Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¤*¤* MARRASmurut uuteen viikkoon *¤*¤*

11.06.2007 |

Aloitetaanpa uusi viikko, kun täällä vielä hereillä ollaan!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein koneelle ehtinyt muuta kuin pikaisesti lukemaan pinot... Siispä ensimmäiseksi ISO HALI ja paljon toipumista Tuulille!!! Varmaankin " helpompaa" toipua, kun jo lapsia on, mutta tosi kurja juttu kuitenkin. Enpä osaa oikein näin yöllä muuta sanoa... :-(

Meillä on täällä edelleen liikkumaton yksilö. Pyöritään vallan näppärästi niin navan ympäri kuin masulta selälleen ja päinvastoin. Vaan ei suoraviivaisesti eteenpäin. Kohta varmaan huolestun! No... onhan mulla tuossa ainakin vauvaa... ;-P

Toinen juttu, mistä varmaan huolestun... tyttö ei suostu syömään edelleenkään muuta kuin tissiä. Hiukan menee maissinaksuja, mutta nehän on melkoisen hötöä kamaa. Kurkkuja imeskelee... Mutta muuta ei alas saa. Ei millään. En jaksa enää kovasti edes yrittää, kun on näissä päivissä niin paljon muutakin toimintaa kuin istua pöydän ääressä houkuttelemassa jotakuta syömään :-O Eikä tosiaan siis edes juo mistään mitään... Ei sillä, neitisemme on kyllä oikein hyvässä lihassa. Oikea taikinapossu ;-P

Nyt jatkan huolestumista tuolla untenmailla! Toivottavasti joudan jossakin vaiheessa vielä tätä viikkoa koneelle uudelleen. Muutoin: Raikasta viikkoa muruset!!!

TalviSalama kera nukkuvan puolueen...

Vierailija
2/31 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kanssa tuulille jaksamisia.

Meillä meni viime yö todella ihanteellisesti,poika ei herännyt kertaakaan ja aamulla otti pikkasen rintaa ja 100ml maitoa.

Aamu velliä vois kanssa alkaa kanssa tekeen...

Eilen oltiin tässä äitelläni ja käytiin kaupassa...

5 alle 9v muksun kanssa on kyllä sit ihanaa mennä kaupassa.

No nyt tälle päivälle ei ihmeempiä suunnitelmia edes ole,joten rennosti vaan yritäön ottaa...

toivoovauvaa ja koko muu 10 hengen lössi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Tuulille voimia, *halit*.

En olekaan loppuviikosta ehtinyt ollenkaan kirjottelemaan ja loppuviikon pinonkin kerkesin lukea vasta tänään, kun tuli mökkeiltyä taas sen verran ahkerasti.

Ei mulla oikein mitään uutta ja ihmeellistä tässä nyt ole, kunhan ajattelin " ilmoittautua" taas ja nostella meidät takaisin etusivulle :)

Helteistä ollaan nautittu ja olen vähän laittanut sitä Eucerinin sk25:lla olevaa aurinkorasvaa pojalle, mutta auringossa en häntä ole tarkoituksella kyllä pitänyt. Mutta pakosti vähän joutuu aurinkoon kun helteisenä päivänä rattailla ulkoilee.

*Piparminttu*

Vierailija
4/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko ja uudet kujeet...=)!

Täällä kamalan harmaa ilma ja yöllä tulikin oikein kunnolla vettä,toisaalta ihan hyvä, olikin jo niin rutikuivaa.

Monetko päikkärit teillä nukutaan??? Kun meillä mennään enää kaksilla päikyillä... Aamupvällä nukkuu noin tunnin ja sitte n.klo 13 simahtaa ja nukkuu pari tuntia,sitte mennäänkin seuraavax yöunille n.klo20. Tuntuu vaan niin vähältä,mutta kaipa se vaikuttais sitte yöuniin jos nukkuis päivällä liian vähän...

Meillä sai poika kutsun hammashoitajalle=)! Juhannuksen jälkeen pitäis mennä noita kahta leegoo sitte näyttään...hih hih...=)! Joko muut ootte vauvojen kans käyny??? Ku eix tää nyt oo ihan joka puolella Suomen maata käytäntö,et ½-vuotiaat kutsutaan ekan kerran? Meillä poika sillon tosin jo 7ja½kuukautta mutta kuitenkin...=)!

Mä tässä oottelen anoppia kylään...pesukone pyörii jo ja poika on ekoilla päikyillä...

Mulla oli jotain muutakin,mutta...jospa sitte myöhemmin muistuu mieleen...

Tiitiäinen78

Vierailija
5/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaista: Espoossa käydään vuoden ikäisenä hammashoitajalla. En tosin ole käynyt muiden kuin esikoisen kanssa,en näe siinä mitään ideaa.Hammasharja on meillä muutenkin käytössä ja muut hammasjutut tiedän muutenkin.( Wilmalla on nyt kuusi hammasta)

Päikkäreistä: aamulla n. 10-12 nukutaan ja iltapäivällä n.16-18 nukutaan.Helteellä aamupäiväunet jäivät monesti vain puolen tunnin pituisiksi.Yöunille mennään 21-22 välillä.

Räkätauti iski tosiaan,nuha ja yskä on neidillä.Isommat aivastelevat. Toivottavasti menee nopeasti ohi.

Vierailija
6/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Niklas hokas konttaamisen taidon! Tossa se nytkin läpsyttelee menemään.. :) Kohta sitten saakin mennä perässä ja kieltää, et ei sinne... :)

Oli pakko tänään käydä terveyskeskuksessa selkää valittamassa, kun meni aamulla jotenkin ihan jumiin. Ensihätään popsin pari 800 buranaa päivässä ja torstaille varasinkin jo ajan fysioterapeutille, joka vähän neuvoo venyttelyä ja muutenkin, et miten tota pötkylään kannattaa kantaa jne..

Mutta tarttis varmaan mennä ruokaakin laittaan. Heipat.

Vierailija
7/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä konttaus suju, mutta onneksi olkoon Niklakselle!!!

Ukkeli kyl ryömii jo tosi vauhdilla ja konttausasentoa on treenannu viikon-pari.

Oletteko laittaneet avocadoa vauvan soseisiin? Laiton kanaa,avocadoa ja perunaa ja poika söi paremmin kuin ikinä=)

Vierailija
8/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla purkaan...

Mun menee ihan totaalisesti kohta tohon Tapiolaan hermot, per***e!!! Siis haettiin pojalle ensin hoitokulu-vakuutusta (ihan piruuttamme) no sitä ei tietenkään myönnetty,mutta nyt joku aika sitte hain sille ihan normaalia tapaturma-vakuutusta ni sitäkään ei voida myöntää!!!

Mä sitte soitin sinne ja haukuin ne oikeesti alimpaan helvettiin koko porukan,annoin tulla sitte kaiken mitä sylki suuhun tuo. Sanoin jopa että te ette kans ymmärrä mitään lääketieteestä ja me otetaan koko suvun vakuutukset pois Tapiolasta ym...ym...!

Tapaturma-vakuutusta ei voida myöntää sairaalle lapselle jos vaikka se koloo joskus ittensä! NAURETTAVAA!!!

Siihen se akka kans koitti vedota,että jos sitte se toipuminen on jotenkin hitaampaa jostain tapaturmasta mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.

No,sain nyt sitte soittoajan sinne vak.yhtiön klääkärille ens viikox,täytyy soittaa ja kysyä että mistä se on tämmösiä johtopäätöksiä vetäny...!

Anteex tää valitus,mutta ottaa niin paljon aivoon...!!!

Tiitiäinen78 joka palailee jahka on tyyntynyt...

Vierailija
9/31 |
12.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa jo yritys ollut päällä, mutta jotain aina tullut...

Konttaavalle Niklakselle onnittelut!

Avocadoa ei ole kokeiltu, sillä en ole sitä itsekään ikinä syönyt. Aukko sivistyksessä tässä kohtaa!

Hammashoitajalle tuli kutsu elokuulle, 10kk iässä täällä otetaan vauva ekan kerran tarkastukseen.

Päikkäreitä tyttö nukkuu kolmet, 1/2-1 tuntia kerrallaan. Joskus harvoin kahdet, jos herää toisilta unilta klo 16 jälkeen. Tänään nukkui toiset unet klo 14-15 ja otti sitten vielä tirsat 18-18.30.

Tissi kelpaa tätä nykyä älyttömän hyvin, tuntuu että maitomaha on ihan erikseen... Kiinteätkin siis uppoaa hyvin.

Mutta nyt iltatoimiin!

Marrastoive

Vierailija
10/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän levotonta ollut nyt parina yönä. Tulee tuo liikkuvuus uniin ja olen saanut käännellä Ainoa muutamaan kertaan takaisin selälleen...ketterä tyttö jo, mutta ei todellakaan vielä puhettakaan konttaamisesta. Kierien menee kyllä parissa minuutissa huoneen toiseen laitaan ja välillä huhuilee milloin missäkin jumissa apua. Ei voi jättää kyllä enää hetkeksikään yksikseen.

Nyt on ihan selkeästi alkanut tuo istuminen sujua. Hellyttävän näköistä kun selkä suorana pönötetään ja ihmetellään. Kylvyssäkin istuu jo hienosti ja rättää vedellä niin, että kaikki muukin kastuu kuin tyttö itse.

Aino on varmaan ainoa muru, jolla ei ole vielä hampaita :) Mennään sitten hampulääkäriin pelkillä ikenillä kun kutsu kuuluu :)

Tiitiäinen: No, jo on nuo vakuutusyhtiöt syvältä. Meillä oli joskus vastaavia ongelmia If:in kanssa, eli ei se taida yhtiötä vaihtamalla muuttua.

Tänään pitäisi lähteä vaateostoksille. Painonpudotusprojekti on onnistunut yli odotusten. Olen nyt saanut pois noin 10kg (kaiken kaikkiaan n 21kg synnytyksestä) ja alkaa tosiaan kaapista löytymään muutakin kuin äitiysvaatteita :) Tarvitsen jotain vähän parempaa päällepantavaa kun olemme lähdössä reissuun viikonloppuna...

Aino täyttääkin sitten sen 7kk tulevana sunnuntaina :0 Pitää varata neuvola-aikaa taas ensi kuulle.

Nyt pitää lopetella, ennen kuin on liian myöhäistä päästä suihkuun.

Kanelisokeri

Vierailija
11/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tota meijän ukkelia äsken oikeen nauratti.. Nukutin sen päiväunille ja tulin tähän koneelle niin alko kuuluun jotain ääniä, ensin aattelin, et heräskö se ja alko itkeskeleen. No sitten kuulu uudestaankin ja se kuulosti jo naurulta. Se siellä jotain unissaan hekotteli! Mut olipa kyllä hassunkuulosta. Ei oo kyllä ennen noin kovasti unissaan naureskellu. Joskus on jotain pientä hytkymistä ollu.

Hammashommista: Meillä olis pitäny olla jo eka käynti ½ vuoden iässä! Mut se peruuntu kun hammashoitaja onnistu saamaan jalkansa pakettiin ja oli sitten varmaan yli kuukauden sairaslomalla... Uus aika tulee sit joskus.. Mut mun mielestä aika höhlää et eka aika on jo tosiaan ½-vuotiaana, eihän kaikilla ees oo vielä sillon hampaita. Järkevämpää vois olla tosiaan joskus 10-12kk iässä. Sillon on jo hampaitakin mitä esitellä. :)

Viime yö oli taas aikamoista pyörimistä. Poika kyllä vähän väliä rupsutteli, eli ilmavaivojen takia varmaan vähän tartti kitistä. Kun vaan tietäis et mistä ne vois johtua.. Kun en oo mitään uusia ruoka-aineitakaan tässä nyt ottanu. Paitsi kalan. Josta Niklas ei tykänny ainakaan heti.. Tosin munkin mielestä se kyllä haisi/näytti/maistu ei-niin-hyvälle. Ostin siis Nestle-Bonan jotain pikkukalastajan herkkua.. Aattelin, et ite höyrytän lohipalan, sössään sen ja pakastan kuutioina joita heittelen ihan sit normi kasvissoseen sekaan. Jos vaikka maistuis paremmin.

Mutta tarvii alkaa katteleen taas vähän valokuvia mitä teettäis!

joelaa ja Niklas (nokosilla)

jk. Päiväunista: Niklas nukkuu pääsääntösesti enää kahdet unet päivässä.

Vierailija
12/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli varmaan sekunnin nopeempi, kun viestit on näköjään tullu samaan aikaan, mut Kanelisokerin oli kuitenkin ensin. :)

Vierailija
13/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä ei vielä konttailla mutta noustaan jo itse istumaan,oppi tiistaina.

Ja on siis vasta muutaman kerran osannut nousta itse istuun.

Komea tyyli kun ensin menee konttaus asentoon ja sit hyppääsillä tavalla että saa jalat mahan alle ja työntää itsensä käsillä istuma asentoon.

Onnittelut Niklakselle konttauksen oppimisesta!

Saa nähä malttaako nyt lähtee ollenkaan konttaan kun pääsee paikasta toiseen ja tavaroiden viereen jota pitkin voi nousta seisoon istuma asennosta.

Eilen käytiin taas liikenne puistossakin ja oltiin pari tuntia,kun Joelinkin sai varjoon vaunuihin nukkumaan...

Nukkui yllättävän hyvin melkein 1tunnin ja 20min.

Yöt tääläkin olleet melko risaisia ja eipä ole meikäläisellä paljon tullu koko viikkoon nukuttua,kun menee ilta pitkälle klo:00-02 ennen kuin edes huomaa kun juttelee noitten sukulaisten kanssa kaikenlaista tai sit pelataan korttia ja joel herää klo:04.00-05.30...

Toissa yönä meikäläinen sai nukuttua n.3 tuntia ja viime yönä juuri ja juuri 5 tuntia...

Joel ei ole heräilly kovin usein yöllä mutta itse heräilen kyllä kun aina jotain ääniä kuuluu...

Mutta nyt Joelille ruokaa...

toivoovauvaa...

Vierailija
14/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Tuulille vielä voimahalit! Toivottavasti voit jo paremmin! Ja toivottavasti sait asiallista hoitoa.

Vakuutuksista: Joskus tuntuu, että vakuutuksissa, jotka ovat hirvittävän kalliita, on aina joku pikkupräntti, ettei sitten toden tullen mistään saa mitään korvauksia. Pistää varmasti kiehahtamaan!

Ruuista: Mä tein joku aika sitte itelleni sellasta hyvää sapuskaa, johon tuli avokaadoa, parsakaalia, punasipulia ja cus cusia. Ei ihme, että vauvakin tykkää, e on niin pehmeää ja sileää. Kuitenkin mietoa. Pitäispä koittaa poitsullekki. Oltiin tossa viikonlopuna reissun päällä ja otin kaupan ruokia mukaan. Oikein puistatti, ku ne haisikin niin pahalle, eikä ihan niin hyvin kyllä maistunut, ku äiskän pöperöt.

Meillä nukutaan kahdet unet pääsääntöisesti. On aika kauan jo nukkunut näin. Unet on aina olleet hyviä ja aika pitkiä noin 2-4h.

Eli aamupäivän unet on kolmisen tuntia yhdeksästä tai kymmenestä eteenpäin, iltapäiväunet pari tuntianoin kolmesta tai neljästä eteenpäin. Tietysti joskus varsinkin viikonloppuisin laitan aamulla vielä tissin suuhun ja jatketaan unia sängyssä, jolloin päiväunetkin siirtyy myöhemmälle. Yöunille meillä mennään 22-23. Paitsi eilen jo klo 21, mikä on harvinaista.

Konttausasentoa haetaan ja lujaa ryömitään. Istua ei vielä osata. Melkein jo harmittaa, että vauva on jo kadonnut ja pikkuinen taapero on tulossa... No ihania kausia tiedossa ;) Ja kaksi hammasta! Siitä päästäänkin spivasti hammaslääkäriasiaan. Meillä eka hoitaja on varmaan vasta pari vuotiaana. Ellei oo sitten muuttunut. Ainakin nämä vanhemmat on käyneet vasta parivuotiaana ekan kerran. Jos puolivuotiaana on vähän turhan aikaisin, on mielestäni kaksivuotiaana jo aika myöhään ekaksi kerraksi.

Kanelisokerille hatunnosto kadotetuista kiloista!! Mun itsekuri ei meinaa riittää aloittamaan edes pientä kevennystä. Eilen olin jumpassa ja persaus on kyllä kipeänä! Mies sai kuntopyörän ja sillä oon veivannut muutamana iltana. Mutta se herkuttelu...voi minua!

joelaa: Meillä on hekoteltu unissaan joitain kertoja. Se on todella söpön näköistä ja kuuloista :) Ja jos teillä tuntui olevan vatsanpuruja, se voi hyvinkin olla myös sitä.

Valokuviapa hyvinkin.... Pitäis alkaa purkaa tiedostoja koneelta ja katselemaan millaisen läjän saisi tilattua.

Kesäsateen raikastamat Bubbles ja A, P ja P

Vierailija
15/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, kiitos kaikille tsemppauksista, kyllä tää tästä. Vaikakin tosi koville on jotenkin ottanut, ensin tuntu ettei mistään tuu mitään.

Asiallista hoitoa sain, vähä mietin et alkaakohan ne jotenki vähätteleen ku on jo noi kolme lasta kuitenkin, mut ei, tosi ymmärtäväisiä olivat ja pahoillaan, ihan liikutuin yhen vanhemman mieslääkärin puheista.

Meillä olis kahen vanhemman lapsen synttärit lauantaina, joten touhua riittäis kun vaan alottais.

Antti ryömii nyt kovaa vauhtia huoneesta toiseen ja ehdoton suosikki on eteisen kaapiston peili, joka ulottuu lattiaan...mies sen vihdoinki kokos ja laitto paikoilleen.

Konttaus askelia ottaa muutaman, mut kun kiire tulee niin ryömitään.

Nopsaan noi kehittyy ja muuttuu, liian nopsaan mun mielestäni.

Hampaita on ne kaksi ja hammashoitajalla käydään vuoden, puolentoistavuoden iässä, ainakin toi neiti sai yksvuotis neuvolassa lapun et sellaseen voi mennä, tiä sit onko se ehtiny jo muuttua sekin asia.

Olikohan vielä jotain muuta, niin ne päikkärit, niitä nukutaan miten milloinki, kolmet vähintään. Yöunille mennään puol kaheksan, kaheksan maissa ja koko yö nukutaan, tuttiakaan ei kaivata jos sattuu tippua.

Tällästä tänne, nyt pitää lopetella, kaveri tulossa kyläileen.

Vierailija
16/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mun kokkaukset kelpaa, ei ees puuro...sinnikkäästi välillä kokeilen et josko nyt, mut ei ainakaan vielä.

Vierailija
17/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pompitaan nyt ihan onnessaan hyppykiikussa! Meillä oli se ensin karmikiinnityksellä, mut kun on aikas kaposet noi ovenkarmit, niin isäntä tänään poraili kattoon reiät ja viritettiin se sit keskemmälle lattiaa. Ja nyt Niklas pomppii onnessaan, eikä ole vaaraa et pää kolisee...

Tänään höyrytin pojalle kalaa. Se olikin kätevä, kun se kalanpala oli niin kostea itessään, et ei tarvinu lisätä vettä kun ihan teelusikallinen tai korkeintaan kaksi! Ja ihan ilman mitään mausteita sen pistin soseeksi ja pakastin jääpalarasiassa. Sitten huomenissa ne vois paukuttaa irti ja laittaa rasiaan... Aattelin sit sekotella niitä kuutioita ihan vaan johonkin peruskasvissoseeseen, et jos sillälailla kelpais paremmin. Kun ei tosiaan toi kaupan kalamössö uponnu...

Meillä syödään pääasiassa kaupan pöperöitä, mut kyllä äiskän kasvissoseet ainakin on kelvannu. Ensin ilme on vähän epäilevä, mut kyllä se sit kelpaa kuitenkin. :)

Jaa, mutta isi on sitä mieltä et poju kaipaa tissiä... No voihan se varmaan halutakin joo. :D Iltarutinat alkaa...

Vierailija
18/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa mäkin ehdin kuulumiset kirjottamaan...

Meillä ryömitään vauhdilla ja konttaustakin harjoitellaan mutta ei vielä ole keksitty että niin pääsee myös eteenpäin. Tänään vannatessa poika päätti ottaa reunasta kahdella kädellä kiinni ja nosti ittensä lähes seisovaan asentoon..siinä äippäkin hieman säikähti että no nytkö se kävelemään lähtee..=)

Hammaslääkäri on juhannuksen jälkeen. meilläkin olisi ollut 6kk ikäisenä mutta lääkäri olikin juuri sairastunut joten se sitten siirtyi ja 7kk tulee täyteen kun tuo uusi aika on. Kaksi hammastakin on tullut joten niitä kelpaa näytelläkin..luulen että lisää on tulossa sillä tänään ei ole ruoka maistunut ja muutenkin normaalia vaisumpi jätkänpätkä meillä ollut tänään...toivottavasti ei mitään flunssaa tms. tee.

Kanelisokerille iiisooo hatunnosto painonpudotuksesta. Mä silloin innoissani aloitin murujen kanssa laihduttaan mutta niin vain kesä ja kesän houkutukset vei voiton (jätski, makkara yms). Sain kuitenkin muutaman kilon pois ja innostuksen liikuntaan joten ei mennyt ihan hukkaan se projekti.

nyt taitaa tämä mamma painua peiton alle...mä en käsitä mikä kesäväsymys on iskenyt..vois vaan nukkua ja nukkua...plääh.

Mutta, mukavaa viikkoa kaikille!

T.pätkis06...zzzzzz

Vierailija
19/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkis, minäkin ihmettelin outoa väsymystä ennenku tajusin et oon taas raskaana=)

Päikkäreitä ukkeli nukkuu 3-4 kertaa. Aamulla klo 9ekat 30-60 min, sit keskipäivällä samat ja illemmalla yhdet tai kahdet. Nyt on alkanut välillä jo tulla parinkin tunnin unia-jee. Yöt on repaleisia ja maitoa pitää kerran-pari antaa.

Tuulilla tuntuu olevan ihanan kiltti vauva=)

Vierailija
20/31 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli ruokailusta. Meillä ei äiskän pöperöt maistu. yritän aina silloin tällöin tarjota mutta ei sitten niinku millään uppoa.

Päikkäreitä nukutaan aamupäivästä n tunti. Iltapäivästä 1-2h ja illemalla noin puol tuntia. Nyt helteillä nukuttiin vähän miten sattuu..lyhyitä pätkiä useampi, heti kun ilmat vähän viileni, unikin maistuu paremmin.

ja nyt sinne peiton alle...=)