Onko burana sallittua vai ei raskausaikana? Mulla kahden lääkärin mielipide, toisen mielestä
ehdottomasti ei ja toinen sanoi että voi huoletta ottaa kolmekin 800mg päivässä.
ja ihan alkuraskaudessa
Kommentit (15)
onko alkuraskaus vai keskikolmannes.
todella vähän normaaliin riskiin vahingoittaakseen sikiötä. Jotenkin luottaisin häneen.
Mutta toisaalta melkeistä 30v lääkärinä ja alaan perehtynyt myöskin, sanoi taasen että ei missään nimessä.
Enpä tiedä mitä uskoa. Vatsakivut kovat, kärsittävä on ilman lääkettä ;)
Mutta itse olen kuitenkin tyytynyt parasetamoliin.
t. 4
rv24 asti ja sen jälkeen enää ei. Olin viikolla 12 silloin, joten en tiiä alkuraskaudesta. Migreeniin määrättiin, mutta onneks pelkkä panacod auttoi tarpeeksi eli en edes hakenut buranaa.
Ja en ymmärrä miksi olisi pakko syödä kun voi kuitenkin ottaa paracetamolia...
Kunhan ei ole jatkuvaa käyttöä, mutta tilapäisesti.
Mitkään "sallitut" valmisteet eivät sovi parasetamooliallergian takia.
Että näin kyllä.
Mä oon kyllä kuullut että ibuprofeenia ei pitäisi ottaa, mutta että parasetamoli on sallittua. En sitten tiedä.
Mutta lähempänä synnytystä se saa aikaan sen että joku läppä sikiön sydämessä sulkeutuu ja lapsi voi syntyä sydänvikaisena.
Kunhan ei ole jatkuvaa käyttöä, mutta tilapäisesti.
Mitkään "sallitut" valmisteet eivät sovi parasetamooliallergian takia.
Että näin kyllä.
niin sehän on asia erikseen, jos on sellaisia kiputiloja, että tarvitsee kipulääkitystä.
t. 4
että imetysaikanakaan ei suositella mutta synnärillä toivat heti synnytyksen jälkeen buranaa alakipuihin, ja sitä jatkettiin päivittäin aikamoisia annoksia viikkotolkulla!