Näin uskovaisena äitinä en oikein ymmärrä mitä pahaa
siinä on jos teidän ateistien tms. lapset saavat kuulla siitä rakkaudesta ja ilosanomasta mitä Jumala ja Jeesus edustavat? Kun teistä monet haluaisivat esim. poistaa uskonnon opetuksen koulusta.
Kommentit (82)
Aamulla rukoiltiin, ruokarukous oli tunnustuksellinen ja jokaisesta kristitystä juhlasta tehtiin suuri numero. Uskontoa opetettiin ihan samanlaisena totuutena kuin matematiikkaakin.
aiheet ovat lähempänä oikeaa elämää kuin uskonnontuntien. Moraali, etiikka ja vastaavat ovat kaikille tarpeellisia, universaaleja aiheita.
erityisjärjestelyihin. Kaiken lisäksi vastavalaistut lapsukaiset ' opettavat' muille mitä ihmeellisempiä asioita oppituntiensa jälkihöyryissä. Oma lapseni tässä eräänä päivänä ihmetteli, kun jotkut lapset olivat väittäneet hänelle kuolleiden ihmisten olevan taivaassa. Lapsi pälyili ihmeissään ikkunasta taivaalle ja sanoi, ettei siellä mitään kuolleita näy.
Ärsytti, mutta selitin kuitenkin maltillisesti eri ihmisten uskovan eri asioihin. Kerroin, että koska kukaan elävä ei voi tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, ovat ihmiset kautta aikain keksineet erilaisia selityksiä sille, mitä ihmiselle voisi tapahtua kuoleman jälkeen. Sanoin, että monista ihmisistä on lohdullista ja mukavaa ajatella, että kuolleet kokoontuvat taivaaseen, jossa heidät on mahdollista vielä tavata joskus myöhemmin. Lisäsin vielä, että hänkin voi ajatella niin, mikäli se tuntuu hänestä hyvältä.
Raivostuttavaa sotkea yhtä (mitään) uskontoa kaikille avoimeen päivähoitoon. Uskovaiset voisivat viedä lapsensa seurakuntien piiriin vapaa-ajallaan tai opettaa itse omia uskomuksiaan lapsilleen kodeissaan.
Silti lapseni ovat täällä (Suomen ulkopuolella) kaikki olleet kirkon päiväkodissa ja koulussa ja siis saaneet uskonnonopetusta aivan eri mittasuhteissa.
Tästä ei ole ollut MITÄÄN haittaa, he ovat empaattisia ja toiset huomiionottavia ihmisiä. Jos haluavat uskoa jumalan sanaan, saavat niin tehdä, mutta minä olen kertonut etten usko.
Vierailija:
Tästä ei ole ollut MITÄÄN haittaa, he ovat empaattisia ja toiset huomiionottavia ihmisiä.
että nämä ateistit elävät pimeydessä ja heissä vaikuttaa pimeyden henkivallat, vaikka he eivät sitä itse näe, ennenkuin ehkä vasta sitten jos tulevat uskoon.
Se minuakin surettaa, miksi he haluavat syöstä lapsensa samaan helvettiin. Ihminen ilman uskoa on tuuliajolla ja kaikkien maailman tuulten heiteltävissä ja riepolteltavissa. Miksi he haluavat kasvattaa lapsistaan kaltaisiaan tyhjiä kuoria, joita pimeyden vallat ohjaa?
Lapsi uskoo Jumalaan, on suuri synti riistää tämä lapsen usko.
BUHAHHAHA
toivottavasti provoilit
Kaikki ihmiset niin uskovat kuin ateistitkin tulevat kaikki eräänä päivänä seisomaan Jumalan edessä tuomittavina teoistaan ja sanoistaan ihan riippumatta siitä uskoivatko he Jumalaan/Jeesukseen vai eivät.
Näytit tämänkin sitten todeksi. Eli sen, että sinussa todella vaikuttavat pimeyden henkivallat.
3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
3:17 " Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
3:18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
3:19 Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.
3:20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
3:21 Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."
Minun lapsieni mieltä ei kukaan hullu saastuta omilla saduillaan. Minun lähtökohtani on opettaa lapseni selviämään ja olemaan onnellisia TÄSSÄ maailmassa, jos haluavat uskoa myös muihin maailmoihin tms. niin tehkööt sen miten haluavat.
Eli ivaamaan ja pilkkaamaan uskonsa tunnustavaa kristittyä.
Etkö ymmärrä, että minulla on kokonainen maailmankuva, johon ei uppoa joku yksittäinen " sana" . Minun maailmankuvani on huolella rakennettu, se on kykenevä uusiutimaan ja muuttumaan, jos huomaan siinä aukkoja. Sinulla on vain kirja, jota luet totuuna ja yrität muutkin siihen pakottaa. Hanki elämä.
Vierailija:
Minun lapsieni mieltä ei kukaan hullu saastuta omilla saduillaan. Minun lähtökohtani on opettaa lapseni selviämään ja olemaan onnellisia TÄSSÄ maailmassa, jos haluavat uskoa myös muihin maailmoihin tms. niin tehkööt sen miten haluavat.
Ja valinta tässä maailmassa ratkaisee ikuisuuskohtalosi. Voit valita pimeyteen (paholaisen orjaksi) jäämisen ja tai vapauden, Jeesuksen Kristuksen. Ei ole muita vaihtoehtoja, on vain nämä vaihtoehdot.
Vaikka sinä et uskoisikaan, että on muuta kuin tämä maailma (jonka sitäpaitsi Jumala on luonut ja joka joka hetki todistaa Jumalan suuruudesta) siitä huolimatta on myös näkymätön maailma.
Vierailija:
Etkö ymmärrä, että minulla on kokonainen maailmankuva, johon ei uppoa joku yksittäinen " sana" . Minun maailmankuvani on huolella rakennettu, se on kykenevä uusiutimaan ja muuttumaan, jos huomaan siinä aukkoja. Sinulla on vain kirja, jota luet totuuna ja yrität muutkin siihen pakottaa. Hanki elämä.
Jos olisit vastaan ottanut Jeesuksen Kristuksen elämääsi, sana alkaisi elää sinussa.
Kukaan ihminen ei ole Jumalaa suurempi, vaikka monet niin kuvittelevat. On jokseenkin tragikoomista kun nämä pienet pölyhiukkaset (ihmiset) valtavassa maailmankaikkeudessa selittävät kuinka heillä on kokonainen ja huolella rakennettu lähes aukoton maailmankuva.
Vaan väline, jolla tutkitaan ja hyödynnetään Jumalan luomaa ihmeellistä maailmaa. Tosin tiede, joka hyökkää Jumalaa vastaan, kuten evoluutio-oppi on tottakai lähtöisin pimeydestä.
Jumala antoi maapallon ihmisen vastuulle, viljeltäväksi ja varjeltavaksi. Tiede on vain yksi väline, jota kautta tämä ihmisen tarkoitus toteutuu. Sitä voidaan käyttää joko hyvään tai pahaan, kuten mitä tahansa asiaa. Jos ihminen uskoo Jumalaan ja ymmärtää vastuunsa luomakuntaa ja Jumalaa kohtaan, hän käyttää sitä hyvään tarkoitukseen.
Vierailija:
Vierailija:Jos olisit vastaan ottanut Jeesuksen Kristuksen elämääsi, sana alkaisi elää sinussa.
Kukaan ihminen ei ole Jumalaa suurempi, vaikka monet niin kuvittelevat. On jokseenkin tragikoomista kun nämä pienet pölyhiukkaset (ihmiset) valtavassa maailmankaikkeudessa selittävät kuinka heillä on kokonainen ja huolella rakennettu lähes aukoton maailmankuva.
On jokseenkin absurdia, että ette ymmärrä, että pimeyden henkivallat teissä käskevät ivaamaan, ette te itse, niin täydellisesti koukussa olette.
Jeesus Kristus on teidänkin pelastajanne ja sovittanut kaikki syntinne ja pahat tekonne teidän puolestanne, jotta teidän ei tarvitsisi joutua ikuiseen kadotukseen niiden takia. Portti taivaaseen on avoinna jokaisen siitä käydä. Ikävää, että niin monet valitsevat sittenkin helvetin, vaikka tarjolla olisi ollut vapaus.
Vierailija:
Vaan väline, jolla tutkitaan ja hyödynnetään Jumalan luomaa ihmeellistä maailmaa. Tosin tiede, joka hyökkää Jumalaa vastaan, kuten evoluutio-oppi on tottakai lähtöisin pimeydestä.
Itse en ole käynyt rippikoulua, en kuulu kirkkoon, lapsiani ei ole kastettu ja olemme maistraatissa vihittyjä. Silti en tiedä mikä olen. Lapseni käy uskonnontunneilla koska se kuuluu yleissivistykseen.