Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neljä nimeä?

10.06.2007 |

Olen silloin tällöin seurannut kastettujen lapsien nimiä kaupunkimme lehdestä ja jo kolme kertaa olen törmännyt nelinimiseen lapseen, eli kaksi nimistä on liitetty toisiinsa väliviivalla. Se herättää ihmetystä ja tuntuu, että jos vanhemmat olisivat saaneet muutaman viikon lisää miettimisaikaa, he olisivat saaneet valittua lyhemmän nimen. Oletko antanut lapsellesi neljä nimeä ja miksi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut, mutta voisin hyvin vaikka antaakin, koska maailmassa on niin paljon ihania nimiä, että jos ei saa tusinaa lasta, niin niistä saa käytettyä murto-osan. Jos kaikki neljä nimeä olisivat pitkiä, niin sitten voisi tulla ongelmia mm. yrittää mahduttaa ne lomakkeisiin, mutta muuten en näe mitään ongelmaa verrattuna kolmeen tai kahteen nimeen.

Vierailija
2/2 |
15.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nimi on kuin siinä olisi kaksi kahden nimen yhdistelmää. Toki neljälläkin nimellä voi saada toimivan kokonaisuuden. Todennäköisesti syynä on usein se, että vanhemmilla on mieluisia nimiä enemmän kuin kolme ja ovat niitä lapselleen halunneet siksi enemmän. Itselläni ei lapsia vielä ole, mutta aika vaikea on kuvitella itse laittavansa näin pitkää rimpsua, vaikka mieluisia nimiä paljon onkin. Joskus olen kyllä mielessäni sommittellut neljän nimen yhdistelmiäkin suosikeistani, mutta en kyllä kovin tosissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan