Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMITENAVAT vkon 24 alku***

11.06.2007 |

Olipa kauas tippunu viime viikonloppu pinkka... Taitaa hellekelit verottaa kirjoittaja kantaa. Jatkan kohta...

Pore

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat ilmat oli viikonloppuna ja sunnuntain vesisade kruunasi kaiken :) Tuli tarpeeseen pieni kosteus. Oli ihana käydä koiran kanssa lenkillä illalla puoli yhdentoista aikaan, kun sade rauhoittui, ihana raikkaus.

Tervetuloa uusille! Vielähän teitä löytyy. Aika mielenkiintoista tuo Justus08 kertomus noista ruokavalioista ja niiden (mahdollisesta) yhteydestä keskenmenoihin. Minkähän niminen kirja on kyseessä? Mulla on kolesteroolit aika korkealla ollet aina, mutta vielä ei kukaan ole niihin puuttunut. Lääkitykselle en aikanaan suostunut.

(.)Olo on hyvä edelleen eikä öllötä yhtään. Maha on turvoksissa, ollut jo muutaman viikon ja farkkuja ei ole tarvinut kuvitellakaan jalkaan enää lähes kuukauteen. Torstaina ultra ja sitä odotetaan hullun kiilto silmissä. Hyvää viikonalkua kaikille!

Pore71&Papunen 9+4

Vierailija
2/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olotila on pääasiassa ok. Välillä vähän väsyttää enempi ja välillä etoo enempi ja välillä vähempi. Eli ei sen kummosempia.

Keskiviikkona on eka neuvola ja silloin viikkoja on mun laskujeni mukaan kasassa 9+4 joten eipä taida Doppleria terkka esiin ottaa. Mutta katsotaan, jospa yritän ympäripuhua hänet siihen...

Mulla on kovasti kanssa vaatteet alkaneet puristaa ja odotan paljon sitä että kuumuus ja väsymys hellittää että saan taas aikaiseksi aloittaa crossailun, on tuo liikunta jäänyt vähän niikus pois kuvioista väsymyksen takia... Joo, mutta kiloista kannan huolta sitten taas kun sen aika on. Mutta toki pyrin siihen ettei sitä pudotettavaa jäisi kammottavaa määrää kun kerran jo pudottanut lähes 30 kiloa. Niin ja ne kilot eivät olleet peräisin raskauksista, ihan syötyjä kiloja. :o) Ostin yhden äitiyspuolihameen ja sitten huusin yhdet äippähousut netistä, mutta ne varmaan vasta sitten myöhemmin puen ylleni. Katsotaan...

Mä olen lörpöttänyt raskautemme jo about kaikille. En osaa olla jakamatta iloja ja suruja ihmisten kanssa mutta jos tässä vielä " huonosti käy" niin saavatpa sitten samaiset ihmiset toimia tukijoukkoinakin! Mutta olo on positiivinen ja uskon että kaikki on ok, vaikkei ultrassakaan olla käyty. Se on sitten 3.7. Jorvissa.

Nyt pikaseen suihkuun kun hoitolapsi nukkuu ja omat leikkivät kivasti yhdessä. Ja illalla Ikeaan ostoksille. :o)

Hyviä vointeja kaikille!

JonnaKonna (jonka laskettu aika on 11.1. eli muuttunut omien sekoilujen vuoksi...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään ei työnteko innosta kun tekisi mieli vaan juoruta vauvajuttuja :)

Maha killittää, rinnat aristaa ja tunteet heittelee laidasta laitaan. Eilen raivosin heti aamusta perheelle tunnin, sitten itkin vessassa puoli tuntia jonkä jälkeen otin parin tunnin päikkärit ja loppuillan näytin hapanta naamaa...että mä olen tosi kivaa seuraa! Esikoisen kanssa ei ollut aikanaan mitään oireita, tosin siitä on jo yli 7 vuotta aikaa ja aikahan kultaa muistot...

np-ultraan pääsen vasta juhannuksen jälkeen, joten huijasin itselleni ajan työterveyslääkärille keskiviikoksi ja koitan päästä siellä vauvaa katsomaan. Sanoin että haluaisin ilmoittaa töissä raskaudestani ennen lomia, mutta en halua kertoa esimiehelleni ennen kuin tiedän että kaikki on ok. Olivat kovin ymmärtäväisiä :) Ja firmalla on melko kattavat terveyspalvelut joten uskon että onnistuu.

ReettaE 10+0

Vierailija
4/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rv9+2! :o)

Vierailija
5/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut taas vähän hiljaisempaa täältä suunnalta, lukemassa olen käynyt ahkerasti mutta kirjoittamaan asti en ole ehtinyt! Nyt sitten on hetki aikaa kun tyttö nukkuu ja ollaan ihan kotosalla.

Tuulialle pahoittelut keskenmenosta!!

Moni oli käynyt myös ultrassa ja saanut iloisia uutisia sieltä-hyvä juttu että kaverit pysyy mukana!

G: Ruokahimoista. Mulla ei enää mitään himoja, kaikki ruokaa maistuu ja nälkä on vähän koko ajan! Kahvi on ainut mikä ällöttää,sitä en ole juonut aikoihin.

ON: Olo on ollut hyvä jo muutaman viikon. Rinnat on vaan arat ja väsymystä on edelleen, muuten olo normaali. Turvotus mahassa on kyllä aikamoista. Mun äiti sanoi, että sullahan on jo maha kasvanut! Et kai se on vaan sitä turvotusta, en voi uskoa et raskaus vielä näkyisi....

Kauheasti ollaan oltu menossa koko ajan, että oireiden tunnustelu on jäänyt vähä vähemmälle. Tää kesä on aina vähä tällästä...

Tänään olisi iltapäivällä neuvola, yritän saada neuvolantätiä muuttamaan lasketun aikani aiemmaksi (ultran mukaan olisi 1.1 ja kuukautisten 6.1), voi olla etten kyllä tässä onnistu mut täytyy yrittää...

Kuuluukohan sydänäänet jo nyt? Mulla siis viikkoja ultran mukaan 10+6 ja kuukautisten 10+1. Olis ihana kuulla ne jo nyt...

Juhannuksen jälkeen on sitten lääkäri, joka muistaakseni myös ultraa.

Eipä sit kummempia.

Mukavaa kesäkuista viikkoa teille muille!

satsumanäiti ja pimpula 10+1 (10+6)

Vierailija
6/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään hillitön kesäihminen ja sain jo olkapäät palamaan ja kesimään, joten nyt on mukavampi olla, kun aurinko on pilvessä. Olin vanhempien mökillä käymässä, kun mies lähti reissuun, mutten vieläkään uskaltanut sanoa vanhemmille raskaudesta. En ole sanonut muillekaan, ainoastaan yksi ystäväni tietää. Syy, miksen puhu raskaudesta vanhemmilleni, on pelko heidän suhtautumisestaan. Mieheni ei ole heidän suosiossaan ja suhteemme on ollut aika myrskyisä, joten arvosteluilta en tule säästymään, kun tämän " ilouutisen" heille kerron. Siirsin siis kertomista tuonnemmaksi...

Viikon päästä on np-ultra tulevassa synnytyssairaalassa ja pari päivää siitä eka lääkärikäynti omassa tk:ssa. Täytyy huomenna viedä virtsanäyte labraan ja käydä ne pakolliset verikokeet otattamassa. Vatsan turvotus on helpottanut, kun olen yrittänyt syödä kevyesti. Näköjään laktoosi-intorelanssi on pahempi nyt raskausaikana, vatsa ei siedä edes Hyla-tuotteita :( Ostin kesähousut vähän isompaa kokoa, joten niiden kanssa varmaan pärjään jonkun aikaa. Netistä olen jo tilannut muutaman äitiysvaatteen. Vanhat äitiysvaatteet ovat vielä kaverilla lainassa, vaikka hän on pyöräyttänyt muksunsa monta kuukautta sitten. Jossain vaiheessa täytyy niitäkin pyytää takaisin ;)

plumeria rv 10+5

Vierailija
7/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on nimittäin ollut varsin tuskallista nämä viime päivät. Meillä on sisälämpötila lähemmäs 30 ja olo on sen ansiosta ihan hirveän vetämätön. Oltiin esikon kanssa viikonloppu pääasiassa kahestaan, kun mies painoi hommia raksalla. En jaksanut poitsunkaan kanssa mitään ja otettiin kauheat matsit, kun ei tuo suostunut päikkäreille kauniisti. Inhottava olo itsellä sen jälkeen, kun tuli taas suututtua, vaikka kuumuus se kai hänelläkin vaan vaikuttaa...

Keskiviikkoa odotan hirveän innokkaasti. Eka neuvola siis. Voi kun sieltä saisi vähän mielenrauhaa. Jotenkin on vaan niin levoton olo. Vaikka kyllä näitä oireita on aika paljon jo tullut. Iho on ihan kauheassa kunnossa. Täytyy mennä kosmetologille, kun näppyä pukkaa jatkuvasti. Jos vaikka saisi sellaisen perus-puhtauden edes. Hirveä nälkä vaan koko ajan, voisin syödä kellon ympäri, ja sen kyllä huomaa. Silti syömisen jälkeen ei ole mikään loisto olo, enemmänkin päin vastoin.

Kaipa tämä viikko tästä käynnistyy hiljakseen. Työt ei oikein nappaa, 8 työpäivää ja sitten lomalle!!

Popin_äiti + " ?" rv 7+1

Vierailija
8/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa kerkeen kirjoittamaan. Tänään oli eka neuvola viikkoja 10+3. täyteltiin nippu papereita ja kuunneltiin sit lopuksi sydänäänet. Terkka kyl varoitti ettei välttämättä kuulu mutta niin ne vaan sieltä löyty. On se jotenkin uskomattoman kuulosta joka kerta. Nyt sitten tämäkin raskaus konkretisoitui. Nyt sitten vaan varaan aikaa niskapoimu ultraan parin viikonpäähän.

Nyt ei kerkee enempää kuopus heräs päikkäreiltä.

puuhis ja masumasa 10+3

Vierailija
9/56 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen pinoon ehdin jo ilmoittautua, mutta nyt olen jättämässä hyvästejä teille. Tänään kävin ultrassa ja alkio vastasi juuri 6+2 kuten itse ovistuntemuksista päättelin (tämä pikkuinen on siis äitienpäivälahja ;-). Laskettuaika siirtyi helmikuulle, 3.2., joten siitä syystä toivottelen teille kaikille oikein onnellista odotusaikaa ja siirryn tuonne helmikuisiin :-).

Jazuliini & Intiaanipäällikkö Sykkivä Sydän rv 6+2 ;-)

Vierailija
10/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa ehdin mukaan kirjoittelemaan. Jotenkin elämä on vaan niin kiireistä, että tuntuu että joka hetki on jossain menossa. Pinoja oon kyllä selaillut läpi aina aikaa ollessa ja on ollut mukava nähdä että aktiivisiakin kirjoittelijoita on. ;)

Plumeria heitti ilmoille mielenkiintoisen jutun laktoosi-intoleranssista... voiko se siis pahentua raskausaikana?! En ainakaan meinaan muista että esikoisesta olis ollut näin paljon vatsan turvotusta, mitä nyt riittää yllin kyllin. Täytyypä laittaa " analyysiin" oma hyla-tuotteiden käyttö.

(.): Pahin väsymys on kai ohi ja etovuuttakin löytyy enää välillä (onneksi!). Mielialat vaihtelee ja välillä pinna on todella lyhyt. Ruoista: punajuurisalaatti on taas tullut himoihin, kuten esikoisenkin aikaan. Kahvi ei maistunut muutamaan viikkoon, mutta nyt yritän juoda kupillisen vaikka väkisin kun oon huomannut kuinka se auttaa omaan jaksamiseen. Ultrakuulumisista sen verran, että alkuraskauden ultrassa kävin rv8+0 ja masussa oli kaikki hyvin ja sydän sykki. Np-ultra 29.6. Neuvolan ensimmäinen piiiitkä käyntikin on jo hoidettu - jes! :)

Eipä tässä kummempia. Joku kirjoitti jo säästä, niin yhdyn siihen että ihanaa kun tosiaan on välillä vähän viileämpää - vaikuttaa tosiaan oloonkin.

Ihanaa tiistaita koko plussaköörille ja pidetään tarrasukat visusti matkassa!

-pompelo rv10+0

Vierailija
11/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset kirjoittelen vain pikaisesti.

Kaikki oli hyvin kun eilen kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Hemoglobiini oli hieman alhainen (113) et ruokavaliolla pitäisi sitä kohennella. Rautaa ei vielä määrännyt. Kuulemma alkuraskaudessa sitä ei suositella.. Eikös jollekin toiselle palstalaiselle oltu määrätty rautaa?? Erikoista, että neuvoloiden ohjeissa on tälläsiä eroja!

Sydänäänetkin kuunneltiin, ja siellähän se jumputti! Syke oli päälle 160. Oli kyllä helpotus kuulla se ihana jumputus... Nyt voi pikku hiljaa alkaa puhumaan tästä raskaudesta muillekin kuin lähisukulaisille! Lähdin neuvolasta kotiin NIIN hyvillä mielin... Joskus kun sieltä on tullut lähdettyä kotiin itkun kanssa. :)

Anteeksi tämä omanapainen teksti. Pakko oli vaan hehkuttaa tästä....

Virkistävää sadepäivää!

satsumanäiti 10+2 (11+0)

ps. Neuvolantäti sanoi että jos utrassa juhannuksen jälkeen on vielä heittoa se kuusi päivää lasketussa ajassa niin voidaan muuttaa se sit aikaisemmaksi!! Sekin oli positiivinen uutinen!

Vierailija
12/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpas minäkin taas pitkästä aikaa...

Puuhapetet77, Jazuliini, Pompelo78 ja Satsumanäiti: Onnea kovasti mukavista ultra- ja neuvolakuulumisista! On se aina niin mukava joko nähdä tai kuulla pienen sydämen sykkivän :) Mulla pitäisi odottaa vielä viikko ultraan, arvatkaa vaan palaako hermo siihen mennessä, aargh...

ON: Pahoinvointi alkaa nostaa päätään... Pe ja la välisen yön nukuin huonosti ja lauantaina meni koko päivä pahoinvoinnin kourissa. Iltapäivisin ja iltaisin on yleensä " heikompi happi" kuin aamuisin. No jospa siellä jotain sitten olisi, kerta oireitakin pukkaa. Rinnat ovat arat edelleen, toivottavasti jossain vaiheessa arkuus vähenee. Ja maha on niin turvoksissa, että vois kuvitella olevansa lähes puolessa välissä raskautta! Aivan järjetöntä...

Mutta täytyypä taas juosta!

Tirrukka 6+5

Vierailija
13/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrista ja sydänäänistä onnea kaikille mammoille!!!!=) Itsellä neuvola vasta heinäkuussa ja viimeksi ei ekalla kerralla kuunnellut sydänääniä, tuskin nytkään. Sama täti kun mulla nytkin.

Rautaa ei mielellään ekalla kolmanneksella määrätä veritulppariskin takia. Mulla on takuulla taas hemppa jotain sata!!!!

Hassua miten kenlläkin nää pahoinvoinnit menee. mulla on pahin aamuisin ja jatkuu iltapäivään, sitten taas tulee myöhäisillaksi. Viime yönä oli karsee olo, mut silloin ei onneksi tarvi mitään muuta kuin nukkua. Lasten hoito ja muut päivittäisrutiinit kyl tökkii, jos on ihan hirve olo.

Mä olen keksinyt aamiastuotteen, joka parantaa oloa: perunarieska+margis+juusto. Sitä pari palaa piimän kans ja helpottaa!!! Ruisleipää syön normaalisti,mut nyt sen hajukin ällöttää8-o

Sammermanni ja salamatkustaja rv 8+1

Vierailija
14/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa jo huominen... Ihanaa kuulla muitten ultra- ja neuvolakuulumisia. Voi kumpa olisi itselläkin huomenna jotain yhtä kivaa kerrottavaa tuliaisina. Onneksi on heti aamulla neuvola-aika, niin ei tarvitse kärvistellä koko päivää.

Tirrukka: mulla on ihan samalla lailla iltapäivä- ja ilta-aikaan ollut noita pahempia oloja.

Mulle on tullut yksi ällötyshaju! Ja arvatkaa kuinka kivaa on, kun se haju on meidän kodin tuoksu... Nimittäin muutettiin viime kuun lopulla vuokralle, ja kun kaikissa kämpissä on oma ominaistuoksunsa, niin mua on alkanut ällöttää se meidän kodin tuoksu. Jee. Vaatteet ja kaikki haisee sille samalle, joten mitäs teet. Onneksi muutetaan alkusyksyllä tai loppukesällä (toivottavasti) uuteen taloomme. Se haisee puulle, ja se ei onneksi ällötä. Sitä siis odotellessa.

Kuka meni mainitsemaan punajuurisalaatin. On nimittäin ihan kauhea nälkä, ja hetki vielä pitää odotella lounasta! Alkoi nimittäin ihan hirveästi tehdä mieli punajuurisalaattia. Mulla on säännöllisesti noita " rautaruokien" mielitekoja, joten siitä aina tietää jos hemppa on alhaisempi (mulla normaalisti päälle 140) Täytyypä hakea kotiin purkki punajuurta ja vaikka pinaattilettuja... Luulisi niillä nousevan.

Popin_äiti + " ?" rv 7+2

Vierailija
15/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka aikaisin sydänääniä voi dopplerilla kuulla? Viime raskaudessa kuultiin heti ekalla neuvolakerralla, mutta se oli vasta viikolla 9+. Eli voiko huomenna jo mahdollisesti kuulla jotain? Kun rv:t on 7+3?

Vierailija
16/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti riippuu dopplerista miten aikaisin voi kuulua. tutun neuvolantäti oli sanonut että 8+ pitäisi kuulua aina mutta itse kun kävin eilen neuvolassa viikoilla 8+1 niin täti sanoi että heidän koneellaan ei kuulu kuin vasta rv10 tienoilla. kokeiltiin kuunnella kuitenkin mutta ei kuulunut, ei.. eli uudemmilla dopplereilla kuuluu kai aiemmin kuin vanhemmilla romuilla.

muuten omassa neuvolassa ei mitään ihmeitä, pissa puhdas, hemppa 124 ja RR ihan jees. seuraavaksi pitäisi varata aika np-ultraan ja justiin hoksasin että puhelinaika onkin alkanut joten eikun rimputtelemaan siis :)

annele rv8+2

Vierailija
17/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla että monilla on ollut ilo jo käydä ultrassa katselemassa pienokaista :)

En tajua tätä väsymystä, nukuin yöllä yli 10h (yleensä noin 5h), olen nukkunut jo yhdet 2h päikkärit ja olo on sellainen että voisin mennä vaikka heti nukkumaan uudestaan, eikä kello ole kun vasta puoli kaksi :(

Huono olo on ehkä ihan pikkasen hellittänyt, en ole oksentanut ainakaan vuorokauteen, yökkinyt olen kylläkin mutta mitään ei ole onneksi tullut ylös. Olen laihtunut neuvolakäynnin jälkeen jo 7kg (eli siis kahdessa viikossa), ei siis ole varmaankaan mikään ihme että heikottaa ja väsyttää ja on huono olo. Mieluusti söisin enemmän mutta kun mikään ei mene alas ja nesteetkin tökkivät pahasti.

Normisti syön hiilaritietoisesti, nyt olen heittänyt karppauksen aika täysin olkani yli, syön tasan sitä mikä menee alas, oli se sitten tehty vaikka 100% sokerista tai vehnäjauhoista. Jos paino vielä paljon tästä tippuu niin pitänee ottaa yhteyttä neuvolaan. Toki minulla on mistä lähteäkin mutta tämä on ollut vaan niin rajua että en tiedä onko hirveän hyväksi.

Iita07 9+4

Vierailija
18/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ja tosiaan jännä juttu että on alkanut tekemään kaikkea rautapitoista mieli. Sitten maksalaatikko maistuis nyt enemmän kuin hyvin ja paino nousee... Sitä se teettää kun etoo, mutta ei okseta niin syö vapaasti ja hyvällä omalla tunnolla kaikkea mikä maistuu. Toivottavasti alkais kohta poistumaan nämä heikotukset ja pääsisi taas päättämään syövänsä järkeviä ruokia - ei rasvaisia ja karkkia. ;) Raskausaikana en kuitenkaan ajatellut ottaa mitään stressiä siitä. Syödään mikä maistuu!

-pompelo rv 10+0

Vierailija
19/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on " kiire" painanut päälle, enkä ole ehtinyt reiluun viikkoon kirjoitella kuulumisia. Pikaisesti olen vaan pinot lukenut läpi. Olin työkavereiden kanssa kolme päivää Latviassa rentoutumassa ja sen lisäksi on mökkeilty ja rakennettu omakotitaloa. Ollaan rakennettu kohta kaksi vuotta, joten kauheaa kiirettä ei ole pidetty. Toivottavasti päästään elokuussa muuttamaan.

Tänään kävin neuvolassa ja puolitoista tuntia juttelin terkkarin kanssa. Juteltiin kyllä kaikesta muustakin kuin raskaudesta, kun ollaan tuttuja entuudestaan. Mulla viikkoja siis 10+3 ja hyvin kuului sydänäänet. Ekassa raskaudessa kuului viikolla 8+?. NP -ultra on 26.06.

Jännittää lähteä viettämään juhannusta anopin ja appiukon mökille, kun he eivät tiedä vielä raskaudesta. Siellä on kuitenkin ruuan kanssa viiniä ja yleensä mä en ole siitä kieltäytynyt. Täytyy yrittää keksiä jotain, kun ei mieheni kanssa haluttaisi vielä paljastaa. Suunnitelmissa on kertoa miehen vanhemmille raskaudesta heinäkuun puolessa välissä, kun silloin on anopin syntymäpäivä. Tehdään sellainen kortti, johon tulee kuvaksi ultrakuva sikiöstä. Mutta katsotaan nyt, onnistutaanko salailussa, kun anoppi sattuu olemaan koulutukseltaan kätilö ja huomaa heti kaikki " muutokset" .

Minullakin on edelleen etovaa oloa ja väsymystä. Välillä myös pyörryttää, kun verenpaine on aika alhainen ja tämä meidän nykyinen asunto on kuin sauna. Jollakin on mielitekona punajuurisalaatti. Mulla ajatuskin punajuuri- tai kurkkusalaatista saa aikaan vatsanväänteitä, sen sijaan lihaa tekee koko ajan mieli. Onneksi on grillikausi, niiin saan tyydytettyä " lihanhimoa" :)

terkuin, aamuhalla & pikkukakkonen 10+3

Vierailija
20/56 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vauvan kans kaupoissa.Ostin luumuja, mansikoita, kanakeittoainekset...

Mulla onneksi suklaa tökkii pahan kerran, kuten edellisessäkin raskaudessa. Muutenkin kaikki makea on hieman out. Joskus napostelen illalla muutaman salmiakin. Se onkin ok, koska mulla on matalahko verenpaine. Tollasta raikasta tekee mieli koko ajan. Viime raskaudessa vedin yhdessä vaiheessa sitruunoita viipaleina naamaan=D Varmaan elimistö kaipas c-vitamiinia ja kenties jostain syystä jotain hapanta. En lakkaa ihmettelemästä miten hienosti on ihminen tehty!

Reetan kubaus mielialan vaihteiluisesta päivästä oli hauskaa luettavaa=D Itsellä oli tollasta koko edellinen raskaus, nyt on onneks toistaiseksi ollut vähän tasaisempaa. Mies- raukka oli aivan pulassa!!! Ihanaa että kaikki raskaudet on yksilöllisiä.