Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TAMMITENAVAT vkon 24 alku***

11.06.2007 |

Olipa kauas tippunu viime viikonloppu pinkka... Taitaa hellekelit verottaa kirjoittaja kantaa. Jatkan kohta...

Pore

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli paikallaan! Sydän viputti ja kädet heilu, pituutta oli 3,79cm. Olipa ihana nähdä, että jotain suloista voi minussakin kasvaa :) Laskettu aika aikaistui hieman eli 6.1. tuli nyt korttiin (10.1 eka neuvolan mukaan). Joku neste(?)pussi sikiön alapuolella oli sellainen mistä ei hoitaja tiennyt mikä se on, mutta on kysyttävä ensi viikolla lääkäriltä tarkemmin. Toivottavasti se ei ole mitään pahaa.

Tervetuloa ja +-onnittelut uusille! Meitä on jo aika mahtava joukko kansoittamassa Suomen sairaaloita tammikuussa :) Xenalle onnittelut tupakasta pääsemisen johdosta. Minä myös lopetin plussan jälkeen ja onnistuin vaikka tiukkaa teki. Tekee välillä vieläkin. Toukomaa; samoin täällä välillä iskee epätoivo miten ensimmäisen kanssa selviää, minäkään en nuorimmasta päästä ole... Samat mietteet oli yksin tai yhdessä. Voimia vaan!

Mielialat heittelee aika vahvasti täälläkin. Tai voiko sitä sanoa heittelyksi jos vähän väliä vaan v*tuttaa? Sehän on aika tasainen mielentila silloin... Ei vaines on mulla hyviäkin hetkiä...

Olo on omenainen kaikin puolin; kohtuu hyvä eikä öllötä edelleenkään. Väsymys on kylläkin aika puuduttavaa. Nyt toiseen lääkäriin... Olkapää huutaa kortisonia. Onko kellään muuten tietoa kortisoonista raskauden aikana? Meidän työterveyslääkärin mukaan ei haittaa, mutta onko muut kuulleet eriäviä mielipiteitä?

Pore71+Papunen 10+4

Vierailija
42/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet pinoutujat!

Sekoilinkohan aiemmin kirjoituksissani raudasta? Olen huomannut parinkin ihmettelevän, että rautaa olisi määrätty. Saattaa siis olla, että kirjoitin huolimattomasti. Mulle oli siis ennen raskautumista määrätty rautaa ja ekalla neuvolakäynnillä ilokseni sain kuulla, että voin lopettaa sen syönnin.

Olin tänään ultrassa ja äsken varasin NP-ultran heinäkuun alkupuolelle. Jouduin vaihtamaan aikaa, kun unohdin ottaa miehen työaikataulun huomioon :). Hän tulee siis mukaan, jos vain suinkin pystyy.

Aiemman ultran mukaan nyt viikkoja olis 9+2, mutta tämänpäiväisen jälkeen olisi 9+4. NP-ultrassa nähdään, siirtyykö päivä mihinkään, luultavasti ei.

Olo on ok. Mitä nyt tulee huono olo, jos syön makeaa pelkästään. Olo pysyy hyvänä, jos eka syön norm. ruokaa tai edes yhden leivän. Sama huono olo tuli esikkoakin odotellessa, mutta vasta huomattavasti myöhemmin. Sokeriarvot ovat olleet silti ok, mutta tuleepa syötyä makeaa varovaisemmin!

On muuten ihanaaaaa, kun ei ole enää niin kuuma!

Mukavaa viikonloppua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolassa lisärautaa (tabletteina tai nesteenä) suositellaan vasta, kun hb on alle sata.

Onko kukaan käynyt aiemmin 3D- tai 4D-ultrassa? Milloin sellaisessa kannattaisi käydä? Siellä näkee niin söpöjä kuvia, että haluaisin käydä, kun on vielä mahdollisuus. :)

Vierailija
44/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihmismieli jännä juttu! Kun ei neuvolatäti voinut eilen vielä kuunnella sydänääniä, niin minullahan tuli tänä aamuna ihan inhottavat alavatsankivut. Soitin sitten neuvolaan, ja siellä olivat sitä mieltä, että kannattaa mennä tarkastamaan, ettei vaan ole kohdun ulkopuolinen raskaus kyseessä. No minäpä sitten reippaasti TYKSiin ja naistentauteihin. Siellä lääkäri ultrasi ja kaikki oli ihan hienosti. Pikkuinen siellä kellui menemään kohdun sisällä ja sydän väpätti ihan kauheaa vauhtia (siinä vaiheessa myös äidillä...) Koko vastasi omia laskelmiani, eli vkot 7+4! (Hehee neuvolatäti, siitäs sait, kun yritit myöhäistää LA:ta!) Kivuille ei löytynyt järjellistä selitystä, mitään katastrofia ei näkynyt vatsan seudulla, joten tod näk vaan kohtu kasvaa. Kyllä nyt on helpottunut olo! (kai ne kivutkin alkaa hiljalleen hellittää)

Popin_äiti + pallero rv 7+4!

Vierailija
45/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans huolestuin aamulla todenteolla kun alavatsaa viilsi ilkeästi ja kun oikein tarkkailin itseäni niin olin huomaavinani että oireet (väsymys, etominen yms.) olivat myös jotenkin kadonneet... Ja tietysti mieltä vaivas myös se tosiasia että toissapäivänä terkkari ei saanu sydänääniä kuulumaan... Soitin sit kans neuvolaan ja pyys käymään siellä. Tarkoitus oli että jos sydänääniä ei nytkään saada kuulumaan niin laittaa mut lääkärille. Mutta nyt ne ihanaakin ihanammat sydänäänet sitten kuului!! Ja vieläpä ihan selkeästi ja pitkän aikaa, syke vaihteli 177-180 hujakoilla...Olin niin iloinen!!

Ja olen vieläkin!! =)

Nyt vasta tämä raskaus konkretisoitui ja osaan iloita täysillä.

Kipu alavatsassa on lieventyny. Terkka sanoi että johtuu varmasti kohdun kasvamisesta tms. ja jos huomenna vielä juilii niin kirjottaa sairaslomaa. Enpä usko että tarviin saikkua, nyt on ihan loistava olo. Ne oireetkin tuntuu taas tuttuina mutta nyt kestän niitä ihan erilailla...sydämenpumputus soi vieläkin korvissa...=))

-miina-liina ja masu 10+3

ps. Anteeksi näin omanapaiset viestit. Luen kyllä aina muidenkin jutut mutta en oo vielä päässy kunnolla vauhtiin, jos ymmärrätte..? Kiitos kaikille jotka lohdutteli tiistaisen neuvolakäyntini jälkeen kun olin murheen murtama...onneksi se oli turhaa!

Vierailija
46/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin ilmottaudutaan tammitenaviin, eli tänään oli eka neuvola, raskausviikkoja 8+4.katottiin ikivanhal ultral onko " kaikki" kotona ja siellähän se toukka näkyi kelluvan=)))

olo on ollut mitä huonoin koko alkuajan, pahoinvointia, palelua, janotusta, alavatsakipuja ja ääretöntä väsymystä. aivan täysin erilaisia oireita kuin aiemmissa raskauksissa, mutta jospa se siitä pikkuhiljaa rauhottus....hope so!

mukavata loppuviikkoa kaikille odottajlle!

Vierailija
47/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea tämänviikkoinen pino. Ja tuli sellainen vaikutelma, että täällä oli aivan niinkuin pyhän aatto, niin juhlallinen tunnelma. Kaikki odottavat että kaikki on hyvin ja kun asia selviää parhain päin niin onnen määrällä ei ole rajoja. Oli ihana lukea teidän pino.

Itselläni on kuudes lapsi tulossa, vauvalaskurin mukaan la 22.1.08.

Eli nyt viikkoja olis jotain päälle 8. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja yrittää saada ajan vielä heinäkuulle kun mies on lomalla. Täällä terkka aina ultraa ekalla kerralla ja katsoo mitä näkyy. Sit seuraava neuvola on lääkäril ja siellä katsotaan sitten tarkemmin.

Monenlaista tuli tuossa lukiessa mieleen teidän jutuistanne. Mutta pitää varmaan lähtä lapsia auttaan kun niillä on kova järjestys urakka että saan huomenna siivottua. Toivottavasti huono olo antaa myöten. Tänään ollut tosi hyvä olo. Tuon pahoinvoinnin takia pitikin möngertää tänne koneelle ja etsiä kohtalotovereita ja täältähän niitä löytyi!

Hyvinvoivaa viikonlopun alkua tammimassuille!

Iuiu ja masukki

Vierailija
48/56 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan. Kiva kun täältä löytyy muitakin suurperheellisiä. Minkäs ikäisiä teijän isommat lapset ovat. Meillä p10/97, t9/99, p8/00, t4/02, t1/05 ja p 8/06. Meille siis tulossa seiska la on tammikuun alussa 5.1. Mä oon kärsinyt tosi vähän pahoinvoinnista oisko sit tulossa taas poika. Tytöistä oli kunnon pahoinvointia ja oksentelua. Maanantain oli eka neuvola ja siellä kuului sydänäänet jotenkin se on liikuttava juttu joka kerta. np-ultra olis parin viikon päästä. ens viikolla olis lääkäri neuvola.

puuhis ja pikkarainen 10+5

Vierailija
49/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille tammikuun odottajille! Mulla la 1.1.2008, saa nähdä muuttuuko ensi viikon ultrassa, viikkoja sitte 12. Neljäs lapsi tulossa, ite oon 35v.

On mullaki ollu aivan järkyttävää väsymystä, sitä näyttää olevan liikkeellä. Onneksi alkaa kohta loma, saa kunnolla lepäillä. On se uskomatonta, että mitkään yöunet ei riitä, ja päiväunia vois ottaa vaikka useammat ja sittekin odottaa iltaa, että pääsee yöunille!?

Kovasti odotan sitä ensi viikon ultraa, näkee ja kuulee mitä siellä mahassa on. Jotain siellä on, muutamat housut mahtuu enää jalkaan. Meidän neuvolassa ei yritettykään kuunnella sydänääniä eka käynnillä (rv jotain 7-8). Toisaalta sen ymmärrän, turhaa hermoilee jos ei vielä saadakaan mitään kuulumaan. Mutta toisaalta, jos ois saatukin kuuluun sydänäänet, ei ois tarvinnu asiaa miettiä ultraan asti.

Hyviä odotusilmoja vaan kaikille!

Vierailija
50/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille Tammitenaville!

Täs on mennyt viikkoja netti pimennossa, mutta nyt asia on korjaantunu. Oli ihan lukea teidän ultrassa käyntejä ja sydänäänien löytymisiä.

Ite kävin viikko sitten neuvolassa, mut silloin ei tehty muuta kun täytelty lappuja. Neuvolan täti sano et heidän dopplerilla ei kuulu sydän äänet ku viikolla 10. Lääkäriin mennään maanantaina poikkeuksellisesti ennen np-ultraa koska ollaan heinäkuu pois kaupungista saaristos lomailees. Lääkärille näytetään kuulemma vain meidän yksityisellä käytyä varhaisultra kuvaa.

Kummallisii alavatsa kipui täällä aina välillä podetaan välillä tosi rajustikin. Kipujen takii menin päivystykseenkin viime viikonloppuna, mut ei lääkäri tehny muutaku kattonu että kohtu on kiinni näppituntumalla. Ei ultrannu =(

Nyt sit sain eilen illall paniikin mansikan syömisestä ku iltapäivä lehdes oli juttua et ruotsalaisissa mansikois käytetään torjuntaaineena sellasta mikä saattaa aiheuttaa sikiö vaurioita. Jutus ei kerottu iltapäivälehtien tyyliin kuinka todennäköstä se lopulta kuitenkaan on?Parempi puoliskoni joka asian netistä löysi ja googlas sitä lisää löysi tiedon et ainetta käytetään myös suomalaisssa mansikoissa, omenoissa ja päärynöissä. Minäkun oon aina ollut kova syömään tuoretta mansikkaa ja jo tänä keväänäkin syöny monta litraa ruotsalaista mansikkaa... Pitäis jaksaa maanantaihin asti odottaa niin voi kysellä sit lääkäriltä. Lukikos kukaan muu tätä juttua?

Törö ja toukka 9 + 6

Vierailija
51/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka raskaudessa syöny kilotolkulla mansikoita ja kaikkea tuoretta eikä ole mitään sikiövaurioita ollu, että hermo lepoon=) Varmaan sitä kaikesta voi nykysin huonolla tuurilla tulla vaik mitä. Mutta ei passaa ku uskoa hyvään. Esim.ulkomaisia pakastemarjoja söin viime raskaudessa pussikaupalla ja netissä joillain palstoilla ihmiset hermoili ku niistä voi tulla kaliki-virus tai vaika mitä.

Tänään mökille.

Olen ollu puolet aamusta kuin peffaan ammuttu karhuu!!!!Ensin kaikki lapset vuorotellen kitisi ja ukko mölisi ja kun mulla meni hermot ni nyt ei o kellään kivaa. Tyypillistä aina, kun ollaan jonnekin lähdössä.

Vierailija
52/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veriryhmän mukaisesta ruokavaliosta. Tässäpä tämä:

" Syö oikein oman tyyppisi mukaan" Peter J. D' adamo - Catherine Whitney

Vierailija
53/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele (ainakaan raskausaikana), että ko. ruokavaliota noudattaisi orjallisesti.

Itselläni siis on A-ryhmän veri ja kun jätin vehnän ja useimmat maitotuotteet pois, niin olo parani huomattavasti. Sokerikin olisi pitänyt jättää, mutta siinä en onnistunut suklaa addiktini vuoksi (nyt raskausaikana ei kyllä oo tehny enää mieli suklaata!). Nyt en siis enää juurikaan noudata tuota.

Mä oon muuten kans popsinu " kilokaupalla" mansioita, eilen viimeksi ruotsalaisia. Lehtijuttua aiheesta en (onneksi) ole lukenut.

Vierailija
54/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei, eksyinköhän oikeaan paikkaan..? Laskettu aikani on 25.1.2008 ja aika uusia uutisia tämä vauveli on. Ensimmäinen tulossa ja karvat pystyssä saa lukea välillä täällä lehden keskustelupalstalla näitä juttuja. Jospa tämä nyt tästä kuitenkin..

Hermostuttaa välillä kun tuntuu, että jos ei uhkaa keskenmeno niin sitten on vastassa ilkeä neuvolantäti, kiinnijääminen ultrassa tai synnytys suoraan helvetistä.. Ehkä ei pitäis ottaa noita juttuja niin tosissaan mut joo.

Väsymys alkaa hellittää, rv 8 menossa. Pääsenkin ekaan neuvolaan parin viikon päästä ja sit hetikohta 3D-ultraan kun joudun sit lähtemään hetkeksi taas ulkomaille töiden vuoksi niin menis muuten ohi semmoiset.

-Finna

Vierailija
55/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Kirjoittelinkin pari viestiä jonkin muun otsikon alle ja tänne kutsuttiin :) kiitos vain kutsusta. Eli ekaa odotetaan ja vissiin sitten tällä hetkellä on rv 8+1, jos vauvalaskuriin on uskomista. Plussattuani varasin parin päivän päästä ajan neuvolaan, ja tuo aika on vasta 4.7., onko ihan normaalia että noin pitkälle pitää odottaa? Vaikuttaisiko sitten juhannuksen vietot...

Jännittää kovasti, vaikka toivottu tapaus onkin mutta silti sellainen " tahallinen sattuma" . Sitä vaan ei tahdo uskoa todeksi näin alkuunsa... Toki alavatsan tuntemukset, arat rinnat ja ällö olo vähän väliä kielivät että jotain taitaa olla " tekeillä" :) Vanhemmille en ole kertonut vielä, isosiskolle kyllä. Tosin nyt alkaa olla jo suuria vaikeuksia pitää tieto salassa, luulempa että tänäiltana saa äiti iloisia uutisia...

Onko täällä tammikuisissa paljonkin ekaa odottavia?

-Tolleroinen-

Vierailija
56/56 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen vähän laistanut tätä netissä notkumista kun työssä " saa" olla ihan tarpeeksi koneella. Vapaa-ajat on sitten kiva halitella ja pusutella esikoisen kanssa :)

Oireita on tullut nyt vihdosta viimein mullekkin. Kuten ääretön määrä finnejä naamaan ja yläselkään. Sit öklötystä...johon mulla auttaa kaikki sitrushedelmät! Juon sit esikoisen kanssa kilpaa tota puristettua sitruuna" mehua" päivittäin. Mies katsoo kauhuissaan vieressä :)

Vieläkään en ole ultraan päässyt. Alaselkää vihloo aika ikävästi joten keskenmeno kyllä pelottaa. Yksi sellainen minulla olikin ennen esikoista. No tiistaina on neuvola ja sain ruinattua neuvolasta ultran samalle päivälle. Ne kyllä varotteli, että niillä viikoilla ei välttämättä heidän laitteilla näy yhtään mitään! Mutta yrittävät silti. Ruskea vuoto minulta on nyt onneksi loppunut, joten toivoa on onnistuneesta raskaudesta! Aika korkeella on toiveet.

G: Onko täällä kellään muuten yhtään tyttö tai poika oloa?

Mun on pakko myöntää, että on vähän tyttö olo? En osaa perustella miksi...sillä oireetkin ovat tähänmennessä tismalleen samat kuin esikoisesta joka on poika. Ja jotenkin oon aatellut, et saadaan toinen poika kun miehen suvussa ei ole tyttöjä :) Mutta jotenkin vaan mulla on tyttö olo. Nään unia prinsessa mekoista ym.

Toi raudan syöminen on tullut mullekkin. Äsken kaupassa teki mieli pinaattilättyjä ja punajuurisalaattia....kas kummaa? Myös ruisleipä houkuttaa jatkuvasti. söin jo pahimpaan hätään 4kpl rautalääkkeitäkin....anemia meni jo niin pahaksi, että en meinannut pysyä päivällä hereillä ja päätä särki jatkuvasti! No ne 4 tabletiakin auttoi ja en sit ottanut enempää!

Olen kyllä niin kade niille jotka on ultrassa käyneet...toivottavasti olen itse yhtä onnellinen tiistain jälkeen. Että siellä jotain nähdään ja kaikki on hyvin!

T. Milla-79 + poitsu -06 + masuasukki " chiquita"

ps. Onko muiden masuasukeilla mitään kutsumanimiä? Meillä esikoinen oli " KASA" ja nyt kakkonen on " CHIQUITA"