Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Isojen Enskojen Alkuviikko**

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas meidän pinossa hiljasta... Kyllä tää sittenki ehkä tuntuu tää pinojako, kun monia tuttuja jäi tonne pikkusiin, jne. Mut suurin syy varmaan kaikenkaikkiaan tähän isojen enskojen pinon hiljasuuteen on nää mahtavat ilmat mitä on ollu... ja sit se, että meidän vauvat on jo sen verran menevää sorttia, että yksinkertasesti ei ehdi olee koneella jokapäivä -> saatika jokapäivä monta kertaa.

Me kotiuduttiin eilen saaresta. Oli aivan ihana viikonloppu! Näki ukkeliakin piiiitkästä aikaa kunnolla ja oli ihana ilma jne... Me mennään sinne juhannukseksikin ja ollaan sit vähän pidempään, kun miehellä on jussin jälkeen vapaa viikko. :)

Heidi pääs mökillä " heittämään villasukat" . :) Mä en heittäny talviturkkia... oli niin pirun kylmää vettä... ;) Jos vaikka sitte juhannuksena!? :D

IRC-gallerian kuva-arkistossa on muuten pari uutta kuvaa viikonlopulta: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil

Osse: Voihan se olla nää helteetkin mitkä vetää löysälle.. Mut en tosin tiedä voisko vetää ihan niin löysälle, että kuudesti kakkaa. Jospa se oli sit se pirtelö? Tai molemmat yhdessä?!

PinnisG: Millä korkeudella teillä on pinniksen pohja?

Meillä on nyt siinä keskellä, mutta totesin tänään, että turvallisuus syistä täytyy varmaan laskee se ihan alas... Neiti meinaan nousee seisomaan siellä pinniksessä, ni ettei tuu yli sieltä.

MEGATREFFILÄISILLE: ottaisko joku jolla on, patapumin ja/tai ergon mukaan treffeille?? Ni jos saisin testata sitä siellä... :)

Jaaha. Pitää mennä suihkuun ja syömään, kun neiti nukkuu ekoja uniaan. Moi moi.

Burde ja Heidi 8,5kk

Vierailija
2/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei mun jutuilla taideta säpinää aikaiseksi saada... :)

Mulla ainakin nää säät vaikuttaa kirjoitusintoiluun, kun ollaan niin paljon ulkona eikä tuu lorvittua koneella.

Mä muuten kävin uimassa, joko hehkutin? oli sellanen pieni järvi ja ihan kohtuullisen lämmintä vettä.

Kakkaa ei oo tänään vielä näkynyt, joten toivon et se ketjukakkailu olis vaan ollut eilisen rumbaa. Täytyy jatkossa olla tarkkana, ettei typy pääse hörppimään lehmänmaitotuotteita.

Meillä ei oo pinniksessä ku kaks tasoa, joten pidetään ihan alhaalla. Typy ei kyllä pääse nousemaan pystyyn, kun patja on niin pehmeä.

Jaahas, ehkä lähden tästä pistämään deodoranttia kainaloon ja kohti rautakauppaa. Pitäis vähän hankkia tarvikkeita asunnolle...

-Osse ja typykkä 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan hyvillä ilmoilla niin paljon ulkona tai jossain menossa :) Eli palstan lisäksi löytyy muutakin elämää!

Ihania kuvia taa Häydistä! Meillä on pinniksen pohja puolessa välissä. Ida nousee myöskin siellä seisomaan, mutta kun pätkä on niin ei ole pelkoa vielä putoamisesta :)

Jos me päästään tulemaan Megatreffeille niin tuon sen Patapumin mukanani! Ida on kyllä tykännyt siitä kovasti tähän asti! Ollaan kylläkin ihan vaan max. 20 minsaa sitä pidetty ja käppäilty tuossa pihapiirissä. Me suunniteltiin Patapumin ostamista jo 3 kk sitten, mutta siirrettiin sen hankkimista kun Ida ei suostunut muutenkaan olla sylissä kasvot mun nenää kohti. Nyt neiti oikein laittaa siinä päätänsä mun rintaa vasten :)

Sitten siihen kohtaan ettäkö päästäänkö tulemaan treffeille! Meillä on autossa vikaa ja nyt vaan peukut pystyyn että saadaan auto kuntoon. Ollaan ilmeisesti joka tapauksessa tulossa junalla Riihimäelle, mutta tarvittaisiin tietenkin kyyti rautatieasemalle...

En nyt muista olenko jo kertonut että Ida osaa näyttää katseellaan missä on lamppu, kukka, pallo ja keinuheppa. Viikonloppuna neiti oppi myös taputtamaan käsiä yhteen. Ennen taputti aina pöytää vasten kun pyysi ja nyt jo hienosti lyödään käsiä yhteen :)

Ja nuo fuzzit on kyllä ihania, jos nyt vaipoista voi niin sanoa ;) Miksi en aikaisemmin niitä ole tajunnut ostaa?? Ne istuukin neidille niin täydellisesti toisin kuin suurinosa sisävaipoista puristaa reisimakkaroita! Laitan sen mikroinsertin+harson niin se pitää pisut n. 3-3,5 tuntia. Laskin jo (pihi kun olen) senkin että n. 4kk+ kun noita fuzzeja käyttää niin " alkaa saamaan rahojaan takaisin" :) Eiköhän nuo L-koon fuzzit kauan mene päälle...

Vierailija
4/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on helle vienyt mehut koko perheestä! Mulla tuntuu jalatkin yhtä raskailta ja turvonneilta kuin raskausaikana! Vaikka eihän ne nyt niin turvonneet elefantintöppöset sentään ole. :)

Vitsit kun on uus näppis niin painelen koko ajan jotain vääriä nappuloita. Eli ei siis oo quun vika, jos tänne ilmestyy jotain kummaa...

Osse, quullakin oli muutama viikko sitten tollanen kumma lievä vatsatauti. Ei se muuten vaikuttanut ollenkaan sairaalta, mutta ruoka ei oikein maistunut ja silti kakkaa tuli niin kauheasti, että sitä tursusi joka paikasta ja vaatteet sai vaihtaa toooosi usein päivässä, kun mikään vaippa ei pitänyt. Sitä kesti ehkä 4 päivää ja sit se menikin jo ohi. Vastaava vatsatauti oli myös quun serkulla ja muutamalla muulla siskon pihan lapsista. Toivottavasti teidän tytöllä se menisi myös ohi nopsaa.

Vai on Iitu oppinut jo hienosti taputtamaankin! Vautsivau! Meidän poitsu ei vielä käsitä ollenkaan, mitä se semmoinen taputtaminen ja vilkuttaminen muka on. :)

Ja meillä muuten se ainukainen fuzzi on M-kokoa, ja vieläkin sopii hyvin. Luulen, että L-kokoinen falskaisi, kun quulla on edelleen aika hoikkelit jalat. Keskiviikkona meillä onkin neuvola, niin saadaan uusimpia mittoja.

Ihanaa, kun tänään on jo vähän viileämpää. Hoidan tänään iltapäivällä myös siskon tyttöä, joten ihan kiva viedä nuo serkukset pihalle, kun ei itsekään sinne ihan läkähdy.

Näiden helteiden myötä quu on muuten alkanut nukkua päikkärit sisällä omassa sängyssään. Luulen, että taidan nukuttaa jatkossakin sinne, kun siellä tuntuis nukkuvan levollisemmin ja pidempään. Pikku-quu nukkuu mielellään masullaan ja muutenkin möyrystää ympäriinsä unissaan, niin vaunuissahan sellaista ei voi tehdä, kun on kiinni valjaissa. Ja ilman valjaita en uskalla jättää hetkeksikään, on se sellainen luikero!

Jospa vaikka meilläkin siirryttäis pikku hiljaa sit yksiin päikkyihin, saas nähdä... Vielä quu tuntuis tarvitsevan kahdet unet, joskin toiset aika lyhyet torkut. Liiako jo nukkuu siis vaan yhdet? Se olis ihan kiva, niin päästäis samaan rytmiin muiden pihan lasten kanssa, kun tähän asti meidän aikataulut on mennyt usein vähän ristiin. Me lähdetään sisälle syömäan ja quu menee päikkäreille, kun muut vasta tulee pihalle leikkimään. Ja kun ne lähtee syömään, me oltais taas vailla leikkikavereita ja juttuseuraa pihassa.

Ja meillä on suvun vanha perintöpinnis, jossa ei ole mitään hienoja sääyömahdollisuuksia. Pohja on siis ollut pohjalla alusta lähtien. :)

Jeps, palailen taas myöhemmin.

-Q- ja -q- 10kk

Vierailija
5/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen ilmoitusluonteinen asia :D Teki mieli miehelle soittaa tälläinen ilouutinen, mutta en kehdannut joten tulin tänne ;) Mies kun on ekaa päivää uudessa työpaikassakin.

Pidin siis Idaa yli tunnin ilman vaippaa ja ei sitä pisua meinannut millään tulla (on muuten huomattavasti vaikeampaa yrittää neiti saada pissaamaan pyyhkeen päälle eikä matolle, kun konttaa karkuun koko ajan!). Laitoin neidin potalle samalla kun kävin itse vessassa ja samalla kun vedin vessan niin pottaan tuli kunnon lirut :) Aikaisemmat potta-kokeilut on päättyneet itkuun, potta kun on ollut neidin kankuille liian kylmä. Vitsailtiinkin jo että pitäisikö pottaa alkaa mikrossa ensin lämmittämään :D

quiero, meilläkin on ilmeisesti aina eriaikaan päikkärit muihin lapsiin verrattuna. Jos olen lenkillä nukuttamassa Idaa, niin leikkipuisto on täynnä. Kun me syödään lounas ja lähdetään keinumaan niin eihän siellä ole enää ketään :)

MiaMik ja Ida 8kk9pv

Vierailija
6/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Vautsi vau! Hyvä Iitu, kun pissas pottaan! :) Meillä pottailu on tosi harvinaista nykyään. Mä oonki ny panostanu Heidin viestien lukemiseen ja " pissspissspisss" -juttuun. =)

Q: Meilläkin on päikkärit ihan eri aikaan muiden kanssa. Mä en oo aatellu luopua ihan hevillä kaksista päikkäreistä. Eikös niitä ihan suositellakin pari vuotiaaks asti?? :) Ei vais... saa nähä miten noi päikkärikuviot muuttuu kun tuo neiti tosta vielä kasvaa. Ja tosiaan tää kesä ja helle on tehny omat tepposet noihin nukkumisiin...

Jaaha! Ukko huus kattomaan... Heidi oli heränny unilta ja inahteli sängyssä -> oli polviseisossa ja piti kiinni pinniksen reunasta. :) Ihana Heidi. Pikku uninen söpöliini siellä katto että tuleeko kukaan hakee. =) <3

Ei mulla muuta.. Eiku jooo. Siis sitähän mä tänne tulin, ku piti kysyy, että onko teillä hajua, että kauanko yleensä menee yösyötöistä vierottamisessa??? Nimittäin meillä taitaa olla se edessä -> pomo soitti ja sano, että mulla on 2 yövuoroo...

Burde ja Heidi ~8,5kk

Vierailija
7/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Vautsi vau! Hyvä Iitu, kun pissas pottaan! :) Meillä pottailu on tosi harvinaista nykyään. Mä oonki ny panostanu Heidin viestien lukemiseen ja " pissspissspisss" -juttuun. =)

Q: Meilläkin on päikkärit ihan eri aikaan muiden kanssa. Mä en oo aatellu luopua ihan hevillä kaksista päikkäreistä. Eikös niitä ihan suositellakin pari vuotiaaks asti?? :) Ei vais... saa nähä miten noi päikkärikuviot muuttuu kun tuo neiti tosta vielä kasvaa. Ja tosiaan tää kesä ja helle on tehny omat tepposet noihin nukkumisiin...

Jaaha! Ukko huus kattomaan... Heidi oli heränny unilta ja inahteli sängyssä -> oli polviseisossa ja piti kiinni pinniksen reunasta. :) Ihana Heidi. Pikku uninen söpöliini siellä katto että tuleeko kukaan hakee. =) <3

Ei mulla muuta.. Eiku jooo. Siis sitähän mä tänne tulin, ku piti kysyy, että onko teillä hajua, että kauanko yleensä menee yösyötöistä vierottamisessa??? Nimittäin meillä taitaa olla se edessä -> pomo soitti ja sano, että mulla on 2 yövuoroo...

Burde ja Heidi ~8,5kk

Vierailija
8/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaanpas taas mitä saan kirjoitettua kun pikku matami kiljuu komentoja lattialla.

MiaMik: Onnittelut uusista taidoista, kyllä ne L-koon fuzzit menee varmaan vielä pitkään kun meilläkin on niitä,Liiahan ei ole pienimmästä päästä mutta hyvin mahtuvat eivätkä tosiaankaan ole isoimmilla säädöillä,onnea uusista taidoista!!:)

Päikyistä, meillä tyttö nukkuu tosiaan yhdet, parina päivänä ennen yksiin uniin siirtymistä ei tyttö meinannut nukahtaa millään toisille unilleen ja sitten ne vaan jäi pois..nämä yhdet unet nukutaan yleensä klo 13-15 välillä ja mulle tuo kyllä oli suuri helpotus kun Liian päikkärit ei oo ikinä olleet meillä mikään lepohetki äidille vaan kävelyä vaikka mummoja tulis taivaalta!:)

Yöt onkin taas ja edelleen ihan syvältä sieltä, jaksuja vaan millillekin..mä nukuin esim. toissayönä ruhtinaalliset 1,5tuntia ja lopun aikaa tyynnyttelin karjuvaa lasta:/ Viime yönä sain onneksi nukkua pari tuntia enemmän kun aamuyö meni rauhallisemmin.

Meillä sujuu pottareenit hyvin, ensin käytiin aamuisin,nyt aamuin ja illoin ja kohta aletaan käymään ihan useamminkin, pisspiss sanalla neiti lirauttaa pisut ja monesti kakkaakin.

Niin ja ensimmäiset kengätkin käytiin ostamassa, tosin saadaan ne vasta ylihuomenna kun hyllyn sandaalit olivat meidän pampulalle nilkoista liian tiukat niin siellä firmassa ompelevat vähän väljemmän malliset:)

No nyt yltyy taas kiukku siihen malliin että täytyypi lähteä..äiti kun ei saa tehdä Liian mielestä mitään muuta kuin toimia neidin viihdevastaavana;)

Moikkamoi!

Queen ja Liia 10kk

Vierailija
9/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai aamuna jo kotiuduttiin, mutta en ole jaksanut istua koneelle enne kuin nyt. Reissu meni kokonaisuudessaan ihan hyvin. D nukkui yöt yhtä huonosti kuin kotonakin ja päivän puuhat oli sen verran rankkoja että päikkäreitä piti ottaa vähän useammin/pidemmät. Olos-tunturin huipulle on sitten kiivetty ja melkein myös Pallaksen (ihan loppu oli niin hirveetä kivikkoa, ettei menty ihan ylös, kun D nukkui Ptapumissa edessä). Kiipeilyretket sujui hyvin. Ylöspäin mennessä D oli taatan rinkan kyydissä ja alaspäin mulla Patapumissa vetelemässä sikeitä. Kylpylässäkin käytiin Ylläksellä. Porealtaiden kuplat ja suihkut oli hiukan arveluttavia, mutta niihinkin D tottui nopeasti (varsinaisessa uima-altaassa oli niin kylmää vettä, ettei siellä voinut kuin käväistä välillä).

Karssuliako on ahdistanut? Neuvolasta ei välttämättä irtoa helposti apuja :(. Ite sain parhaat avut omin nenin hankittua. Terveysneuvonnasta sain Alma-keskuksen numeron ja sieltä aivan ihanan perhetyöntekijän noin kerran viikossa kotiin kymään. Terv.keskuspäivystyksestä taas pääsin päiv. psykiatrille ja sieltä Psyk.polin asiakkaaksi. Jos jossain vaiheessa tarvit enemmän apuja tms. niin voin laittaa yhteystiedot esim. tonne Alma-keskukseen.. Oman kokemuksen perusteella, jos tarjotaan käyntejä Tiksin lastenpsykiatrian osastolla, niin skippaa ne. Kävin siellä varmaan 10 kertaa ja ihan yhtä tyhjän kanssa.. Muutenkin jos haluut purkaa tuntojas niin sulla on mun meili ja puh.nro. Ite koen olevani sen verran " kuivilla" , että jaksan kuunnella muiden juttuja ;). Ei vaan ihan oikeesti tapasin sattumalta talvella mun vanhan tutun, jonka tiesin olleen masiksesta mm. sairaalahoidossa ja samojen kokemusten jakaminen oli ISO apu ja ilo (ei enää tuntunut yhtään niin sekopäiseltä kuin ennen, kun joku muukin, ja ihan " normaalin" oloinen ihminen, oli kokenut tasan samoja asioita).

Q: D on saanut 10 kk alkaen maustamatonta jogurttia ja viiliä (hedelmäsoseilla höystettynä), pari kertaa raejuustoa ja nyt eilen ekan kerran " oikeeta" maitoa. Hapanmaitotuotteita suositellaan alkuun.

burde: Meillä on ollut jo kauan alhaalla pinniksen pohja. Ainakin jostain 7 kk iästä asti. Mä otan nykyään Patapumin mukaan melkein joka paikkaan eli eiköhän se megatreffeillekin eksy ;).

MM: Ihania taitoja Idalla :). Mä olen lähinnä ajatellut, että ne kestojen säästöt tulee sit toisella ja kolmannella käyttäjällä tai kun myy pois.

D on alkanut heiluttamaan ihmisille ja tunturikäppäilyillä heilutti puillekin :D, lisäksi meillä alkaa vähitellen löytyä muutkin konsonantit kuin h, nyt tulee jo s, z ja t. Tänään D sanoi ihan selvästi eize (miehen äidinkielellä hampaat) ;D. (Eli siis kunhan sössötti jotain..)

Q: Mä olen ajatellut ostaa niitä petite-koon fuzzeja. L on ihan tasan varmasti iso vielä kauan ja m alkaa olla matala, vaikka säätöjä piisais. (Petite on siis m leveys ja l korkeus.) D on nukkunut jo jonkun aikaa päikkäritkin sängyssä, nukkuu paremmin näin.

Vitsit miten hienosti Liia pottailee :). Pitäsköhän meidänkin vähän alkaa panostaa enemmän tohon pottailuun.. Nyt se on ollut sellasta joskus käydään istumassa unien jälkeen, mutta melkein joka kerta pissa on kyllä tullut.

Nyt meen kiskomaan D' n ylös sängystä, ettei ilta mene yöhön asti ja ettei ehkä tarvis valvoa taas yli tuntia yöllä..

Jenni ja D 11 kk

Vierailija
10/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

quiero3:

Ja meillä on suvun vanha perintöpinnis, jossa ei ole mitään hienoja sääyömahdollisuuksia.

Justiinsa, tulipas hassu typo! En usko, että teillä muillakaan on moisia mahdollisuuksia. :D

Jenni oli palannut linjoille, kiva! Kuulosti onnistuneelta reissulta! En ajatellut nyt tilata lisää fuzzeja, kun meillä on ihan riittävästi niitä Igun sisävaippa+PUL-kuori yhdistelmiä. Mutta kuulostaa just sopivalta meidän pojille toi petite-koko. Meilläkin alkaa nimittäin korkeus loppua M-koosta. Tuletteko D:n kanssa junalla lauantaina? Mennäänkö samaa matkaa?

Mä oon kuvitellut, että kyllä ne tokat päikyt melkein kaikilta jää pois itsestäänkin viimeistään tossa reilun vuoden iässä. Tänään quu itse asiassa nukkui sitten vaan yhdet pitkät päikkärit 12-15. Olipas ihanaa, kun sai siivottua koko kodin, ihan pestiin lattia ja kaikki. Ja pikku torkutkin ehdin ottaa. :) Näitä päiviä lisää, kiitos!

-Q- ja -q- 10kk

Vierailija
11/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas vaan ihana viikonloppu! Lauantaina täällä oli perinteinen shopping-tapahtuma kaupungilla eli kylä oli täynnä jos jonkinmoista myyjää, kaupoissa oli tarjouksia ja ympäri kylää oli vaikka mitä tapahtumia. Me oltiin Emmin kanssa päivällä vähän haistelemassa tunnelmia ja Emmi " jutteli" peppi Pitkätossun ja Ronald McDonaldin kanssa. =) Sitten istuttiin yhdellä terassilla ja kuunneltiin jonkun duon soittamaa Suomi-poppia. Emmi seisoi terassituolilla, piti kiinni selkänojasta, " joraili" ja " lauleskeli" mukana. Oli naapuripöydissä hauskaa. =D No, sitten illalla kun olin saanut neidin nukkumaan, niin suuntasin kavereiden kanssa tersassikierrokselle. Piti ihan nopeeesti käydä, mutta kahden aikaan olin kotona. Neiti oli nukkunut koko ajan ihan rauhassa ja heräsi sitten vasta viideltä syömään.

Eilen kävi ensin kaverit 2-v. poitsunsa kanssa kylässä ja iltasella käytiin mökillä saunomassa ja heittämässä talviturkit. Ihanan lämmintä, mutta vielä virkistävää oli vesi. =)

Tänään alkoi miehen vanhempainvapaa ja sitä riittääkin sitten elokuun melkein puoleen väliin. Ihanaa olla kotona koko sakki! Mä käytin heti tilaisuutta hyväkseni ja kävin kampaajalla. Nyt on aikas blodi taas vaihteeksi talossa. ;o) Lähtiessän kauppareissulle kysyin mieheltä, otanko Emmin mukaan vai jätänkö kotiin hänen kanssaan, niin vastaus oli, että jätä tänne - sitä vartenhan hän nyt kotona on. Ja onpa oikeesti ihanaa nyt noita jättää kahdestaan, kun Emmistä on kuoriutunut ihan isin tyttö: naureskelee koko ajan isin kanssa ja jos isi katoaa näkyvistä, etsii koko ajan. Hyvä niin!

Burde ja Heidi oli olleet saaressa ja reissu oli onnistunut - hienoa! Ihania kuvia Heidistä! =)

Meillä laskettiin perjantaina pinniksen pohja alas. Meillä on vain kaks mahdollisuutta. Eipä tuo neiti vielä kunnolla nouse, mutta siihen malliin kurkotteli päätä ja käsiä ja jalkoja reunalle, ettei viitsitty ottaa riskiä. Samalla laskettiin Tripp Trappin istuinta vähän alemmas, kun Emmin mielestä on ihanaa punkea seisomaan ja siitä taittaa eteenpäin.

Ossen typy oli päässyt pirtelön makuun. =D Meillä moni sukulainen ja kaveri kiusaa mua, että yrittää muka jädee tuolle touholle syöttää,mutta onneksi ovat vielä jättäneet vain puheeksi!

Toivottavasti MiaMik ja Ida pääsee asemalle ja sitä kautta treffeille! Ja Ida oli osunut pottaan, jee! =) Me ollaan vissiin kaks kertaa istutettu Emmiä potalla, mutta vielä tuloksetta. Mietin just eilen, että juhannuksen jälkeen varmaan aletaan vähän säännöllisemmin harjoitella.

Pikku-quu on tajunnut, että sisälläkin voi nukkua päikkäreitä. Voisikohan kaveri opettaa sen myös Emmille...

Liia on saamassa kengät. Mä katselin kans tänäänkenkäkaupassa jo vähn " sillä silmällä" pikkuisia kenkiä, mutta jätin vielä ostamatta. Mutta jösses, mitä ne maksaa!!!

Hienoa kuulla, että Jennin perheen reissu oli onnistunut! Ja vähänkös hauskalta kuullosta tuo D:n puille vilkuttelu! =)

Nonniin, viikko avattu ja Tahdon asia alkaa just. Tää lähtee sohvalle röhnöömään. Palailen taas jossain vaiheessa... Ja aikas monen kanssa nähdäänkin jo ihan pian!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
12/23 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pientä kesäflunssaa ollut havaittavissa. Ainolla oli muutamana päivänä kuumetta ja nyt on enää räkäinen nokka. Toivottavasti lauantaihin mennessä on ihan terve, tosin pieni nuha ei varmaankaan tartu? Itselläni on ollut kurkku kipeänä jo monta päivää, ja päänsäryistä kärsin päivittäin, mutta kunnolla kipeäksi en näköjään tule.

Menossa ollaan mekin oltu tässä viime päivinä, viikonloppuna oltiin hotellilomalla ihan jopa Helsingissä asti ja sunnuntaina Lintsillä hurvittelemassa. Aino viihtyi hyvin taas reissun päällä, tosin syömiset meni miten meni, mutta muuten meni hyvin. Ekaa kertaa pitkästä aikaa Aino nukkui koko yön pinniksessä, siellä hotellissa siis. Kotona huutelee öisin niin paljon että nostan aina viereen, ja siitä aion alkaa opettaa eroon vasta kesäreissujen jälkeen, kun kuitenkin reissussa menee kuviot aina uusiksi.

Burde, pari Patapumia oli tulossa treffeille mutta jos haluat voin ottaa Ergon ihan vertailun vuoksi mukaan, tai otan sen varmaan kyllä mukaan muutenkin. Päätitpä sitten ostaa Ergon tai Patapumin en usko että kadut päätöstä, meilläkin ollut reppu tosi kovassa käytössä lähestulkoon päivittäin.

MiaMik, toivottavasti pääsette treffeille! Olis kiva istuttaa samana päivänä syntyneet neidit vierekkäin¿ Tosin Aino huojuu sen verta vielä että joutuis varmaan nojaamaan Idaan. :D Hienoja uusia taitoja Idalla!

Q, meillä myös nukutaan päikkärit nykyään omassa sängyssä, samoista syistä. Oon myös huomannut että makkarin saa hyvin viilennettyä kuumanakin päivänä, joten helteet ei niin haittaa ja Aino nukkuu ihan kivat päikkärit hellepäivinäkin. Vaunuilemassa käydään sitten muihin aikoihin, mutta oon kyllä laiskistunut hurjasti sillä saralla, vaikka Aino rattaissa viihtyykin hereillä ollessaan.

Jenni, kiva kuulla että reissu meni hyvin! Kiitos noista vinkeistä masennukseen liittyen. Edellisen ahdistuskohtauksen jälkeen on mennyt ihan hyvin, enkä oikein usko että kyse olis masennuksesta. Mutta kuten Ossekin sanoi pitää tarkkailla tilannetta koska masennus ei mene niin vain pois ilman hoitoa, jos siitä siis on kyse. Mulla on kyllä noita ahdistuskohtauksia ollut aika lailla aina, ehkäpä tämä äitiys ja väsymys vaan niitä pahentaa. Varmaan sitä miettii masennuksen sairastaneena olevansa jotenkin outo kun kaikki hehkuttaa vaan sitä äitiyden onnea ja kyllä mäkin välillä vellon siinä fiiliksessä että miksi tuntuu tältä kun pitäisi tuntua paremmalta. Ja miksi kaikki muut on niin onnellisia, kun itsestä ei tunnu siltä. Kieltämättä tulee pidettyä itseä välillä aika huonona, mutta perfektionisti kun olen niin aina olen itseäni kovasti ruoskinut ja tulen varmasti aina ruoskimaankin, vaikken mitään väärin olisi tehnytkään ¿ omassa mielessä ne asiat vaan vääristyy.

PinnisG: Meillä on edelleen sängyn pohja ylhäällä. Aino ei tähän saakka ole osoittanut mitään yrityksiä nousta laitaa vasten ylös, kunnes nyt pari päivää sitten aloitti roikkumisyritykset laidalla. Joten täytynee huomenna laskea pohja alas.

Mulla on kova jännitys päällä työasioista. Vanhaan työpaikkaan haetaan porukkaa eri tehtäviin ja sellaisiin tehtäviin joihin minäkin mielelläni menisin. Nyt jännään että ottaako ne mua takaisin kun en tunne olevani kovin hyvä työntekijä, olinhan suurimman osan työsuhteesta sairas- ja sitten äitiyslomalla. Siellä vaan on alan palkka niin hyvä että itku pääsee jos ei ne mua otakaan, olis kiva lyhentää välillä kunnolla lainaa! No, pidetään peukkuja!

Karssuli ja Aino unten mailla 8kk+

Vierailija
13/23 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ihan heti aamusta tulla hehkuttamaan meidän hienoa yötä kun neiti heräti vaan 6 kertaa ja rauhoittui melkein joka kerta ihan tassuttelulla:) Ihanan levännyt olo on äidilläkin:)

Kengistä vielä, meillä on täällä kotimaisten tepsut kenkien tehtaanmyymälä tossa ihan lähellä ja sieltä saa kolmella kympillä nahkaiset sandaalit, asiantunteva myyjä valitsi tarkasti oikean mallisen kengän ja fysioterapeuttikin suositteli meille noita kenkiä kun niissä on se kanta jotenkin tuettu niinkuin pienten kengissä kuuluukin ja kyllä ne hyviltä vaikutti. Mutta sokkarissa nuo samat kengät maksavatkin sitten reilusti enemmän:/ Mäkin Amy kauhistelin niitä hintoja kun käyttöikä on kuitenkin aika lyhyt. Toisaalta mun äiti toi lastentarvikkeen alesta vitosella ostamansa sandaalit tytölle mutta mä en niitä oikeen viitsi käyttää kun vaikuttavat niin muovisille ja rimpuloille että eivät varmaan ole parhaat mahdolliset pienille, vasta muotoutuville jaloille.

Queen

Vierailija
14/23 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Luin kyllä kaikki jutut, mutta eipä taas jäänyt mitään päähän :( Jennin ja D:n reissu kyllä kuullosti hienolta!

Meillä on viimeiset pari yötä ollut jotenkin ihan ultra-levottomia... Ja päiväunet on ollu hukassa jo kohta parisen viikkoa :( Aino on nukkunut siis paljon lyhkäsempiä päikkäreitä kuin aikaisemmin ja nyt on yötkin olleet kauheeta mellastusta. Ei se itse eikä huutele tms, mutta melskaa ja touhuaa sängyssään niin, että mä en saa nukuttua ;) Joten viime yönä tein radikaalin ratkaisun ja otin Touhulin viereen nukkumaan :) Kun kaksin käsin pidin kiinni tai siis tassuttelin siinä mun kainalossa, loppui touhut onneksi aina kohtuu äkkiä. Tosin mun nukkumisen kannalta lopputulos on ihan plus miinus nolla, kun en sit osaa oikein hyvin nukkua siinä vieressäkään ;) Voiskohan ne olla ylähampaat tai sit se on muuten vaan levoton toi pikkutyyppi...

Ai niin, pinnisG:hen; meillä on pohja ylhäällä, kun ei Ainolla ole mitään mielenkiintoa nousta pystyyn, eihän se vielä edes osaa tuetta istua eikä kunnolla vieläkään ryömi ;) Lelukori lattialla on sen verran alkanut kiinnostaa, että sinne jo vatsallaan käsiä kurottelee, mutta ei se oo tainnu tajuta että sängyssäkin olis laidat, mistä saa tukea ;)

Ergosta ja Patapumista oli kans jotain juttua, tuntuu aika monelle olevan jompi kumpi. Mä ajattelin laittaa elämän risaiseksi ja köyhdyttää itseäni ostamalla sen Ergon, jos vaikka tänään kerkiäis yhden myyjän luo katsastelemaan tarjontaa! Vaikka kyllä Aino vielä kantoliinassakin viihtyy, silloin kun jaksan vaan sen solmia ;) Ja mä en blondina oikein oo tajunnut, miten lapsen sais liinaan nenä menosuuntaan... Mutta toi Ergo vaikuttaa aika paljon liinaa nopeammalta ja helpommalta käyttää.

Jeps, nyt taidan oikasta hetkeksi sohvalle, kun Ainokin on omassa sängyssään päikkäreillä :)

t. Ope ja Aino launtaina 8 kk

Vierailija
15/23 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti sen verran, että MiaMik, Jenni ja Karssuli: Jos vaan millään viittitte ottaa kantoreppujanne mukaan, ni olis tosi hieno! Olis helppo verrata niitä kun olis molemmat paikan päällä. =)

Jenni: Kivalta kuulosti teidän reissu. Tosi hieno juttu että se meni mukavasti! :)

Ope: Onpa helpottavaa kuulla, että jollain muullakin on päikkärit kateissa. Meillä on ollu niin ja näin täs ny vähän aikaa. No aamupäivän unet tulee helposti, mut hoh! kun pitäis tokille unille mennä. Väsy on mut ei millään malttais. Häydi kun on muutenki herkkäuninen, ni tekee välillä tiukkaa saada se sit nukkuu. Mä oon kans miettiny, et tuleeko silleki lisää hampaita kun muitaki " viitteitä" siihen suuntaan olis, mutta taitaa vaan olla toi kehitys ja uusien juttujen oppiminen mikä aiheuttaa tota hillumista. =) Meillä varsinkin yöunille meno on melkosta riehumista. Tai siis Heidi riehuu, en mä. ;) Ihan väsyneenä kolisuttelee nuppiaan seinään, sängynpäätyyn, jne...

Jaahas... Neidille välipalaa ja sit vähän siivoilee kun kaveri tulee kylään. Moi moi.

Eiku ainii joo... Sitä piti kehuu, et ostin sit Heidilleki monien muiden enskojen tapaan CARENAN EASYT! ;D Emmä niitä koittanukaan ostaa ku jo jonku pari kuukautta. =)

Burde ja Heidi 8,5kk

Vierailija
16/23 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta sitten eilisen :).

Q: Tullaan junalla lauantaina. Karssuli tarjosi kyytiä (kiitos kovasti tarjouksesta), mutta meidän istuin on mummin ja taatan autossa odottamassa sunnuntain rippijuhliin menoa.

D on nukkunut nyt taas 3 päikkärit/päivä, kun on niin väsynyt + rytmit sekasin lomailusta. Tänään uskon, että saan vähän normalisoitua tota nukkumaan menoaikaa, kun kiskoin D' n hereille 17.30 vaan jonkun 40 min unien jälkeen. Eilen esim. ilta meni jotain yli 21 ja aamu koitti taas 5.20, joten yöunet jäi ihan liian lyhyeksi :(. Mä odotan syksyä vaan sen takia, et ois pimeempää, jos vaikka aamulla nukuttias 6 tai jopa 7 asti.. D' a on ihan mahdoton saada aamusin enää 5 jälkeen nukkumaan, kun on niin valosaa.. Jos herää 4, niin nukkuu vielä lisää, kun on silloin kuitenkin niin väsy, mut 5 ei toivoakaan. Tosin viime yönä D heräs vaan kerran, kun nyt on taas kiinteät uponnut jotenkuten ja aamu- & iltapuurot tosi hyvin jopa.

Emmi on isin tyttö :). D oli kanssa yhdessä vaiheessa ihan daddyn poika, mut nyt roikkuu taas mussa enemmän. Me ostettiin D' n kengät Prismasta ja on musta ihan asialliset ja tukevat. Kenkäkaupoissa varmaan ton hinnan saa kertoa ainakin kahdella, mitä maksettiin.. Kesäsandaalit D' lla onkin sit ihan Elefantenin, mut ne löytyi kirppikselta.. Samoin kuin odottamassa olevat kumpparit.

Karssuli: Mä en enää niinkään mieti sitä, et " pitäis olla vaan onnellinen koko ajan" . Ehkä silloin syksyllä kylläkin, mut nyt oon jotenkin hyväksynyt, et ei kaikki ole vaan ihanaa ja onnellista (vaikkakin nyt on tosi hyvä jakso menossa, mulla edelleen vähän kiertää nää mielialat kehää). Välillä ajattelen sellasista ihmisistä kenellä on aina vaan niiin ihanaa, et niillä ei ehkä oikeesti ole asiat niin ihanasti kuin he itse antavat (itsensä) ymmärtää. Ainakin ite olen aiemmin feikannut jopa itselle niin hyvin just tota, miten upeeta onkaan. Se taas on sellanen kierre, mihin en enää koskaan halua. Toi on totta, et väsymys ja masennus ruokkii toisiaan ja välillä on vaikea sanoa et kumpi johtuu kummasta. Mulla on myös aina ollut kovat vaatimukset itselle ja syksyllä oli tosi kova kolaus, kun en pystynyt siihen mitä olin etukäteen suunnitellut (koti kuin jotain lehdestä, miehelle aina safkat valmiina jne..). Peukkuja työpaikan saantiin.

Nyt pois..

Jenni ja D 11kk

Vierailija
17/23 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä nyt tulla kertomaan, kun ostettiin Emmille tänään istuin mun pyörän tarakalle ja tietysti komee kypärä, missä on vauhtilieskat. ;o) Ja pitihän sitä uutta istuinta lähteä heti kokeilemaan. Alkuun tuntui vähän oudolta ajaminen, mutta äkkiä siihen tottui. Ja Emmi tykkäs, kun vauhtia riitti ja maisemat vaihtui. Käsiään ei vaan raaskinut pitää kädensijoilla, vaan kutitteli mun pehvaa. =)

Karssulin Ainolle ja Karssulille myös pikaista parantumista ikävästä kesäflunssasta! Ja tosiaan, ei pieni räkis estä osallistumasta kekkereille! Kiva kuulla, että teillä oli mukava viikonloppureissu!

Liia oli antanut äitin nukkua - hienoa! Ja kengistä vielä: kyllä mä kanssa aion aikanaan ihan kunnon kengät ostaa, mutta täytyy varmaan kierrellä ja tutkia hintoja tosi tarkkaan.

" Pikku-Aino" pitää hulinoita. Hmmh! =S Toivottavasti olis vaan helteen/hampaiden aiheuttama vaihe!

Jaa-has, nyt taidetaan miehen kanssa mennä katsomaan pari jaksoa Reinikaista.

Heippa-hei!

-Amy ja Emmi, jolla on huomenna 8kk neuvola vähän etuajassa

Vierailija
18/23 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse ja P oli meillä kyläilemässä, olipas kiva saada taas seuraa meidän kahdenkeskisiin päiviin ;)

Kauheasti on taas tässä vuorokaudessa mukamas tapahtunut uutta. Ida pissasi taas eilen pottaan ja tulipahan ensimmäiset kakatkin sinne. Otin neidistä valokuvan potalla istumassa ja aloin siitä kuvasta katsomaan, että mitä ihmeen tummaa tuolla potassa on (siitä näki siis Idan haaroväliin). Luulin sitä varjoksi, mutta hetken päästä rupesin ihmettelemään mikä haisee niin pahalle. Nostin neidin potalta ja siellä oli tortut ja isoot pissat :D Neiti on myös löytänyt uuden tavun, aamulla hoki koko ajan ¿anna tätä, anna tätä¿. Myös äiti on tullut monta kertaa, mutta vahinkojahan ne on ;) Eilen Ida nousi ekan kerran tukea vasten seisomaan mun äidin sohvapöytää vasten (jos pinnistä ei lasketa). Kotonakin yritys on kova, mutta pää vaan kopsahtelee...

Näyttääkö muuten teidän vauvelit jotain ¿merkkejä¿ pissahädästä? Näillä kahdella kerralla Ida on vain samalla lailla jatkanut touhuaan potalla kun pissa on tullut, en ole siis mistään ilmeistä tai muusta vastaavasta mitään huomannut¿

Queen oli meitä oikein kaksi kertaa onnittelut uusista taidoista ;) Kuinkas pitkät päikkärit Liia nyt nukkuu, kun vaan yhdet päikkärit riittää?

Amyn poppoo olivat olleet pyöräilemässä :) Kuulosti kyllä kivalle. Mekin ollaan vähän miehen kanssa puhuttu, että josko sitä jo tänä kesänä ostettaisiin neidille pyörään istuin ja tietenkin kypärä!

quieron ¿sääyömahdollisuus-pinnis¿ kuulosti hyvältä keksinnöltä ;)

Jennin porukan reissukin oli mennyt hyvin! Minäkin olen jo jonkin aikaa haaveillut vaeltamisesta Lapissa. Haaveeksi taitaa jäädäkin kun me ollaan miehen kanssa niin aikaansaamattomia lähtemään mihinkään reissuun. Katselin tuota 11kk D:n perässä ja tajusin että D täyttää tässä kuussa jo vuoden?

Laskeskelin muuten uudestaan noita fuzzien käyttöä. Tilasin nimittäin kaksi fuzzia lisää huuto.netistä (eikä nämä 8pkl riitä vieläkään mihinkään kun en jaksa pestä pyykkiä joka toinen päivä). Näin ollen rahat saa ehkä takaisin sitten kun käyttää niitä toisellakin lapsella, kuten Jenni sanoikin ;) Riippuu tietenkin ihan siitä kuinka kauan nuo L-koon fuzzit menee? Vaikka saahan niistä aika hyvin rahaa kun myy pois (mikä ei ole kyllä vielä aikomus)¿

Karssuli, mua rupesi naurattamaan tuo Ainon nojailu Idaan :D Idaa meinaa alkaa heti ahdistamaan, jos joku lapsi tulee liian lähelle ;) Paitsi jos on kyseessä isompi lapsi niin Ida kyllä ahdistelee häntä! Siitä tulikin muuten mieleeni että täytyy ottaa kamera mukaan lauantaina :) Koska saat tietää työpaikasta?

Aika monella enskavauvalla tuntuu olevan päikkärit kateissa? Niin meilläkin. Tai no vaunuihin Ida nukahtaa suhkot helposti n. 3 kilometrin jälkeen :D Mutta pinniksessä on niin mahottoman kivaa nousta koko ajan seisomaan! Vaikka kuinka väsyttää niin ei kerkiä nukahtamaan. Välillä tosiaan nukutaan 2x30 minsaa, välillä taas toiset päikkärit on pari tuntia. Eilen Ida nukkui vaan yhdet päikyt klo 13-15!

Kai tästä pitää mennä tekemään ruokaa miehuukselle...

MiaMik ja Ida 8kk11pv

Vierailija
19/23 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 8 kk neuvola viikkoa etuajassa. Emmi on venähtänyt taas pituutta ihan hirveesti: nyt jo 73 cm ja painoa on tullut sitten maltilla, sitä nyt 8880g. Eli sutjakka pimu. Kaikki muutenkin ok. Mutta voi ne terkan ja lääkärin sanat ja sanavalinnat ja äänensävyt taas! Miten sitä onkin niiiin herkällä tuon ainokaisensa kanssa? Terkka taas hoputti tuota yösyöttöä jättämään pois. Siis haloo, jos likka vetää reilun desin kuitenkin, enkä mä liiemmin siitä rasitu, niin mikä kiire? Vai onko myöhemmin vaikeampaa? Ja sitten lääkäri totes, että no, onhan nuo liikkeet ihan riittävät ja keskiarvoiset (Emmi siis lähinnä peruuttaa ja pyörii viisarina, eteenpäin ryömii vain ihan hintsusti). Mutta se sävy, millä se sanoi. Tuli ihan olo, että Emmin kuluuis osata jo vaikka mitä. Pöh! sanon minä. =S

Ja sitten illan huikea juttu. Kun olin ratsastustunnilla, sinne tallille syntyi sillä aikaa varsa. Tunnin jälkeen päästiin katsomaan reilun tunnin ikäistä kauniin ruskeaa tammavarsaa, jolla oli kuin pyrstötähti laikku otsalla. Vitsit se oli suloinen, kun se mennä koikkelehti siellä karsinassa. Ja emä pökki sitä turvallaan, että menepäs lapsi syömään. Liikuttavan ihanaa! =)

Vähänkös Ida on ottanut harppauksia eteenpäin. Hienoa! =)

Ja-has, päätän raportin tällä kertaa tähän...

-Amy ja Emmi-

Vierailija
20/23 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]On jäänyt kirjoittelu viime aikoina aika vähiin, kun on ollut niin paljon kaikkea tekemistä.. Ollaan edetty hääjärjestelyissa taas ihan hyvälle mallille, alkaa tuntua että ehkä tästä vielä juhla saadaan järjestettyäkin. Ilmoittautumisaika on loppunut, ja näyttää siltä että häävieraita tulee aika tarkkaan 200. Eli ei mitkään ihan pienet pirskeet :D

Meille ei mitään uutta oikeastaan kuulu. Aleksi keikkuu konttausasennossa mutta ei vielä konttaa, eikä ryömi eteenpäin mutta pakki kyllä löytyy. Meilläkin on päikkärit olleet jonkun aikaa kateissa, mutta tänään Aleksi yllätti nukkumalla kahteen otteeseen melkein kahden tunnin unet. Ilmeisesti raikas ulkoilma (ja vesisade) nukutti.

Moni enskavauva oli taas oppinut uusia hienoja taitoja, onnittelut niistä :)

Amy älä välitä terkan ja lääkärin nihkeistä kommenteista, jokainen lapsi kehittyy omassa tahdissaan. Ja tuosta yösyömisten lopettamiseen kehottamisesta pitikin jo aiemminkin kommentoida, että aika outoa että noin kärkkäästi ovat sitä mieltä että syöminkien pitäisi loppua jo. Ei mun mielestä mikään kiire, jos itse vaan jaksat yöllä herätä niin miksi kiusata pientä unikouluilla tms. Aleksi syö vähintään sen pari kertaa yöllä ja ei varmaan ihan heti tuu öitään syömättä nukkumaankaan. Ja yhden kaverini vauva on 11kk ja syö edelleen kaksi kertaa yössä. Eikä hänellekään ole terkka siitä mitään sanonut.

Mitäs vielä... Heti tuntuu että on ihan pihalla muitten jutuista, vaikka lukemassa olen joka päivä pikaiseen käynytkin. No, enemmän sitten ensi kerralla :)

Viipero & Aleksi 7kk+[/color]