** ELOkuisten alkuviikko, ma-ti **
Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10508497&p=2&tmode=1&smod…
Myös Maakuli kävi kertomassa kuulumisia.
Västis
Kommentit (42)
Maakuli: Mukava kuulla teidän kuulumisista, olen itsekin muutaman kerran miettinyt mitä teille mahtaa kuulua. Ihanaa että pikkuinen on kasvanut jo kovasti ja olette saaneet jo hänet syliinkin. Voimia ja jaksamista teille.
Teresa81:Minulla on myös armotonta väsymystä, en vaan tiedä johtuuko tämä allergiasta ja siihen käyttämistä lääkkeistä vai raskaudesta. Mutta jos muillakin väsymystä ilmenee, niin voihan se olla ihan raskaudestakin johtuvaa. Vaikka mielellään sitä käyttää vauvalle turvallisia allergiatabletteja, vaikka pistävätkin uneliaiksi.
Muuten olo on ihan normaali tähän raskauden vaiheeseen kuuluen, välillä selkäsärkyä, lepoa tarvitsee enemmän (päivälläkin), jalkoja saattaa jomottaa, närästää toisinaan yms. Mutta ei mitään ylitse pääsemätöntä, vaikka vieläkin välillä tuntuu vähäistä huimauksen tunnetta, niiden alhasten verenpaineiden takia.
vauva2006 rv32+2
Kyllä tämä hieman viileämpi ilma sopii välillä meikäläisellekkin... Eiköhän ne helteet meitä vielä helli tämän kesän aikana uudelleen.. =)
Lieneekö nuo ilmat vaikuttaneet paljon siihen väsymykseenkin.. Iltaisin veto ollut aivan pois..
Miten muut ovat ajatelleet tehdä kesäloma reissuja? Tai lähinnä niin, että kuinka lähellä laskettuaikaa uskallatte oleilla kauempana kotinurkista? Mietin tässä vaan, kun meillä tuo mökki tuolla Savossa.. Vaan ompahan niitä sairaaloita sielläkin, jos synnytys käynnistyisi ennen aikojaan.. Kaikki aikaisemmat kolme lasta pysyneet visusti masussa viimeiseen asti, niin kai sitten tämäkin..
Omaan napaan ei edelleenkään mitään mullistavaa.. Ensi viikon neuvolaa odotellen..
Viikonlopun pinon ehdin vasta nyt lukemaan ja onnea vaan Maakulille pienestä pojasta. Hurjalta kuulostaa leikkaukset ym. mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni poika pääsee pian omaan kotiin.
Miesten menemisistä oli ollut juttua ja kyllä meidänkin ukkokullalla on viime aikoina menojalkaa kolottanut aika useasti. Itseä ei tuo nyt haittaa kun " keikka" työt on ohi ja muuten on viikot ja illat kotona. Ja minkäs sille voi että on kaikki juhlat ja tutut haluaa samoilla viikoilla pitää pippaloitansa ja tapaamisia. Tosin odotan kyllä sitten että jos itsellä on menoa niin yhtä vapaasti pääsen menemään...siis teoriassa ;) Itse juoksen aika tiiviisti harrastuksissa iltaisin ja jos ei ukko niistä nurise niin en minäkään voi nurista hänen menemisistään. Tosin joskus harmittaa kyllä suunnattomasti jos mies tulee kotiin tuhannen päissänsä ja sitten seuraavan päivän makaa pimeässä makuuhuoneessa koko päivän ;) Mutta näin nyt käy onneksi jo harvemmin ja silloin kyllä jotenkin käytöksestä kuittaankin...Meillä on molemmilla miehen kanssa samantapainen lapsuus takanansa johon on kuulunut vanhempien runsasta alkoholin käyttöä ja mitä vähemmän meidän lapset joutuu alkoholin kanssa lotraavien ihmisten kanssa tekemisiin niin sen parempi. Ei kyllä tarkoita sitä etteikö kumpikin käytettäisi mutta lasten kanssa kun ollaan menossa niin ei oteta yhtä tai kahta siideriä enempää vaan sitten jossain ihan muualla.
Mutta muuta, eilinen helle alkoi jo koetella kärsivällisyyttä ja ihan kivalta tuntui kuulla että tälläviikolla helteet helpottaa. Pää on särkenyt iltaisin ja juomattomuudestahan tuo varmaan johtuu eli pitäisi vaan enemmän saada juomaa kurkusta menemään alas. Tyttöä muistuttelen koko ajan juomaan riittävästi mutta itsellä taitaa vaan jäädä.
Uimassa ei ole tullut vielä käytyä, enkä mitkään hurja vesipeto yleensä olekaan. Tytön kanssa voin kyllä rannalle mennä mutta itse pysyn yleensä siellä rannan puolella, paitsi jos on todella lämmintä vettä tai hirmuisen kuuma ilma.
Muuten on olo ollut ihan loistava ja liikkuminenkin vielä onnistuu kivasti. Maha on kyllä melkoinen ja melkoinen myllytys siellä käy varsinkin iltaisin. Koko maha vaan heiluu puolelta toiselle. Kun nyt vaan asukki pysyisi siellä pää alespäin niin muuten saa myllyttää niin paljon kuin haluaa.
Työpäiviä on vielä jäljellä 13 ja nyt taas tuntuu että siinä non 13 liikaa ;)
Jav@ 29+0 (huh!)
Pitipä vielä sanoman että perjantaina selvisi että mun äitiysrahahakemukset makaa edelleen palkanlaskijan pöydällä (vapun tienoilla ne jätin) , arggh. Mahdanko pakkausta saadakaan ennenkuin vauva on talossa ja vaatteet liian pieniä...Pikkuisen harmittaa kun tietää että ei ne päätökset Kelastakaan kuitenkaan ihan nopeasti tule.
Luulempa, että olemme samassa veneessä tuon kela asian kanssa.. Omassa työpaikassani toisinaan tuo informaation kulkeminen suorastaan tuskaisen hidasta, joten liekö palkanlaskija saa omaa osuuttaan hoidettua ennen kesälomaansa, ellen itse ole häneen vielä yhteydessä.. Hieman ärsyttävää.. =/
Kylla on kiva, etta tallaisia palstoja on,mista sita muuten saisi apuja ja kommentteja,vinkkeja nopeasti, ja taytyy sanoa etta nain ulkomailla asuvana,tallaiset palstat ovat oikein pelastus!
Helpottavaa oli kuulla tuosta maidon tihkumisesta muillakin ja juuri siita sen varista,etta voi olla oranssiin vivahtavaakin,helpotus!
Samat vaivat vainoaa minuakin,eli liikkuminen on kompeloa,ja taipuminen alaspain sitakin vaikeampaa,olen aika hyva jo nappailemaan varpailla tavaroita lattialta...Vielako muut pystytte sitomaan kengannauhat?
Tanaan vasyttaa ihan tosissaan,oli hiukan levoton yo takana,kun vauveli potkiskeli,eli mikaan asento ei kelvannut.Yleensa jompikumpi kylkiasento on ollut ok,mutta nyt ei mikaan,apua.
Viikonloppuna aloitin shoppailun sairaalakassia ym varten,taalla englannissa saa kai olla aika iso pakaasi sairaalaan mukaan,kun sielta ei oikein mitaan irtoa talon puolesta.
Kertopaaka fiksummat noista imetysrintsikoista,(on varmaan ollut puhetta,mutta nyt en muista),milloin kannattaa hankkia?
Ikimba ja 32+4
Ikimba: Minulle sanoivat viimeksi neuvolassa, että sellaset imetysliivit kannattaa käydä jo hankkimassa. Itse hölmistyneenä kysyin, minkähän kokoiset? Neuvolan terkka sanoi, että silleen suht sopivat, joihin jää vähän tilaa, kun rinnat maidon noustua tuppaa pullistumaan. En itsekään ole niitä vielä hankkinut, mutta kai ne lähiaikoina yhdet voisi ostamassa käydäkkin. Yhdet aion ostaa vaan sen takia, kun ei sitten varmaksi tiedä onko ne sitten sopivan kokoiset ja käytännölliset, niin ja saahan niitä tarvittaessa lisää hankittua.
Kengännauhojen solmimisesta en osaa kommentoida, kun käytän tälläsellä kelillä sandaaleja, jotka vaan nopeasti saa pujotettua jalkaan. Mutta ainakin kummarrusasennossa kenkien laittaminen tuskin tuntuisi kovin miellyttävälle. Istuiltaan varmasti onnistuu ja jos nostaa jalan penkille ja sitoo siinä nauhat.
Oletteko jostain löytäneet pinnasängyn aluslakanoita myytävänä ja mielellään irrallaan, kun pussilakanoita on jo riittämiin? Toisaalta, taitaa olla helpompi ommella ne itse, kun rueta etsiskelemään. Mutta jos joku tietää, niin otan mielelläni tietoja vastaan.
Huomenillalla olisi taasen perhevalmennusta ja kunnan järjestämänä myös viimeisen kerran, kaksi kertaa täällä sitä järjestetään ja kolmas kerta synnytyssairaalalla. Keskiviikkona aamupäivällä on neuvola.
vauva2006 rv32+2
eli äitiyspakkaus on noudettavissa postista, painaa tosin 8,4kg, joten mietin pystyyköhän sitä itse edes hakemaan, kun on niin hankalan kokoinen. Siis tilaukseen paketti oli laitettu Kelalta 1.6. ja nyt siis saapui lappu kotiin. Perjantainahan se on jo tullut paikalliseen postiin. Tuskin maltan odottaa vaatteiden hypistelyä ja pesua.
vauva2006 rv32+2
Menossa on rv 30 ja olo on aika loistava. Vähän meinaa oikea pakara jäykistyä iltaisin sohvalla ja aamulla on joskus tosi kankea olo ensimmäiset minuutit, sitten ei koko juttua ei muistakaan. Joku ihmeen piste tuossa sekärangan vieressä vaan jumii. Ja väsyttää, mutta se johtunee Hb:stä, oli pudonnut normaalista 160:sta alle 120:een. Mutta muuten menee hyvin, ei turvota ja painokin on pysynyt järjellisissä rajoissa (+10 kg).
Noista imetysrintsikoista, en suosittele investoimaan paljoakaan ennenkuin näät, mihin rintojen koko asettuu. Minulla kuppikoko ei esikoisen aikaan juurikaan muuttunut, raskausaikana ehkä puolisen kuppia ja imetysaikana ei siitä kasvanut (vaikka täysimetin 4 kk ja senkin jälkeen melkein vuoden ikään). Ja joillakin paisuu valtavasti maidon noustessa. Minä ostin kahdet Anitan liivit han oikeasta alusvaatekaupasta, ovat tukevat ja helppokäyttöiset. Ennalta ostamani halpikset (joku KappAhl) jäivät käyttämättä kokonaan, kun olivat niin löpsyä kangasta eivätkä istuneet ollenkaan mukavasti. Hintaero halpisten ja kunnon liivien välillä ei ole kuitenkaan kuin muutama kymppi, minusta se oli aika vähän monen kuukauden jokapäiväisestä käytöstä. Kotioloissa tavallisillakin liiveillä pärjää, erityisesti jos ovat edestä avattavat.
Äitiysloma alkaisi 19.7., sitä ennen on viikon kesäloma juhannuksen jälkeen. Ja niin paljon tekemistä (ja silti vaan täällä av:lla hengailen...). Jaksamista kaikille.
Niin, ei tullut sitten helteiden aikana turvotusta niin käsiin kuin jalkoihinkaan, ihme juttu, edellisissä raskauksissa on jalat ainakin turvonneet. Ehkä sitä on sitten tullut juotua runsaammin tällä kertaa. Olo on ok, viikkoja kasassa 32+4 ja huomenna olisi seuraava neuvolakäynti. Kelan sivuilta katselin omia tietojani, että äitiyspakkaus on tilattu viime perjantaina eli 8.6., toivottavasti sieltä tulee v.2007 paketti. En ole allerginen siniselle värille, mutta mikäli vatsa-asukas on tyttö, jää v.06 paketin siniset vaatteet kyllä meillä käyttämättä.
Olenkohan ainoa joka ei ole kestovaippoja koskaan ajatellutkaan käyttää...meillä siis ennestään 3 lasta ja kertiksillä ollaan menty ja niin mennään nytkin. Toinen asia mitä ei ole koskaan tullut hankittua on kantoliina, pitäisiköhän sitä nyt viimeisen kohdalla kokeilla. Meille tämä vauva on viimeinen, sterilisaation teen synnytyksen yhteydessä.
vauveli03: Meilläkään ei ole tarkoitus kestovaippoja ottaa käyttöön, vaan luotan perinteisesti kertakäyttöisiin. Ne ovat mielestäni jotenkin hygieenisempiä ja luulisin pyykkiä muutenkin olevan ihan riittämiin ilman kestovaippojenkin pesua. Näin siis meillä aiotaan tehdä.
vauva2006 rv32+2
Tiedä sitten onko tää oma kaupunki ainoa missä vaan edelleen " nautitaan" auringon paisteesta... Eli ei merkkiäkään viileämmästä ilmasta! Plääh....
Tosin jonkun verran painostava ilma tuntuu olevan, että ehkä huomenna ois ukkosta, sadetta tai jotain muuta kuin paistetta luvassa...
Joku kysyi et vieläkö saa kengän nauhat kiinni, ei harmainta hajuakaan, mä olen kans lipsutellu menemään varvas sandaaleilla jo pitkät pätkät! Mutta veikkaan et ongelmia ne nauhat aiheuttais kyllä, ja taitais jäädä sitomatta. =D
Sitten kestoistakin oli juttua.
Uskon siinä mielessä " viisaampia" , että kun on ensmäinen beibi kyseessä, että sitä aikaa tuppaa menemään muuhunkin ihan tarpeeks kuin pyykkivuoren kasvattamiseen ja kestojen kanssa puljaamiseen.
Joten kertikset meille kiitos.
(Ehkä sitten toisen beibin kanssa, voi ainakin testikäyttää ja koittaa kestoja, mut saa nähdä sitten.)
Mun piti kysellä, et ootteko hommanneet kaukalon vai lainaatteko kaverilta tutulta yms?
Meidän piti lainata kaverilta, mutta mutta..
Sattui silmään artikkeli mikä pisti miettimään onko se kaverilta lainattu kaukalo siltikään turvallinen vaikka on tiedossa, että kaukalo ei ole ollut kertaakaan kolarissa.
Artikkelissa puhuttiin ajan vaikutuksesta turvaominaisuuksiin, joka mahdollisesti heikentää sitä.
Sitä pohdiskelin tuossa viikonlopun yli ja tultiin sitten siipan kanssa siihen tulokseen, että taitaapi meidän tie viedä kuitenkin kaukalo kauppaan!
Ihan jo silläkin perusteella, et kuitenkin aika todennäköisesti tää beibi ei jää ensimmäiseks/ viimeiseks lapseks, mikäli se meistä riippuu, niin sitä kaukaloo tarvitaan myöhemmin sit kuitenkin myös.
Täällä jatketaan tänään vauvanvaate pyykinpesua ja aloitetaan ompelemaan vauvalle pussilakanoita/lakanoita/ja niitä " kääpiötyynyliinoja" ja viikkailla niitä kaappeihin. =)
Hauskaa viikkoa kaikille!!!
T Helga & Maris *POKS* Rv 32... *Iiks*
Oltiin siis pitkä viikonloppu vanhempieni luona maalla, meren rannassa ja tuli heitettyä omakin talviturkki pois. Kylmää vesi kyllä oli, mutta tosi virkistävää. Esikoinen touhusi serkkujensa kanssa ja itse sain löhötä auringossa ilman kiirettä mihinkään. No, paluu arkeen koitti väkisinkin, kun mies meni taas töihin ja me pikkuneidin kanssa ollaan siivottu omaa huushollia koko päivä. Pahimmilla helteillä ei todellakaan kiinnostanut imurointi...
Käytiin eilen kotimatkalla ostamassa tuplarattaat. Käytetyt, mutta tosi siistit Brion vaunut ja ole niihin tyytyväinen. Pääsempähän hyvin sitten syksyllä kulkemaan molempien neitokaisten kanssa. Muita hankintoja ei sitten taideta tehdäkään, esikoisen jäljiltä kun kaikkea löytyy. Kestot ei kiinnosta pätkääkään, joten kertavaipoilla mennään. Kantoliinaa olen harkinnut, tai ehkäpä kantopussi olisi kätevämpi?? Jos joku niistä tietää ja osaa neuvoa, niin vinkkejä saisi antaa.
Imetysliivejä en tällä kertaa aio ostaa etukäteen. Esikoisen kanssa olin optimisti ja ostin parit liivit, joissa olisi sitten ollut tilaa suurentuneille rinnoille (silloin olin vielä niin naivi, että luulin oikeasti että kaikilla naisilla maito nousee, ennemmin tai myöhemmin ja silloin rinnatkin " turpoavat" ). Eipä se maito sitten koskaan noussut... alkuun kyllä imetin niin paljon kuin lapsi tissistä irti sai, mikä ei kyllä ollut paljoa, mutta imetysliivejä en olisi tarvinnut. Jonkun kerran niitä käytin ja hyvä, että olin ostanut myös liivinsuojia. Niitä en tietenkään tarvinnut maidon valumisen takia, vaan ihan täytteeksi niihin liian isoihin rintsikoihin.. =) =)
Oma olo on tosi hyvä. Ei turvota eikä muutenkaan maha vielä ahdista. Keskiviikkona ois neuvola ja siellä taas tota verenpainetta kyttäävät, mutta en usko että sen kanssa mitään hätää on. Mukula yrittää tunkea ilmeisesti koipeaan jatkuvasti samasta kohtaa ulos ja välillä oma maha on siitä kohtaa ihan arka ja pienen mustelmankin on siihen navan viereen saanut kaiverruksellaan. Kovin erilainen on liikkumaan kuin esikoinen. Esikoinen hikkasi mahassa päivittäin ja jatkoi kyllä hikkailua mahan ulkopuolellakin. Tämä ei hikkaile, mutta punkeaa ja mönkii paljon ja välillä monottaa niin että tekisi mieli kiljaista...
Vitanovalle tsemppiä sen äijänsä kanssa. Miehet nyt ei vaan tunnu käsittävän, miksi se perskännien vetäminen ei ole naisten mielestä kivaa. Meilläkin on asiasta tullut muutaman kerran sanomista, mutta mies on kyllä ymmärtänyt mua ja pyytänyt anteeksi, jos mopo on päässyt karkaamaan käsistä. Onneksi oma ukko on huomannut jo itsekin, ettei enää kestä viinaa samalla lailla kuin nuorempana ja kärsii nykyään niin mahtavista krapuloista jos jotain juo, että tosi harvoin nykyään mitään ottaa.
Ja Maakulille ja vauvalle jaksamista, kivaa oli kuulla että olit jo saanut pienen syliin. On varmasti ollut ihana tunne!!
NiiskuPiisku ja pikkukakkonen rv 30+1 ja esikoinen 1½ v.
sain paketista ilmoituksen kotiin postista viime torstaina!
Paketti on tosiaan painava, joten laitoin miehen hakemaan
sen. Täytin vain postin lapun taakse valtakirjan, jotta hän
sai paketin mukaansa.
Viikonloppuna hypistelin sitten ihania uusia vauvanvaatteita!
Beessi haalari on tosi nätti, vaikkakin vaalea. Toisaalta ehkä
se ei vauvalla niin likaannu, kun hän vain makailee vaunuissa.
Muutkin vaatteet olivat siistin ja hyvännäköisiä, vaikka itse en
lämmennytkään omituisen vihreälle bodylle ja puolipotkareille.
Pojalla ehkä vielä menisi, mutta entäs jos vauvelimme onkin
tällä kertaa kolmannella kerralla tyttö...
Sinilintu - rv 32+
vauva2006:
eli äitiyspakkaus on noudettavissa postista, painaa tosin 8,4kg, joten mietin pystyyköhän sitä itse edes hakemaan, kun on niin hankalan kokoinen. Siis tilaukseen paketti oli laitettu Kelalta 1.6. ja nyt siis saapui lappu kotiin.
isoilta sisaruksilta on vaippoja hyvät varastot tallessa.
Uudessa äitiyspakkauksessa on mukana IV:n kestovaippa,
joka on hyvä ja laadukas, sekä useampikin iso ja pehmeä
harso, joita voi käyttää myös vaippoina. Nämä ilahduttivat
ainakin minua, vaikka vanhojakin varastoja löytyy.
Kertakäyttövaippoja oli sen sijaan tosi vähän: Muumivaippoja
muistaakseni 4 kpl ja Liberoja vähän enemmän, eikä Pamperseja
ollenkaan. Silloin kun esikoisesta sain äitiyspakkauksen, niin
kertakäyttövaippoja oli ainakin kaksin- ellei jopa kolminkertainen
määrä!
Niin ne ajat muuttuvat... :)
Varmasti saat vauveli kuitenkin toivomasi uuden äitiyspakkauksen,
kun vanhoja ei käsittääkseni enää ole varastossa. Itsekin sain
siis uuden, vaikka minulle se oli tilattu jo 1.6.!
Täältä löytyy muuten turvotusta! Tosin ei ole mikään ihme,
kun edellisissä, samoin kesäissä, raskauksissa on ollut sama juttu.
Sormukset eivät sovi sormeen ja kengiksi olen aikaa sitten
valinnut kevyet sandaalit ja päälle hameen.
vauveli03:
Niin, ei tullut sitten helteiden aikana turvotusta niin käsiin kuin jalkoihinkaan, ihme juttu, edellisissä raskauksissa on jalat ainakin turvonneet.Kelan sivuilta katselin omia tietojani, että äitiyspakkaus on tilattu viime perjantaina eli 8.6., toivottavasti sieltä tulee v.2007 paketti. En ole allerginen siniselle värille, mutta mikäli vatsa-asukas on tyttö, jää v.06 paketin siniset vaatteet kyllä meillä käyttämättä.
Olenkohan ainoa joka ei ole kestovaippoja koskaan ajatellutkaan käyttää...meillä siis ennestään 3 lasta ja kertiksillä ollaan menty ja niin mennään nytkin.
Vaippailusta ollut kovasti kirjoitusta. Minulla ei ole edelleenkään innostusta kokeilla kestoilua, kertakäyttö vaipoilla mennään tämän neljännenkin kerran.. En vaan ole innostunut asiasta..
Turvotuksesta ollut myös juttua.. Ihme ja kumma.. Mulla oli sitä aiemmin, mutta helteiden tullessa se katosi.. Tulee kait juotua niin paljon enemmän vettä..
Minua kehotettiin esikoista odottaessa ostamaan imetysliivit aika loppusuoralla, jotta olisi vähän hajua rinnan koosta. Se toimi kohdallani hyvin. Minä tarvitsin kahden eri kokoisia liivejä imetysaikana. Ensin isompia ja sitten pienempiä.
Västis
Hieman ovat helteet helpottaneet, ihan mukavaa vaihtelua. Viikonloppuna päästiin koko perhe joka päivä useampaan otteeseen polskimaan tuolla meressä ja oli kyllä merivesikin niin lämmintä, että... Ja olo oli helteistä huolimatta ainakin hetken ihanan virkeä, kun pääsi veteen vilvoittelemaan.
Maakulin koko perheelle oikein paljon onnea taipaleelle ja ihanaa, että jaksat käydä täällä välillä kertomassa mitä teille kuuluu!!!!
Vitanova: tsemppiä sinne ja sympatiat ovat puolellasi. Meillä tuollaiset överit ovat jo sitten aikapäiviä jääneet historiaan ja nuoruuteen, jonne ne mielestäni kuuluukin. Alkoholi maistuu meille molemmille, siis ei raskaana ollessa, mutta kohtuudella. Itse asiassa tässä odottelen elokuuta ja josko sitä sitten saisi oikein kuivaa siideriä vauvan synnyttyä. Nuo makeat alkoholittomat versiot eivät oikein innosta ja kuiva kuohari on kyllä myös suosikkijuomiani... No nythän tämä meni oikein haaveiluksi juomisen suhteen... ei ollut tarkoitus. Mutta siis sitä mieltä olen minäkin, että en aikuisilta enää ymmärrä minkä ihmeen takia tarvitsee juoda perseet olalle, kun varmasti ei ole tuolloin hauskaa muilla tai itsellä, mutta monilla se juominen vaan sitten tietyn pisteen jälkeen menee niin, että itsekontrolli häviää ja loppu on sitten historiaa... Ja pahoitteluni myös anopin käytöksestä, samaa mieltä olen, että jos olisi oma poika niin tämä äiti antaisi kyllä pojalleen huutia ja sympatia miniälle! Toivottavasti saatte asiat puhuttua. Koita ottaa asia jossain vaiheessa esille, miehille monille taitaa olla niin äärettömän vaikea puhua omista tunteistaan ja ehkä sinunkin miehesi noilla teoillaan yrittää pahoitella tekemisiään, eikä toisaalta uskalla tehdä aloitetta... Tsemppiä sinne!!!!
Kestoista oli puhetta. Meillä siis neljäs tulollaan ja meinaan nyt ensi kerran kokeilla ainakin osakestoilla, tosin meillä vauvat ovat olleet aina reilusti alle kolmekiloisia, joten aluksi voi olla nuo kestot hieman isoja. Minulle on iskenyt tuo ympäristöherätys ja ajattelin, että voisihan noita kokeilla. Uuden äitiyspakkauksenkin otin ja siinä siis yksi kestokuori on ja ilmeisen laadukas nyt pinon tekstien perusteella, kiva kuulla!!! Kelan sivuilla käväisin ja 8.6 oli päätökset tehty, joten eiköhän tuo pakkauskin tule ennen juhannusta, kääk!!! Päivärahapäätöskin oli tehty ja se oli helpotus, kun siis hain edellisen äitiyspäivärahan perusteella ja sainkin sen. Jotenkin on epäuskoinen olo ennekuin päätös aina tulee, jos kuitenkin sitten tulee jotain mutkia matkaan. Kivaa on myös tuo 56 arkipäivää, kun saa sen 90%, sillä viimeksi työnantaja maksoi 3 kk palkkaa, jota nyt en saa.
No oma napa: turvottaa, rr kuitenkin hyvä, joten ei huolta niiden suhteen. Mansikoita odottelen, nehän on niin hyviä tuohon nesteenpoistoon ja kuituakin on reippaasti, jos ummetukseen on taipuvainen (itselläni lähinnä päinvastoin). Vauvakin on tänään muksinut ihan urakalla ja on potkuissa voimaa. Tällä viikolla pitäisi käydä labroissa, rasittavaa kun on tuo 12 h paasto edeltävästi ja ensi viikolla on vaihteeksi äpkl, että taas saa nähdä miten siellä masussa voidaan ja tietysti painoarvio mikä kiinnostaa aina. Tähän asti on ollut sellainen olo, että voi mennä minkälaiseen kippuraan tahansa, eikä vauvaa tuolta huomaa, jos ei satu liikkumaan, mutta nyt on tainnut kasvaa niin, että kyllä jos tässä koneen ääressä röhnöttää niin kyllä vauvan huomaa.
Teresa81: tuosta katetrisaatiosta, että eikös sellaisia tehdä ihan hereilläkin, sydämen katetrisaatioita meinaan? Eli tuolloin ei olisi niitä nukutusaineen vaikutuksiakaan...
No johan tuli taas romaani, täytyypä lähteä tekemään raparperikiisseliä...
Voikaahan paksusti:)
wintergirl 28+6
Voi kun oli mukava kuulla Maakulin ja pikkuisen kuulumisia.Toivottavasti takapakkia ei enää.Varmasti on ollut ihana saada pikkuinen syliinkin!
Me ainakin kokeillaan kestoilua,ostan taskuvaippoja ja niillä sekä harsoilla ja villapöksyillä aloitellaan.Yöt käytetään ainakin aluksi pampersseja kuitenkin.
Tuntuu,että pikkuisella alkaa tila käymään ahtaammaksi masussa,ei enää pyöri ja hyöri miten vain.
Tänään käytii lekurilla kuulemassa meidän 6v tytön labrakokeiden tulokset ja nyt näyttäs hiukan sille,että tytöllä voisi olla kilpirauhasen vajaatoiminta,lääkäri laittoi kuitenkin varmistus kokeeseen,kun tyttö on kasvanut hyvin kokoajan,menee nytkin normaalikäyrän yläpuolella.
Ja kun arvot voi heitellä paljonkin päivistä riippuen,niin halusi ottaa uuden veritestin.
Tytön sydämestä kuultiin ekaa kertaa sivuääni noin kk sitten ja sydän vaikuttaa normaalille ja äidin mielenrauhan varmistamiseksi saatiin vielä lähete sydänlääkärille.
Hb oli tytöllä 137,joten kevään väsymys ei ainakaan raudanpuutteesta johdu.Kalpeahan tyttö on ollut,että sekin sopisi kyl vajaatoiminnan oireisiin.Uudet tulokset kuullaan 27.6 joten ei mee enää kauaa,kun saadaan tietää nekin tulokset.
Mut en oo enää niin huolissaan,jotenkin pelkäsin,et löytyis jotain tosi huolestuttavaa...Olo on oikein huojentunut.Vasta nyt huomaa kuinka tuloksia onkaan jännittänyt.
Lumina ja Lahja rv 32+2
Moni ei ehkä pidä viileämmästä ilmasta, mutta minua tämä selvästi piristää! Kiva, että pitkästä aikaa olo on vähän normaalimpi. Vauvakin mahassa liikkuu enemmän, kun oma olo on viileämpi.
Vauvatarvikkeille ehkä tulee jopa ensi kuussa tilaakin, kun saadaan remppa valmiiksi. Sitä ennen minua odottaa kotonakin aika moinen työmaa, siivoamista ja vanhojen tavaroiden lajittelua (=osan viemistä kirppikselle/kierrätykseen). Nyt kun oma olo on hieman massiivinen, niin en kyllä itse saa kaikkea tehtyä (varastossa könyäminen hieman hankalaa..)
Nyt ulkoilemaan! Kivaa viikkoa kaikille!
Västis ja Taimi 30+3