Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö muilla 4 henkisillä perheillä 1000 e/kk ruokaan?

Vierailija
05.10.2008 |

Laskin juuri tiliotteesta ja kauhistuin...mukana ihan kaikki syömiset,myös työpaikka ruokailut.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on 2 lasta ja 2 aikuista. Sen saisi kyllä nostettua vaikka 600e jos haluaisi mutta ei ole varaa. sitten kun meen töihin niin nostan varmaan 500e/kk. Tuolla rahalla saa ihan hyvää ruokaa ja herkkujakin.Meillä ei ruokalistaa käytetä koska on ihanaa miettiä kaupassa mitä haluaa syödä ja mikä on alessa. Olen samaa mieltä kun joku kirjoittaja että ruokaan voi tylsistyä. Kannattaa vaihdella ruokia. Ruokaan voi käyttää tosi paljon rahaa jos haluaa ostaa terveellistä joten ymmärrän kyllä että joillain kuluu rahaa siihen paljon.Meillä ei vaan ikinä voi mennä 1000e ruokaan kuussa kun ikinä ei kai tuu olee sellaiset tulot. Kun on pieniä lapsia niin on ihana kun ei oo pakko leipoa välttämättä vaan voi ostaa valmiina. Ruuat usein teen ite ja jokin aika sitten vielä leivoin mutta sitten huomasin kuinka raskasta on leipoa usein kun lapset pyörii ympärillä ja luovutin. Nyt ostan valmiina ne mitä haluan ja se on vähentäny stressiä paljon. Prismasta ostan muutakin tavaraa samalla kun käydään kaupassa mutta ruokaan tuo vähän reilut 400e

Vierailija
42/83 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 1000€!!!!!! Ei jumalauta. Sisältää siis kaikki mitä niistä kaupoista saa ja on tullut muissakin kuin s-ryhmässä käytyä..

Sanat eivät riitä tähän vitutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavertailuissa on hirveästi väliä sillä missä asuu, ei kaikkien ole mahdollista vertailla hintoja ja ostaa aletuotteita, jos asuu korvessa ja lähellä vaikkapa yksi sale kuten meillä. Säilön itse kaikkea mahdollista, haen aina iltaisin alennetut lihatuotteet ja muut mahdolliset puoleen hintaan tuotteet, teen ruuan itse, lapset syövät päivällä koulussa ja tarhassa (kolme poikaa) pullat ym leivon itse...ja mitä vielä, kaikkeni olen säästämisessä yrittänyt huomioida ja meidän ruokalasku+kaikki muut vessapapereista pesuaineisiin on 800e/kk meitä on 5 henkeä ja 2 pojista syö jo enemmän kuin mieheni. Jonkun mielestä varmasti tuhlaamme hirveästi ruokaan, mutta en juurikaan enää löydä mitään mistä voisi säästää. Meillä ei esimerkiksi riitä 1 iso paketti karjanlanpiirakoita välipalaksi vaan pitää olla enemmän vaikka kiisseliäkin olisi tarjolla jne. kulutus on siis tosi suuri, eikä lapsia voi nälässä pitää. Joskus lähdemme autolla 40km päähän markettiin ja tuomme niin paljon kun pystymme, mutta bensakin maksaa....

Teillä taitaa asua hervottomia läsäpettereitä!? Siis oikeesti jos ei 9kpl karjalanpiirakoita riitä viidelle hengelle VÄLIPALAKSI kiisselin ja maidon ohella niin johan on kumma!

Meillä ruokaan menee 500€ kuussa maksimissaan, ei punaisen lapun tuotteita koskaan ja maitoakin juodaan ihan reippaasti (yksi juo laktoositonta) ja tuossa summassa on pesunaineet, vaipat, terveyssiteet, hygienia, hiusväri mulle jne.

Vierailija
44/83 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kuuluu myös hygieniatarvikkeet, mutta ei alkoholia.

Syömme arkena tavallista arkiruokaa, tänään oli jauhelihaspagettia, huomenna kasvissosekeittoa, ylihuomenna paistettuja muikkuja.... Vihanneksia ja hedelmiä ostamme paljon, samoin ruoka- sekä janojuomana menee kivennäisvesiä reippaasti. Ja viikonloppuisin menee kauppaan toista sataa euroa. Leikkeleinä käytämme ohutta kalkkunaa tai broileria sekä palvikinkkua, makkaroita emme lainkaan. Juustoon menee rahaa, sillä olemme oppineet syömään 5 %:sta juustoa, joka on kalliimpaa kuin tavallinen edam.

Vierailija
45/83 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos viel viinaankin

Vierailija
46/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee 400-500 kuussa (sis. pesuaineet ym.) ja työ- ja kouluruokailuun n. 200 e/kk.

Mielestäni syömme hyvin ja edullisesti (työpaikkaruokailuun tosin miehellä menee "liikaa" rahaa, mutta siellä ei ole mitään kylmäsäilytystä mikroista puhumattakaan, eli eväiden ottaminen hieman hankalaa). Ruoka on rakkauteni ja harrastukseni. Monesti hyvä ruoka ei ole ollenkaan kallista, käytän kauden kasviksia ja vaihdellen lihaa, kalaa, papuja, linssejä. Loistavan ruuan voi esimerkiksi tehdä halvemmasta lihasta, luulliset palat monesti maukkaampia kunhan malttaa hauduttaa riittävästi. Ja esimerkiksi pavuista saa todella hyvän keiton n. 3 eurolla koko joukolle... Vaatii vain hieman mielikuvitusta!

Vierailija
47/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme teinipoikaa vieläpä perheessä.

Ja ruokaan ei kyllä ole varaa enempää kuin 300-400 e kuussa. Kaikki tosin koko ajan valittaa nälkää...

Vierailija
48/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhin 17v, Syö kuin sika possunen ja kaiken näköstä "skeidaa" välillä, Toinen 15v saattaa vetää tosiaan yksin sen 9 kpl, karjiksia lihiksiä tjms...

Poikien pituudet ja painot n. 185/60kg ja 183/58kg.... Eli missä ne läskiperseet on?? Jätskejä hammpareita pitsoja sekä ihan normi ruokaa menee pilvinpimein...

Ei se mitä syö ja kuinka paljon vaan se miten sen energian käyttää...

Meidän poika kun tulee harkoista kotiin, niin se vetäisisi tuollaisen 9kpl karjalanpiirakkapaketin varmaan yksistään. Mutta jos poika ei ole koulussa tai läksyjen ääressä, niin se on jossain urheilemassa, joten kulutuskin on melkoinen.

Juu ja valmentajan ja kouluterveyshoitajan mukaan poika on alipainoinen, joten se siitä läsäpetteristä...

ruokavertailuissa on hirveästi väliä sillä missä asuu, ei kaikkien ole mahdollista vertailla hintoja ja ostaa aletuotteita, jos asuu korvessa ja lähellä vaikkapa yksi sale kuten meillä. Säilön itse kaikkea mahdollista, haen aina iltaisin alennetut lihatuotteet ja muut mahdolliset puoleen hintaan tuotteet, teen ruuan itse, lapset syövät päivällä koulussa ja tarhassa (kolme poikaa) pullat ym leivon itse...ja mitä vielä, kaikkeni olen säästämisessä yrittänyt huomioida ja meidän ruokalasku+kaikki muut vessapapereista pesuaineisiin on 800e/kk meitä on 5 henkeä ja 2 pojista syö jo enemmän kuin mieheni. Jonkun mielestä varmasti tuhlaamme hirveästi ruokaan, mutta en juurikaan enää löydä mitään mistä voisi säästää. Meillä ei esimerkiksi riitä 1 iso paketti karjanlanpiirakoita välipalaksi vaan pitää olla enemmän vaikka kiisseliäkin olisi tarjolla jne. kulutus on siis tosi suuri, eikä lapsia voi nälässä pitää. Joskus lähdemme autolla 40km päähän markettiin ja tuomme niin paljon kun pystymme, mutta bensakin maksaa....

Teillä taitaa asua hervottomia läsäpettereitä!? Siis oikeesti jos ei 9kpl karjalanpiirakoita riitä viidelle hengelle VÄLIPALAKSI kiisselin ja maidon ohella niin johan on kumma!

Meillä ruokaan menee 500€ kuussa maksimissaan, ei punaisen lapun tuotteita koskaan ja maitoakin juodaan ihan reippaasti (yksi juo laktoositonta) ja tuossa summassa on pesunaineet, vaipat, terveyssiteet, hygienia, hiusväri mulle jne.

Vierailija
49/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, syökää oikeaa ruokaa eikä mitään kevyttuotteita. Saa aitoa makua, energiaa edullisemmin kuin näillä kevyttuoteilla. Plus jäisi ne lisäainemäärät pikkasen pienemmiksi. Aitoa ruokaa kun syö, ei tarvitse syödä järjettömiä määriä "tyhjää", energiaköyhää ruokaa.

Vierailija
50/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kun tulee harkoista kotiin, niin se vetäisisi tuollaisen 9kpl karjalanpiirakkapaketin varmaan yksistään. Mutta jos poika ei ole koulussa tai läksyjen ääressä, niin se on jossain urheilemassa, joten kulutuskin on melkoinen.

Juu ja valmentajan ja kouluterveyshoitajan mukaan poika on alipainoinen, joten se siitä läsäpetteristä...

Vierailija
51/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla töissä 20*5=100

Miehellä töissä 20*8=160

Aamupalat 2*20*2=80

Perheen ruokaostokset 4*100=400

Eli sellaiset 740 euroa kuussa. Ja lapsia kaksi.

Vierailija
52/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkita eväiden ottamista, sillä säästäis pitkänpennin..

Meinaan mikäli töissä syöminen maksaa perheen rahoja n. 260€ niin eväiden ottamisella tuon sais puolittumaan.. ja jopa enemmän..

Vierailija
53/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä saa terveellisen ja monipuolisen aterian, ja säästyy aikaa, kun ei tarvitse illalla miettiä seuraavan päivän syömisiä. Ihan rittävästi haastetta jo 2- ja 4-vuotiaissa lapsissa ja molempien rankoissa töissä.

Jos haluaisimme säästää, ottaisimme töihin eväät ja siivoaisimme kotimme itse.

Vierailija
54/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) sillä tavalla saan tauon päivään paremmin, kun joutuu vähän kävelemään syömään mennessään

2) saan monipuolista ruokaa salaatteineen ym joutumatta tekemään sitä itse

3) saan vaihtelua ruokavalioon ja sellaisia makuja joita itse en osaisi tehdä

Ja koska minulle on ihan sama meneekö meillä 300e/kk lounasruokiin vai ei, niin en näe mitään syytä siitä ruveta säästämään.

harkita eväiden ottamista, sillä säästäis pitkänpennin..

Meinaan mikäli töissä syöminen maksaa perheen rahoja n. 260€ niin eväiden ottamisella tuon sais puolittumaan.. ja jopa enemmän..

Vierailija
55/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sisältää yhden lapsen vaipat ja satunnaiset purkkiruoat. Sekä silloin tällöin jotain pientä vaatetta (sukkia, pikkareita yms.)

Syömme mielestämme monipuolisesti ja herkkujakin ostamme joka viikko.

Vierailija
56/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työpaikkaruokailuihin n. 200 euroa kuussa, lapset 6 v. ja 10 v. syövät koulussa lounaan. Hirveästi menee, mutta minä sentään tiedän miksi: me tehdään melkein kaikki ostokset omasta K-supermarketista eikä katsota hintoja kaupassa. Ostan ennemmin sitä, mitä tekee mieli kuin sitä, mitä on tarjouksessa.

Me käytetään täysjyväpastoja ja riisejä, syödään kalaa vähintään kaksi kertaa viikossa (vaihdellen lohta, kuhaa, ahventa, pakasteita), monenlaisia lihoja possusta riistaan, kasviksia ja hedelmiä sen mukaan mikä on hyvää ja ensisijaisesti luomua ja kotimaista. Perunaa syödään aika harvoin, muroja ei koskaan, leipä on ruista tai täysjyvää ja vältän lisäaineita. Mies tekee viikonloppuostokset ja tykkää ostella juustoja ja pikkuherkkuja. Karkkia ja perunalastuja emme syö, mutta ostamme pähkinöitä, omenasipsejä tai jälkiruokaleivoksia silloin tällöin. Saunan jälkeen juomme mieluummin pari erikoisolutta kuin tarjous-sixpackin.

Meillä on tähän varaa ja olemme laiskoja ottamaan ruoan hinnasta paineita. Olen joskus laskenut että 200 euroa tuosta saisi helposti pois, jos olisi pakko, mutta miksi pitäisi? Mieluummin tuen paikallista korkeatasoista kauppaa kuin suhaan autolla Lidliin ostamaan huonompilaatuista ruokaa.

Vierailija
57/83 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella Lidlin ruoat on huonompilaatuisia?

Vierailija
58/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä menee 200e/viikko eli kyllä ihan hyvin se tonni menee teiltä

Vierailija
59/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummatkin meistä vanhemmista vie omat eväät duuniin.

meillä menee n. 500e/kk. ja me ostamme aika paljon lihaa ym. ruokatarvikkeita erikoiskaupasta. ja maidon on oltava laktoositonta->kalliimpaa ku tavan maito.

Vierailija
60/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 5 hlöö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan