Onkos kenellekkään käynyt näin?
Laitoinkin aikaisemmin aloituksen pojastani jolla maitoallergiaepäily ja nyt itsestä tuntuu että kaikki ruoka-aineet joita kokeilee niiin tulee oireita...
Eilen olimme sairaalassa maitoaltistuksessa ja pojalle ei tullut mitään reaktiota. Lopulta sairaalassa käskivät syöttää jo koko purkin korviketta, poika söi eikä ollut milläskään. pääsimme kotiin ja seurailemme täällä itse tilannetta. Ei näy reaktiota. Iho on samanlainen kun sairalaan mennessä ja uloste ei ole muuttunut. Sairaalasta sanoivat että reaktion pitää tulla neljässä päivässä.
Hienoa tietenkin jos pojalla ei maitoallergiaa ole mutta miten tästä sitten eteenpäin? Sairaalassa olivat sitä mieltä ettei kovin moniallerginen voisi olla, mutta reagoi minun mielestä kuitenkin porkkanalle,perunalle ja maissille. Onko mahdollista että saan tukea näille epäilyilleni vai sanotaanko minulle että olen " luulosairas" tämän allergia-asian suhteen??
Lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitsisi IgE arvoja ottaa tai tehdä pric-testejäkään koska tämä maitoasia näyttää nyt olevan selvä.
Mielipiteitä ja ajatuksia otetaan vastaan siitä että pitäisikö vaan itse ajaa asiaa eteenpäin?
Hakeudu yksityiselle lasten allergologille, jos vaan mahdollista. Heiltä saat kyllä tukea ja ymmärrystä. Ja noista reagointiajoista sen verran, että itselläni on lapsi, joka reagoi todella viiveellä. Kaksi viikkoa on sellainen normaali raja hänen kohdallaan. (juotimme tuttelia lapselle noin 3kk, koska maitoaltistus ei viikossa näyttänyt mitään, mutta oireita alkoi tulla kokoajan lisää viiveellä) Ei minuakaan uskottu kunnallisella, mutta onneksi yksityisellä asiat luistivat paljon paremmin.
Tsemppiä! Kyllä sinä äitinä tiedät, jos asiat eivät ole kohdallaan. Jos jokin oireita aiheuttaa, niin ei sitä kannata väkisinkään antaa, vaan asiantuntevan lääkärin opastuksella kokeilla ruokia hitaasti yksitellen.