Lihansyöjät, maistuuko teistä sianliha joskus ihan p*skalle? Kuvottava maku lihassa..
Mikä mun suuta vaivaa, kun joskus sianliha maistuu oikeasti paskalle. Samalle kuin kakka haisee. Onko sianliha niin heikkotasoista nykyään "halpatuotannon" vuoksi, että käytetty rehu vaikuttaa lihan makuun tällä tavalla, vai mistä ihmeestä on kyse? Ennen en ole huomannut tätä viehättävää sivumakua...
Kommentit (65)
ostin toissa jouluna tanskalaista kinkkua,syömättä jäi,oli vielä pahempaa,kuin
niinsanottu kotimainen.googletin tanskalaista sianlihaa,oli järkytys,dumppaavat
sikoihin antipiootteja.mistä saisi sellaista sikaa ,jota ei ole syötetty kalajauhoilla,
soijalla,eikä antipiooteilla. kys.jorma torniosta
Kun olin ollut kuukauden raskaana, sian liha kuvotti. Nyt kun mulla alkoi menopaussi, kuukaitiset ollu pois 2 kk, sianliha kuvottaa taas... Hormonit vaikuttaa mieltymyksiin ja siihen, mikä inhottaa...
Ostin kerran tuoreen "härän hännän" ja tein siitä sopan. Syömättä jäi. Haisi paskalle ja maistui paskalle. Ei mitään curmee härän häntä lientä.
Moniko teistä "sianliha haisee sikalalle" tyypeistä on kertaakaan elämänsä aikana ollut sikalaa lähelläkään?
Suomalaisen sianlihan laatu on huonontunut todella paljon viimeisin 30 vuoden aikana.
Asiaan on kaksi syytä:
1. Ellei urossikoja kastroida, kerääntyy niiden rasvaan ureaa joka aiheuttaa ulosteen maun lihassa. Tästä syystä metsästäjätkään eivät lihaksi metsästä urosvillisikoja.
2. Jatkuva sikojen ruoansulatuselimistössä oleva infektio, hoka samalla tavalla kerää 3-metyyli-indolia eläimen rasvaan. 3-metyyli-indoli haisee ja maistuu ulosteelta.
Itse en enää syö suomalaista lihaa. Myöskään länsimaalaista nautaa en syö, koska sitä rriputetaan ja mädätetään aina muutama viikko, ennenkuin sitä myydään kuluttajille, ja koska kaikki veri on vielä lihassa, mätänee se ja aiheuttaa pahaa makua.
Kananlihan maku on erittäin herkkä, ja sen makuun vaikuttaa kaikki eläimen terveydestä rehuun ja usein varsinkin kalarehu aiheuttaa lihaan pahaa makua.
Etoo lihapakkauksia katsellessa, kun tulee juurikin tuo hajumuisto. On jäänyt lihansyönti huomattavasti vähemmälle.
Ja kivut! Lihansyönnin jälkeen, päivän parin päästä olen kuin hakattu. Keho on jäykkä ja kipeä. Eli se moska mitkä on lihassa siirtyy ihmiseen. Vähennän lihan syöntiä. Joskus jotain hyvää puhdasta naudan pihviä tai riistaa, jos sitä sattuu saamaan, löytymään.
Eikö riistaeläimiäkin nykyään ruokita? Mitä niille metsään viedään?
Kinkkuleikkeitten syömisen lopetin juuri sen löyhkän takia... Varsinkin kun sen pakkauksen aukaisee, niin leimahtaa se sikalan haju... Ei, en vaan pysty enää..
Ajattele kun se kinkku on pöydällä, että se on pötköttänyt siinä sian paskassa hetki sitten. Välissä vain se ohuthuokoinen nahka.. Jos silta tippuu ruokaa läävä lattialle, niin se syö sen paskoineen...🤮
En ole vuoteen ostanut sianlihaa.. Nyt kylässä jouduin paistamaan possupihvejä sakille... Kyllä haisi pahalle ja oksetti... Onneksi perhe joka ei loukkaantunut että en niitä syönyt... Jokaisen olisi hyvä käydä sikalassa.... 😬
En voi syödä sikaa kun se vaan elää syö niin sikamaisesti. Katsoin joskus videon sian ahtaasta matkasta teurastamolle tainnutus, karvojen poisto isoissa konneissa pyörien.. suolistus.. Ym. Ym. En pysty enempää kertomaa... Siihen loppu makkaran syönti, ym. missä ko lihaa.. 🤮😭😭
Possut on jo muutama vuosi teurastettu kaasulla. Siitä se karmea maku tulee.
Lisäksi muuttuu stressilihaksi, koska possujen kuolinkamppailu tukehtumalla kestää 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkuleikkeitten syömisen lopetin juuri sen löyhkän takia... Varsinkin kun sen pakkauksen aukaisee, niin leimahtaa se sikalan haju... Ei, en vaan pysty enää..
Kinkkupakkauksen suojakaasu on hiilidioksidia ja haisee tosiaan pierulta. Sikala haisee ammoniakilta, voimanostajat ovat tottuneet, muiden silmiä saattaa kirvellä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kivut! Lihansyönnin jälkeen, päivän parin päästä olen kuin hakattu. Keho on jäykkä ja kipeä. Eli se moska mitkä on lihassa siirtyy ihmiseen. Vähennän lihan syöntiä. Joskus jotain hyvää puhdasta naudan pihviä tai riistaa, jos sitä sattuu saamaan, löytymään.
Ainakaan selkärankareumaatikolle sianliha ei sovi, aiheuttaa juuri noita kipuja.
Jauheliha ja pekoni maistuu. Muuten sianlihaa syödessä tulee jostain syystä kannibaali olo. Yök.
Siksi olen alkanut ostaa luomua, joka maistuu ihan tavalliselta. Luulin sen ällöttävän maun johtuvan pilaantumisesta. Kyllä kai liha voi joskus pilaantua vaikka päivämäärän perusteella ei niin uskoisikaan. Ilmeisesti luomutuotteissa on parempi laadunvalvonta, joten tämä 'pilaantuminen' ei pääse alkamaan etuajassa.