Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea tilanne: Lapseni ei halua ulkoilla ystäväperheemme kanssa

Vierailija
11.06.2007 |

Jäin juuri äitiyslomalle ja esikoinen 4v jäi kanssani kotiin. Iloitsin etukäteen, koska ystävällä samanikäinen lapsi sekä nuorempi, joiden kanssa on kotona ja näin saisimme toisistamme seuraa. Nyt olemme kahden viikon ajan ulkoilleet yhdessä mm leikkipuistossa ja tänään lapseni sanoi, ettei enää halua mennä puistoon jos XX ja XX tulee myös sinne. Kysyin syytä ja tämä oli se, että XX riehuu siellä niin, ettei lapseni saa leikkiä rauhassa ja heittää hiekkaa silmiin.

Kieltämättä ystäväni lapsi on aika vilkas ja touhuu sellaista, mistä aikuiset joutuvat häntä komentamaan, heittää hiekkaa ja kiviäkin välillä, mutta pääasiassa lasten leikit ovat sujuneet hyvin. Olen aikaisemmin jutellut asiasta ystäväni kanssa, hän snaoo että lapsi on mahdoton eikä tottele kuin isäänsä. Minusta ystävä ei puutu ajoissa lapsen hölmöilyyn vaan antaa lapsen ensin riehaantua ja sitten ei enää puhe auta. Tosin lapsi saattaa esim kesken hiekkalinnan rakentamisen rikkoa toisen työn ihan hetkessä, koska " se on hauskaa" . Lapsi myös kiroilee paljon ja huutaa toisille lapsille suuttuessaan tosi rumasti.

Ymmärrän lastani, ettei halua tuon toisen kanssa leikkiä, mutta kun samassa puistossa ulkoillaan niin varmaan jatkossakin osutaan yhteen. Mitenhän tämän tilanteen selvittäisi, kun ystävä tosiaan yrittää parhaansa, muttei saa lastaan kuriin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noita riehujia pääse pakoon, opeta lapsesi puolustautumaan

Vierailija
2/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiankin kanssa eli on muutaman kerran antanut samalla mitalla takaisin. Minusta se ei ole oikea ratkaisu. Ja nyt lapsi itse sanoi, ettei halua tämän lapsen kanssa olla, muiden kanssa tykkää kun leikit sujuu niin hyvin yhteen.

Minustakin on ikävää, jos lapseni tekee esim ison hiekkalinnan ja toinen rikkoo sen (kateutttaan?), ei siinä vaiheessa auta vaikka kuinka puolustaisi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat komentaa kaikkia lapsia tasapuolisesti, ei siis niin, että mä komennan mun lasta ja kaveri omaansa. Kas kun mulla on puuttumiskynnys paljon alhaisempi kuin muilla, niin en kestäisi sitä, että naapurin Jere vaan heittelee hiekkaa päälle ja muksii ja meidän Paavo on hätää kärsimässä. Jeren äiti kun ei välttämättä huomaa Jereh hommia, tai ei ole huomaavinaan tai pitää vaan leikkinä.

Tottakai vastaavasti jos mun poika tekee jotain tyhmää niin sitä saa muutkin torua.

Vierailija
4/4 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

---ei sitä kukaan muu voi opettaa omille lapsilleen- periatteessa kaikkien tulisi tulla toimeen- ja sen voi lapsille opettaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä