Tänne niitä tosi harvinaisia lasten nimiä
Päivällä täällä moni hehkuttti kuinka heidän lapsellaan on niin harvinainen nimi ettei väestörekisterin mukaan löydy toista samannimistä.
Kiinnostaa mitä ne niin harvinaiset nimet ovat
Kommentit (70)
Omasta mielestäni tosi harvinainen nimi on sellainen, joka on alle 50-100 henkilöllä. Harvinainen nimi on annettu 200-300 henkilölle.
älkää nyt ihmeessä laittako omia harvinaisia kastenimiä tänne ketjuihin...kohta löytyy taas kalenterista nekin vähät mitä sielä ei vielä ole...pidetään ne omissa perheissä...
t. nimipäivätön poikalapsi
Jaslia
Jaora
Joscelin
Jarmilla
Jarnina
Jarianna
Jarimo
Jeremi
Taikakukka
Verona
Tenilla
Ei kenenkään nimi voi olla ORKKULI!
Ja siskoni löysi vaihtarikeskustelusta netistä tytön, jonka nimi on OIKEASTI Mirumaru!
Ukko-esikoisen pikkuveli Iku!
Ja nuo oli jonkun mielestä sitten kauniita nimiä????
ei siis Björn-nimisen miehen lempinimenä, vaan ihkaelävän naisen etunimenä. Eikä tässä vielä kaikki: tämän naisen sukunimi on Karhunen! Jos ette usko niin KVG!
Orkkuli on totta, olen tavannutkin hänet :)
Ja tuo Mirumaru kuuluu sisarusparveen, jossa muut lapset oli muistaakseni Mustikka, Kattiina, Rillamaija yms. He ovat/olivat aikamoinen legenda kotiseudullaan. Osa lapsista vaihtoi nimensä tultuaan täysi-ikäisiksi, miksiköhän :D
Ruotsiksi My ja Tua (eikä lausuta piiiitkällä ja kovalla U:lla). Samoin Nicita ruotsinkielisellä lapsella (tytöllä olettaisin) lausutaan pitkällä I:llä " Niciita" ja ensimmäinen I on lyhyt ja pehmeä.
Samira taas on ihan tavallinen ulkomailla,lausutaan " Samiira" .
Vierailija:
Samira taas on ihan tavallinen ulkomailla,lausutaan " Samiira" .
Jossain ruåtsissa ehkä Samiira, mutta arabiankielisissä maissa ja muslimimaailmassa yleensäkin Samira.
Olen ottanut harvinaisen nimen ja haluan sen pysyvän harvinaisena.
Näpit irti tai otan yhteyttä presidentin kansliaan...
Väestörekisterikeskuksen mukaan kautta aikojen Cilla-nimen on saanut 124 henkilöä ja tänä vuonna pyöreät nolla :)
Minkä ikäinen Melike? Mun tytöllä on sen niminen kaveri.
Vierailija:
Minkä ikäinen Melike? Mun tytöllä on sen niminen kaveri.
Näissä luvuissa kaikki etunimet mukana, joten 1. etunimenä taatusti todella harvinainen.
2001-4 kpl
2002-8 kpl
2003-6 kpl
2004-3 kpl
2005-9 kpl
2006-5 kpl
ne ovat nykyään harvinaisia
sirkka
heikki
Siksi kai jotkut antavat lapsilleen erikoisia nimiä. Minusta ihan hauskaa ja kiinnostavaa. Onpahan mammoillakin sitten jotain jutunjuurta kahvipöytään.