Tatu ja Patu -tietäjät! Löytyykö kirjoista etsittävä juttu myös "aloitussivulta"?
Tarkoitan sitä sivua, ennen kuin alkaa Luku 1 tms.
Esimerkiksi Tatu ja Patu supersankareina alkaa siitä sarjakuva-tarina-sivulta. Eihän siitä löydy etsittävää juttua?
Samoin Avaruusseikkailu-kirja alkaa sivulta, jossa Tatu ja Patu on elokuvissa. Eihän siitäkään löydy rakettia?
Samoin Suomi-kirjassa. Am I right? =)
Kommentit (67)
Ja aikuisten vitsien. Vaikka kuinka monetta kertaa lukee, huomaa juttuja joita ei ole ennen huomannut.
Joo, yksityiskohtien määrä on käsittämätön Ja aikuisten vitsien. Vaikka kuinka monetta kertaa lukee, huomaa juttuja joita ei ole ennen huomannut.
Suomi-kirjaa saatiin lukea pari vuotta ennen kuin löydettiin ne "perus" etsittävät. Eipä muita kirjoja lueta ja katsella meillä noin tarkkaan ja kerrasta toiseen.
... että kirjakaupantätinä työskennellyt kaksi vuotta eikä koskaan kuullutkaan tatujen ja patujen minkäänmoisesta etsittävästä jutusta??
Ettei olisi mielikuvituksella sormeaan pelissä tässä(kin) ketjussa :)?
tai sitten ollaan lasten kanssa ihan pimeitä.
Meillä 2v kuopus on isosiskon perässä oppinut noita etsimään ja juuri niiden takia ovat kaikkein suosituimpia kirjoja meidän perheessä :)
Veera-kirjoissakn pitää etsiä jotain juttuja :) Ja Tatu ja Patukin vierailee niissä kirjoissa.
Oletteko lukeneet /tutkineet Tatun ja Patun aakkoset -kirjaa? Siinä ekalla aukeamalla, jossa pojat tutkii ullakolla tms. tavaroita, näkyy kaikenlaista tavaraa, joita esiintyy muissa T&P kirjoissa, mukaanlukien kaikki ne etsittävät jutut :) Muistaakseni Veera-kirjokenkin etsittävät on siellä. Ja on kyllä hauska kirja tämäkin :)
Yksityiskohdista tuli mieleen Risto Räppääjä-kirjat. Niitä luetaan ekaluokkalaisen kanssa ja nauretaan yhdessä kuville :)
Oletteko löytäneet? Jotain esineitä siis.. Ja aku ankka -lehtiäkin yhdellä aukeamalla. Loistava kirja :) Meillä lapset on lukenut sitä kirjaa todella monta kertaa. Sivujakin olen joutunut korjailemaan ja teippailemaan monesta kohdasta.
Kiinnostuin erittäin paljon siitä etsimisestä. Mutta en tajua vieläkään, mitä mun pitää etsiä esim Oudot kojeet-kirjasta tai Unikirjasta. Nämä minulla nyt edessä ja yritän jotakin etsiä..... mutta mitä? Veera lääkärissäkin on, onko siinäkin jotakin löydettävissä?
Etsittävänä on robotin osat. Robotti on kirjan lopussa.
Turha kai hehkutella lapsenmielellä, kun olen vuosia ollut sekä kirjakaupan täti että Tatu ja Patu-fanien äiti sekä kummitäti. Meillä on kaikki, olen ostellut niitä lahjoiksi, olen lukenut niitä lukemattomia kertoja iltasaduiksi. Ja ainoa, minkä olen ikinä bongannut, on päivkoti-kirjan taaperon latinaksi raapustelut, säälittävää!
Nyt lähti uusintakierros, nää iso koululaiset lähti vielä vaan innolla takaisin T&P-maailmaan (ei nekään olleet tajunneet, vaikka niin fiksuja ovatkin esittäneet). Uusimmat pitää mennä lukemaan kummilasten luo, saan varmaan samalla ekstra-pisteitä hyvästä kummiudesta :-)
Oletteko löytäneet? Jotain esineitä siis.. Ja aku ankka -lehtiäkin yhdellä aukeamalla. Loistava kirja :) Meillä lapset on lukenut sitä kirjaa todella monta kertaa. Sivujakin olen joutunut korjailemaan ja teippailemaan monesta kohdasta.
löytyy jotain koiralle kuuluvaa...
tosin yhdessä kirjassa on hyllyn päällä tavaroita, jotka pitää etsiä edellisistä kirjoista. Äärimmäisen kutkuttavaa miettiä, mikä se juttu on mitä joutuu etsimään.
.
Ettei olisi mielikuvituksella sormeaan pelissä tässä(kin) ketjussa :)?
Sinun pitää siis katsella kuvia tarkemmin. Ihan oikeista jutuista tässä on kyse.
Vai ihanko sattumalta esim. (Työn touhussa- kirjassa ...
(seuraa paljastus)
...joka aukeamalta löytyvistä mukeista tulee kirjaimista järkevä lause. Ja siis ne kirjaimet ovat aivan järjestyksessä ja joka aukeamalta sellainen muki kirjaimineen löytyy.
joka sivulta? Kirjassa lukeekin että "sinun on löydettävä AARGH" heti alussa mutta meiltä jäi kahdelta sivulta löytämättä. Auttakaa!
joka sivulta? Kirjassa lukeekin että "sinun on löydettävä AARGH" heti alussa mutta meiltä jäi kahdelta sivulta löytämättä. Auttakaa!
Katsotaan sitten osataanko neuvoa.
kirja jo kirjastoon. Mutta tosiaan monta iltaa etsittiin ja ollaan varmoja että se on muutamalta sivulta unohtunut. Mutta jos joku on löytänyt kaikilta sivuilta niin yritämme taas! Kiitos avusta.
On sisapiirin juttu. Pitaa etsia niista muista kirjoista, muttei sieltakaan.
Tassa siis arvoitus viikonlopuksi!
Jossain kirjassa etsittiin monta vuotta ennen kuin löydettiin tietyt jutut. Löytyivät ne lopulta kuitenkin.
Löytyivät ne lopulta kuitenkin.
Kyllä löytyy Aargh kaikilta sivuilta oikeissa luvuissa. Viimeisinä löysimme yksistä tikapuista.
No jos tarkkoja ollaan, niin tämä on kyllä väärin, mutta sinne päin ;)
Ja tosiaan niistä mukeista kannattaa sit löytää myös sanoma ;)
Noissa on älyttömän hauskoja juttuja, kuten Päiväkoti-kirjassa nuohoojan "nuohoustupsu" tuleekin toisen talon savupiipusta ulos jne.. EHhehhee =)
Monet vain lukee tarinan läpi, eikä huomaa yksityiskohtia tai laajemminkaan jujua. Supersankarit-kirjassahan on älyttömän hauskaa se, kun ne jättipakkauksethan on tosiaan kuin lasten lelupaketteja - sairaan vaikeita saada muovit halki, saati väännettyä niitä muovi-rautalanka-lenksuja irti auton/nuken/nukkekodin ympäriltä.. Ja se jätteen määrä!
Ajatelkaa kun luette!
Avaruusseikkailu: "miksi unioni ei tee mitään?!" =D