitkä liuta. Eikä harmita yhtään.
Ei haittaa vaikka joku kyselee pojan perään, koska asia ei mitenkään ole tekemisessä (ja sen kaikki tietävät). Meillä tehdään lapsia ja just nämä mitä on haluan ja myöskin ne jotka vielä mahdollisesti tulevat. Ainakin haluaisin vielä lapsia. Tytön tai pojan samapa tuo, koska juuri se joka tulee on meidän perheen rakas lapsi miten mitään muuta voisi toivoa?
Ehkä siksikin että meillä 2 poikaa enkä enempää kaipaa (kumpaakaan sukupuolta). Meillekin satelee vielä niitä "jokos tyttöä yritätte?" ja "säästän nuo vaaleanpunaiset vauvanvaatteet teille" -kommentteja, kai ne sitten loppuvat kunhan ikää kertyy :)
Toivoisin itse saavani molempia koska haluaisin kokea miltä tuntuu olla sekä tytön että pojan äiti. Toisten perhekokonaisuudet ei mua kyllä liikuta.
sainkin pojan tytön kaveriksi
ja että on suitsutettu miten perheidylli on täydellinen, ettehän te enää lapsia tarvitse
Meidän perheessä kuuluu olla sekä tyttöjä että poikia, koska kumpiakaan en antaisi pois. Mutta muiden perheissä ei kuulu olla yhtään mitään
meillä neljä ihanaa tyttöä,enkä poikaa tarvitsekkaan..se on tullakseen jos tulee kun yhden vauvan aika vielä josksu sitten on,jos suodaan..
kolmatta odotellessa meiltä paljon kyseltiin että jokos nyt poika mutta ei tullut..neljännestä se oli jo vieraille suurin piirtein pettymys kun tulikin tyttö..meillä ei vaan olla sekatyöläisiä=) tietty oishan se ollut kiva saada se poikakin mutta mikään pakko mielle se ei ole..tytöt on ihania=) meilel päasia on että lapsi on terve ja pääsee rakastavaan perheeseen.
tietty määrä ja missä pitää? Kaikillako? Ja entä jos ei ole?
Ymmärrän, jos jollakin on toivomuksia omaa perhettään ajatellen, mutta että toistenkin...
En ymmärrä. Ihmiset ovat hirveän ahneita ja tyytymättömiä. Ei riitä, että on lapsi saatu. Kohta pitää olla toinen tai kuudes ja vielä sukupuoletkin juuri niinkuin itse haluaa.
koska aisialla ei ole merkitystä.
sainkin pojan tytön kaveriksi
ja että on suitsutettu miten perheidylli on täydellinen, ettehän te enää lapsia tarvitse
komppaan siis tätä! =)
enkä ajattele, etta perheessä pitäisi olla pelkkiä tyttöjä tai poikia tai yksi lapsi tai kaksi tai ei ollenkaan... variaatiot on IHANIA ja kaikkien lapset ihania juuri omalla tavallaan.
Itse en olisi varmasti jaksanut, jos minulla olisi kolme tai neljä poikaa - olisin heille tosi huono äiti. En väitä nytkään olevani hyvä äiti, mutta tyttöjen kanssa jotenkin pärjään paremmin - ainakin mitä työn puolesta olen huomannut. Valitettavasti.
vaikka kyllä se oli liikuttava hetki, kun esikoisen jälkeen (poika) tulla tupsahti pieni tyttö, jota oltiin ihan lpoouun asti luultu pojaksi.. Nyt kolmatta odotan ja tiedän olevan tyttö.. Mutta sairaan lapsen äitinä se sukupuoli on kyllä viimeisin asia mitä mietin.. Terve lapsi on aina ihana asia.. Siskollani on kaksi poikaa eikä aio enempää lapsia tehdä ainakaan vain sen takia, että joko tulis tyttö..