Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö muilla 4 henkisillä perheillä 1000 e/kk ruokaan?

Vierailija
05.10.2008 |

Laskin juuri tiliotteesta ja kauhistuin...mukana ihan kaikki syömiset,myös työpaikka ruokailut.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jää edes käteen, siis käyttövaraksi, asumiskulujen jälkeen kuin 860 €.

t. yh-äiti + 3 lasta

Vierailija
62/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään 4 hlö perheessämme ruokalasku on 400 e / kk eli 100 e/ vk= Lidlistä ostetaan kaikki NYKYÄÄN:::)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perheessä äiti+isä+3 & 6- vuotiaat lapset. Summa sisältää työpaikkaeväät, koska emme käy sikakalliissa lounasravintolassa. Lisäksi summassa on pesuaineet, wc-paperit ja muut hygieniatuotteet.

Ja ratkaisu on Lidl :D Ostamme sieltä kaiken nykyään.

Vierailija
64/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5hlön perhe ja meillä menee keskimäärin 350-400/kk. Me oltais ap:n ruokalaskulla jo aikoja sitten konkurssissa. Niin ja meillä kaikki syövät kotona päivittäin.

Vierailija
65/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 900€/kk (sis pesuaineet, vessapaperin yms myös). Tosin 2x kk meillä on 7 syöjää pöydässä neljän sijaan

Vierailija
66/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan olisi edes varaa tuollaisiin kauppalaskuihin.

Olette niitä jotka ostaa sitä mitä mieli tekee ja ilman minkäänlaista suunnittelua.

Jos haluat pienentää ruokalaskua niin hyödynnä tarjoukset. Kalliimpia ruokia ainoastaan viikonloppuna.

Kerran kuukaudessa voi ostaa shipsejä ja limpparia ei muulloin.

Lisäksi oma tekeminen kannattaa, jätetään valmisruoat kauppaan.

Vierailija
67/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet normaaliostoksistamme jäis varmaan puuttumaan, jos käytäis kaupassa Lidlissä. Eikä meillä musta niin erikoinen ruokavalio ole. Mutta en osta pakastekaloja ja -lihoja, ostan paljon ja monipuolisia tuoreita kasviksia, hedelmiä, lihaa ja kalaa. Prismassakin ottaa päähän, kun ei ole kunnollista lihatiskiä, vaan vakuumipakattua hyllykaupalla. Usein haen lihan ja kalan kauppahallista.

Vierailija
68/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokailuja ei ole laskettu summaan mukaan, niihin menee varmaan yhteensä molemmilta n. 160 euroa kuukaudessa.

Vierailija
69/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tuoretta lihaa, kalaa, hedelmiä... ei edes kauheesti tällä hetkellä suunnitella, pienellä suunnitelmallisuudella meidänkin ruokalasku pienenis reilusti.

Vierailija
70/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Lidlissä ehkä 3-6 kertaa vuodessa.

Sieltä kannattaa ostaa sämpylä- ja vehnäjauhot ja hiiva.

Lihaleikkeleitä en sieltä osta ovat niin tuhottoman suolaisia.

Voimariini on halvempaa kuin muualla. Joskus on kasviksia ja hedelmiä edullisesti. Limpparit on halpoja.

Pyykinpesuainetta saa halvalla mutten ole ostanut kun on allergiaa niin en ota riskiä.

Kenkiä ja vaatteita en sieltä osta koskaan.

Vierailija
71/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon summaan sisältyy kaikki ruoat, saunaoluet ja siiderit, herkut, hygienituotteet, synttärilahjat, vaatetta, kenkiä... Mitä nyt Prismasta mukaan tarttuu. Lisäksi mies syö töissä kerran-pari viikossa, näihin menee 20-50€/kk. Jos olisi tarve, niin saisin nipistettyä 350-400 euroon kauppalaskun, sekin on koettu hoitovapaalla. Nyt ei tarvi, kun molemmat tienataan. Mutta silloin minä itse söin tosi vähän, lapsetkin sai pari kertaa viikossa puuroa lounaaksi.

Vierailija
72/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 6 henk. perhe ja meillä menee ruokaan (+ ne paperit ja muut) 600-700e/kk, tarkistin oikein S-kanavalta. Kauppana siis S-Market, Prismassa käydään ehkä kerran kuussa, mutta silti sisältyy tuohon summaan. Muissa kaupoissa käydään tod. harvoin.

Ja meillä on käytössä 2 viikon ruokalista, jota noudatetaan (voidaan vaihdella eri päivien kesken). Kaupassa käydään lähinnä maidon vuoksi 2-3x viikossa, lasku kerralla yleensä 30-50e. Eipä tule kauheasti osteltua 'ylimääräistä', kun tietää mitä kulloinkin tarvitaan.

Vierailija
73/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavertailuissa on hirveästi väliä sillä missä asuu, ei kaikkien ole mahdollista vertailla hintoja ja ostaa aletuotteita, jos asuu korvessa ja lähellä vaikkapa yksi sale kuten meillä. Säilön itse kaikkea mahdollista, haen aina iltaisin alennetut lihatuotteet ja muut mahdolliset puoleen hintaan tuotteet, teen ruuan itse, lapset syövät päivällä koulussa ja tarhassa (kolme poikaa) pullat ym leivon itse...ja mitä vielä, kaikkeni olen säästämisessä yrittänyt huomioida ja meidän ruokalasku+kaikki muut vessapapereista pesuaineisiin on 800e/kk meitä on 5 henkeä ja 2 pojista syö jo enemmän kuin mieheni. Jonkun mielestä varmasti tuhlaamme hirveästi ruokaan, mutta en juurikaan enää löydä mitään mistä voisi säästää. Meillä ei esimerkiksi riitä 1 iso paketti karjanlanpiirakoita välipalaksi vaan pitää olla enemmän vaikka kiisseliäkin olisi tarjolla jne. kulutus on siis tosi suuri, eikä lapsia voi nälässä pitää. Joskus lähdemme autolla 40km päähän markettiin ja tuomme niin paljon kun pystymme, mutta bensakin maksaa....

Vierailija
74/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelkkään maitoon menee melkein 60e/kk

terveisin edellinen

Vierailija
75/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman katon alla naapurissa on K-Supermarket, S-market, Lidl ja vielä Vapaa Valinta (esim. pesuaineet). Joka kaupasta voi hakea niiden parhaat tarjoukset eikä mene aikaa matkoihin eikä tarvii edes kärryä vaihtaa ;)

3

Vierailija
76/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole vaatteita tai korkeintaan marketti pikkuhousut lapselle. Ja lapsi syö hoidossa kolme ateriaa viitenä päivänä viikossa. Meillä vaan menee.

Kun olin äitiyslomalla, selvittiin paljon vähemmällä, mutta palattuani töihin sitä rahaa alkoi kaupoissa vaan virrata ihan toista tahtia. Ensinnäkin elämämme on oikeasti tosi kiireistä ja kauppa-asioita ei vaan jaksa aina suunnitella. Lisäksi paremmat tulot lisäävät rahankäyttöä ja sitä myöten sitä rahaa valuu siellä kaupassa paljon tuota köyhempää äitiysloma-aikaa enemmän.

Ei meille tuo ole ongelma. Voisihan sitä yrittää puristaa enemmän ruokakaupoissa ja vaikka matkustella enemmän tai jotain, mutta joskus vaan ei kaikkea jaksa.

Vierailija
77/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettu.Mukana tuossa summassa meilläkin pesuaineet yms. ap

Vierailija
78/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan menee kuussa meiltä viideltä 600 euroa. Kaikki tosin syövät arkisin lounaan muualla kuin kotona.

Vierailija
79/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan, pesuaineisiin + auton polttoaineisiin kuussa 400-600e. Helppo katsoa, kun melkein pelkästään s-ryhmässä asioidaan.

Mä olen kg-hintakyylä, -50%-bongari, tarjousimuri sekä marttakerholainen (ts. teen itse alusta asti tosi paljon ruokaa ja leivonnaisia).

Vierailija
80/83 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään kaiken lisäksi paljon luomutuotteita, mutta ruokaa ei koskaan heitetä pois (tai siis pilaantuneet tietenkin, mutta ostetaan vaan tarpeeseen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän