Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤*¤* MARRASmurut uuteen viikkoon *¤*¤*

11.06.2007 |

Aloitetaanpa uusi viikko, kun täällä vielä hereillä ollaan!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oikein muulloin koneelle ehdi...

Juu, täälläkin väsyttää. Ei tahdo aamuisin herätä millään enkä kuule edes isännän kelloa, kun töihin lähtee. Se on aika huima merkki väsymyksestä, sillä yleensä herään helposti ääniin (mies taas ei!). Yleisesti on vetämätön olo, ei jaksaisi mitään. Illat venyy, ku silloin ehtii sitten viimeistään ne kaikki pyykit sun muut. Ja olo on turpea... MUTTA, väsymys poikii lyhyistä unista ja monista yöherätyksistä. Turpeus taas kielii lihomisesta, kun ollaan saatu vapautus dieetistä (maidoton-munaton), ni hetihän ne kilot hyppäs kyytiin :-( Ei tajuu, miksi meikäläinen ei voi syödä kuin kaurapuuroa ja silläkin lihoo... Pitäis liikkua enemmän, vaan se vanha laulu... mies on aina töissä...

VOI ETTÄ! Ihan on sitten meidän Tiiti kaikista hitain ja jälkeenjäänein... *nyyh* Kahden supervauhtiviikarin jälkeen olen siis saanut sätkivän taikinasäkin! Neidille tulee pian 7½kk ja ryömimisen tajuaminen näyttää olevan aivan kiven alla :-( No, kun teillä muilla vauvat jo juoksee, niin täällä vaan aina maataan... Onhan tuo sentään istunut jo puolivuotiaasta aika mallikkaasti. Ei tietenkään itse nouse istumaan, kun ei kerran liikukaan! Mutta istuksiin onnellisena pitkät tovit. Nurin menee kyllä, jos skarppi neidillä herpaantuu. Pojat tosin oli nurin milloin mihinkin paljon useammin kuin tämä. Tasapaino näyttäisi paremmalta. Tai sitten tämä mamma yrittää keksiä edes jotain " hyvää" tuosta Möykky-Possustaan ;-O

Keinumista meillä on harrastettu jo toista kuukautta. Aivan pop! Maahankin pitäisi päästä leikkimään pihalla, mutta tämä äippä on niin kurja, ettei anna kuin sopivalla soralla istuksia. Pikkuserkuilta saatiin lainaan kävelytuoli (äippä ei tosin niistä perusta) ja siinä on neiti kiitänyt minne sattuu ne kerrat, kun on siihen päässyt. Sitten sitä ollaan niin itsenäisen näköisiä! Niin, ja liukumäki on ihana! Siinä lasketaan vuoroin veljien sylissä ja tänään jopa ihan itse ;-O

Ja tissihuuto!

TalviSalama

Vierailija
22/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki!

Vakuutuksista Tiitiäiselle: Kumma firma jos on varaa kohdella asiakkaita noin. Kyllä tänä päivänä ihmiset kilpailuttaa niin hirveesti niin pankkeja kuin vakuutusyhtiöitäkin ettei ihan kannattais palvella tuolla tavalla. Ja kun sana kiertää varsinkin täällä vauvpallstalla hih! Itseasiassa niissä on niin paljon pelivaraakin et kun meikkis uhkas vaihtaa firmaa niin olisi saanut yhtäkkiä kumman halvalla vakuutukset. Vähän otti päähän kun oon vuosikaudet maksanu enemmän. Me kuiteskin vaihdettiin kun ausntolaina osuuspankissa niin otettiin bonusten takia pohjola. Lasten tapaturmat jätettiin kuitenkin Ifiin koska mulla on siellä edullinen liiton kautta tuleva vakuutus.

En oikein ymmärtänyt mikä oli syy/sairaus ettet normia tapaturmavakuutusta saanut? Noissa kantsii kyl olla tosi tarkkana.

Ite kävin ilmasella sijotusnuevojallakin ja sain niin hyviä vinkkejä et itseasiassa kaikkien kannattais käydä ihan mielenkiinnon vuoksi.

Liikkumisesta: Ei meilläkään vielä ryömitä eikä istutakkaan tuetta. Nyt on muutama päivä karjunu kun haluais eteenpäin mut ei pääse.

Ja näin neljän lapsen äitinä olen suoraan sanoen HELPOTTUNUT ettei vielä liikukkaan. Mun toinen tyttöni lähti kävelemään jo 8-kk ja kyl sitä mamma olikin aivan puhki kun oli vielä toinen pieni samaan aikaan.

Mä oon itseasiassa antanu tälle kupukselle hurjasti erilaiisa esineitä käteen kokeiltavaks ja ollut iloinen et on niin tyytynyt niitä tutkiskelemaan.

Aikapula on aika mahdoton nykyään. Mulla ei oo koskaan ollu muka näin kädet täynnä työtä ja ikinä ei tuu valmista.

Meillä ollut vielä reenejäkin tytöllä, onneks loppuu ens viikolla ja sit meihin iski mahatauti koko sakkiin. Kolmas kerta tänä 2007 vuonna. Kumma juttu.

Onks muilla ollu?

Vauva onneks säästyi, viimekshän se sai taudin.

Onko jonkun vauva jo käynyt järvessä polskuttteleen?

Meillä kaikki ollaan kauheita vesipetoja ja niin taitaa tuo kuopuskin olla. Hieman ollaan tutustuttu myös järviveteen , lähinnä polskuteltu varpaita.

Nyt huuto kuuluu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää ja sataa että voi tuollainen + 10 C tuntuakin kylmältä +28C jälkeen.

Meillä ollaan myös edelleen ihan hampaatonta vauvaa, hammashoitajalle varasin eilen ajan kun neuvolasta olivat viimeksi niin käskeneet, puhelimessa kyllä naureskelin että ei kyllä yhtään hammasta vielä ole. Ensimmäinen käynti on kyllä kuulemma vain ohjeistava ja vanhempia valistava käynti, ihan kyllä tuttuja juttuja jo minulle mutta hyvänhän se on kuitenkin käydä.

Meillä ei myöskään kontata, ryömitä saati istuta että kyllä se meidän Veeti taitaa peränpitäjä olla tässä pinossa myös vähän kaikessa : ) Minä en asiaa ole edes sillälailla mietinyt, omaa rataansa kaikki kehittyy, en edes isosisaruksiinsa ole hirveästi verrannut. Eiköhän täällä jo kesän lopussa kiidetä pitkin lattioita, ja alahyllyjen tavarat saa kyytiä. Eniten huolestuttaa että isot lapset jättävät tavaroitaan lojumaan pitkin poikin lukuisista huomautuksista huolimatta, tänäänkin sakset keskellä olohuoneen lattiaa! onneksi tosiaan ei vielä ryömitä. Ehkäpä piloille kuolattu kännykkä sitten viimeistään opettaa että Veetin ulottuville ei kannata ainakaan tärkeitä tavaroitaan jättää.

Vakuutusyhtiöistä ja huonosta palvelusta. Minä olen kerran jos toisenkin suivaantuneena vaihtanut mm. ainakin vakuutusyhtiön, pankin ja puhelinoperaattorin kun olen ollut tyytymätön saamaani palveluun. Puhelinoperaattorilta lähti samantien 3 puhelinliittymää ja laajakaista samaten vakuutusyhtiöstä kaikki perheen vakuutukset. En tiedä auttaako mutta ainakin itselle tulee parempi mieli. En voi kuin ihmetellä minäkin miten tiitiäisen kohdalla asialla voi olla merkitystä tapaturmavakuutuksen myöntämiseen, minä tuskin olisinkaan tyytynyt vain puhelimessa haukkumisen, kysyppä ihan piruuttasi toisen yhtiön kantaa asiaan.

Ruoka maistuu Veetille samoin tissi edelleen ainakin kahteen kertaan yöllä herää vielä syömään, neuvolassa asiasta oli puhetta ja mihinkään unikouluihin ei ole mitään syytä toistaiseksi kun en itse asiasta mitenkään uuvuksissa ole. Herkkyyskausi tässäkin asiassa tulee toisille ennemin toisille myöhemmin. Tärkeinpänä ja parhaana neuvona tämä th piti sitä että ei nukuta vauvaa illalla vaan antaa hänen itse nukahtaa sänkyyn. Veeti tosin usein nukahtaa tissille mutta havahtuu kyllä sänkyyn laittaessa, päiväunille nukahtaa ihan itsekseen. Th piti todennäköisenä että oppii tästä syystä nukkumaan yönsä kokonaan ennepitkään ihan, saas nähdä.

Kanelisokerille onnittelut hienosta saavutuksesta!

Nyt isompi kaipaa, pitää mennä ollaanki inhan kolmistaa nkun esikoinen on kiekkoleirillä tämän viikon.

Vierailija
24/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmalla ollut nuha ja yskä pari päivää ja tänään itki vain aamulla joten soitin lääkärille.Käytiin päivystyksessä koska epäilin korvatulehdusta.Onneksi ei kuitenkaan ollut.Vatsaa taitaa kipristää nuhan lisäksi.Välillä säpsähteli kun sattui. 3v sisko ilmoitti että vatsa kipeä joten kai se on sama tauti.

Lattialla lojuvia leluja ja muita tavaroita pelkään myös minä. Tänään esikoinen tuli ilmoittamaan että Wilman naama on aivan sininen! Hädissäni juoksin katsomaan kun pelkäsin että hän tukehtuu, mutta olikin löytänyt jonkun sinisen kartonginpalan joka oli värjännyt tytön kasvot,kielen ja kädet sinisiksi...

Loman tarpeessa olisi ainakin tämä äiti :)

Vierailija
25/31 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä on sit kotiuduttu...

Kyllä oli kamala kotimatka hirveetä huutoo oli pojan reissu kotia kohti.

Ei meinannu rauhoittua sit millään vaikka kuinka isommat lapset yrittivät leikittää ja lohduttaa.

Kotio tultuamme poika katseli hieman ihmeissään että mikäs paikka tää nyt olikaan mutta nyt jo nukkuu tyytyväisenä tuola omassa sängyssään...

Meni nukkumaan melko aikaisin ja yö unillahan tuo jo on,meni klo:20.00 aika tasan yö unilleen.

Isommat muksut ovat vielä ilta pesuilla mutta pian nukkumassa hekin,kun vaan pesut on hoidettu...

Tuola äitelläni oli vauvan amme niin siinä isommat polskuttelivat iltasella aina jonkin aikaa.

Hyvin sopivat kaikki lapset vielä semmoseen.(siis erikseen ei samaan aikaan...)

Leikkasin myös eilen illalla toiseksi nuoriman siskoni hiukset ja hienot tulikin,semmoset hiukan kerrostetut ja kuitenkin pitkät ja leikkasin hälle myös etu hiukset joita hänellä ei ollut koskaan aikaisemmin ollut.

Siskoni oli aivan innoissaan ja erittäin mielissään uusista hiuksistaan.

Liikennepuitoonkin poikettiin pikaseen vielä tänään,ennen kotiin lähtöä.

Yksi siskoistani on siellä töissä joten poikettiin siellä varmaankin 3 kertaa jos oikein muistan.

Seikkailupuistoon mentiin vain kerran vaikka useemminkin olis voinut mennä,ei vaan kuitenkaan tullut mentyä.

Mutta nyt siis taas kotona ja ehjinä perillä vaikka Joel hiukan huusikin kotimatkalla...

Toivoovauvaa ja oman perheen porukka.

Vierailija
26/31 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hiljasta onkin meijän pinossa. Kirjotanpa siis äkkiä vähän jotakin.. :)

Tänään sain ihme puuskan siivota. Tuli makuuhuoneesta ja keittiöstä pyyhittyä lattiatkin! ;) (meinaskin jo sukat tarttua kiinni..) Sitten pyyhin pölyt ja imuroin pitkin poikin. Keittiöstä menin jopa listat rätillä läpi! Olikin aika pölyset.. Mitäs vielä.. Niin no hellan siirsin kanssa, ja putsasin sieltäkin p*skat pois. Ja sit pesin vielä vessan.

Niklas konttailee jo aika lujaa. Ja jaksaa jo pitkiäkin matkoja konttailla. Kovasti se on nyt tutkinu kotiaan. :) Johdot kiinnostaa kovasti, tänään se onnistukin nykäseen langattoman verkon tukiaseman alas. Mut ei onneks hajonnu, vaikka tuli vielä iskän kännykkäkin samalla alas! :P

Pitäs kyllä itekin mennä nukkuun. Parina viime yönä ollu vähän häiriötekijöitä siis sen lisäks, et Niklas tietty vielä heräilee.. Toissayönä kärpänen häiritsi jostain neljästä asti, niin etten saanu enää oikeen nukuttua. Sit eilen illalla innostuin kuvia laitteleen tilaukseen, niin menin nukkuun vasta joskus puol kakstoista...

Joten nyt siis hyvää yötä! Niin ja huomenna on meillä yhdet rippijuhlat.

Vierailija
27/31 |
16.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on joo ollut!

Pöperöistä: meillä ei vauva ole saanut kuin äitin laittamaa ruokaa... tai no ne hedelmäsoseet puuron seassa on kaupasta. Mutta kaikki muu itse tehtyä, syö hyvällä ruokahalulla, ei tiedä muusta =)

Pieniä juttusia löytyy tytön suusta monta kertaa päivästä. Vaikka kuinka yrittää siivota omia, esikoisen ja miehen jälkiä niin aina lattialta jotain suuhun laitettavaa löytyy... Aika hyvin sen huomaa jo vauvan ilmeestä, että nyt on löytynyt " makupala" . Suu muikeassa ilmeessä ja mussutus kuuluu. Tänää esim. olen onkinut suusta pikkulegon, vauvanuken täytteenpalasen ja sanomalehden palasen. Tuo lehtikori houkuttelee tyttöä aika lailla repimään ja syömään paperia.

Päiväunista jo taisin kirjoittaa, että kolmet nukkuu. Vaan eipä enää. Kahdet näyttää riittävän vallan mainiosti ja yhtä äkkiä alkanut nukkumaan sisällä paremmin kuin ulkona, vaikka kuumempaa on tuolla etelänpuoleisessa makkarissa kuin pohjoisen puolella vaunuissa.

Mutta nyt kuuluu huutoa makkarista...

Marrastoive

Vierailija
28/31 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjuuttelnpa minäkin hieman...

Meillä kans nykyään on kahet päiväunet. Yöunet onneks jatkuu kivasti.

Ihana tälläinen kesäävauva on. Tulee ihana hyvälle tuulelle kun tuollainen aurinkonaama aamulla hymyilee koko naamallaan.

Jonkinmoista kunnon rytmiä alkaa jo olla, sekin helpottaaa mukavasti.

Laitanpa galluppia:Mitä kesäsuunnitelmia teillä on?

Meillä on isommilla muutamat leirit, mökki ollaan vuokrattu nyt Juhannukseka toisen vauvaperheen kans ja sit tulee vielä yks tuttavaperhe.

Ehkä Lintsiä tau Tykkimäkee kehiin?

Tallinnassakin olis ehkä kiva käydä tai sit Tukholmassa. Onks jollakin tietoo hyvästä laivasta lasten kans?

Nyt aamupalan laittoon.Meillä vauvakin vetele hurjia annoksi eloveeran kaurapuuroa. Laitan siihen sitä Taus:n maitojauhejorviketta ja hedelmäsosetta sekaan ja menee toisaan ihan miehen annoksia ja kaks liha-ateriaakin uppoaa päivisin. Tissiä annan ainoana juomana kun ei huoli pulloa. Vettä yritän myös antaa välillä.

Vielä galluppia: Vauvanne lempiruokia+

meillä siis omatekemät puurot, päärynäsose, aurinkoinen ja ruusunmarja. Kasvisoseista parhaiten uppoaa porkkana mut kyllä kakki silti menee. Possua ja kanaa on vasta syöty.

Vierailija
29/31 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelempa nyt aikani kuluksi, kun odotellaan tässä koska poitsu herää ja et koska tulee soitto, et rippijuhliin päin vois lähtee.. Eli koska ovat kirkolta lähdössä. Me ei viititty sinne kirkkoon mennä, kun ensinnäkin siellä on varmasti ihan tarpeeksi muutenkin sitä väkeä ja toisekseen Niksun päikkärit/lounas osuu just sillai samoihin aikoihin.

Pakko nyt pikkasen ainakin tuulettaa, et Niklas nukku viime yönä reilun 7h putkeen! Olinko vähän ihmeissäni! Parhaimmillaan se on nukkunu 6h pätkän, mut siitäkin on jo aikaa, kun viimeks on sen verta nukkunu. Niklas nukahti jossain puoli kymmenen aikoihin. Mä ite sit heräsin ja katoin kelloo, näytti 3.20, oli pakko tarkistaa, et onko poika vielä hengissä... Sit jatkoin itekin unia ja se oli sit jotain ennen viittä kun sit rupes kitinää kuuluun sängystä. Sit nukuttiin vielä kahdeksaan asti mikä sekin on aika harvinaista. Ja nyt se on sit ekoilla päikkäreillä. Eilen olin kans ihan ihmeissäni, kun ei tahtonu millään mennä ensimmäisille päiväunille. Nukahti se sit lopulta yhdeltätoista! Yleensä se tosiaan jo heräilee unilta niihin aikoihin. :)

Kesäksi ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia. Lapissa pitäs kyllä lähtee käymään miehen sukulaisilla, mut saas nyt kattoo. Mitenkään varmaa sekään reissu ei ole. Mitään muita suunnitelmia ei oo, kattoo nyt jos saadaan yhtäkkiä jotain päähän! Ite haluaisin lähteä käymään Ähtärin eläinpuistossa... :)

Vierailija
30/31 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taas nyppii! Miljoona asiaa odottaa tekemistä eikä intoa yhtään. Hyvä kun normaalit rutiinit saan hoidettua. Päällä jatkuva " Huono-Äiti" -fiilis :-(

Joo... Tulen hehkuttamaan sitten, kun meidän neiti suostuu syömään muuta kuin tissiä tai nukkuu pidempään kuin kaksi tuntia putkeen... Tai jos tuo joskus oppii liikkumaan... Nyt ei jaksa :-( Meillä on käynnissä tarttuva kierre. Äiti pahalla päällä - lapset pahalla päällä - äiti pahalla päällä... *huokaus* En ole enää lainkaan vakuuttunut, että uni auttaisi tähän pahansisuiseen olotilaan! Ja kun jonnekin menee, niin kaikilla muilla on autuaan onnellista ja tasapainoista eikä äiti ikinä-koskaan hermostu lapsiinsa saati korota ääntään. Minulla on mennyt kaikki auktoriteetti noihin pirpanoihin eivätkä usko mitään. Alan olla vakuuttunut, että olen kasvattamassa mummonpotkijoit... :-( *jättihuokaus*

Kuten näkyy... todella huono päivä tänään... Varmaan johtuu siitäkin, kun kohta loppuu äippäloma ja pitäisi niitä töitä löytää tai mies pian näyttää ovea! Samalla haluan noita kauhukakaroita lisää, huh!

TalviSalama kera riehuvan poikaduon ja nukkuvan neidin...

Vierailija
31/31 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tuttu fiilif välillä täälläkin, varsinkin kouluaikaan loppukeväästä.

Nyt helpottaa meillä kun päästiin mahataudista ja miesa on kesälomalla niin on mukavasti menny.

Mut aina niitä tulee huonoja päiviä ja sit joskus alkaa mennä huonosti niin tuntuu et kaikki menee päin mäntyä....

Mut nyt iltapaloihin...