Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teidän lapsenne keskeyttää aikuisen juttelun?

Vierailija
10.06.2007 |

Meidän lapset eivät saa ja siitä huomautetaan aina.

Tuntuu kuitenkin olevan varsinkin yhden kullannuppujen äidit, että heidän lapsensa hieman jotain yrittävät sanoa, heti nämä äidit ovat valmiina keskeyyttämään oman juttunsa ja aloittavat sen lepertelyn omalleen. Minusta jo kuuluu lapsena oppia, ettei toisen puhetta keskeytetä vaan odotetaan omaa vuoroa!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää!

Vierailija
2/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset aikuisten eikä aikuiset lapsen, siis jokainen saa sanoa asiansa vuorollaan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ei lapset aikuisten eikä aikuiset lapsen, siis jokainen saa sanoa asiansa vuorollaan loppuun.

Siis hieman suhteellisuudentajua!

Vierailija
4/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit juuri sen mitä tulin kirjoittamaan =)



kaikki tuntuvat vain vaahtoavan sitä, saako se lapsi keskeyttää kun mielestäni pitäisi ottaa suurempi kokonaisuus huomioon.



Eli meillä sama juttu: lapset opetetaan siihen, ettei toisten päälle puhuta eikä toisia keskeytetä. Eiväthän aikuisetkaan puhu lapsen juttujen päälle tai keskeytä lasta.

Mallioppiminen on muuten ihan hyvä juttu =)

Vierailija
5/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yritin aloittaa samaa asiaa tädilleni seitsemän kertaa; pääsin joka kerralla 3-5 sanaa eteenpäin, kun jompikumpi serkuistani (8 ja 10 v) keskeytti puheen. Lasten aiheena oli " äiti miksi sää laitat tänään perunoita" -tyylisiä kysymyksiä, mutta se ei tätiäni haitannut, mukaan mentiin joka helkutin kerta. Eikä se saakelin tollo tajunnut edes silloin, kun aloitin asian joka kerta täsmälleen samoilla sanoilla, tyyliin " sen mummon hoidon suhteen oon" ... " ja siis sen mummon..." " mummon hoito pitäis..." Käyn kylässä ehkä kolme kertaa vuodessa, kun välimatkaa on paljo. Mutta kiitos tuon kasvatusmetodin ei enää tule käytyä sitäkään vähää.

ETTÄ EI TUU MEIDÄN LAPSI TEKEMÄÄN SAMAA, KIITOS KYSYMÄSTÄ.

Vierailija
6/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lyhytpinnaisia, eivät kovin kiinnostuneita mistään ja huonokäytöksisiä. En halua lapsesta kasvavan tällaista ihmistä, joten opetan hänelle käytöstavat jo pienenä. Jos asia on kiireellinen ja tärkeä, sitten lapsi voi keskeyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen, etten oikeasti keskeytä muita, ja se on paha ongelma. Käytännössä en sitten saa ikinä sanaa väliin missään. Monissa yhteisöissä on niin paljon todella puheliaita ihmisiä, että ainoa tapa sanoa jotain on keskeyttää jonkun toisen puhe siinä vaiheessa, kun aiheesta huomaa repliikin lopun olevan lähestymässä. Näin muut tekevät, minä en osaa. Kyllä, yritän kieltää lastani keskeyttämästä muiden puhetta, mutta toivon, ettei hän sisäistä kieltoa liian hyvin!

Vierailija
8/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme pidä lapsia meidän alamaisina. Elämme yhden elämän ja en anna turhamaisuuksien häiritä elämäämme. Rajat ovat rakkautta ja sääntöjä pitää kanssa olla, mutta äärimmäisyyksiin emme mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Emme pidä lapsia meidän alamaisina. Elämme yhden elämän ja en anna turhamaisuuksien häiritä elämäämme. Rajat ovat rakkautta ja sääntöjä pitää kanssa olla, mutta äärimmäisyyksiin emme mene.

Olette varmaan tosi pidettyjä ihmisiä ja lapsistannekin kasvaa samanlaisia! Toisen puheen kunnioittaminen ei ole alamaisuutta vaan hyviä tapoja!

Vierailija
10/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun äiti vaan juorua naapurin tädin kanssa vaikka pikkuisella olis pissahätä, mutta äitiä ei saa keskeyttää...



Miks ne aikuisen jutut on niin paljon tärkeämpiä? Tottakai jos lapsi vaan huomiota hakee ja keskeyttää niin kannattaa keksiä sille jotain tekemistä.

Ja täytyyhän niitä lapsia vahtiakkin vaikka olis kuinka jutut aikuisten kanssa kesken! Mua ärsyttää kun jotkut lapsettomat ei vaan tajuu et jos mä olen kaupungilla kolmen pienen kanssa niin mä en voi juoruta samalla puhelimessa tai keskittyä juttelemaan vaan ystävälleni vaan mulle tärkeämpää on että lapset ei katoa tai joudu auton alle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä opettaa se jo alusta alkaen lapsille. Mutta sanopa se näille curling-mammoille...

Vierailija
12/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat rakkautta, entäs teillä, ei rakkautta ollenkaan kun ei rajojakaan...kiva

Vierailija:


Emme pidä lapsia meidän alamaisina. Elämme yhden elämän ja en anna turhamaisuuksien häiritä elämäämme. Rajat ovat rakkautta ja sääntöjä pitää kanssa olla, mutta äärimmäisyyksiin emme mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi suomalaiset on hiljaisia hissukoita kun niillä on tuollaiset urpot vanhemmat.

Vierailija
14/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten saa odottaa että aikuinen saa sanottua lauseen loppuun. Ihan perus käytöstapoja mielestäni.

Vastaavasti minä en keskeytä turhaan lapsen puhetta ja myös kuuntelen hänen asiansa, sitten kun hän vuorollaan asiansa sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis juorua mitään viittä minuuttia sen jälkeen kun lapsi on ilmaisuut että hänellä on asiaa.



Mutta kyllä keskeyttäminen ylipäätään on todella tökeröä käytöstä, ja hyvin outona pidän, jos sellaista ihan ehdoin tahdoin lapselle opettaa. Kukin puhuu vuorollaan, niin aikuiset kuin lapsetkin. En itsekään mene väkisin lastani keskeyttämään.

Vierailija
16/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden ystäväni kouluikäinen lapsi keskeyttää ihan joka toinen minuutti. Jos häntä ei kuunnella, hän huutaa niin kovaa päälle, että kyllä kuunnellaan. Jos sekään ei auta, hän tarttuu äitiään kasvoista ja puristaa niin kovaa, että äitinsä kuuntelee.

Vierailija
17/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Siksi suomalaiset on hiljaisia hissukoita kun niillä on tuollaiset urpot vanhemmat.

Onneksi eivät kuulu minun tuttavapiiriini noin rajoittuneet vanhemmat ja heidän junttilapsensa.

Vierailija
18/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lasten pitäisi odottaa aikuisten puheessa taukoa, jotta saavat sanoa jotakin, kukaan tuskin sanoisi mitään ennen 18-vuotispäiväänsä. Tai ei meilläkään varsinaisesti keskeytetä, mutta monet kokevat sen niin. Kun on paljon porukkaa ja paljon puhetta, ei voi mitenkään odottaa, että ihan oikeasti on useampi sekunti hiljaista.

Vierailija
19/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että keskeyttää? Ja sit kun keskeyttää ja sanoo vaikka oman mielipiteensä asiasta kattovat pitkin nenänvarttaan (tyyliin vittuaks keskeytät moukka), eivät noteera sinun sanomaasi ja jatkavat vaan sitä puhetulvaansa. Sellaisen aikuisen kanssa kun joskus eksyn " juttusille" niin on ihanaa jos lapset keskeyttävät...



Ja tiesittekö muuten että monessa maailmankolkassa ihmetellään ja nauretaan suomalaisia just sen takia kun eivät puhu mitään eli keskeytä ja sano asiansa silloin kun asiaa on? Toki täytyy kuunnella toisen asia loppuun, mutta mikään asia ei voi kestää taukoamatta montaa minuttia.

Vierailija
20/23 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai silloin saa keskeyttää, jos on tärkeätä asiaa, mutta mä tarkoitinkin juuri näitä lapsia, jotka keskeyttävät joka välissä ja heidän äitinsä menevät siihen mukaan.



ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme