Olen elämäni pulassa enkä tiedä miten tästä selviän tervejärkisenä
mitä tehdä? Kenellekkään en voi puhua vaikka se auttaisikin, en edes täällä halua asiasta sen enempää kertoa. Toivon vain että joku keksisi minulle keinon millä pysyn tervejärkisenä.
Minulle määrättiin kipuun joskus aikaa sitten sellaista lääkettä kuin triptyl, mutten koskaan hakenut lääkettä kun sain kipuun muuta hoitoa, katsoin netistä että tuota lääkettä käytetään myös masennukseen, voinko aloittaa sen syömisen jos olo yhtään paranisi??
Moni minun tilassani olisi tehnyt jo kamalia asioita, olen saanut asiat pois mielestäni kun en niitä ajattele, mutta jossain vaiheessa kaikki paska kaatuu kumminkin niskaan eikä asioita voi paeta ja lykätä loputtomiin. Tästä jos selviän niin aika muija olen. Millä kohentaa mieltä edes kun asioille itselleen en kamalasti voi mitään tehdä enää? On niin paska olo ja jos ei olisi lapsia niin varmaan tappaisin itseni, ei ole elämässä mitään muutakaan kuin lapset, ihanat lapseni.
kiitos kun sain purkaa, vielä jos joku keksisi jonkun millä voisin elää taas seuraavaan viikon hymyssäsuin ajattelematta tulevaisuutta, jotain kivaa lapsien kanssa kenties? Mitä?
Kommentit (15)
Saa luontaistuotekaupasta, ota vahvin mita loytyy, kestaa pari viikkoa ennenkun huomaat vaikutuksen, mutta herkistaa auringolle
Hoitamattomana, et todennäköisesti jaksa kovin kauaa ja sitten onkin tosi kyseessä. Lääkäreillä on sitäpaitsi vaitiolovelvollisuus, joten kukaan ei edes tiedä hoidostasi. Tee se itsesi ja lapsesi takia.
joten mikset voi muka puhua??
Asiat saa just tollaset järjettömät mittasuhteet tyyliin " elämäni pulassa" kun niitä ei puhu ääneen.
Siis ehdottomasti nyt juttelemaan jollekin. Vaikka seurakuntasi papille, ei maksa mitään, jos raha on ongelma.
jos tuota et nyt hoida, niin sitten se hulluus voi tosiaan tulla.
se olisi liikaa. Mitä kivaa voisin tehdä että asiat edes unohtuisi hetkeksi kerran en niille mitään voi tehdä?
sitä ei pidä aloittaa nyt sitten mielialan kohottamiseen omin päin! Kuten joku neuvoi aikaisemmin, sinun tulisi ottaa yhteyttä paikkakuntasi mielenterveystoimistoon tai sitten omalääkäriin terveyskeskukseen, jossa kerrot em. masennuksen yms. Jo lapsiasikin ajatellen sinun olisi haettava apua ammattiauttajalta, eikä ruveta ilman lääkärin määräystä syömään mitään lääkettä. Sitä paitsi psyykelääkkeitä ei pidä aloittaa ja käyttää omin päin, vaan niiden käyttöön liitetään aina myös terapiakäynnit yms. valvonta. Niiden annostukset määrää myös lääkäri (psykiatri tai omalääkäri). Terapiassa saat selvitettyä ja järkeistettyä asioita ja tulevaisuuttasi pidemmällä tähtäimellä kuin vain hetkellisesti hyvään oloon...
Lasten kanssa olisi kyllä hyvä ajatella vähän pitkäjänteisimmin, he kärsivät jos et käsittele asioitasi ja pakenet vain. Eri asia on jos tiedät että esim vuoden kestettyäsi tätä asiat ovat paremmin ja sitten voit hakea apua. Mutta jos ei tuollaista helpotusta tiedossa niin hae jotain apua nyt.
Älä ihmeessä ala syömään mielialalääkkeitä omin päin.
Suunnittele muutamia erilaisia tulevaisuuden mahdollisuuksia. Yritä luotsata elämääsi niitä kohti. Sellainen " en voi vaikuttaa mihinkään" vellominen elämässä ei tee kenellekkään hyvää.
Käy lääkärissä hakemassa mielialalääkeresepti ja otat niitä myös.
Esim. fibromyalgiassa on käytetty lääke juuri sen takia. Sitä käytetään myös masennuksen hoitoon, mutta sinulle lääke on määrätty kivunhoitoon.
Sama lääke voi toimia moneen ihan erilaiseen vaivaan.
Kertoisit, että ahdistaa. Mä en valitettavasti sua enempää osaa auttaa. Kyllä ne möröt on kuitenkin joskus kohdattava. Hyvää jatkoa sinulle ja lapsillesi.
En tosin usko sen vaikuttavan kovinkaan paljon masennukseesi. Et kertonut masennukseesi syytä; aina löytyy joku jolle puhua! Jos ei tuuttu, niin sitten tuntematon. Joitakin asioita ei vaan voi muuttaa, täytyy panostaa siihen mitkä voi! Tsemppiä ja parempaa huomista!
Tuo Triptyl auttaa sekä kipuihin että mielialaan. Käyttävät sitä monet sellaisetkin, joilla ei ole mielialaongelmia, eikä siinä pitäisi olla mitään outoa. Miksi et nyt kuitenkin aloittaisi sen käyttöä, kun se on kerta sinulle määrätty ja tunnut kuitenkin tarvitsevan sitä?
Ehkä olisi silti viisasta ottaa yhteyttä sinne mielenterveystoimistoon - siellä voit puhua ihan asiantuntijan kanssa ja hän on vaitiolovelvollinen! Rohkeasti vaan sinne! Varmasti auttaa kun pääset sen kynnyksen yli!
tai pystyisin jos voittaisin lotossa tms mutta aika epätodennäköistä. Enkä voi mennä mihinkään juttelemaan, tässä tilanteessani en todellakaan voi hullun papereita hankkia kaiken lisäksi. On kaiken paskan lisäksi vielä mahdollisuus että menetän lapseni, se jos tapahtuu niin taitaa olla viimeinen niitti tässä paskassa elämässäni. Syökö kukaan tota triptyliä masennukseen? Mikä on annostuksesi?