Ajatteletko SINÄ, että perheessä pitää olla sekä tyttö(jä) että poika (poikia)??
Jos vastasit kyllä, niin ajattele rauhassa, mutta PIDÄ AJATUKSET omana tietonasi, kiitos!
Meillä on kolme suloista, ihanaa, rakastettua ja toivottua tyttöä.
Neljättä lasta olemme toivoneet jo hyvän aikaa, turhaan. Taas eilen alkoi menkat ja eiköhän tänään päässyt kaupassa yks vanha nuoruuden kaveri jo kysymään, että millonkas me se poika vielä tehdään. Teki mieli läsäyttää.
Että näin.
Kiitos, kun sain purkaa.
Kommentit (37)
En ole ajatellut, mutta ilmeisesti muut ajatteli. Kahden pojan jälkeen kaikki kyselivät sitä tyttöä. Meni muutama vuosi ja se tyttö tuli (molemmat oli meidän puolesta tervetulleita) ja porukat oli tyytyväisiä, kunnes neljättä odottaessani kuulin: miksi te nyt enää, kun molempia on jo? Silloin kyllä teki myös mieli kajauttaa päin näköä. No, poika tuli ja tästä viidennestä ei edes kaikki tiedä vielä, hulluna varmaan pitävät kun selviää...
Minulla on kaksi poikaa - jo isompia - enkä enempää lapsia halua. Minulle on ihan sama, minkä merkkisiä he ovat. En ole tehnyt poikia tai tyttöjä, olen tehnyt lapsia.
Mutta nuoremman poikani puolesta on säälittänyt joskus. Kun ulkopuoliset ovat pitäneet häntä jotenkin epäsopivana.. Kamalaa, jos lapsi itse kuulisi sen.
mutta kieltämättä olen mielissäni,kun mulla on nyt yksi kumpaakin :)
Etenkin kun en enempää lapsia voi enää tehdä.
mutta itse olen halunnut ihan kamalasti tyttöä aina. meillä on kaksi poikaa, ja jännittää kyllä, saanko sitä tyttöä ikinä, kun yksi lapsi on vielä toiveissa, mutta tuskin enempää. kolme lasta haluan kyllä siinäkin tapauksessa, että ovat poikia kaikki, joten lapsilukuun asia ei vaikuta.
oli kyllä tosi ärsyttävää se muiden taholta tuleva sukupuolen tinkaaminen raskausaikana jo viimeksi, saa sitten nähdä, miten ensi kerralla...
mulle ei ole ollut väliä kumpi tulee, mutta rehellisyyden nimissä olen helpottunut että poika tuli, kun poika on ennestään joten moni asia oli ns.helpompi, ainakin oma asenne.
Meille vauva oli kovasti odotettu joten se oli ihan sama kumpi se olisi, nimet oli jo molemmille.Ja muitten odotukset ja puheet on ihan sama koska ne ei sitä lasta saa vaan minä.
Toisaalta väkisinkin tulee mieleen, jos vaikka perheessä on 4tyttöä tai poikaa, että siinä on yritetty saada viimeseen asti toista sukupuolta oleva lapsi. Jos perheessä on tyttö+poika, niin tiedän monia jotka ihmettelee kolmannen lapsen syntymistä koska perheessähän on jo molemmat.
harmi että teille ei ole vielä siunaantunut neljättä lasta. Meillä on jo 1 tyttö ( 3kk) minulla se on ihan sama kumpi meille tulee seuraavaksi, mutta ei se haittaa vaikka poikakin olisi...
Koska mulla on tyttö ja poika.
Mutta jos mulla olisi 2 poikaa tai 2 tyttöä olisin sitä mieltä että ei.
Mutta kaikki tietävät, ettei siihen voi itse vaikuttaa, joten taitavat nämä kyselyt ola vaan leikkiä kuitenkin. Itsekin olen niitä kuullut kyllästymiseen asti ja tiedän, kuinka paljon satuttaa. Meillä on kolme poikaa ja tyttöä kovasti kaipasin minäkin. Ei se vähennä rakkauttani noihin ihaniin ukkoihini, mutta silti se neiti perheessä olisi myös kiva.
Et voi pitää ajatusta vaan jos on pieni perhe, mutta jos suuri perhe ja lapset "sattuu" oleen yhtä sukupuolta että ollaan koitettu sitä toista!
Itte olen 4 lapsisesta perheestä ja nuoruus meni tuskaillessa kun olen perheen kolmas -ja tyttö, minulla on pikkuveli niin pahina aikoina ajattelin että jos vanhemmat olis saanut minut poikana. Olisiko pikkuveljeä?
Siis lyhyenä: tehtiinkö pikkuveli pakolla että saadaan poika? Jos minä olisin ollut jo jonkin asteen pettymys, mitä se olisi jos pikkuveli olisi ollut myös tyttö?
MILLAINEN TAMPIO TAAS TEKEE ENEMPÄÄ LAPSIA VAAN SAADAKSEEN TOISEN SUKUPUOLISEN LAPSEN? :)
Vastauksena on että ihminen haluaa aina sen lapsen. En ainakaan itse voisi tehdä yhtään "ei toivottua" vaan koska mun on saatava tyttö!
Varmaan joku haaveilee poikien jälkeen tytöstä ja lapsiluku sattuu täyttyyn kuitenkin sen jälkeen, mutta jos tulee uusi poika: onko jatkossakin saatava lapsi??
Itselläni on kaksi poikaa, kolmas (poika) syntyy pian ja suunitelmissa on ollut jo esikoista ennen ainakin 4 lasta. Ei siis tehdä kahta tai kolmea lasta enempää lapsia vaan koska ei oo vaan saatu tyttöä.. ;)
Tuntuu kyllä pahalta, jos joku ihan aikuisten oikeesti ajattelee että meidän ukkovoittosessa perheessä oikein hakemalla haetaan tyttöä. Kun ollaan vaan onnellisia että tullaan onnellisesti raskaaksi! Ja ettää lapsilla on 10 varvasta ja 10 sormea. Ei se ole meille tärkeää mitä on haarovälissä.
Ja tämän asian aion tehdä omille pojille aikanaan selväksi: lapseni on ihania, kestään ei toivota tyttöä. Joskus tekis mieli sanoa että halutaan vaan läjä poikia.. Ainakin tämä oma pentue tekee mut niin onnelliseksi että tarttee saada niitä lisää!!
ihminen jää jostain paitsi, jos ei saa olla äiti. Samoin äiti jää paljosta paitsi, jos ei saa olla äiti sekä tytölle että pojalle. Olen onnellinen, kun mulla on kumpikin.
Sen sijaan mulle on yks hailee, millaisia perhekokoonpanoja muilla on. Ei tytöt ole sen parempia kuin pojatkaan tai toisin päin. Omaa lasta rakastaa kuitenkin aina, oli se tyttö tai poika. En myöskään ajattele, että joku viisilapsinen tyttöperhe on yrittänyt viimeiseen asti saada sitä poikaa (joskin tiedän lähipiiristäni tapauksen, jossa äiti avoimesti puhui, etteivät välttämättä olisi ryhtyneet enää neljättä tekemään, JOS olisi ollut jo yksi poika. Siitä huolimatta hän kyllä rakasti kaikkia kolmea tyttöään.)
On meillekin muutaman kerran lähisukulaiset sanoneet, että nythän teidän ei tarvitse enää tehdä lisää lapsia, kun on jo tyttö ja poika (2 lasta, mikä nyt tuntuu joidenkin mielestä olevan joku ihannemäärä muutenkin). Mä olen kyllä sitä mieltä itsekin, ja että meidän perhe on tässä ja lapsiluku täynnä, vaikka olisi kaksi tyttöä tai kaksi poikaa. Joskus tekisi mieli hankkia se kolmas ihan piruuttaan, kun aina jaksetaan mainostaa, kuinka meidän ei enää tarvi tehdä lapsia lisää, kun on jo tyttö ja poika. :P
Näillä mennään mitä on. :)
Itse olen kyllä aina toivonut neljää poikaa, mutta nyt kun niitä on kaksi, niin ajattelen, että lapsille olisi hyvä, jos olisi joukossa siskokin, ettei vain poikia. Ja itseänikin on alkanut tässä vähän kiinnostamaan, että millaista olisikin olla tytön äiti.
Mutta nää on ihan jokaisen omia ajatuksia, ja tiedän vallan hyvin, että joku ajattelee eri tavalla kuin minä. Joten pyrin kyllä pitämään suuni visusti supussa tällaisista asioista, kun ei koskaan tiedä, millaisia kokemuksia ja pettymyksiä toisella on taustalla.
sillä on tämä elämä taas vähän monimutkaisempaa näin. Pojan elämän seuraaminen on näin naisena, kun ei aina oikein ymmärrä missä mennään. Toisaalta on kiva että on tyttöjä, sillä heidän kanssaan saa tehdä "tyttöjen" juttuja.
Kun odotin kolmatta, toivon ehdottomasti silloin tyttöä (vaikkei näin kait saa edes tunnustaa), mutta kun toivoin neljättä, jota ei sitten koskaan tullut, eikä enää tulekaan, toivoin pientä poikaa. Nimikin oli jo valmiina...
Mutta mitä tulee MUIDEN PERHEISIIN, niin minulle on yksi lysti millainen kokoonpano niissä on. En ole KOSKAAN toivonut tyttöjen vanhemmille poikaa tai toistepäin. Ei lapsia voi tilata. Joku ei saa lapsia ollenkaan ja joku "vain" yhtä sukupuolta.
JOS minulla olisi vain tyttöjä, olisin todennäköisesti tosi onnellinen tyttöjen äiti :)
Ap. Kommetti, jonka sait oli varmasti täysin vieattomasti lausuttu. Sillä ei tarkoitettu satuttaa. Ehkä se oli hieman ajattelematon ja lausuttu tietämättä sinun tuoretta pettymystäsi.
Olen tosi pahoillani, että koit sen niin raskaasti. Kuitenkin, kivittämisen uhallakin sanon, että vähän voisi itseään kovettaa ja oppia ottamaan huumorilla tuollaiset typerät ajattelemattomat lausahdukset. Niitä on maailma täynnä, valitettavasti.
Sivistymättömät ja hieman yksinkertaiset usein ajattelevat, ääneen tai netissä ääneen, että jotain sukupuolia "pitää" olla. Joku jopa kirjoittaa, että lapsille olisi hyvä, jos olisi toista sukupuolta oleva sisarus...just just. Mielenkiintoinen teoria sekin.
Voin avoimesti myöntää, että ajattelen, että ihmiset joilla ei ole lainkaan lapsia, jäävät todella paljosta paitsi.
Sen sijaan on itselleni täysin käsittämätön ajatus, että ajattelisin jonkun vanhemman jäävän "paljosta paitsi", jos hänellä ei ole tietyn merkkisiä lapsia. Pidän tuollaista ajattelua sekä typeränä että sivistymättömänä.
Lisäksi tajuan miten onnekas jokainen terveen lapsen saanut vanhempi on, etten tosiaan sukupuolen osalta ajattele kovinkaan paljon mitään.
Mä olen niin ylpeä että meillä on sekä tyttö että poika.
tytötkin (2- ,3,5- ja 6-vuotiaat) aina sanoo, että minä olen tyttö, "Ninni" on tyttö, "Minttu" on tyttö ja äiti on tyttö mutta iskä on poika.
Mulla on tyttö ja poika. En silti ajattele, että perheessä pitää olla molempia. Olisin aivan yhtä onnellinen ja tyytyväinen elämääni kahden tytönkin äitinä. Kahden pojan äitiksi en osaa itseäni edes kuvitella, kun esikoienn on tyttö, vaan varmaan sanoisin ihan samoja sanoja siinäkin tapauksessa. Nuo lapset on mun elämän paras juttu.
mutta meillä taas on kolme poikaa.
Molempi hyvä!
Nyt voin kolmen tytön äitinä täysin rehellisesti kertoa, etten voisi onnellisempi olla.
Hävettää vanhat ajatukseni. Ei sillä, etteikö poika olisi ollut myös tervetullut, mutta kun lopulta on niin, että me ollaan ihmisiä kaikki -ihan sama onko pippeli vai pimppi.
Jokainen tyttäreni on täysin omanlaisensa persoona vaikka kaksi ovat samalla "kyydillä" maailmaan tulleetkin.